aan alle huskie rijders de vraag waarom een huskie geen drol meer waard is nadat je er 1 of 2 jaar op gereden hebt?
een vriend van me heeft een wr360 die hij aan de straatstenen niet kwijt kan en als hij hem in wil ruilen dan krijgt hij er hooguit zo'n 3000 euro voor terug.
de motor is van bj'2000 en dan ook nog overjarig gekocht en in september 2000 pas mee gaan beginnen te rijden en dus ook op kenteken gezet.
hij heeft hem nu ingerolen voor zo'n mooie VOR 530 met elektrische starter.
huskytalk
Moderator: ghulst
ad f. schreef:aan alle huskie rijders de vraag waarom een huskie geen drol meer waard is nadat je er 1 of 2 jaar op gereden hebt?
een vriend van me heeft een wr360 die hij aan de straatstenen niet kwijt kan en als hij hem in wil ruilen dan krijgt hij er hooguit zo'n 3000 euro voor terug.
de motor is van bj'2000 en dan ook nog overjarig gekocht en in september 2000 pas mee gaan beginnen te rijden en dus ook op kenteken gezet.
hij heeft hem nu ingerolen voor zo'n mooie VOR 530 met elektrische starter.
Hoi Ad,
Heel bijzonder.
Vraag: waar heeft hij hem aangeboden?
Wat wilde hij er voor terug?
Als enige verklaring kan ik 2 zaken bedenken, 1 de motor die hij terug wilde zat niet veel marge op 2. de klasse waarin de WR 360 valt begint af te nemen (sorry Hein)
Het is een liefhebbers klasse, zoals iedereen weet is de 360 serie van husky niet voor iedereen weggelegd om mee om te gaan.
Het zijn tenslotte geen schatjes.
Begrijp me niet verkeerd, ze lopen als een beest en zijn zo goed als probleemloos en mega betrouwbaar.
Het vermogen, de enorme kracht die ze eruit weten te persen laat de 380 van KTM huilend in een hoekje staan.
En juist dat schrikt veel mensen af, eigenlijk een beetje de zelfde reden waarom de Honda CR 500 voor een scheet en 3 knikkers over de toonbank gaat.
Echter...... had hij hem particulier aangeboden was er beslist een echte die-hard op afgekomen die wel graag de hoofdprijs betaald zou hebben.
Zowieso hebben de Husqvarna's natuurlijk een gigantisch vermogen aan boord, kijk naar alle wereldkampioenschappen waar Husky serieus meedoet. Daar riijden ze vooraan en bliijven altijd heel maar het vergt ook iets van de rijder om er op te blijven zitten.
-
- Berichten: 2183
- Lid geworden op: do jun 06, 2002 16:54
- Locatie: In de buurt van Arnhem
- Contacteer:
aaaah ff heldere opmerking plaatsen (nu toch nog geen last van koppijn komt morgen wel )
500cc crossers zijn idd niet echt duur (goedkoper als 125), veel mensen vinden ze veel te lomp ene moderne 250 heeft bijna zelfde vermogen (nieuwe honda cr250 heeft d8 ik 60 pk ) moet alleen wat meer op toeren gehouden worden.
Ik vind het stuurgedrag van cr500 zelf trouwens ook niet fijn (al heb ik er maar 2x op gereden)
500cc crossers zijn idd niet echt duur (goedkoper als 125), veel mensen vinden ze veel te lomp ene moderne 250 heeft bijna zelfde vermogen (nieuwe honda cr250 heeft d8 ik 60 pk ) moet alleen wat meer op toeren gehouden worden.
Ik vind het stuurgedrag van cr500 zelf trouwens ook niet fijn (al heb ik er maar 2x op gereden)
http://www.rw-racing.nl
KTM EXC300
KTM EXC300
-
- Berichten: 2183
- Lid geworden op: do jun 06, 2002 16:54
- Locatie: In de buurt van Arnhem
- Contacteer:
trouwens er is hoop voor jullie.... er komt morgen warswchijnlijk iemand naar mijn cr kijken (had heb tekoop gezet in 2x2noppennieuws)... maar verwacht niet dat ik hem verkoop..... kerel zat te %^&* dat hij te duur was (er ben niet vanplan er geld vanaf te doen omdat als ik strax wat terugkoop er toch weer hetzelfde (of meer) voor betaal....
http://www.rw-racing.nl
KTM EXC300
KTM EXC300
Hoi Rudy,
De 500 of superklasse is niet zo spannend als je misschien denkt.
