Dag jongens,
Over 2 maand hoop ik een nieuwe motor te kopen, en tot hiertoe had ik mijn zinnen gezet op een KTM 200. Tweetaktje want licht, handelbaar, ...
Maar gisteren sloeg de coup de foudre toe, toen ik een halfuurtje op de rug van een nieuwe Huskie TE 250 mocht doorbrengen. Ja, een viertakt, en nee, niet zwaar, en o wat trok die lekker! (Eerlijkheid gebiedt me te zeggen dat er wel een andere uitlaat op stond) Helemaal wat anders dan die Yam 250 waar ik een tijdje terug op had gereden en die van geen voeten vooruit ging in lage toeren (beginner als ik ben durf ik geregeld in een veel te hoge versnelling te blijven hangen als ik effe mijn concentratie op de weg nodig heb en niet de coördinatie heb om terug te schakelen)
Het zadel van de Huskie is wel niet zo mals was als de fauteil van mijn KDX, maar uiteindelijk hoor je niet te zitten op een enduro he
Het is o zo leuk, als je een kantje op moet, en bij een draai aan het gas trekt de motor je er gewoon op (mijn kdx zegt gewoonlijk bweuh als ik in te lage toeren probeer hem te overtuigen ergens op of door te gaan) en dan dat genotsknopje... (het genot van niet te hoeven kicken bedoel ik dan )
Liefde maakt blind, zeggen ze, en daarom vraag ik jullie hulp om tijdig mijn ogen te openen (mocht dat nodig zijn) voor ik de scheiding aanvraag van mijn KDX om me in een nieuwe relatie te storten met een Huskie...
Helen
Op een roze wolk!
Moderator: ghulst
Houd je ogen open !
Jammer dat je er niet eerder aan gedacht hebt.
Maar probeer je nu ook nog wat andere types om een beetje objectief te kunnen oordelen?
Lijkt me wel verstandig aangezien je nu al met 1 type motor al in de wolken bent.
LOVE HURTS
Jammer dat je er niet eerder aan gedacht hebt.
Maar probeer je nu ook nog wat andere types om een beetje objectief te kunnen oordelen?
Lijkt me wel verstandig aangezien je nu al met 1 type motor al in de wolken bent.
LOVE HURTS
Bwah, ik ben heel tevreden geweest van mijn KDX-ke hoor. Ik heb hem nu al twee jaar elke zondag afgebeuld en langs alle kanten met moeder aarde laten kennismaken, en 't beestje is gewoon versleten...Anonymous schreef:Jammer dat je er niet eerder aan gedacht hebt.
Jazeker! Ik kruip op alles wat me aangeboden wordt . Gisteren heb ik ook een tijdje op een KTM 525 gebold, maar dat vond ik een zware beer.Anonymous schreef:Maar probeer je nu ook nog wat andere types om een beetje objectief te kunnen oordelen?
Beter een slecht karakter dan geen karakter
ik heb nu ook een kdx, hij gaat goed genoeg maar ik heb laatste op een ktm 525 gereden en was dat even een heel verschil
het volgende wat ik me aanschaf is een yzf 250
ik moet geen tweetakt meer hebben. als je eenmaal een goede viertakt bereden hebt ben je verkocht(als je van tweetakt afkomt), ik toch!
groeten
het volgende wat ik me aanschaf is een yzf 250
ik moet geen tweetakt meer hebben. als je eenmaal een goede viertakt bereden hebt ben je verkocht(als je van tweetakt afkomt), ik toch!
groeten
Don't let your fears stand in the way of your dreams.
