Koplamp aanpassen (projectje)
Moderators: ghulst, DR-Big, zappa.suzuki
Mis de dubbele koplamp die ik heb weggedaan. De OEM koplamp doet z'n werk maar wil een dubbele pit terug.
Voor de looks maar wil ook de lichtopbrengst verbeteren, zonder het gedoe met hoogspanning (Xenon) of chinese rommel.
Zit zelf te denken aan een set projectors van een Buell een setje universele 60mm projectors met groot/dim/stadslicht en E + Dot-markeringen of een setje 90mm Hella's Iemand ervaring met of suggesties voor een goede set dubbele pitten die binnen de 190x100 mm van de OEM koplamp past?
Voor de looks maar wil ook de lichtopbrengst verbeteren, zonder het gedoe met hoogspanning (Xenon) of chinese rommel.
Zit zelf te denken aan een set projectors van een Buell een setje universele 60mm projectors met groot/dim/stadslicht en E + Dot-markeringen of een setje 90mm Hella's Iemand ervaring met of suggesties voor een goede set dubbele pitten die binnen de 190x100 mm van de OEM koplamp past?
Yesterday is history.
Tomorrow is a mystery.
Today is a gift. That’s why it’s called the present.
Tomorrow is a mystery.
Today is a gift. That’s why it’s called the present.
De KTM en BMW koplampen, haha. De bijbehorende motoren waren de twee potentiële opvolgers van m'n BIG.
De 950/990 staat niet meer op mijn lijstje, de 1150 wel
Wat dat betreft zou de keuze op de 1150 vallen, moet ik zeker maar gelijk de rest van de motor bijnemen
On-topic: de lampunit van de 1150 staat erom bekend niet heel veel licht te produceren.
Maar wat is de diameter van de beide koplampen?
De 950/990 staat niet meer op mijn lijstje, de 1150 wel
Wat dat betreft zou de keuze op de 1150 vallen, moet ik zeker maar gelijk de rest van de motor bijnemen
On-topic: de lampunit van de 1150 staat erom bekend niet heel veel licht te produceren.
Maar wat is de diameter van de beide koplampen?
Yesterday is history.
Tomorrow is a mystery.
Today is a gift. That’s why it’s called the present.
Tomorrow is a mystery.
Today is a gift. That’s why it’s called the present.
Zet oe bakkes er maar eens voor dan zet ik de set wel even aan.Ouwe Reus schreef: On-topic: de lampunit van de 1150 staat erom bekend niet heel veel licht te produceren.?
Bende mee mooi op kleur voor de rest vant jaar
10 en 12Ouwe Reus schreef:Maar wat is de diameter van de beide koplampen?
-
- Berichten: 8370
- Lid geworden op: do apr 06, 2006 11:32
- Locatie: Bij Utreg
KTM Adventure 640 koplampen? geen idee of ze passen..
En waarom valt de 950/990 af als ik t vragen mag? ooit eens kort stukje op gereden, onder de 4500rpm net een Big, daarboven werd het iets anders..
en ooit een 1150/1200 gezien waar de koppeling van vervangen moest worden?
En waarom valt de 950/990 af als ik t vragen mag? ooit eens kort stukje op gereden, onder de 4500rpm net een Big, daarboven werd het iets anders..
en ooit een 1150/1200 gezien waar de koppeling van vervangen moest worden?
Suzuki DR 800 1997, KTM Adv 640 1997
Dubbele koplamp van de 640 is een goede Zappa. Ga ik eens naar snuffelenzappa.suzuki schreef:KTM Adventure 640 koplampen?
De GS koplampen zijn net zo achterlijk geprijsd als de GS'n zelf. Dan zijn de nieuwe dure Hella's opeens een koopje. Inmiddels de afmetingen doorgekregen en die optie valt daarmee af. De LC8 koplampen staan boven elkaar en dat gaat niet mooi staan bij een BIG.
Heb een keer even met een 990 gereden. Beest van een motor. Prachtig om te zien. Licht en slank gebouwd.zappa.suzuki schreef:En waarom valt de 950/990 af als ik t vragen mag?
Errug fel en te "perfect" als je een BIG gewend bent..