Wij (de superklasse rijders) weten niet beter.
Een 500 of hoger moet je met een ander gevoel rijden.
De motor het werk laten doen en zelf soepel meegaan, niet als een gek lopen rukken trekken aan de motor (zoals bij de 125 en 250).
Daarnaast is het ook goedkoper.
De slijtage is minder (in het blok) en je krijgt misschien iets meer spieren.
Neem de moeite eens om op zo'n fiets te rijden (in het zand, niet op de weg) en het zal je zeker bevallen.
De Husky's zijn nauurlijk het summum maar ook andere (vreemde) merken hebben best grappige fietsen in die klasse.
Als je echt serieus bent mag je best eens op mijn TEC 576 rijden.
Standaard bestaat de TE-570 of de TC-570 respectievelijk enduro en cross.
Ik heb zelf de fabrieksuitvoering die is geschikt voor beide.
De 500 of superklasse is niet zo spannend als je misschien denkt.
Wij (de superklasse rijders) weten niet beter.
Een 500 of hoger moet je met een ander gevoel rijden.
De motor het werk laten doen en zelf soepel meegaan, niet als een gek lopen rukken trekken aan de motor (zoals bij de 125 en 250).
Daarnaast is het ook goedkoper.
De slijtage is minder (in het blok) en je krijgt misschien iets meer spieren.
Neem de moeite eens om op zo'n fiets te rijden (in het zand, niet op de weg) en het zal je zeker bevallen.
De Husky's zijn nauurlijk het summum maar ook andere (vreemde) merken hebben best grappige fietsen in die klasse.
Als je echt serieus bent mag je best eens op mijn TEC 576 rijden.
Standaard bestaat de TE-570 of de TC-570 respectievelijk enduro en cross.
Ik heb zelf de fabrieksuitvoering die is geschikt voor beide.
nu eerst slapenHein van Buuren schreef:Als je een Lexus wenst moet je heel goed sparen Rudy.
En als je spaart moet je eerst werken ...............
Jajajajaja
He Hein,
ff over zo een Lexus. Die kleine 2 liter rijdt naar verhouding voor geen meter. Ik heb erin proefgereden maar toch een andere bak geleased.
De grote grovere Lexus is wel wat, wordt overigens overal buiten Europa beter gewaardeerd dan een Benz.
groeten Paul
ff over zo een Lexus. Die kleine 2 liter rijdt naar verhouding voor geen meter. Ik heb erin proefgereden maar toch een andere bak geleased.
De grote grovere Lexus is wel wat, wordt overigens overal buiten Europa beter gewaardeerd dan een Benz.
groeten Paul
Ik heb ooit eens een nieuwe Alfa gekocht, toen ik deze in wilde ruilen kreeg ik er geen drol voor, alleen bij de Alfa-dealer als inruil op een nieuwe Alfa
Volgens mij houdt de gezegde": Eens een Husky, altijd een Husky, hetzelfde in?????
Toevallig komen beiden ook nog uit Italie!!
Volgens mij houdt de gezegde": Eens een Husky, altijd een Husky, hetzelfde in?????
Toevallig komen beiden ook nog uit Italie!!
-
- Berichten: 460
- Lid geworden op: zo sep 22, 2002 06:23
- Locatie: Tussen de olde wieven !
Ik weet niet welke Lexus het is maar hij lijkt op een Mercedes en is een schiiterend model (sport)
Huskie drivers never quit !!!
Huskie drivers never quit !!!
-
- Berichten: 460
- Lid geworden op: zo sep 22, 2002 06:23
- Locatie: Tussen de olde wieven !
Nou ik wil me niet opdringen hoor TEC- 576 maar ik sta te trappelen om de 4 takt Huskie (met respect voor andermans spulletjes) uit te laten.
Huskie rijders zijn sowiezo voorzichtig met juweeltjes hoewel ze iedere mishandeling zonder krimp zouden doorstaan.........
De dikke 500 (of 360) moet je echt leren rijden, vraagt inderdaad een totaal andere aanpak.
Als je deze aanpak meester heb gemaakt is het heerlijk om met zo'n dikke fiets te rijden.
En dat de WR 360 weing oplevert 2e hands komt niet door de Huskie maar door de markt en klasse waarin de motor ondergebracht is.
De 300 en 380 van KTM ondergaan hetzelfde lot.
