Het eerste plaatje piept over toegang vragen, moet nog even worden "gedeeld" denk ik.
Duidelijk is dat de isolatie van de kabels uit de opnemer en net voor de doorvoer niet meer aanwezig is. Lijkt wel of er achterlijk aan de kabels is getrokken. Lastig te repareren, maar de opnemer kan je gelukkig separaat van de stator vervangen.
Dr800 sr42 opknap project.
Moderators: ghulst, DR-Big, zappa.suzuki
Dat klopt je krijgt er alleen een heel volle zolder van en die begint nu ook al erg zwaar te worden.........Ouwe Reus schreef:Leuke hobby hè Corfuturist schreef: ...Biggen...die ik heb gesloopt
wel een fijn gevoel om tijdens het klussen nooit zonder onderdelen te komen, hoewel sommige onderdelen soms wel schaars worden, zoals slepers, vooral als je wel eens met te weinig olie rijd........
futurist
PS
Ik vond laatst een Canadees bedrijf die ook een wikkeling had voor mijn Triumph, die kost origineel echt bijna €500 en dat bedrijf leverde die voor €140,= Nog goedkoper als Ali, 2 jr garantie en geen inruil nodig. Ik ga die naam eens zoeken en posten.
Suzuki Katana GSX 750S '82
Dr 750 '89 SR41 en '90 SR42
DR 800 SR43 3X '95, '96, '97
Aprilia RSV Mille '99
Triumph Sprint ST 955 '99
Aprilia RST Futura '04
Triumph Daytona 955i ,06
Dr 750 '89 SR41 en '90 SR42
DR 800 SR43 3X '95, '96, '97
Aprilia RSV Mille '99
Triumph Sprint ST 955 '99
Aprilia RST Futura '04
Triumph Daytona 955i ,06
Ik zou eerst al die draden maar checken en opnieuw solderen. Dat was bij mijn SR42 ook het probleem. Ik heb een stator van een sloper erin gezet. Die met kapotte draden ligt als spare op de plank.
OJ
OJ
Wbt rotor en stator: er is al eens een topic over geschreven dus ff gaan zoeken
SR 41 heeft een CDi zo groot als een pakje peuken, daar zit een enkele spoel in om de stroom voor de vonk te leveren. Spanningsspoel
http://www.electrexworld.co.uk onderdeelnummer C102, BDP gever P6-213. Geen complete leverbaar.
SR43 daar is de CDI zo groot als een verbandkistje, heeft 2 spoelen om stroom voor de vonk op te wekken.
http://www.electrexworld.co.uk/cgi-bin/ ... =G280.html heeft 2 spoelen en is voor de SR43.
Weet niet wat er op een SR42 zit maar als iemand de rotor heeft gewisseld van 41 naar 43 dan gaat het fout, je schreef dat ie mooi heeft gelopen dus zou dat iig niet het probleem kunnen zijn.
De bedrading voor een 1ste type is zelf redelijk makkelijk te vernieuwen vanaf de spoelen, 2de type is mij nog niet gelukt vanaf de spoelen. Stukje draad laten zitten en nieuwe draad eraan solderen. Probeer wel dezelfde kleur draad te gebruiken en vervang ze 1 voor 1.
Suc6.
SR 41 heeft een CDi zo groot als een pakje peuken, daar zit een enkele spoel in om de stroom voor de vonk te leveren. Spanningsspoel
http://www.electrexworld.co.uk onderdeelnummer C102, BDP gever P6-213. Geen complete leverbaar.
SR43 daar is de CDI zo groot als een verbandkistje, heeft 2 spoelen om stroom voor de vonk op te wekken.
http://www.electrexworld.co.uk/cgi-bin/ ... =G280.html heeft 2 spoelen en is voor de SR43.
Weet niet wat er op een SR42 zit maar als iemand de rotor heeft gewisseld van 41 naar 43 dan gaat het fout, je schreef dat ie mooi heeft gelopen dus zou dat iig niet het probleem kunnen zijn.
De bedrading voor een 1ste type is zelf redelijk makkelijk te vernieuwen vanaf de spoelen, 2de type is mij nog niet gelukt vanaf de spoelen. Stukje draad laten zitten en nieuwe draad eraan solderen. Probeer wel dezelfde kleur draad te gebruiken en vervang ze 1 voor 1.
Suc6.
Porcs sont l'avenir (varkens zijn de toekomst en houden de slechten uit de buurt)
-
- Berichten: 8370
- Lid geworden op: do apr 06, 2006 11:32
- Locatie: Bij Utreg
draden solderen gaat goed, stukje krimpkous [ die met lijm aan de binnenkant] er omheen doet het bij mij nog steeds goed!
Suzuki DR 800 1997, KTM Adv 640 1997
Zo na een aantal weken eindelijk tijd gehad om aan dr BIG te sleutelen.
pick up en ontstekingsspoel (de weerstand was ruim 10 keer zo hoog als in WHP dus die was overleden) vervangen en jawel hoor, hij leeft weer. Start met één druk op de knop!
Ook ben ik opzoek naar een achterlicht dat in het gereedschapsset-gat past. heeft iemand er een liggen?
pick up en ontstekingsspoel (de weerstand was ruim 10 keer zo hoog als in WHP dus die was overleden) vervangen en jawel hoor, hij leeft weer. Start met één druk op de knop!
Ook ben ik opzoek naar een achterlicht dat in het gereedschapsset-gat past. heeft iemand er een liggen?
Suzuki DR800s 1990