Als ik de BIG op het zijspoor zet, is het omdat er een daily driver komt waar ik nog steeds zelf het onderhoud van kan doen.
Per saldo wordt het een optelsom van looks/motorkarakter/onderhoudsgemak/aankoopprijs/kilometerprijs/gebruiksdoel.
Hierdoor zou mijn keuze op een 1150GS Adventure uitkomen en niet op een 990 Adventure.
Yesterday is history.
Tomorrow is a mystery.
Today is a gift. That’s why it’s called the present.
Tomorrow is a mystery.
Today is a gift. That’s why it’s called the present.
Jazappa.suzuki schreef: en ooit een 1150/1200 gezien waar de koppeling van vervangen moest worden?
Na 100dkm moest er bij mij een nieuwe in. half uurtje werk inclusief kop koffie
Wedervraag : heb je wel eens een bougie vervangen / kleppen gesteld bij een 950 / 990 ?
Voor degene die bang zijn voor 3 schroefjes en een moertje even de ogen dicht nu :
-
- Berichten: 8370
- Lid geworden op: do apr 06, 2006 11:32
- Locatie: Bij Utreg
Te "perfect" ? dus maar een 1150GS? dat vind Leo niet leuk!Ouwe Reus schreef:zappa.suzuki schreef:Heb een keer even met een 990 gereden. Beest van een motor. Prachtig om te zien. Licht en slank gebouwd.zappa.suzuki schreef:En waarom valt de 950/990 af als ik t vragen mag?
Errug fel en te "perfect" als je een BIG gewend bent..
Als ik de BIG op het zijspoor zet, is het omdat er een daily driver komt waar ik nog steeds zelf het onderhoud van kan doen.
Per saldo wordt het een optelsom van looks/motorkarakter/onderhoudsgemak/aankoopprijs/kilometerprijs/gebruiksdoel.
Hierdoor zou mijn keuze op een 1150GS Adventure uitkomen en niet op een 990 Adventure.
@ Leo, dat onderhoud aan een 950/990schijnt ook niet leuk te zijn ach OW rijd toch niet harder dan 110km/u dus een Kreidler om motor kenteken en met 80cc is ook goed voor hem
Leuk die moderne brommers, de meeste kan je minder wat makkelijk aan doen dan aan die oudjes die ook al niet perfect zijn.....
Daar zit ik ook mee, hoef niet hard behalve offroad, ben niet perse gek op sleutelen maar een garage betalen is ook weer zo wat.. met mn oude brommers kan ik bijna alles zelf en ze doen wat ik wil..
Suzuki DR 800 1997, KTM Adv 640 1997
De reden dat ik ooit voor de GS gekozen heb is dat de dingen die je het meest moet doen tijdens veel woonwerk ( bougie / kleppen stellen / ketting smeren / luchtfilter / oliefilter ) makkelijk voorhanden zijn. Even een koppeling doen ( hoe vaak ? ) is een stevig klusje. Versnellingsbak zit voor de koppeling dus die pak je iets sneller los als i kapot is maar het mooie is dat je blok blijft zitten.
Als ik spgoesdakar met zijn oranje een bougie zie wisselen / kleppen stellen dan wordt ik niet vrolijk maar hij zweert bij zijn 950 en wil nooit niks anders meer rijden. Als ik De Antrapper een luchtfilter zie vervangen in 4 uur denk ik ook WTF maar ook hij is niet van zijn brommer af te slaan en gaat naar de 2 ton.
Tzit in het gevoel wat je brommer je geeft en dan heb je de rest er gewoon voor over.
Moraal vant verhaal : iedereen op een HD
Als ik spgoesdakar met zijn oranje een bougie zie wisselen / kleppen stellen dan wordt ik niet vrolijk maar hij zweert bij zijn 950 en wil nooit niks anders meer rijden. Als ik De Antrapper een luchtfilter zie vervangen in 4 uur denk ik ook WTF maar ook hij is niet van zijn brommer af te slaan en gaat naar de 2 ton.
Tzit in het gevoel wat je brommer je geeft en dan heb je de rest er gewoon voor over.
Moraal vant verhaal : iedereen op een HD
Goede tip Hans, thanks.
Inmiddels tot de conclusie gekomen dat merkspecifieke lampunits schaars en/of peperduur zijn.