Ze zijn gewoonweg (onterecht) niet populair meer, alles draait om de 250 en viertaktklasse.
Ik denk dat de FIM metttertijd de zware tweetaktklasse opheft omdat 4 takt nu eenmaal de trend is (die gewoon door promotie van de fabriek en de rijders voorgebracht wordt).
Niet onterecht hoor want een viertakt (Huskie natuurlijk maar KTM ook hoor) loopt vreselijk lief en mooi, echt een genot.
Het is echt jammer van de zware klasse (en motoren) maar de populariteit bepaald de inruilwaarde van je fiets, helaas .
Ik heb zoals jullie weten ook een WR 360 (en Peewe ook) en wij zijn er echt h-e-l-e-m-a-a-l aan verknocht geraakt.
Het loopt zo mooi van onderuit en je hoeft hem niet vreselijk in de toeren te jagen om hard vooruit te komen (je mag hem wel laten janken hoor maar moet niet perse).
En ook het sturen van zo'n dikke motor is anders, moet je ook aan wennen (en leren).
Rudy wij komen jou echt nog wel een keertje tegen in het bos op een dikke Huskie (2-of 4 takt).
WR 360 DRIVERS WILL CONTINUE !!!
Huskie rijders zijn sowiezo voorzichtig met juweeltjes hoewel ze iedere mishandeling zonder krimp zouden doorstaan.........
De dikke 500 (of 360) moet je echt leren rijden, vraagt inderdaad een totaal andere aanpak.
Als je deze aanpak meester heb gemaakt is het heerlijk om met zo'n dikke fiets te rijden.
En dat de WR 360 weing oplevert 2e hands komt niet door de Huskie maar door de markt en klasse waarin de motor ondergebracht is.
De 300 en 380 van KTM ondergaan hetzelfde lot.
Ze zijn gewoonweg (onterecht) niet populair meer, alles draait om de 250 en viertaktklasse.
Ik denk dat de FIM metttertijd de zware tweetaktklasse opheft omdat 4 takt nu eenmaal de trend is (die gewoon door promotie van de fabriek en de rijders voorgebracht wordt).
Niet onterecht hoor want een viertakt (Huskie natuurlijk maar KTM ook hoor) loopt vreselijk lief en mooi, echt een genot.
Het is echt jammer van de zware klasse (en motoren) maar de populariteit bepaald de inruilwaarde van je fiets, helaas .
Ik heb zoals jullie weten ook een WR 360 (en Peewe ook) en wij zijn er echt h-e-l-e-m-a-a-l aan verknocht geraakt.
Het loopt zo mooi van onderuit en je hoeft hem niet vreselijk in de toeren te jagen om hard vooruit te komen (je mag hem wel laten janken hoor maar moet niet perse).
En ook het sturen van zo'n dikke motor is anders, moet je ook aan wennen (en leren).
Rudy wij komen jou echt nog wel een keertje tegen in het bos op een dikke Huskie (2-of 4 takt).
WR 360 DRIVERS WILL CONTINUE !!!
Elke tweedehands enduro cq crosser zou niet veel mogen kosten.
Je moet nml toch de hele zooi uit elkaar halen wil je niet op een cruciaal moment stil komen te staan.
Zie de diverse topic in de wereld over: waarom is mijn motor stuk gegaan, ik reed er maar een klein stukje mee over de weg. En toen zei die:kaboem
Weet jij veel hoe die motor is onderhouden geweest. En kennen jullie deze al:d e vorige eigenaar cq dealer zei nog zo dat ie zeer goed onderhouden werd en pas nog een beurt??? had gehad.
Je moet nml toch de hele zooi uit elkaar halen wil je niet op een cruciaal moment stil komen te staan.
Zie de diverse topic in de wereld over: waarom is mijn motor stuk gegaan, ik reed er maar een klein stukje mee over de weg. En toen zei die:kaboem
Weet jij veel hoe die motor is onderhouden geweest. En kennen jullie deze al:d e vorige eigenaar cq dealer zei nog zo dat ie zeer goed onderhouden werd en pas nog een beurt??? had gehad.
Huskie op een Ktm!
Kan het gekker?