-
- Berichten: 2183
- Lid geworden op: do jun 06, 2002 16:54
- Locatie: In de buurt van Arnhem
- Contacteer:
Misschien heb je wel nooit op een goeie 2-takt geredenkiwi schreef:ik heb nu ook een kdx, hij gaat goed genoeg maar ik heb laatste op een ktm 525 gereden en was dat even een heel verschil
het volgende wat ik me aanschaf is een yzf 250
ik moet geen tweetakt meer hebben. als je eenmaal een goede viertakt bereden hebt ben je verkocht(als je van tweetakt afkomt), ik toch!
groeten
Maar ik kan me je keuze goed voorstellen , een wr250f is behoorlijk aggeresief denk ik. Ktm levert trouwens ook een 250 4-takt exc of niet?
http://www.rw-racing.nl
KTM EXC300
KTM EXC300
idd rudy ktm heeft ook een 250 exc 4takt
die ktm is niet zwaar helen allez vind ik toch neit rij nu op een yamaha tt 350 uit 1991 en moet zegge die weegt een pak meer dan die ktm 525 waar ik en kiwi op gereden hebben
als ik het geld had kocht ik ook een yzf 250 of crf 250
ohja die ktm komt achtereen te koop te staan weinig kilometers weinig mee gerede en heeeeeeeeeel goed onderhouden
die ktm is niet zwaar helen allez vind ik toch neit rij nu op een yamaha tt 350 uit 1991 en moet zegge die weegt een pak meer dan die ktm 525 waar ik en kiwi op gereden hebben
als ik het geld had kocht ik ook een yzf 250 of crf 250
ohja die ktm komt achtereen te koop te staan weinig kilometers weinig mee gerede en heeeeeeeeeel goed onderhouden
-
- Berichten: 2183
- Lid geworden op: do jun 06, 2002 16:54
- Locatie: In de buurt van Arnhem
- Contacteer:
Simpel op een of ander weiland met een 525 is niet zwaar , ga maar eens in belgie enduro rijden met zo'n ding , of dat ding met jouTiM. schreef:idd rudy ktm heeft ook een 250 exc 4takt
die ktm is niet zwaar helen allez vind ik toch neit rij nu op een yamaha tt 350 uit 1991 en moet zegge die weegt een pak meer dan die ktm 525 waar ik en kiwi op gereden hebben
als ik het geld had kocht ik ook een yzf 250 of crf 250
ohja die ktm komt achtereen te koop te staan weinig kilometers weinig mee gerede en heeeeeeeeeel goed onderhouden
http://www.rw-racing.nl
KTM EXC300
KTM EXC300
Als je van sleutelen houdt zou ik zeker die Huskie pakken. Helaas ben je voor je onderdelen afhankelijk van zo ongeveer 1 adresje.
Ik denk dat die Huskie 250 VT echt niet slecht is, maar zo'n KTM 200 is denk ik ook ideale motor. Deze KTM 200 zal zeker 10 kg lichter zijn dan de viertakt 250cc.Bennie schreef:Als je van sleutelen houdt zou ik zeker die Huskie pakken. Helaas ben je voor je onderdelen afhankelijk van zo ongeveer 1 adresje.
Ik weet dat Husqvarna een slechte naam had op gebied van sleutelen, maar misschien zijn de nieuwe modellen daarin wel verbeterd?Joop schreef:Ik denk dat die Huskie 250 VT echt niet slecht is, maar zo'n KTM 200 is denk ik ook ideale motor. Deze KTM 200 zal zeker 10 kg lichter zijn dan de viertakt 250cc.Bennie schreef:Als je van sleutelen houdt zou ik zeker die Huskie pakken. Helaas ben je voor je onderdelen afhankelijk van zo ongeveer 1 adresje.
Wat het gewicht betreft, weet ik dat de Huskie waar ik op gereden heb een andere (en lichtere) uitlaat heeft, die ook voor het betere koppel zorgt. De eigenaar heeft hem (volgetankt) op de weegschaal gezet en hij kwam uit op 107 kg... Wel raar, de specificaties die ik terugvind vermelden een hoger gewicht, maar dat kan dan misschien met die lichtere uitlaat te maken hebben.
Ook mijn rijervaring zegt me dat de Huskie niet zwaarder is dan mijn KDX. Die KDX is denk ik toch ook niet echt zwaarder dan de KTM 200.
Anyway, ik sta nog steeds open voor nieuwe ervaringen!!