Daarbij komt idd het "verrassingselement" wat betreft ruimte.
Daarom eigenlijk al de keuze gemaakt voor nieuwe Hella's. Keuze is gevallen op de Hella Performance vanwege de kleinste inbouwmaten. Ga eens kijken óf dat gaat passen naast/voor de voorvork. Voordeel is wel dat mijn schermpje al een stuk naar voren is verplaatst, en dat de lampunits best een stukje mogen uitsteken. Totale lengte grootlicht-unit is 95mm, die van het dimlicht 160mm. Binnenkort eerst maar een soort pasmodel maken, want ook die meuk is niet bepaald goedkoop. Heb wel een leverancier gevonden die 26% korting geeft, maar vind het eigenlijk wel (te) duur worden (>€170).
Inmiddels tot de conclusie gekomen dat merkspecifieke lampunits schaars en/of peperduur zijn.
Daarbij komt idd het "verrassingselement" wat betreft ruimte.
Daarom eigenlijk al de keuze gemaakt voor nieuwe Hella's. Keuze is gevallen op de Hella Performance vanwege de kleinste inbouwmaten. Ga eens kijken óf dat gaat passen naast/voor de voorvork. Voordeel is wel dat mijn schermpje al een stuk naar voren is verplaatst, en dat de lampunits best een stukje mogen uitsteken. Totale lengte grootlicht-unit is 95mm, die van het dimlicht 160mm. Binnenkort eerst maar een soort pasmodel maken, want ook die meuk is niet bepaald goedkoop. Heb wel een leverancier gevonden die 26% korting geeft, maar vind het eigenlijk wel (te) duur worden (>€170).
Yesterday is history.
Tomorrow is a mystery.
Today is a gift. That’s why it’s called the present.
Tomorrow is a mystery.
Today is a gift. That’s why it’s called the present.
Een 1:1 model gemaakt en deze vandaag "gepast". De Hella's gaan het niet worden.
Bij maximale stuuruitslag zit idd de voorvork in de weg, en wil de lampen niet (nog) verder naar voren verplaatsen.
De LED-versie van het dimlicht is korter en zou kunnen passen, maar 400-500 euries is niet leuk meer.
Plan B: koplamp lekker laten zoals het nu is. Zie DR toch niets van als ik rij. Maar wat extra licht blijft lekker in de polder.
Heb de LED breedstralers nog ergens liggen. Handig als ik niet voor het donker thuis hoef te zijn.
Lichtopbrengst zou zijn 125W bij een opgenomen vermogen van 15W. Scheelt dus ook weer flink met dimlicht/ grootlicht à 55/60W.
Bij maximale stuuruitslag zit idd de voorvork in de weg, en wil de lampen niet (nog) verder naar voren verplaatsen.
De LED-versie van het dimlicht is korter en zou kunnen passen, maar 400-500 euries is niet leuk meer.
Plan B: koplamp lekker laten zoals het nu is. Zie DR toch niets van als ik rij. Maar wat extra licht blijft lekker in de polder.
Heb de LED breedstralers nog ergens liggen. Handig als ik niet voor het donker thuis hoef te zijn.
Lichtopbrengst zou zijn 125W bij een opgenomen vermogen van 15W. Scheelt dus ook weer flink met dimlicht/ grootlicht à 55/60W.
Yesterday is history.
Tomorrow is a mystery.
Today is a gift. That’s why it’s called the present.
Tomorrow is a mystery.
Today is a gift. That’s why it’s called the present.
Ga het toch proberen!
Ben kennelijk niet de eerste, dus zou niet weten waarom het niet zou lukken
Heb nog wel zitten denken aan projectoren, maar die dingen zijn eigenlijk te klein qua diameter en geven de BIG toch een heel ander uiterlijk.
Dus worden de Hella's. Gewoon goed merk, geschikt voor 60W (HRT-versie is eigenlijk 35W!) en evt later gewoon alsnog uit te rusten met (degelijke) Xenon. Alleen nog even ergens een zak met munten vinden
Ben kennelijk niet de eerste, dus zou niet weten waarom het niet zou lukken
Heb nog wel zitten denken aan projectoren, maar die dingen zijn eigenlijk te klein qua diameter en geven de BIG toch een heel ander uiterlijk.