Kan het gekker?
gelukkig rij ik nu op een zeer populaire motor ( honda cr250 enduro )
ik rij al vanaf 1989 honda , en ik heb al 10 nieuwe gekocht ( bijna ieder jaar een fijne-nieuwe-verse-fiets )
ik heb ze alle 10 particulier verkocht ( ze staan er voor in de rij , bij wijze van spreken )
in 2003 ga ik weer op zo,n uiterst populaire motor rijden , namelijk de honda crf 450 enduro.
dus voor mij geldt EENS EEN HONDA , ALTIJD EEN HONDA.
ik rij al vanaf 1989 honda , en ik heb al 10 nieuwe gekocht ( bijna ieder jaar een fijne-nieuwe-verse-fiets )
ik heb ze alle 10 particulier verkocht ( ze staan er voor in de rij , bij wijze van spreken )
in 2003 ga ik weer op zo,n uiterst populaire motor rijden , namelijk de honda crf 450 enduro.
dus voor mij geldt EENS EEN HONDA , ALTIJD EEN HONDA.
-
- Berichten: 460
- Lid geworden op: zo sep 22, 2002 06:23
- Locatie: Tussen de olde wieven !
Vandaag in Harfsen veel Honda's.
Van de 250 naar de 450 is een hele verandering (van 2 naar 4 takt).
Koop jij bij een zaak die ook direct de keuring voor de motor doet?
Van de 250 naar de 450 is een hele verandering (van 2 naar 4 takt).
Koop jij bij een zaak die ook direct de keuring voor de motor doet?
nee , ik koop mijn motors gewoon altijd bij een motorzaak.
jos v. vugt is met de typegoedkeuring bezig en dit wil hij voor kerstmis voor elkaar hebben.
jos v. vugt is met de typegoedkeuring bezig en dit wil hij voor kerstmis voor elkaar hebben.
Hoi Hein,
Mijn aanbod staat.
Je mag mijn Husky best een keer proberen.
Ik zal alleen niet zo snel meer in de gelegenheid zijn iets af te spreken.
Morgen nog 1 keer met Kees van Emmen (monteur van Ben) en 2 kameraden het bos in en volgende week (met een beetje geluk) Hengelo en dan 4 weken in Kenya.
Dat zal afkicken worden, heb voor daar een oude LC4 600 gekocht uit '92
Mijn aanbod staat.
Je mag mijn Husky best een keer proberen.
Ik zal alleen niet zo snel meer in de gelegenheid zijn iets af te spreken.
Morgen nog 1 keer met Kees van Emmen (monteur van Ben) en 2 kameraden het bos in en volgende week (met een beetje geluk) Hengelo en dan 4 weken in Kenya.
Dat zal afkicken worden, heb voor daar een oude LC4 600 gekocht uit '92
-
- Berichten: 460
- Lid geworden op: zo sep 22, 2002 06:23
- Locatie: Tussen de olde wieven !
Is goed.
Maar lees ik het goed heb jij een K............gekocht?
Dat is zeker afkicken, eigelijk een soort TBS.
Maar wel lekker scheuren door dat lekkere zand daarzo (op dat moment staan wij waarschijnlijk sneeuw te schuiven).
Maar lees ik het goed heb jij een K............gekocht?
Dat is zeker afkicken, eigelijk een soort TBS.
Maar wel lekker scheuren door dat lekkere zand daarzo (op dat moment staan wij waarschijnlijk sneeuw te schuiven).
Zou niet de eerste keer zijn dat wij van 35 graden terugkeren in een pak sneeuw.
Ja, ik heb een K..... gekocht. Voordeel is dat die barrels niets kosten.
Voor een paar honderd euro heb je zo'n ding.
Kwaliteit 0,0
Op onze ranch zitten erg veel leeuwen en olifanten, daarom moeten we nu een route of routes zoeken die niet dwars door hun territorium lopen.
Als je vol gas een groep leeuwen in rijdt heb je een serieuze uitdaging.
En als je je motor laat vallen voor een groep olifanten maken zij er een trampoline van.
Als de routes eenmaal zijn vastgelegd gaan er 15 spiksplinternieuwe Husky's TE-450 naartoe, of als de fabriek te overtuigen is echte TEC-450
Volgend jaar gaan we dan ook off road en hard enduro safari's organiseren.
Dit is uniek in de wereld.
Ja, ik heb een K..... gekocht. Voordeel is dat die barrels niets kosten.
Voor een paar honderd euro heb je zo'n ding.
Kwaliteit 0,0
Op onze ranch zitten erg veel leeuwen en olifanten, daarom moeten we nu een route of routes zoeken die niet dwars door hun territorium lopen.
