Zet jij er 140 op dan?Leo schreef:Bij 130 breedte achter geen middenstrip.
Lapland expeditie 2019
Moderators: ghulst, DR-Big, zappa.suzuki
Nu Street Triple R - Op zoek naar een reis-enduro project
Juist. Maar die van jou gaan toch ook op een Big? Of zijn deze voor de GSA?
Nu Street Triple R - Op zoek naar een reis-enduro project
-
- Berichten: 8370
- Lid geworden op: do apr 06, 2006 11:32
- Locatie: Bij Utreg
Leo heeft meer Big's gehad dan wie dan ook, maar hij blijft schrik houden voor t beest...... dus doet ie hem hem altijd weer snel weg... dus hij heeft t nu weer over zn ouwe dinges bankstel, een GS 11//11.5/12cc brommertje
Suzuki DR 800 1997, KTM Adv 640 1997
Oh, die brommertjes ken ik wel...
Nu Street Triple R - Op zoek naar een reis-enduro project
1 avond van de rit zullen we helaas geen pilsje mogen nuttigen voor ons tentje want dan zitten we midden in de Ardeche
-
- Berichten: 8370
- Lid geworden op: do apr 06, 2006 11:32
- Locatie: Bij Utreg
Staat niks over motormuizen....
Suzuki DR 800 1997, KTM Adv 640 1997
Dat zal nog wel loslopen. Er staat “Dat mag deze zomer niet meer op de bivakplaatsen in de Gorges van de Ardèche”, dus verder overal wel.Leo schreef:1 avond van de rit zullen we helaas geen pilsje mogen nuttigen voor ons tentje want dan zitten we midden in de Ardeche
Nu Street Triple R - Op zoek naar een reis-enduro project
-
- Berichten: 8370
- Lid geworden op: do apr 06, 2006 11:32
- Locatie: Bij Utreg
Báhhh
Suzuki DR 800 1997, KTM Adv 640 1997
BIG88 schreef:Tis wel te zien waar je muis was toen je dit scherm vastlegde
Heel scherp !
ik had het niet gezien.
Maar ik was het niet deze keer.
http://3.bp.blogspot.com/_h57P3gbtRQs/S ... 733933.gif
Ik heb het gecheckt en geen probleem. Los van het feit dat de meeste wetten in Frankrijk bestaan om te worden vermeden is het loos alarm. Slecht op enkele toeristische plekken is het verboden. Een beetje leesvoer voor de Franstaligen; https://www.20minutes.fr/societe/251069 ... it-ardeche
DRide on!
C'est le ton qui fait la music
DR 800 s43 '93
C'est le ton qui fait la music
DR 800 s43 '93
Toch weer een bandenvraagje. De ervaringen van Zappa met de Pirelli Scorpion Rally STR klinken goed, maar worden niet in de maat voor de TTR gemaakt
Maatjes voor de TTR zijn 90/90-21 en 130/90-18. Nou kan met de maat van de achterband wel wat gespeeld worden, maar een 150/70-18 Rally STR lijkt me wat te gek.
Heeft iemand tips? De Anakee Wild is wel leverbaar in de maten van de TTR. Ik kan alleen niet iets vinden over hoe deze banden zich op de weg gedragen bij sportief rijgedrag. Met claimt dat ondanks het "wilde" profiel er goed op de weg mee te rijden is
Of voor de Laplandrit toch iets wat veeeel meer op de weg is georiënteerd? Bijvoorbeeld de Pirelli Scorpion MT90 A/T?
Maatjes voor de TTR zijn 90/90-21 en 130/90-18. Nou kan met de maat van de achterband wel wat gespeeld worden, maar een 150/70-18 Rally STR lijkt me wat te gek.
Heeft iemand tips? De Anakee Wild is wel leverbaar in de maten van de TTR. Ik kan alleen niet iets vinden over hoe deze banden zich op de weg gedragen bij sportief rijgedrag. Met claimt dat ondanks het "wilde" profiel er goed op de weg mee te rijden is
Of voor de Laplandrit toch iets wat veeeel meer op de weg is georiënteerd? Bijvoorbeeld de Pirelli Scorpion MT90 A/T?
- de antrapper
- Berichten: 2199
- Lid geworden op: zo jun 22, 2003 22:05
- Locatie: Apeldoorn
De K60, al jaren een prima band
Big Bigger Tiger en weer Big
Die noppen heb je niet echt nodig op de gravel wegen waar we zullen rijden. Verder is het 3000km asfalt en misschien 100km soort van allroad. Ik zou geen hardcore noppen eronder zetten, meeste bochten rijd je op het asfalt. En met die TTR kom je toch die Alpenwegen wel op. Zelfs op straatbanden.
