Onlangs heb ik een aangepaste Suzuki DR800 uit 1990 gekocht. De motor heeft een andere uitlaat en een ander luchtfilter.
Toen ik hem kocht, liep hij niet (hij liep twee jaar geleden nog goed, maar heeft sindsdien ongeveer twee jaar in een garage gestaan).
Ik heb hem aan de praat gekregen door:
- De carburateurs schoon gemaakt.
- Nieuwe sproeiers erin gedaan.
- Nieuwe vlotternaalden + nieuwe vlotterhouders
- De vlotterhoogte gesteld, ging te hoog. (ook de "benzineslang test" gedaan) blijft op juiste niveau.
- De kleppen gesteld
Echter, ik heb nog steeds een probleem.
Wanneer ik de motor start, loopt hij in eerste instantie soepel en reageert het gas goed, maar na ongeveer 2-3 seconden begint hij te pruttelen en lekt er brandstof uit de overloop.
Vervolgens heb ik nog de O-ringen van de vlotters en de houders van de vlotternaald vervangen. De motor startte prima. Na ongeveer ongeveer 10 seconden stationair draaien en wat gas gaf ging het weer mis en loopt er weer benzine uit de overloop slang, en spuugt het eruit (zie. bijgevoegde video). Daarna loopt hij ook heel onregelmatig.
Videotje na gas gegeven te hebben en de overloop + benzine:
https://youtube.com/shorts/uuQL5IErpS8
Heeft iemand een idee wat dit kan veroorzaken?
Al het advies is welkom!
Alvast bedankt!


