Verstuurd vanaf mijn Pixel 7 met Tapatalk

Moderator: ghulst
In principe is het meeste gewoon bekende tech. Frame is praktisch gelijk aan de Duke, blok wordt al jaren gebruikt, vering hetzelfde verhaal. Opzich heeft de techniek geen slecht verleden.
Ktm schittert helaas al jaren door afwezigheid op de beurs, alleen arie molenaar staat er altijd met zijn voorraad (weg en allroad) ktm's. Ik denk niet dat deze 390 er al tussen staat.Noppy schreef:Mooooi!! Benieuwd of KTM in Utrecht op de motorbeurs zal hebben? Dit is toch echt wel een allroadwaardige motorfiets!
Dit is gewoon het blok dat we al jaren kennen. Door de regel erg betrouwbaar, alleen staan ze net als alle moderne motoren aardig arm.Noppy schreef: ↑wo jan 22, 2025 08:50 Jammer! Maar met veel genoegen denk ik terug aan mijn Kantelberg met 390 cc KTM-blokje. Per betrouwbaar dat ding en voor een recreant als ik perfect vermogen en kantelbaarheid!Maar ja, 7kw en heel makkelijk te ontkurken. Dit is een E5+ ding en dat zou wel eens een berg aan storingen kunnen geven voor ons doel / type gebruik?
Ik doelde op de toekomst van KTM. Met de techniek zit het wel goed...
IK vind het materiaal er gewoon echt goedkoop uit zien. Komt de vorm en onderlinge aansluiting nog bij. Mara ieder z'n ding en misschien is het ook gewoon ene kwestie van wennen.mmrizio schreef: ↑ma jan 27, 2025 13:10 Wat is er lelijk aan het plastic van de 390? De afwerking/kwaliteit? Of de vorm. Vwb dat laatste, ben ik het met je eens, zeker vwb de puntige radiatorkappen. De nieuwe crossers en enduro's hebben dat ook. KTM/Kiska designs zijn redelijk structureel extravagant en smaakgevoelig.
Qua afwerking: Crossers en enduro's hadden altijd massief-plastic kappen, met losse stickers er overheen. Ook omdat veel rijders er toch eigen sponsorstickersets overheen plakten. De laatste jaren is KTM overgestapt naar kappen waar de print 'in' zit.
Wegmotoren hadden altijd gespoten kappen, soms met metallic structuren ect. Da's natuurlijk veel mooier, maar zoals hierboven al aangegeven: voor crossers en enduro's zijn kappen slijtageonderdelen. Voor wegmotoren niet.
In welke categorie deze 390 valt? Gezien het gewicht zou ik zeggen: Wegmotor/allroad. Al zou het geweldig zijn als ze een keer een echte 'Enduro R' maken: Wel met dit kilometerblok, maar dan in een lichte 'Enduro R' vorm. Een kruising tussen de EXC en deze. Al ga ik dan meteen doordromen over een grotere inhoud en een tweecilinder... Een soort Aprilia RXV550.