Dus worden de Hella's. Gewoon goed merk, geschikt voor 60W (HRT-versie is eigenlijk 35W!) en evt later gewoon alsnog uit te rusten met (degelijke) Xenon. Alleen nog even ergens een zak met munten vinden
Yesterday is history.
Tomorrow is a mystery.
Today is a gift. That’s why it’s called the present.
Tomorrow is a mystery.
Today is a gift. That’s why it’s called the present.
Waarom probeer je niet eens zoiets?
http://www.aliexpress.com/item/5-inch-x ... b9cdeb77cd
Schijnen erg helder te zijn, en redelijk plug en pray...
http://www.aliexpress.com/item/5-inch-x ... b9cdeb77cd
Schijnen erg helder te zijn, en redelijk plug en pray...
TL1000R, DR800, ZXR400, CBR250R, TLR250R
Lamp is zeker bijzonder. Maat is 5"x7" dus ca 12,5x18 cm. Ruimte binnen het windscherm is ca 11x20cm. Op zich zou dat geen PBM moeten zijn._OL_ schreef:Waarom probeer je niet eens zoiets?
http://www.aliexpress.com/item/5-inch-x ... b9cdeb77cd
Schijnen erg helder te zijn, en redelijk plug en pray...
Eens wat zitten googlen en dit is kennelijk een cheap copy van de originele USA uitvoering (JW Speaker). Kosten 325 ex BTW/ invoerrechten/ verzendkosten. Het is mij niet duidelijk of DOT-approved (USA) hetzelfde is als een E-merk (NL). En óf een koplampunit sowieso een E-keur moet hebben wanner je deze op je motor schoeft
Kies toch voor de klassieke dubbele ronde pit, puur omdat dat hóórt bij de BIG. En omdat de klassieke Halogeen-verlichting het doet zonder mogelijk storingsgevoelige elektronica. Voor de echt onverlichte wegen schroef ik volgende maand die 3000LM LED pitten erop
Yesterday is history.
Tomorrow is a mystery.
Today is a gift. That’s why it’s called the present.
Tomorrow is a mystery.
Today is a gift. That’s why it’s called the present.
-
- Berichten: 563
- Lid geworden op: wo apr 01, 2009 22:33
- Locatie: De haven van 't Gooi
iiiiiieeeeenterestiiiiiieeeeeengggg
Post je wel fotos van je vorderingen?
Ik kan wel wat inspiratie gebruiken
Post je wel fotos van je vorderingen?
Ik kan wel wat inspiratie gebruiken
GSF 600 Bandit + GSF 1200 Bandit + BMW 540I + Mini Cooper S + Omega A 1.8 LS
Had een deal gesloten met een BMW GS-rijder die een set lampen over had van een TT Desierto Kuip.
Had al twijfels over die gast gezien de "twijfelachtige" diefstal van zijn brommert, maar hoor helemaal nix meer. Dus voorlopig geen lamp modje. Wel tijd genomen om de OEM koplamp te bekijken vanwege de irritante vibratie in de lichtbundel. Moer aan de onderkant bleek te zijn losgetrild. Verder de koplampbeugel wat extra gefixeerd aan het koplampframe. Lichtbundel is nu vrij stabiel.
Vanwege een breuk van een steun van de dagrijlichten, de boel opnieuw bevestigd met degelijker steunen. Verder besloten om de 125W LED breedstralers niet te monteren omdat het dan net een kerstboom gaat worden .
Had al twijfels over die gast gezien de "twijfelachtige" diefstal van zijn brommert, maar hoor helemaal nix meer. Dus voorlopig geen lamp modje. Wel tijd genomen om de OEM koplamp te bekijken vanwege de irritante vibratie in de lichtbundel. Moer aan de onderkant bleek te zijn losgetrild. Verder de koplampbeugel wat extra gefixeerd aan het koplampframe. Lichtbundel is nu vrij stabiel.
Vanwege een breuk van een steun van de dagrijlichten, de boel opnieuw bevestigd met degelijker steunen. Verder besloten om de 125W LED breedstralers niet te monteren omdat het dan net een kerstboom gaat worden .
Yesterday is history.
Tomorrow is a mystery.