Beter een slecht karakter dan geen karakter
Inderdaad. Zondag moesten we door een uitgespoeld padje omhoog, en ik heb toch rustig kunnen uitblazen terwijl we wachtten tot de KTM 525 er ook door kwam... Nochtans wel een ervaren rijder (had ook al transtunesia meegedaan) maar op de Belgische padjes ben je soms beter af met een 50cc-tje!Rudy schreef:Simpel op een of ander weiland met een 525 is niet zwaar , ga maar eens in belgie enduro rijden met zo'n ding , of dat ding met jou
Beter een slecht karakter dan geen karakter
Ik denk dat de KTM 200 duidelijk lichter is als de KDX, omdat de KTM een 125 cc is, waarvan alleen de cilinderinhoud tot 200cc verhoogd is m.b.v. een andere krukas en een ander zuiger.Wat het gewicht betreft, weet ik dat de Huskie waar ik op gereden heb een andere (en lichtere) uitlaat heeft, die ook voor het betere koppel zorgt. De eigenaar heeft hem (volgetankt) op de weegschaal gezet en hij kwam uit op 107 kg... Wel raar, de specificaties die ik terugvind vermelden een hoger gewicht, maar dat kan dan misschien met die lichtere uitlaat te maken hebben.
Ook mijn rijervaring zegt me dat de Huskie niet zwaarder is dan mijn KDX. Die KDX is denk ik toch ook niet echt zwaarder dan de KTM 200.
De Huskie kwaliteit lijkt mij wel OK, bij ons in de club heeft zelfs een verknocht Honda rijder (CRF 450), nu een Huskie 450 gekocht.
Het is niet omdat je in Afrika 'enduro' gereden hebt dat je bekwaam bent om technische parcours tot een goed einde te brengen.Helen schreef:Nochtans wel een ervaren rijder (had ook al transtunesia meegedaan) maar op de Belgische padjes ben je soms beter af met een 50cc-tje!
Ik weet een KTM 250 EXC Racing (4T dus) staan van 2002, nieuw. Ik moet zeggen dat ik zelf ook in de verleiding ben om mijn DR 350 daarvoor te laten staan, maar ik vrees dat ik nog eerst wat andere investeringen moet doen voor die nieuwe motor er komt...
Ik hoorde dit weekend nog dat er een Belgische enduro rijder bij de gentleman aan kop staat bij de gentleman met een Yamaha WR 250 als ik me niet vergis.
Ik hoorde dit weekend nog dat er een Belgische enduro rijder bij de gentleman aan kop staat bij de gentleman met een Yamaha WR 250 als ik me niet vergis.
Montesa Cota 315R
tim dat helen zei dat ze het een zwaare beer vond bedoelde ze wrs kwa vermogen.
of vergis ik me hierin?
hij is idd wel licht kwa gewicht voor een 525 en daan maar 117 kilo is heel weinig is mijn gedacht.
voor mij toch iets te hevig.
ja heb al op een fatsoenlijke tweetakt 125 gereden maar dat was ook de eerste keer dat ik een schakel bereed. ik was toen 12jaar en ben niet hoger dan derde gekomen.
maar alsik een andere aanschaf(hopelijk snel) neem ik toch een viertakt
is de wr 250f echt zo'n hevige machine?
of vergis ik me hierin?
hij is idd wel licht kwa gewicht voor een 525 en daan maar 117 kilo is heel weinig is mijn gedacht.
voor mij toch iets te hevig.
ja heb al op een fatsoenlijke tweetakt 125 gereden maar dat was ook de eerste keer dat ik een schakel bereed. ik was toen 12jaar en ben niet hoger dan derde gekomen.
maar alsik een andere aanschaf(hopelijk snel) neem ik toch een viertakt
is de wr 250f echt zo'n hevige machine?
Don't let your fears stand in the way of your dreams.
Jawel je vergiste je, ik bedoelde wel degelijk gewicht! (en handelbaarheid).kiwi schreef:tim dat helen zei dat ze het een zwaare beer vond bedoelde ze wrs kwa vermogen.
of vergis ik me hierin?
Qua vermogen weet ik het niet, ik heb vermoedelijk wat te laag in toeren gereden (vond hem nogal trillen in hogere toeren) en ben voorzichtig van aard: als ik op een sterke beer zit, dan doe ik rustig aan met het gas!
Voor mijn rijstijl vond ik de Huskie even goed trekken als de 525...
