Ander tijdperk natuurlijk waarin de EU wetgeving nog niet zo ver was als nu, Sherco nog veel kleiner was en de Japanners nog Enduro's maakten.yke schreef: ↑za dec 21, 2024 16:29 Beta weet ik niet heb ik nooit gehad maar sherco wel. Was toen 6 jaar oud, uit 2012, was in 2018. Nieuwe zuiger. Lag niet meer op voorraad en wouden enkel deze gaan verstrekken als ik 500 af nam, anders wouden ze de fabriek niet meer opstarten.
Vervolgens cilinder laten aanpassen zodat er een ktm zuiger in kon, vervolgens een jaar later het bigend eruit en je raad het al... Dan ben je snel genezen van zon merk.
Zelfde tijd had ik ook een ktm tweetakt uit 1994. Daar was alles goed en snel leverbaar. Zelfde geldt voor alle ktm's die daarna kwamen.
Maar als je kijkt naar een ktm uit bijv. 2018 of een beta uit 2018 heb je daar je duurdere aanschaf al weer uit.
Verstuurd vanaf mijn moto g62 5G met Tapatalk
Pierer vraagt aanstaand weekend het faillisement aan voor KTM...
Moderator: ghulst
Ik moet zeggen dat ik toch ook echt wel een paar keer een negatief antwoord heb gehad toen ik onderdelen voor mijn 640 Adventure S ging halen. Maar goed, die was ook al oud.
Nu Street Triple R - Op zoek naar een reis-enduro project
Daarbij is vooral Beta natuurlijk ook geen exsoot meer. Komen bijna evenveel voor als de KTM's bij een OTR.
Soms hoor je nog wel eens ouwe lui die liever een Honda of Yamaha hebben ipv zo'n excoot als Beta vanwege onderdelen beschikbaarheid
Soms hoor je nog wel eens ouwe lui die liever een Honda of Yamaha hebben ipv zo'n excoot als Beta vanwege onderdelen beschikbaarheid
Dat zijn de Japanse exoten van nu!Erwin P schreef:Daarbij is vooral Beta natuurlijk ook geen exsoot meer. Komen bijna evenveel voor als de KTM's bij een OTR.
Soms hoor je nog wel eens ouwe lui die liever een Honda of Yamaha hebben ipv zo'n excoot als Beta vanwege onderdelen beschikbaarheid
Verstuurd vanaf mijn Pixel 7 met Tapatalk
de prijs zou niet veel rol spelen maar de laatste jaren dumpten ze hier de showroom vol met wit, oranje en rode motoren, dealer moet ze maar kwijtgeraken, dus komen er steeds enorme kortingen en degradeer je je eigen product.StevenD schreef: ↑vr dec 20, 2024 23:17 Ik vraag me ook vooral af wat op dit moment de 20% a 30% meerwaarde op nieuwprijs van een KTM Enduro betekent ten opzichte van bijvoorbeeld een Beta. Hebben ze zichzelf ook niet een beetje buiten de markt geprijsd, teveel kijkend naar BMW en hun marktpositie de afgelopen jaren?
Sent from my SM-S916B using Tapatalk
gewoon overproductie, en te snel modelvernieuwingen, probleem is dat ze in de fabriek vb in december alleen maar model a en b maken , januari een ander model dus kunnen ze niet reageren op de vraag van de klant, beetje arrogantie "de dealer zal het wel verkopen en de klant moet maar volgen", zelfde schuitje waar sommige fietsproducenten nu inzitten,
15 jaar geleden had ik hier KTM belgie jaarlijks als klant en dan heb ik horen zeggen dat ze zich aan BMW wilden spiegelen en zag ik de motorliefhebbers die daar werkten andere oorden opzoeken,
BMW heeft het voordeel dat zo goed als elke motor dat geproduceerd word reeds verkocht is.
komt daar nog bij dat hier in de regio ze alle dealers die het oostenrijkse merk groot gemaakt hebben gedumt hebben ten voordele van glazen paleizen met een manager aan het hoofd ipv een gepassioneerd motorrijder die je wensen aanvoelt. Waren bijna allemaal ex crossers en enduristen
hoop dat een goede herstructurering de oplossing is want rij er toch wel graag mee