Today is a gift. That’s why it’s called the present.
Tomorrow is a mystery.
Today is a gift. That’s why it’s called the present.
Dat is waarschijnlijk dezelfde als die die Michelin banden aan bood. Die zijn motor is tijdens zijn vakantie ook plotseling verdwenen en de losse banden waren toen ook ineens weg.Ouwe Reus schreef:Had een deal gesloten met een BMW GS-rijder die een set lampen over had van een TT Desierto Kuip.
Had al twijfels over die gast gezien de "twijfelachtige" diefstal van zijn brommert, maar hoor helemaal nix meer. Dus voorlopig geen lamp modje. Wel tijd genomen om de OEM koplamp te bekijken vanwege de irritante vibratie in de lichtbundel. Moer aan de onderkant bleek te zijn losgetrild. Verder de koplampbeugel wat extra gefixeerd aan het koplampframe. Lichtbundel is nu vrij stabiel.
Vanwege een breuk van een steun van de dagrijlichten, de boel opnieuw bevestigd met degelijker steunen. Verder besloten om de 125W LED breedstralers niet te monteren omdat het dan net een kerstboom gaat worden .
Futurist
Suzuki Katana GSX 750S '82
Dr 750 '89 SR41 en '90 SR42
DR 800 SR43 3X '95, '96, '97
Aprilia RSV Mille '99
Triumph Sprint ST 955 '99
Aprilia RST Futura '04
Triumph Daytona 955i ,06
Dr 750 '89 SR41 en '90 SR42
DR 800 SR43 3X '95, '96, '97
Aprilia RSV Mille '99
Triumph Sprint ST 955 '99
Aprilia RST Futura '04
Triumph Daytona 955i ,06
Een jaar na de eerste hersenspinsels...
...wordt het eens tijd dat ik ga "passen". Al heb ik het sterke gevoel dat deze lampunits helemaal niet lekker gaan passen.
Ben daarom al aan het zoeken naar de Hella's
...wordt het eens tijd dat ik ga "passen". Al heb ik het sterke gevoel dat deze lampunits helemaal niet lekker gaan passen.
Ben daarom al aan het zoeken naar de Hella's
Yesterday is history.
Tomorrow is a mystery.
Today is a gift. That’s why it’s called the present.
Tomorrow is a mystery.
Today is a gift. That’s why it’s called the present.
Tijd voor een kleine update.
De zwarte bollen waren niet naar mijn zin, dus die zijn weer vertrokken En bleken bovendien ook bedoeld voor 35W, net als de dubbele pit welke ik ooit op de brommer had, totdat bleek dat Xenon te veel van het goede was voor de reflectoren. Zoek voor de gein eens op Malagutti double headlight, zijn nieuw al te vinden voor minder dan €30 tegen €160 van Hebster. Had geen zin meer in getob met cheapass rommel, dus ik heb een paar harde euro's uitgegeven aan Hella's. Gezien de foto's welke ik eerder heb gepost, moet dat gewoon kunnen. Hella levert de 90mm lampen in drie varianten. Heb de Performance versie besteld vanwege de kleinste inbouwmaten. Een projector met H1 dimlicht is nog onderweg. De andere pit heb ik binnen en is er een met H1 grootlicht en T4W stadslicht. De beide pitten worden vanaf fabriek ook geleverd met Xenon, dus mocht er ooit een upgrade komen van Halogeen naar Xenon, dan verwacht ik geen problemen met rokende reflectoren. Aangezien de BIG standaard één H4 halogeenlamp heeft, moet er wat gesoldeerd gaan worden. De H4 stekker zit aan een van de stuurschakelaars. In de originele stuurschakelaars wil ik niet knippen, dus het komt goed uit dat ik al bezig was met ander karweitje.
Een paar maanden geleden heb ik (trillingdempende) risers gekocht maar die zijn ook vrij lang, en dus moet ik alle draden ongeveer 6cm verlengen. En daarvoor had ik al nieuwe stuurschakelaars gevonden, en hier ga ik de stekkers van een oude kabelboom aan solderen. Het uitzoeken welke kabels voor welke schakelaars bedoeld zijn is een k-klus. Zeker omdat er meer draden uit die stuurschakelaars komen, terwijl er dezelfde schakelaars aanwezig zijn. Enige verassing was dat de dodemansknop van de BIG zowel een NO- als NC-schakeling heeft. Dus er moet een microschakelaar extra worden aangebracht. Dus voorlopig blijven we lekker hobbyen. Maar ik zoek nog wel de contrastekkers van de speciale Hella stekkerverbindingen: Iemand suggesties?