Beter een slecht karakter dan geen karakter
hey weet je ook hoe die rijdeer heetEstivie schreef:Ik weet een KTM 250 EXC Racing (4T dus) staan van 2002, nieuw. Ik moet zeggen dat ik zelf ook in de verleiding ben om mijn DR 350 daarvoor te laten staan, maar ik vrees dat ik nog eerst wat andere investeringen moet doen voor die nieuwe motor er komt...
Ik hoorde dit weekend nog dat er een Belgische enduro rijder bij de gentleman aan kop staat bij de gentleman met een Yamaha WR 250 als ik me niet vergis.
of van waar hij is
De gast heeft natuurlijk gelijk wanneer hij zegt dat de Transtunesia rijden niet betekent dat je kan rijden. Er zijn natuurlijk veel manieren waarop je dit doet. Eerst en vooral heb je de keuze tussen een soft, en een hard parcours. Alhoewel het geen wedstrijd is, kon ik ook vast stellen dat tussen de eerste en de laatste aankomer wel vijf uur verschil kan zitten.
Maar ik heb wel bewondering voor eenieder die dag na dag het hard parcours reed, en op die manier op 9 dagen 3 000 km op de teller zette.Dit is waarschijnlijk evenveel dan menig zondagsrijder op één jaar.
Mijn gemiddelde over deze trip was volgens de GPS 49,6 km/u.
En ja Helen, je kant een KTM 525 MXC best vergelijken met een beer,hij is inderdaad beresterk. Voor dergelijke raid, kan je volgens mij niet beter kopen. Maar wanneer je het ding hier gaat gebruiken op technische passages heb je meer last dan plezier van het vermogen.Zeker wanneer de achterband zijn beste tijd heeft gehad.Iedereen die het ervaren heeft zegt dat een EXC 400 of 450 veel makkelijker rijdt, ondanks het feit dat de technische specificaties van het rijwielgedeelte volledig identiek zijn.
Op stal staat ook nog een overjaarse RMX 250 als nieuw, en inderdaad dat gaat allemaal wel wat makkelijker.
Wat voor velen,en ook voor mij een handicap blijft is de zithoogte van zo'n KTM. Op kritieke momenten voelt het gewoon beter aan wanneer je met de voeten aan de grond kan.
Zo, 't is eruit.
Maar ik heb wel bewondering voor eenieder die dag na dag het hard parcours reed, en op die manier op 9 dagen 3 000 km op de teller zette.Dit is waarschijnlijk evenveel dan menig zondagsrijder op één jaar.
Mijn gemiddelde over deze trip was volgens de GPS 49,6 km/u.
En ja Helen, je kant een KTM 525 MXC best vergelijken met een beer,hij is inderdaad beresterk. Voor dergelijke raid, kan je volgens mij niet beter kopen. Maar wanneer je het ding hier gaat gebruiken op technische passages heb je meer last dan plezier van het vermogen.Zeker wanneer de achterband zijn beste tijd heeft gehad.Iedereen die het ervaren heeft zegt dat een EXC 400 of 450 veel makkelijker rijdt, ondanks het feit dat de technische specificaties van het rijwielgedeelte volledig identiek zijn.
Op stal staat ook nog een overjaarse RMX 250 als nieuw, en inderdaad dat gaat allemaal wel wat makkelijker.
Wat voor velen,en ook voor mij een handicap blijft is de zithoogte van zo'n KTM. Op kritieke momenten voelt het gewoon beter aan wanneer je met de voeten aan de grond kan.
Zo, 't is eruit.
Rijden, nu, en waar het nog kan!
helen schreef:
die huskie was een 250 he, als je de 525 opentrekt trekt ie toch net iets beter dan de huskie denk ik [/b]Voor mijn rijstijl vond ik de Huskie even goed trekken als de 525..
Don't let your fears stand in the way of your dreams.
-
- Berichten: 2183
- Lid geworden op: do jun 06, 2002 16:54
- Locatie: In de buurt van Arnhem
- Contacteer:
Maar wat heb je er aan als je er niet mee om kan gaan? (zij geeft het teminste toe )..... Ik heb zelf ook wel eens gekeken naar een sx200 maar vond ze veel te duur en in motocrossland behoorlijk waardeloos (aangezien je toch in de 250/500 klasse rij , kun je net zo goed een 250 kopen ).kiwi schreef:helen schreef:
die huskie was een 250 he, als je de 525 opentrekt trekt ie toch net iets beter dan de huskie denk ik [/b]Voor mijn rijstijl vond ik de Huskie even goed trekken als de 525..
