hallo, het gaat hier om een cr125 uit 1993, meteen ook de vraag, is dit een orginele veer of een ander merk?
ik zelf denk gewoon orgineel
en wat betekend dit?
moer moet losdraaien voor het demonteren van de veer?
ik zie verder geen andere optie..., moet ik nog ergens op letten of rekening mee houden?
ik demonteer hem, omdat de veer een nieuw kleurtje krijgt
b.v.d
demonteren achterveer
Moderator: ghulst
hmm, foto 2 doet het niet, ik kan niet wijzigen, dus doe ik het maar nog een keer zo, maar dan goed:
en wat betekend dit?
als ik er aan draai voel ik binnen in dat er iets klikt elke keer, maar de schroef waar ik aandraai komt niet omhoog of gaat niet omlaag...
en wat betekend dit?
als ik er aan draai voel ik binnen in dat er iets klikt elke keer, maar de schroef waar ik aandraai komt niet omhoog of gaat niet omlaag...
-
- Berichten: 2183
- Lid geworden op: do jun 06, 2002 16:54
- Locatie: In de buurt van Arnhem
- Contacteer:
Onderste is de afstelling van de uitgaande demping , naar links is zachter (s) naar rechts harder .
Het is trouwens een orginele demper
Het is trouwens een orginele demper
http://www.rw-racing.nl
KTM EXC300
KTM EXC300
en wat raden jullie aan voor de uitgaande demping? wat is normaal?
en dan nu de vraag van het demonteren, vind ik het belangrijkste, kan ik verder
en dan nu de vraag van het demonteren, vind ik het belangrijkste, kan ik verder
-
- Berichten: 2183
- Lid geworden op: do jun 06, 2002 16:54
- Locatie: In de buurt van Arnhem
- Contacteer:
Eeeeh kan je meestal weinig over zeggen , ik had hem aardig ver ingedraaid (helemaal indraaien en een klikje of 7-8 uit) maargoed iedere veer is anders . Zolang hij maar niet stuiterd.
Ik heb die achterveer trouwens nooit uitelkaar gehaald , waarom wil je hem zowizo loshalen?
Ik heb die achterveer trouwens nooit uitelkaar gehaald , waarom wil je hem zowizo loshalen?
http://www.rw-racing.nl
KTM EXC300
KTM EXC300
-
- Berichten: 2183
- Lid geworden op: do jun 06, 2002 16:54
- Locatie: In de buurt van Arnhem
- Contacteer:
je moet zowizo een klem hebben om die veer te klemmen , verder heb ik geen idee (heb zo'n veer ook nooit losgehaald ).barry! schreef:zoals ik al zei, veer krijgt nieuw kleurtje
http://www.rw-racing.nl
KTM EXC300
KTM EXC300
maar ik wil dus ff weten of ik die moer los kan/moet draaien om de veer te kunnen demonteren zonder gevaren of dat ik ergens op moet letten?
-
- Berichten: 2183
- Lid geworden op: do jun 06, 2002 16:54
- Locatie: In de buurt van Arnhem
- Contacteer:
Als je die veer eerst inelkaar kan draaien zodat er geen spanning meer op staat kan je hem best loshalen.....
Er zitten trouwens ook van die moeren bovenop waarmee je de spanning vd veer af kan halen
Er zitten trouwens ook van die moeren bovenop waarmee je de spanning vd veer af kan halen
http://www.rw-racing.nl
KTM EXC300
KTM EXC300
spanning is er ook al af, heb die moeren boven aan ook al omhoogedraait, anders had je die moer, waar ik de vraag over stel, ook nooit kunnen zien, omdat normaal daar een bus met daaromheen de veer zit...
Stop !! Je moet die moer NIET losdraaien.
Als je de meeste spanning boven al eraf hebt gehaald d.m.v. de twee kroonmoeren dan moet je de "schotel" onder erafhalen.
Steek een schroevendraaier tussen de spiraal en de schotel en probeer of je die eruit kan trekken door hem iets naar boven te trekken en dan er schuin tussen uit halen en dan kan je de spiraal er zo afhalen.
Als je de meeste spanning boven al eraf hebt gehaald d.m.v. de twee kroonmoeren dan moet je de "schotel" onder erafhalen.
Steek een schroevendraaier tussen de spiraal en de schotel en probeer of je die eruit kan trekken door hem iets naar boven te trekken en dan er schuin tussen uit halen en dan kan je de spiraal er zo afhalen.
Rekluse Z-Start "don't get left behind"
www.adfransenmxparts.nl ( Rekluse import - verkoop en service )
http://www.rekluse.com/
www.adfransenmxparts.nl ( Rekluse import - verkoop en service )
http://www.rekluse.com/
ad f bedankt! heb hem er af, stelt idd niks voor als spanning van de veer is. had het eigenlijk zelf ook al welkunnen zien, maar was te druk bezig denk ik met die moer.
wat gebeurt er trouwens als ik die moer losdraai dan?
wat gebeurt er trouwens als ik die moer losdraai dan?
Je krijgt je die moer bijna niet los omdat die met heel sterke loctite vast zit en dan moet je die meestal warm stoken om hem los te krijgen.
Als je hem losdraaid dan zit daar een naald die door de zuigerstang gaat en die de uitgaande demping regelt en er kan volgens mij ook olie uitkomen.
Heb je de veer eraf gehaald door mijn tip of had je hem ervoor al eraf
Als je hem losdraaid dan zit daar een naald die door de zuigerstang gaat en die de uitgaande demping regelt en er kan volgens mij ook olie uitkomen.
Heb je de veer eraf gehaald door mijn tip of had je hem ervoor al eraf
Rekluse Z-Start "don't get left behind"
www.adfransenmxparts.nl ( Rekluse import - verkoop en service )
http://www.rekluse.com/
www.adfransenmxparts.nl ( Rekluse import - verkoop en service )
http://www.rekluse.com/
door jou tip
toen je het zei, ben ik gaan kijken, en binnen 2sec had ik de veer er al af, de ringen zaten al los namelijk, maar ik had daar helemaal niet naar gekeken , was alleen maar met die moer bezig dus....
maar hij is er in iedergeval af
toen je het zei, ben ik gaan kijken, en binnen 2sec had ik de veer er al af, de ringen zaten al los namelijk, maar ik had daar helemaal niet naar gekeken , was alleen maar met die moer bezig dus....
maar hij is er in iedergeval af
[quote="ad f."]Je krijgt je die moer bijna niet los omdat die met heel sterke loctite vast zit en dan moet je die meestal warm stoken om hem los te krijgen.
Als je hem losdraaid dan zit daar een naald die door de zuigerstang gaat en die de uitgaande demping regelt en er kan volgens mij ook olie uitkomen.
-Er zit daar inderdaad een naald en er komt GEEN olie uit als je die losdraaid. loctite wordt eraan gedaan omdat hij nogal eens lostrilt.
Heb net dezelfde veer.
Als je hem losdraaid dan zit daar een naald die door de zuigerstang gaat en die de uitgaande demping regelt en er kan volgens mij ook olie uitkomen.
-Er zit daar inderdaad een naald en er komt GEEN olie uit als je die losdraaid. loctite wordt eraan gedaan omdat hij nogal eens lostrilt.
Heb net dezelfde veer.