Oer Big
Moderators: ghulst, DR-Big, zappa.suzuki
Nu ik wat ouder en strammer ben kan ik niet meer OTR met een Big dus heb ik de off road Big omgebouwd naar een On road versie. De goeie ophanging is gebleven en heb mn best gedaan om het gewicht zo min mogelijk te maken. 18 inch achter, 19 inch voor. Had geen nette tanks meer dus een 92er 43 verkocht en van de munten carbon tanks laten maken, deze lekdicht krijgen is niet zo eenvoudig al had de fabrikant ze "lekvrij" geleverd. Natuurijk de bedrading, de verlichting, knippers, alarmlichten gemoderniseerd en ook het dashboard veranderd zodat daar nu een V en Temp meter in zijn gebouwd incl ledjes voor oliedruk en schakelmoment. Voorlopig zit het offroad blok er nog in (825 cc) maar er komt een korte slag 108 mm in zodra ik de goeie zuigerveren heb. Dit blok wordt "kick-start" only om te besparen op gewicht van de starterkrans/startmotor en tandwieltjes. We hadden een tijdje een TTR die makkelijk startte en hoop dat het nw blok (tot op het laatste lager vernieuwd incl nw oliepomp) ook een makkkie wordt, zoniet kan ie altijd nog terug gebouwd worden op elektro start. De tanks moeten een week drogen met de sealant erin dus proefrijden nog even uitstellen. Plan is om komend jaar Spanje en Portugal on road te gaan verkennen. Alvast goeie feestdagen gewenst vanuit een koud Lapland.
- Bijlagen
-
- 20221122_155925.jpg (184.1 KiB) 1825 keer bekeken
-
- 20221122_155947.jpg (95.9 KiB) 1825 keer bekeken
Porcs sont l'avenir (varkens zijn de toekomst en houden de slechten uit de buurt)
- Edwin
- Berichten: 2051
- Lid geworden op: vr apr 18, 2008 22:48
- Locatie: Onder de rook van Rotterdam
- Contacteer:
Hee René,
Ziet er goed uit hé een Big special on road!
Kickstarter is wel een uitdaging. Zeker de 1e keer starten wordt even spannend
Zeker bijzondere motor geworden zo moet ik zeggen. Voor mij gaat het meeste mij veel te ver qua modificatie, maar dat ligt meer aan mijn niet technische achtergrond.
Rondje Spanje/Portugal is wel iets waar ik jaloers op kan worden, ga ik zeker ook nog eens doen, en eigenlijk had ik deze al 2 jaar geleden willen doen. Echter wilde mijn buurman toen mee op reis, en dat werd uiteindelijk geen rondje Spanje/Portugal. Bardenas Reales werd het uiteindelijke doel. Als je daar nog langs komt, zeker eens bekijken, prachtig daar.
Heb mijn Big weer voorzien van een nieuwe zuiger/kettinkjes e.d. Hierna kreeg ik hem maar niet goed lopend. Na een lange zoektocht uiteindelijk een andere 36 gekocht. Met deze loopt die prima. Voorlopig kan ik hiermee de winter weer door. De oude 36 moet denk ik eens ultrasoon gereinigd worden, snap nog steeds niet wat het probleem is met deze carb. Vanochtend -7 naar het werk....heerlijk gewoon.
Heb er ondertussen ook een jeugdliefde bij gekocht. De 1e versie VFR 750F uit 87. Ooit vroeger eens nieuw gekocht, en nu voor een appel en een ei weer aangekocht. Wel wat klein werk aan gehad, maar loopt als een zonnetje. Schandalig veel ermee gereden ondertussen, ik ben nog steeds verliefd op deze motor. Maar goed, ik wens je vanuit mijn stoel jou ook fijne feestdagen toe, en hopelijk weer een mooi motorjaar. Misschien dat we elkaar weer eens gaan zien, zou erg leuk zijn.
De mazzel, en groet Edwin
Ziet er goed uit hé een Big special on road!
Kickstarter is wel een uitdaging. Zeker de 1e keer starten wordt even spannend
Zeker bijzondere motor geworden zo moet ik zeggen. Voor mij gaat het meeste mij veel te ver qua modificatie, maar dat ligt meer aan mijn niet technische achtergrond.
