Over 2 maand hoop ik een nieuwe motor te kopen, en tot hiertoe had ik mijn zinnen gezet op een KTM 200. Tweetaktje want licht, handelbaar, ...
Maar gisteren sloeg de coup de foudre toe, toen ik een halfuurtje op de rug van een nieuwe Huskie TE 250 mocht doorbrengen. Ja, een viertakt, en nee, niet zwaar, en o wat trok die lekker! (Eerlijkheid gebiedt me te zeggen dat er wel een andere uitlaat op stond) Helemaal wat anders dan die Yam 250 waar ik een tijdje terug op had gereden en die van geen voeten vooruit ging in lage toeren (beginner als ik ben durf ik geregeld in een veel te hoge versnelling te blijven hangen als ik effe mijn concentratie op de weg nodig heb en niet de coördinatie heb om terug te schakelen)
Het zadel van de Huskie is wel niet zo mals was als de fauteil van mijn KDX, maar uiteindelijk hoor je niet te zitten op een enduro he

Het is o zo leuk, als je een kantje op moet, en bij een draai aan het gas trekt de motor je er gewoon op (mijn kdx zegt gewoonlijk bweuh als ik in te lage toeren probeer hem te overtuigen ergens op of door te gaan) en dan dat genotsknopje... (het genot van niet te hoeven kicken bedoel ik dan

Helen