Ik ga met mijn GS voor de K60's.
OJ
Ik ga met mijn GS voor de K60's.
OJ
Goed punt, ik liet me meeslepen in de overdaad aan keus. En tegelijk is de keus wat beperkt wanneer het aankomt op de smalle achterband van de TTR.
Volgens mij ben ik er uit. De voorkant wordt en 90/90-21 K60 Snow Tex en de achterkant een 4.00-18 (edit: 140/80-18) K60 Scout. Een vreemde combo, maar wie weet werkt het
De Snow Tex heb ik goede ervaring mee in de winter en zomer. Boven de 10 graden smeert de achterkant stevig, maar verliest nooit grip. In natte omstandigheden is het helemaal feest t.o.v. de K60 Scout. De achterband is alleen bij gebruik in de zomer met 3000km op terwijl de voorband al twee achterbanden mee gaat en zeker nog één achterband mee kan (dus totaal 9000km). Vandaar nu de combo K60 snow tex aan de voorkant en K60 Scout aan de achterkant.
Kan iemand mij vertellen wat er het beste om de MT2.50" achtervelg kan? Yamaha zegt 130/90-18. De K60 Scout is te leveren in 4.00-18 of 140/80-18
EDIT:
Yamaha vindt in het instructieboekje dat een 140/80-18 ook om de achtervelg kan.
Maxxis vindt dat het niet kan
Volgens mij ben ik er uit. De voorkant wordt en 90/90-21 K60 Snow Tex en de achterkant een 4.00-18 (edit: 140/80-18) K60 Scout. Een vreemde combo, maar wie weet werkt het
De Snow Tex heb ik goede ervaring mee in de winter en zomer. Boven de 10 graden smeert de achterkant stevig, maar verliest nooit grip. In natte omstandigheden is het helemaal feest t.o.v. de K60 Scout. De achterband is alleen bij gebruik in de zomer met 3000km op terwijl de voorband al twee achterbanden mee gaat en zeker nog één achterband mee kan (dus totaal 9000km). Vandaar nu de combo K60 snow tex aan de voorkant en K60 Scout aan de achterkant.
Kan iemand mij vertellen wat er het beste om de MT2.50" achtervelg kan? Yamaha zegt 130/90-18. De K60 Scout is te leveren in 4.00-18 of 140/80-18
EDIT:
Yamaha vindt in het instructieboekje dat een 140/80-18 ook om de achtervelg kan.
Maxxis vindt dat het niet kan
- de antrapper
- Berichten: 2199
- Lid geworden op: zo jun 22, 2003 22:05
- Locatie: Apeldoorn
Tis ook maar een kort tripje
Big Bigger Tiger en weer Big
Rammelbak schreef:Leo zei het al: niets zo veranderlijk als de mens
Jij kwam uiteindelijk ook bij heel iets anders uit dus.
Lekker profieltje.
Onder de lichtgewicht TTR vlieg je er de berg mee op offroad.
Al tijd gehad om over het meenemen van je spullen te denken ?
Dat valt hopelijk wel mee. Ik heb ze vooral gekozen omdat men claimt dat ze op het asfalt nog steeds heel goed presteren. De klachten zijn dat ze te snel slijten (zacht rubber, meer grip op asfalt ) en dat ze niet goed presteren in de modder (goh wat gek...).Leo schreef: Lekker profieltje.
Onder de lichtgewicht TTR vlieg je er de berg mee op offroad.
Het smalle achterbandje op de TTR is sowieso een stuk minder heftig dan op bovenstaand plaatje. Ik denk zelfs nog minder heftig en minder profieldiepte dan een K60 (scout).
In elk geval niet op die manier!Leo schreef: Al tijd gehad om over het meenemen van je spullen te denken ?
plaatje
Jaren geleden heb ik een keer tweedehands bagagerekken van OTR (http://www.off-the-road.de) gekocht. Deze moet ik nog even passen/buigen/oplappen en dan ziet het er zo uit:
Maar eerst moet dat ding eens gaan rijden! De volgende periode is NL is dat de grootste prioriteit. Daarna zie ik wel weer verder.
My god...wat neemt die allemaal mee dan? Tentje, matje, slaapzak, tandenborstel en een paar onderbroeken. Meer heb je toch niet nodig?Leo schreef:Al tijd gehad om over het meenemen van je spullen te denken ?Rammelbak schreef:Leo zei het al: niets zo veranderlijk als de mens
Ojee