Als je vol gas een groep leeuwen in rijdt heb je een serieuze uitdaging.
En als je je motor laat vallen voor een groep olifanten maken zij er een trampoline van.
Als de routes eenmaal zijn vastgelegd gaan er 15 spiksplinternieuwe Husky's TE-450 naartoe, of als de fabriek te overtuigen is echte TEC-450
Volgend jaar gaan we dan ook off road en hard enduro safari's organiseren.
Dit is uniek in de wereld.
-
- Berichten: 460
- Lid geworden op: zo sep 22, 2002 06:23
- Locatie: Tussen de olde wieven !
Zo veel nieuwe TE 450 ??? Ik zou er met 1 al genoegen nemen.
Nu snap ik ook waarom ze al uitverkocht zijn en je achterin de rij moet plaats nemen.
Jij bent een echte grootverbruiker zeg (lijkt me wel apart, uh Ben doet mij effe 15 van die TE's)
By the way wat is het verschil tussen een TE en een TEC??
Nu snap ik ook waarom ze al uitverkocht zijn en je achterin de rij moet plaats nemen.
Jij bent een echte grootverbruiker zeg (lijkt me wel apart, uh Ben doet mij effe 15 van die TE's)
By the way wat is het verschil tussen een TE en een TEC??
De TEC is een gelimitteerde oplage.
Geen enduro (TE), geen crosser (TC) Maar een allrounder (TEC)
Enduro heeft een 6 bak en 18" achterwiel, de Crosser heeft een 4-bak en een 19" achterwiel. De TEC heeft een 5 bak en een 19" achterwiel.
De enduro heeft een kortere veerweg wij een lange.
Speciale remmen, speciale nokkenas, speciaal stuur..... etc etc...
Geen enduro (TE), geen crosser (TC) Maar een allrounder (TEC)
Enduro heeft een 6 bak en 18" achterwiel, de Crosser heeft een 4-bak en een 19" achterwiel. De TEC heeft een 5 bak en een 19" achterwiel.
De enduro heeft een kortere veerweg wij een lange.
Speciale remmen, speciale nokkenas, speciaal stuur..... etc etc...
-
- Berichten: 460
- Lid geworden op: zo sep 22, 2002 06:23
- Locatie: Tussen de olde wieven !
Rijdt het nou ook heel anders (als je hem als enduro gebruikt)
in vergelijking met een "gewone" TE ?
in vergelijking met een "gewone" TE ?
Heel anders.
Kun je niet vergelijken.
Een TE is veel tammer een TEC is een gifkikker en toch onderin goed voor kruip/sluip.
Loopt top 180 km per uur en vliegt in alle versnellingen met het neusje omhoog.
Is een wereldmachine, ik wil niet anders meer.
Kun je niet vergelijken.
Een TE is veel tammer een TEC is een gifkikker en toch onderin goed voor kruip/sluip.
Loopt top 180 km per uur en vliegt in alle versnellingen met het neusje omhoog.
Is een wereldmachine, ik wil niet anders meer.
-
- Berichten: 460
- Lid geworden op: zo sep 22, 2002 06:23
- Locatie: Tussen de olde wieven !
Lucky you Huskygirl!!!!!!!!!!
Dat verklaart waarom er aan jouw juweel al het nodige sleutelwerk verricht is.
Je hebt een bijzonder exemplaar, daarom loopt ie zelfs onder water nog.
Dat verklaart waarom er aan jouw juweel al het nodige sleutelwerk verricht is.
Je hebt een bijzonder exemplaar, daarom loopt ie zelfs onder water nog.
Laatst gewijzigd door Hein van Buuren op zo nov 17, 2002 01:55, 1 keer totaal gewijzigd.
-
- Berichten: 460
- Lid geworden op: zo sep 22, 2002 06:23
- Locatie: Tussen de olde wieven !
TEC-576,
Sinds mijn Australische cilinderkop op de WR is ie (nog) nijdiger geworden. :stampen: :stampen: :stampen:
Heeeeeeeeeeeerlijk gewoon zo'n motor die laat merken dat als jij hem goed uitlaat hij de hele wereld voor je wil veroveren.
Sinds mijn Australische cilinderkop op de WR is ie (nog) nijdiger geworden. :stampen: :stampen: :stampen:
Heeeeeeeeeeeerlijk gewoon zo'n motor die laat merken dat als jij hem goed uitlaat hij de hele wereld voor je wil veroveren.