Voor de zo veelste keer liet mijn kilometer teller het afweten. Dus maar weer die dure onderdelen bij de oosterburen besteld. Op dit forum wordt het onderwerp wel behandeld maar kan ik geen oorzaak vinden.
Ik heb verschillende pogingen gedaan om te zien of er verbetering te behalen viel.
* De hele opnemer in het wiel vervangen voor een tweede handse (het huis waar het wormwiel in zit dus)
*Het wormwiel op tekening gezet en hem van een ander, harder materiaal laten maken, (3D printen) De zwarte op de foto.
*Op de site van Hessler lees ik dat goed schoonmaken en invetten essentieel is (heb ik gedaan).
*Ook heb ik de kilometerteller op het stuur vervangen.
Door het ontbreken van een een brandstofmeter rij ik dus op de dagteller om te zien wanneer ik moet tanken en is een werkende kilometerteller wel zo handig.
Daarom stel ik maar een paar vragen aan de Dr big goeroes.
1: is dit bekend bij iemand en wat zou de oorzaak kunnen zijn?
2: is er een oplossing voor dit probleem?
Wat ik nog niet heb geprobeerd is de kilometerteller kabel omdraaien (lees: de kant doe normaal in de teller zit in de opnemer steken).
Hieronder drie foto's van een nieuwe, een zelf gemaakte, en een foto van het wormwiel dat er in eerste instantie uit kwam.
Het vervelende is dat na een zeer korte tijd het ding al weer naar de gallemiezen is. Na 700, 800 of 900 kilometer.