zo ziet het er nu dus uit

de vraag is behoorlijk simpel , zouden ze hem kunnen lassen zonder het hele blok uitelkaar te moeten halen?

(nieuwe carterhelft kost 450€ ofzo

Moderator: ghulst
Hele goeie vraag, ik heb echt geen idee hoe het komt (steen tegenaangeknalt ofzoAnonymous schreef:wat heb je nu weer gedaan rudy
Tja , ik denk dat ik hem gewoon loshaal , krukaslagers zijn ook niet 100% (behoorlijk veel axiale spelingJo VdB schreef:Bestaat er ook niet een soort "bus" die je erin zet, en dan zoals een rivet vasttrekt ?
Ik heb zo iets op mijn achterbrug van mijn KTM gezet, daar waar er normaliter schroefdraad hoort te zitten om de kettinggeleider vast te zetten.
Het voordeel is voor jou dat het "inwendige" van die bus voor de nodige afdichting zorgt.
Jo VdB (die deze bussen gekocht heeft in een goed uitgeruste zaak van industriële toebehoren)[/url]
Ik heb zelf een complete helicol set thuis (tot m10 geloof ik) maar dat gaat echt niet werken hierbij denk ikZot schreef:Gewoon een helicoil steken. Kan zonder demontage. Welke maat aftapplug hebbie?
Dat viel mij ook al op , 469$ kosten zemxrider#28 schreef:1 nieuwe carterhelft zal niet gaan, die worden alleen per 2 verkocht (linker en rechterhelft) omdat het blok op elkaar afgeslepen is...
Valt opzich wel mee hoor , alleen de versnbak was kapot toen ik hem kocht (maar dat heeft me verder niets gekost oid) en eenkeertje voorvorkkeerringenad f schreef:Je hebt toch wel pech rudy met deze motor.
Als ik jou was zou ik hem toch maar uit elkaar halen en goed laten lassen en opnieuw schroefdraad erin laten maken.
De krukas lagers zijn toch al niet zo goed zei je toch dus moet je blok toch open.
Succes.
Daar zie ik ook geen probleem in hoor.mxrider#28 schreef:met een frase-bank moet dat toch goed te doen zijn? het haaks maken...
Gewoon in de draaibank een nieuw stukje maken van een rondebuis , daar alvast draad in tappen, vastlassen en klaar zijn weJWJanssen schreef:Oops, probleem.
Dat gat weer dichtmaken en er draad in tappen is niet zo'n probleem, maar het pasvlak weer vlak krijgen en precies haaks op het gat, dat zal wel een probleem zijn.
Ik denk dat het nieuwe carters wordt.
Succes met de herstel werkzaamheden.
Anonymous schreef:Als het toch uit elkaar moet dan kun je de alles toch ook met een moer en oring afdichten van binnen uit?
Dat stukje kun er dan ook nog wel in lijmen met een of andere loctite / kit.
En waar laat de kop van de bout dan? daar zal nooit genoeg ruimte voor zijn.
De olie aflaten kan altijd nog wel op een andere manier, niet?
Als je de motor op zijn kop houd (carterdopje open) wil de olie er ook wel uit jaof je boort onder in het carter even een gat
![]()
Of je moet het gat groter maken (als er ruimte voor is en hierin een bus met buitenschroefdaad welke je met oringen afdicht . Hierin tap je weer schroefdraad voor een plug. (In sommige lamparmaturen zit zo'n mooi buisje met buiten schroefdraad).
Als je veel moet gaan vlakken houdt automatisch in dat het zaakje krom is, vergeet dat niet!!
Waarom zou het dan krom moeten zijn? Alleen met lassen zou het krom kunnen trekken...
Hoi joe , ik heb hem al lang uitelkaarJoeBaR schreef:Hey Rudy !!
dat stukje carter kan probleemloos worden gelast hoor , alleen zal wel je blokje uitmekaar moeten want 1 - de keeringen en pakkingen kunnen niet tegen de enorme hitte van het lassen , 2 - het carter moet eerst grondig ontvet (of plaatselijk gezandstraald) worden , 3 - na het lassen moet het schroefdraad gerepareerd worden , waardoor je spanen in het carter krijgt ..
heb je een rede om je blokje uitelkaar te halen , kun je meteen alles even controleren toch![]()
ga alstjeblieft niet met vloeibaar aluminium aan de gang , das alleen goed voor een scheurtje , maar kan geen aluminium vervangen , zeker niet als er ook nog schroefdraad in zit ...
als de BEIDE carter delen leeg zijn van onderdelen , kun je deze het beste tegen elkaar aan bouten (zonder pakking uiteraard) en dan laten lassen , zo trekt het carter niet krom