Ik heb het artikel van Moto '73 inmiddels gelezen.
De slang van de carterontluchting heb ik inmiddels losgetrokken alsmede de overloopslang van de carburateur via een zwanehals naar beneden laten lopen (tip van Arjan Brouwer).
<Hieronder even wat gedachten van me op papier. Misschien kunnen jullie nog even wat mee brainstormen>
Het probleem blijft echter. Ik ben er inmiddels wel achter dat het niet komt na een sprong. Het gebeurt als ik een minuut of 4 over een flink bobbelig parcour rij met zodanige snelheid dat de vering ongeveer 2/3 wordt benut. Ik denk dat het komt doordat de vlotter van carburateur telkens wordt afgesloten door een schok. Ik moet namelijk een minuut lang wachten totdat het probleem weer weg is als het is opgetreden. Het lijkt erop dat ik de complete carburateur leegrij. Het is in elk geval ook niet de gasschuif die inveert want het probleem treedt langer op. Het probleem gebeurt ook bij alle gasstanden dus dat de hoofdsproeier even geen benzine krijgt is het m.i. ook niet.
Vinden jullie dat ik dit kan accepteren? Ik bedoel ik heb de fiets 2 maande geleden nieuw gekocht. Dit is toch geen KTM waarmee je Adventure kunt beleven of is Adventure tegenwoordig 40km/u offroad met een Varadero? Ik dacht dat een KTM van een crosser afstamde
Oh ja Aart Nolen in Strijen, expert op het gebied van 1-cilinder Tuning vertelde me dat ik de carb direct moet vervangen door een TM 42. Rijdt als een kogel en heeft een vlakschuif carb. de BST 40 is voor een straatfiets. En jawel hoor ik lees dat zelfs de KTM lc4 640 Enduro ook een Mikuni heeft. Ik snap er niks meer van.