Daar gaan we weer deel 378
Moderators: ghulst, DR-Big, zappa.suzuki
-
- Berichten: 8370
- Lid geworden op: do apr 06, 2006 11:32
- Locatie: Bij Utreg
Hmmm.. stuur je een BP.
Suzuki DR 800 1997, KTM Adv 640 1997
-
- Berichten: 8370
- Lid geworden op: do apr 06, 2006 11:32
- Locatie: Bij Utreg
-
- Berichten: 8370
- Lid geworden op: do apr 06, 2006 11:32
- Locatie: Bij Utreg
Nop..
Blok vandaag weer aangesloten en proefrit gemaakt, lekt nog steeds wel minder maar nog steeds op de voet rond de spanner, kon het moertje links van de spanner nog wel een dikke halve slag geven dus hoop dat het scheelt..
Blok vandaag weer aangesloten en proefrit gemaakt, lekt nog steeds wel minder maar nog steeds op de voet rond de spanner, kon het moertje links van de spanner nog wel een dikke halve slag geven dus hoop dat het scheelt..
Suzuki DR 800 1997, KTM Adv 640 1997
Balen Zappa.
De druk is normaalgesproken toch niet zo heel erg hoog in het onderblok. Is jouw carterontluchting wel helemaal open?
Vrees anders dat je de cilinder moet laten vlakken in een draaibank.
En dan natuurlijk rekening houden met het feit dat de kleppen daardoor dichter bij de zuiger komen, dus uitmeten de vrije ruimte.
De druk is normaalgesproken toch niet zo heel erg hoog in het onderblok. Is jouw carterontluchting wel helemaal open?
Vrees anders dat je de cilinder moet laten vlakken in een draaibank.
En dan natuurlijk rekening houden met het feit dat de kleppen daardoor dichter bij de zuiger komen, dus uitmeten de vrije ruimte.
Yesterday is history.
Tomorrow is a mystery.
Today is a gift. That’s why it’s called the present.
Tomorrow is a mystery.
Today is a gift. That’s why it’s called the present.
-
- Berichten: 8370
- Lid geworden op: do apr 06, 2006 11:32
- Locatie: Bij Utreg
Vandaag 2 x 15 km woonwerk, redelijk rustig gereden met wat doortrekken en geen druppels op de grond nu maar wel olie sporen op t blok. is dus wel een stuk minder.
tja definitief verhelpen zal wel vlakken worden maar laat het voorlopig maar zo.
En ontluchtingsslang hangt er open aan, als ik de oliepeilstok er uit heb en op de slang blaas voel ik geen weerstand.
Druk loopt volgens mij best op als je hem hoog in toeren rijd.
tja definitief verhelpen zal wel vlakken worden maar laat het voorlopig maar zo.
En ontluchtingsslang hangt er open aan, als ik de oliepeilstok er uit heb en op de slang blaas voel ik geen weerstand.
Druk loopt volgens mij best op als je hem hoog in toeren rijd.
Suzuki DR 800 1997, KTM Adv 640 1997
Zappa er is natuurlijk nog een alternatief, dan moet wel de cilinder er weer af. Afdraaien zal niet goedkoop zijn en zoals eerder genoemd de verandering in de verbrandings kamer. Kan ook goed uitpakken hoor iets meer einddruk geeft misschien nog meer Pk
Je kan ook een dun laagje Soudal Steel aanbrengen. Dit product is een hars die je mengt met aluminium actievatie poeder tot een stevige brei die je kan aanbrengen op het niet vlakke deel. Het spul vormt zich echt tot een aluminium achtig materiaal wat je kan vijlen, slijpen of schuren.
Dan met een stalen rij (rei?) erbij vlak vijlen en schuren tot gewenste oppervlakte en gladheid.
Het spul werkt echt goed, ik heb al eens het oliefilter huis van een Suzuki GSX er mee gedicht omdat het was doorgeroest omdat het te lang in vochtige grond had gestaan. Oliefilterhuis met olie druk dus en echt dicht. Ik heb het daana nog vaak gebruikt voor allerlei toepassingen en heeft me nog nooit teleur gesteld.
Er zijn ook middelen om van buitenaf nog wat afdichting te krijgen maar dat zal gezien de plaats weinig succes hebben denk ik.
futurist
http://www.soudal.be/soudalweb/productD ... =63&ID=687
Je kan ook een dun laagje Soudal Steel aanbrengen. Dit product is een hars die je mengt met aluminium actievatie poeder tot een stevige brei die je kan aanbrengen op het niet vlakke deel. Het spul vormt zich echt tot een aluminium achtig materiaal wat je kan vijlen, slijpen of schuren.
Dan met een stalen rij (rei?) erbij vlak vijlen en schuren tot gewenste oppervlakte en gladheid.
Het spul werkt echt goed, ik heb al eens het oliefilter huis van een Suzuki GSX er mee gedicht omdat het was doorgeroest omdat het te lang in vochtige grond had gestaan. Oliefilterhuis met olie druk dus en echt dicht. Ik heb het daana nog vaak gebruikt voor allerlei toepassingen en heeft me nog nooit teleur gesteld.