Vond je die 250 2-t van huskie niet wat in riemst?
http://www.rw-racing.nl
KTM EXC300
KTM EXC300
ik geef ook toe hoor voor mij is ie te hevig en ook wat te zwaar in gewicht
Don't let your fears stand in the way of your dreams.
Wauw, Helen, een nieuwe machine kopen Dat zou ik ook wel willen, maar helaas moet ik het nog even uitstellen, alhoewel, je weet nooit hoe een koe een haas vangt
Een lichte 4 takt is op technische plekken kwa motor karakter het enige verschil waarom je een 4 takt zou moeten kopen. Wat gewicht betreft zijn ze altijd nog 10 kg zwaarder dan een 250 2-takt en 18 kg zwaarder dan een 125 2-takt.
Afgelopen voorjaar in zuid-frankrijk puur vanwege het gewicht mijn 125cc 2-takt meegenomen, alhoewel mijn metgezel dat vreemd vond. Hij rijdt zelf een 4 takt 426 van yamaha en is duidelijk in het voordeel op de technische passage wat motor karakter betreft. Maar het verschil tussen hem en mij is ongeveer 15cm beenlengte en 30 kg lichaamsgewicht. Dus elk pondje lichter is voor mij een zaligheid.
Maar ik denk dus nu ook wel heel sterk aan een 4 takt 250cc. Ik denk ook niet dat ze veel lichter zullen worden, want dat zou dan duidelijk betrouwbaarheids problemen gaan opleveren. En je wilt zeker niet stil komen te staan, waar ik toen gereden heb.
Mijn advies is: ga voor een Yamaha 250 4 takt. Die hebben zich reeds jaren lang bewezen en zijn kwa onderhoud te betalen. Veel dealers door heel europa en veel mooie onderdeeltjes extra te kopen. Ben je niet zo afhankelijk van een adresje zoals het geval is bij een husaberg of husqvarna. Any way veel plezier met de aanschaf.
Ik wilde dat ik mee kon doen
Een lichte 4 takt is op technische plekken kwa motor karakter het enige verschil waarom je een 4 takt zou moeten kopen. Wat gewicht betreft zijn ze altijd nog 10 kg zwaarder dan een 250 2-takt en 18 kg zwaarder dan een 125 2-takt.
Afgelopen voorjaar in zuid-frankrijk puur vanwege het gewicht mijn 125cc 2-takt meegenomen, alhoewel mijn metgezel dat vreemd vond. Hij rijdt zelf een 4 takt 426 van yamaha en is duidelijk in het voordeel op de technische passage wat motor karakter betreft. Maar het verschil tussen hem en mij is ongeveer 15cm beenlengte en 30 kg lichaamsgewicht. Dus elk pondje lichter is voor mij een zaligheid.
Maar ik denk dus nu ook wel heel sterk aan een 4 takt 250cc. Ik denk ook niet dat ze veel lichter zullen worden, want dat zou dan duidelijk betrouwbaarheids problemen gaan opleveren. En je wilt zeker niet stil komen te staan, waar ik toen gereden heb.
Mijn advies is: ga voor een Yamaha 250 4 takt. Die hebben zich reeds jaren lang bewezen en zijn kwa onderhoud te betalen. Veel dealers door heel europa en veel mooie onderdeeltjes extra te kopen. Ben je niet zo afhankelijk van een adresje zoals het geval is bij een husaberg of husqvarna. Any way veel plezier met de aanschaf.
Ik wilde dat ik mee kon doen
Huskie op een Ktm!
Kan het gekker?
Kan het gekker?
- 250_EXC_RACING
- Berichten: 63
- Lid geworden op: za feb 01, 2003 11:17
- Locatie: Sleeuwijk
ik heb nog een ktm 250 4-takt te koop van 2002 motor ziet er nog uit als nieuw
Wij houden van Oranje