Het moeilijkste aan off-roaden is...

voor algemene onderwerpen die wel iets met motoren te maken hebben, maar die niet in de onderstaande categorieën thuishoren.

Moderator: ghulst

Plaats reactie
Erwin P
Berichten: 208
Lid geworden op: zo jun 23, 2024 22:56

Eigenlijk ben ik wel een benieuwd wat iedereen het moeilijkste vindt aan het off-road/onverhard rijden.

Is het diep zand? Steile klimmen? Hoogtevrees op de afdalingen? Losliggende stenen? Iets compleet anders?

Dus barst los zou ik zeggen. Ook bijbehorende frustraties mogen uiteraard geuit worden :lol:
Gebruikersavatar
Garfield
Berichten: 17
Lid geworden op: ma jul 15, 2024 10:41
Locatie: Amersfoort

Diep, los zand gecombineerd met AFleren om gas los te laten als het lastig wordt.
Ik heb een paar motoren en soms rijd ik naast het asfalt.
Jan F.
Berichten: 12
Lid geworden op: zo okt 18, 2015 11:47

Leuke paden te vinden zonder vebodsbord....
Martinezz57
Berichten: 6
Lid geworden op: ma jul 08, 2024 19:57

Zand en modder vind ik helemaal niks.
Droog en stenig. Liefst hoog in de bergen. Dat is mijn regio!
STTEVE
Berichten: 1193
Lid geworden op: do okt 03, 2002 12:53
Locatie: HILVERSUM
Contacteer:

Van die harde sporen met gras. Als t droog is kom je t spoor niet uit, als t nat is is t gras spekglad.


Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk
Steve

TT600R - TT350 - www.tt600r.nl
OffroadRules
Berichten: 4
Lid geworden op: wo okt 13, 2021 23:08

Diepe harde smalle sporen waar net een dikke bui op is gevallen. Je wil er niet inrijden maar glijdt er dan toch in en eruit komen is door de gladde bovenlaag niet goed mogelijk.
Gebruikersavatar
ghulst
Site Admin
Berichten: 328
Lid geworden op: za dec 20, 2014 23:29
Locatie: Goes
Contacteer:

Alles?

Bij mij in de buurt heb ik niet heel veel gelegenheid om onverhard te rijden, dus krijg je ook automatisch weinig ervaring en gevoel ermee. Er zijn dijken met kiezelpaden, maar dan heb je het wel gehad. Dan heb ik het natuurlijk over legale mogelijkheden, want aan illegale mogelijkheden wil ik mijzelf niet wagen. Dan verpest je het voor iedereen. Ik weet toevallig toevallig een zandpad van 400 m in de buurt van Bergen op Zoom, maar dat was het dan wel. Als ik dus uiteindelijk een keer op onverhard terecht kom, dan zit er in mij voor vooral de angst dat het fout gaat. Daardoor zit ik al snel krampachtig op de motor dan nodig. Als ik ontspannener zou rijden, zou het ongetwijfeld sowieso beter gaan.
Nu Street Triple R - Op zoek naar een reis-enduro project
Gebruikersavatar
GezwindeSpoed
Berichten: 122
Lid geworden op: di jun 25, 2024 13:49
Locatie: NMGN

Jan F. schreef: vr aug 09, 2024 16:22 Leuke paden te vinden zonder vebodsbord....
Ha ha, ja dat is een hele goede.

In mijn begintijd veel op een zandafgraving gespeeld, die moeten er toch ook wel in het Westen zijn. Erg leerzaam en zolang de groep niet te grootis, geen puinzooi van maakt dan kan het lang goed gaan.
KTM950SE; KTM300EXC; HondaNC750x
Erwin P
Berichten: 208
Lid geworden op: zo jun 23, 2024 22:56

In het oosten kom je daar ook niet meer op. Te bang voor claims.
Gebruikersavatar
ghulst
Site Admin
Berichten: 328
Lid geworden op: za dec 20, 2014 23:29
Locatie: Goes
Contacteer:

Zandafgravingen in ons kleigebied zijn op z’n minst zeldzamer dan eenhoorns. 😉
Nu Street Triple R - Op zoek naar een reis-enduro project
Jan F.
Berichten: 12
Lid geworden op: zo okt 18, 2015 11:47

GezwindeSpoed schreef: ma aug 12, 2024 07:32
Jan F. schreef: vr aug 09, 2024 16:22 Leuke paden te vinden zonder vebodsbord....
Ha ha, ja dat is een hele goede.