De zwarte bollen waren niet naar mijn zin, dus die zijn weer vertrokken En bleken bovendien ook bedoeld voor 35W, net als de dubbele pit welke ik ooit op de brommer had, totdat bleek dat Xenon te veel van het goede was voor de reflectoren. Zoek voor de gein eens op Malagutti double headlight, zijn nieuw al te vinden voor minder dan €30 tegen €160 van Hebster. Had geen zin meer in getob met cheapass rommel, dus ik heb een paar harde euro's uitgegeven aan Hella's. Gezien de foto's welke ik eerder heb gepost, moet dat gewoon kunnen. Hella levert de 90mm lampen in drie varianten. Heb de Performance versie besteld vanwege de kleinste inbouwmaten. Een projector met H1 dimlicht is nog onderweg. De andere pit heb ik binnen en is er een met H1 grootlicht en T4W stadslicht. De beide pitten worden vanaf fabriek ook geleverd met Xenon, dus mocht er ooit een upgrade komen van Halogeen naar Xenon, dan verwacht ik geen problemen met rokende reflectoren. Aangezien de BIG standaard één H4 halogeenlamp heeft, moet er wat gesoldeerd gaan worden. De H4 stekker zit aan een van de stuurschakelaars. In de originele stuurschakelaars wil ik niet knippen, dus het komt goed uit dat ik al bezig was met ander karweitje.
Een paar maanden geleden heb ik (trillingdempende) risers gekocht maar die zijn ook vrij lang, en dus moet ik alle draden ongeveer 6cm verlengen. En daarvoor had ik al nieuwe stuurschakelaars gevonden, en hier ga ik de stekkers van een oude kabelboom aan solderen. Het uitzoeken welke kabels voor welke schakelaars bedoeld zijn is een k-klus. Zeker omdat er meer draden uit die stuurschakelaars komen, terwijl er dezelfde schakelaars aanwezig zijn. Enige verassing was dat de dodemansknop van de BIG zowel een NO- als NC-schakeling heeft. Dus er moet een microschakelaar extra worden aangebracht. Dus voorlopig blijven we lekker hobbyen. Maar ik zoek nog wel de contrastekkers van de speciale Hella stekkerverbindingen: Iemand suggesties?
Laatst gewijzigd door Ouwe Reus op vr feb 16, 2018 22:28, 1 keer totaal gewijzigd.
Yesterday is history.
Tomorrow is a mystery.
Today is a gift. That’s why it’s called the present.
Tomorrow is a mystery.
Today is a gift. That’s why it’s called the present.
-
- Berichten: 563
- Lid geworden op: wo apr 01, 2009 22:33
- Locatie: De haven van 't Gooi
Wil je nieuwe stekkers of kun je ook wat met stekkers met een stukje bedrading eraan?
In het laatste geval kan ik maandag ff in de vergaarbak kijken die we op het werk hebben.
In het laatste geval kan ik maandag ff in de vergaarbak kijken die we op het werk hebben.
GSF 600 Bandit + GSF 1200 Bandit + BMW 540I + Mini Cooper S + Omega A 1.8 LS
Hey Manus, Ben gek op grabbelbakken. Mocht je de stekkers beschikbaar hebben, graag. Bijpassende stekkers zijn gewoon erg netjes en betrouwbaar. Maar nieuw is echt niet noodzakelijk. Liever gebruikt dan losse schuifstekkers zeg maar.
BTW, volgens Hella zitten die stekkers normaal aan de bedrading van het voertuig, en anders moeten er 20 sets worden besteld
BTW, volgens Hella zitten die stekkers normaal aan de bedrading van het voertuig, en anders moeten er 20 sets worden besteld
Yesterday is history.
Tomorrow is a mystery.
Today is a gift. That’s why it’s called the present.
Tomorrow is a mystery.
Today is a gift. That’s why it’s called the present.