Er zijn ook middelen om van buitenaf nog wat afdichting te krijgen maar dat zal gezien de plaats weinig succes hebben denk ik.
futurist
http://www.soudal.be/soudalweb/productD ... =63&ID=687
Suzuki Katana GSX 750S '82
Dr 750 '89 SR41 en '90 SR42
DR 800 SR43 3X '95, '96, '97
Aprilia RSV Mille '99
Triumph Sprint ST 955 '99
Aprilia RST Futura '04
Triumph Daytona 955i ,06
Dr 750 '89 SR41 en '90 SR42
DR 800 SR43 3X '95, '96, '97
Aprilia RSV Mille '99
Triumph Sprint ST 955 '99
Aprilia RST Futura '04
Triumph Daytona 955i ,06
-
- Berichten: 8370
- Lid geworden op: do apr 06, 2006 11:32
- Locatie: Bij Utreg
Gistermorgen merkte ik al dat ie wat inhield net voor ik op t werk was en toen ik gister naar huis wou kwam ik niet ver, loopt mooi stationaire en regeert op de choke maar als ik gas gaf begon ie te stoteren en sloeg af.
ANWB jochie kwam, had het druk, dacht ook dat ie verzoop, op mijn voorstel aftapplug van de carb bakjes er af, moest hem er op wijzen dat ie de goede kant op moest draaien
Maar gezegd dat ie ook een sleep mocht regelen, hij blij... 2.5 uur later thuis
Maandag maar eens kijken wat er is.
@ Cor, bedankt voor de tip!
Suzuki DR 800 1997, KTM Adv 640 1997
Kwalitatief Uitermate Teleurstellend.
Vind het zo apart dat 'ie stationair goed loopt.
Wat denk je zelf? Haperende ontsteking of carb probleem?
Vind het zo apart dat 'ie stationair goed loopt.
Wat denk je zelf? Haperende ontsteking of carb probleem?
Yesterday is history.
Tomorrow is a mystery.
Today is a gift. That’s why it’s called the present.
Tomorrow is a mystery.
Today is a gift. That’s why it’s called the present.
-
- Berichten: 8370
- Lid geworden op: do apr 06, 2006 11:32
- Locatie: Bij Utreg
Tja gok de carbs, misschien gasnaald los geschoten boven in of een schuif die blijft hangen, morgen avond ff kijken.
Suzuki DR 800 1997, KTM Adv 640 1997
-
- Berichten: 8370
- Lid geworden op: do apr 06, 2006 11:32
- Locatie: Bij Utreg
Doet t weer, tank er af en linker carb deksel er af en zag een gasnaald liggen, borgclip los geschoten en naar onderaan de naald geschoven, nieuw clipje er op, boel in elkaar en proefrit, loopt weer mooi.
Suzuki DR 800 1997, KTM Adv 640 1997
-
- Berichten: 8370
- Lid geworden op: do apr 06, 2006 11:32
- Locatie: Bij Utreg
Deze x kwam ik wel thuis maar merkte dat ie niet lekker liep bij een streepje gas, zelfde carb als van de los geschoten borgveer
Veer van een originele carb er in gestopt, ziet er wel wat anders uit maar loopt tijdens de korte proefrit prima, vraag voor de kenners, kan ik er beter een veer van een 36mm carb instopen?
Suzuki DR 800 1997, KTM Adv 640 1997
Die van de 36 zijn vaak wat korter maar stugger. Rij zelf met de soepeler BIG veer. Maar heb er nooit echt mee geëxperimenteerd.zappa.suzuki schreef: kan ik er beter een veer van een 36mm carb instopen?
Heb ook een verzameling gasschuiven opgebouwd met een/twee/drie gaatjes. Verschil weet ik dus niet, maar houd wel de boel links en rechts gelijk. Met de 33'ers meende ik destijds wel verschil te ervaren met gasschuiven van een GS500E, die had een wat grotere gaatjes onderin (naast de naald). In theorie zou er daardoor sneller een vacuüm ontstaan boven het membraan met als gevolg dat de gasnaald sneller reageert bij gasgeven. Met andere veren zou je effect moeten kunnen merken, maar aangezien de 36mm carbs voorheen op "jankers" hebben gezeten, zou je zeggen dat deze veren ook gewoon bedoeld zijn voor de hogere toerentallen (en bij lage toerentallen vanwege de lengte niet veel doen). Dus minder geschikt zijn voor de BIG.
Mocht je een nieuwe 36 veer willen hebben, denk dat ik er nog wel een paar heb liggen.
Yesterday is history.
Tomorrow is a mystery.
Today is a gift. That’s why it’s called the present.
Tomorrow is a mystery.
Today is a gift. That’s why it’s called the present.
Ik denk dat het belangrijk is dat links en rechts gelijk moeten zijn. En idd de gaatjes onderin de gasschuif hebben te maken met de gas respons. Vaker die gaatjes groter moeten boren bij het upgraden van carburateurs met een K&N kit.
futurist
futurist
Suzuki Katana GSX 750S '82
Dr 750 '89 SR41 en '90 SR42
DR 800 SR43 3X '95, '96, '97
Aprilia RSV Mille '99
Triumph Sprint ST 955 '99
Aprilia RST Futura '04
Triumph Daytona 955i ,06
Dr 750 '89 SR41 en '90 SR42
DR 800 SR43 3X '95, '96, '97
Aprilia RSV Mille '99
Triumph Sprint ST 955 '99
Aprilia RST Futura '04
Triumph Daytona 955i ,06