In mijn begintijd veel op een zandafgraving gespeeld, die moeten er toch ook wel in het Westen zijn. Erg leerzaam en zolang de groep niet te grootis, geen puinzooi van maakt dan kan het lang goed gaan.
Ooit had elke grote plaats wel een stukje gedoogd crossterrein. Als je meer wilde was er Ruigoord, het westelijk havengebied bij Amsterdam, "de kuil" in Ijmuiden.....allemaal dicht ondertussen. Om nu in het Noord Holland wat leuks te rijden moet je wel illegaal bezig helaas.
Woon sinds kort in Friesland en daar is het niet veel beter helaas, al heb je hier nog wel motorcross banen.

Groet, Jan
Erwin P
Berichten: 208
Lid geworden op: zo jun 23, 2024 22:56

Wat dat aangaat is de beste oplossing meer crossbanen en enduro terreinen.
Ik rij amper nog over de zandwegen hier sindsdat ik cross en dat is mogelijk omdat in onze regio aardig wat banen zijn.

Het is immers veel leuker om op een terrein te rijden waar vanalles kan en mag dan op een zandweg waar je om de haverklap voetgangers tegen komt.

Met dat er steeds meer elektrische (stillere) opties komen zou je zeggen dat een paar boerenvelden opkopen om een terrein van te maken een optie wordt. Een beetje off-road terrein is 30 a 35 hectare.
Combineer dat met ''semi natuurgebied'' en er zou toch eea mogelijk moeten zijn.
Paar tientjes lappen voor zo'n terrein doe ik liever dan constant achterom kijken en in te moeten houden.
Gebruikersavatar
GezwindeSpoed
Berichten: 122
Lid geworden op: di jun 25, 2024 13:49
Locatie: NMGN

Snap dat dat in jouw geval een goede oplossing is. Maar ik vind het nog een heel groot verschil: 20 rondjes crossbaan of 100km off road. Wat ik doe is vaak grijs gebied. Mijn streven is zo min mogelijk mensen overlast te veroorzaken, dus niet op mooie zondagen, mooi weer of stuif weer, maar miezerig, avonduren of zaterdag ochtenden. En ik neem echt wel eens een stukje mee dat niet mag, het moet wel leuk blijven, maar rij geen rondjes in een natuurgebied, verder veel langs de snelweg op en af talud, leuke technische uitdagingen daar voor op m'n 2-takt.
KTM950SE; KTM300EXC; HondaNC750x
Erwin P
Berichten: 208
Lid geworden op: zo jun 23, 2024 22:56

Mee eens, crossen is wel een heel specifieke hobby.
Waar ik op doel is meer "open" rijterreinen. Degenen die graag willen scheuren en grenzen verleggen kunnen daar dan terecht.

Dan ontlast je routes zoals de TET en blijft dat open voor degenen die meer willen reizen.
Gebruikersavatar
blackSP
Berichten: 3
Lid geworden op: do jun 27, 2024 16:00

Ik vind crossbanen dan weer helemaal niets. Lekker offroad over zandpaden, singletracks als dat enigszins kan, al is het maar een heel klein stukje. Van Amsterdam naar Putte verhuist anderhalf jaar geleden, ik rij vanaf m'n voordeur zo de zandpaden op. Je moet wel weten waar want veel mag niet of wordt (door m'n buurtgenoten) niet gewaardeerd. Daar hou ik dus rekening mee. Maar lange trips in het buitenland, daar waar het nog kan is wel next level qua avontuur en als het even kan ben ik erbij. WOYA, helemaal super, echt de bush in, in Europa en 100% offroad travel uitdagingen.

Wat impressies? https://sites.google.com/view/wyoa/home
ARM oldtimer
'21 KTM 690 Enduro
Plaats reactie