Rondje Spanje/Portugal is wel iets waar ik jaloers op kan worden, ga ik zeker ook nog eens doen, en eigenlijk had ik deze al 2 jaar geleden willen doen. Echter wilde mijn buurman toen mee op reis, en dat werd uiteindelijk geen rondje Spanje/Portugal. Bardenas Reales werd het uiteindelijke doel. Als je daar nog langs komt, zeker eens bekijken, prachtig daar.
Heb mijn Big weer voorzien van een nieuwe zuiger/kettinkjes e.d. Hierna kreeg ik hem maar niet goed lopend. Na een lange zoektocht uiteindelijk een andere 36 gekocht. Met deze loopt die prima. Voorlopig kan ik hiermee de winter weer door. De oude 36 moet denk ik eens ultrasoon gereinigd worden, snap nog steeds niet wat het probleem is met deze carb. Vanochtend -7 naar het werk....heerlijk gewoon.
Heb er ondertussen ook een jeugdliefde bij gekocht. De 1e versie VFR 750F uit 87. Ooit vroeger eens nieuw gekocht, en nu voor een appel en een ei weer aangekocht. Wel wat klein werk aan gehad, maar loopt als een zonnetje. Schandalig veel ermee gereden ondertussen, ik ben nog steeds verliefd op deze motor. Maar goed, ik wens je vanuit mijn stoel jou ook fijne feestdagen toe, en hopelijk weer een mooi motorjaar. Misschien dat we elkaar weer eens gaan zien, zou erg leuk zijn.
De mazzel, en groet Edwin
Assumption is the mother of all fuck ups
-
- Berichten: 8370
- Lid geworden op: do apr 06, 2006 11:32
- Locatie: Bij Utreg
Mooie techniek! Met één derailleur alle versnellingen bedienen. Hoe loopt qua kettinglijn op het hoogste en het laagste blad?
Hier is geen nieuw project, maar een heel oud project onder het stof vandaan gehaald. Nu de TTR weg is en vervangen voor een saaie enduro met startknopje, is het tijd om de Guzzi af te bouwen. Ooit... Eerst even een verrijdbare werktafel als oefening voor het mig-mag-lassen gemaakt om het project op te kunnen zetten.
Hier is geen nieuw project, maar een heel oud project onder het stof vandaan gehaald. Nu de TTR weg is en vervangen voor een saaie enduro met startknopje, is het tijd om de Guzzi af te bouwen. Ooit... Eerst even een verrijdbare werktafel als oefening voor het mig-mag-lassen gemaakt om het project op te kunnen zetten.
Mooi werk Rene. Keep the Big alive!
Ik heb mijn XS650 weer wat aangepast met andere buddy en achterspatbord. Ik ben van kickstart naar elektro start gegaan.Dat betekende wel dat het gehele motorblok uit elkaar moest om wat verwijderde tandwielen weer toe te voegen. Blok maar meteen gereviseerd met nieuwe pakkingen en seals. Zuigers hadden al nieuwe veren, cilinders gehoond, kleppen en zittingen geslepen en nieuwe klepseals. Blokje is 50 jaar oud, maar loopt nog perfect.
Mijn reismotor is mijn R1150GSA. Ook al weer 21 jaar oud.
Ik heb mijn XS650 weer wat aangepast met andere buddy en achterspatbord. Ik ben van kickstart naar elektro start gegaan.Dat betekende wel dat het gehele motorblok uit elkaar moest om wat verwijderde tandwielen weer toe te voegen. Blok maar meteen gereviseerd met nieuwe pakkingen en seals. Zuigers hadden al nieuwe veren, cilinders gehoond, kleppen en zittingen geslepen en nieuwe klepseals. Blokje is 50 jaar oud, maar loopt nog perfect.
Mijn reismotor is mijn R1150GSA. Ook al weer 21 jaar oud.
-
- Berichten: 8370
- Lid geworden op: do apr 06, 2006 11:32
- Locatie: Bij Utreg
Ja waar je vroeger 3 voor en 7/8 of 9versnellingen achter had zijn het er nu 12 achter en 1 voor, achter als grootste 32 tanden nu 51, hoef je voor niet meer te schakelen, kom je overal boven en kan je nog hard genoeg op het platte stuk, op groot achter hoor je de ketting wel maar ja had hij maar geen ketting moeten worden
Suzuki DR 800 1997, KTM Adv 640 1997