Kleine en voorlopig laatste update.
De kop heeft een grove schoonmaakbeurt achter de rug.
Ook nog met slijppasta voor de kleppen bezig geweest en het eerste resultaat is bemoedigend.
De linker klepzitting heeft een behandeling gehad met grove pasta, de rechter is alleen schoongemaakt.
Weekje verlof
Moderators: ghulst, DR-Big, zappa.suzuki
-
- Berichten: 8370
- Lid geworden op: do apr 06, 2006 11:32
- Locatie: Bij Utreg
dat je blok niet is wat werd gezegd maar je bent wel lekker bezig!
Suzuki DR 800 1997, KTM Adv 640 1997
Rijden met de BIG staat nog steeds op een erg laag pitje vanwege getob met de schouder.
Wat dat betreft ben ik de dip helaas nog niet te boven.
Maar sleutelen vind ik nog steeds erg leuk, en dit blok stond om de hoek, dus why not?
Het blok uit "onze" SR42 rijdt nu trouwens naar tevredenheid rond in een Brabantse SR42 .
Wat dat betreft ben ik de dip helaas nog niet te boven.
Maar sleutelen vind ik nog steeds erg leuk, en dit blok stond om de hoek, dus why not?
Het blok uit "onze" SR42 rijdt nu trouwens naar tevredenheid rond in een Brabantse SR42 .
Yesterday is history.
Tomorrow is a mystery.
Today is a gift. That’s why it’s called the present.
Tomorrow is a mystery.
Today is a gift. That’s why it’s called the present.
De DIY 36mm's zijn ook te ruil voor een set vlottermechaniekjes voor gebruik met een losse vlotternaaldbus.Kan ik mijn originele set weer in ere herstellen.
Yesterday is history.
Tomorrow is a mystery.
Today is a gift. That’s why it’s called the present.
Tomorrow is a mystery.
Today is a gift. That’s why it’s called the present.
je hebt er dus nodig zoals de foto en die zien er uit als die met de pijl?
futurist
futurist
Suzuki Katana GSX 750S '82
Dr 750 '89 SR41 en '90 SR42
DR 800 SR43 3X '95, '96, '97
Aprilia RSV Mille '99
Triumph Sprint ST 955 '99
Aprilia RST Futura '04
Triumph Daytona 955i ,06
Dr 750 '89 SR41 en '90 SR42
DR 800 SR43 3X '95, '96, '97
Aprilia RSV Mille '99
Triumph Sprint ST 955 '99
Aprilia RST Futura '04
Triumph Daytona 955i ,06
"JA"
De feitelijke vlotterlichamen heb ik zat liggen, maar de frames waar deze in draaien, die heb ik niet meer.
Komt omdat bij veel 36mm carbs, een vlotternaaldbehuizing is aangegoten en die prul heb ik weggegooid.
Laatst een 36mm test-set gemaakt voor een maatje, maar sommige onderdelen moeten lenen uit mijn allereerste set 33mm's.
Dat is dezelfde set die na twee maanden spoorloos te zijn geweest in de UK, weer terug is in SpikeCity.
Die set ben ik nu tiptop aan het maken, maar mis alleen nog twee van die frames voor de vlotters.
Ik heb momenteel geen enkele carburateur meer beschikbaar. Geen punt, want ik heb voorlopig een "." gezet achter het geknutsel met die dingen, en ga mij richten op een nieuwe uitdaging.
De feitelijke vlotterlichamen heb ik zat liggen, maar de frames waar deze in draaien, die heb ik niet meer.
Komt omdat bij veel 36mm carbs, een vlotternaaldbehuizing is aangegoten en die prul heb ik weggegooid.
Laatst een 36mm test-set gemaakt voor een maatje, maar sommige onderdelen moeten lenen uit mijn allereerste set 33mm's.
Dat is dezelfde set die na twee maanden spoorloos te zijn geweest in de UK, weer terug is in SpikeCity.
Die set ben ik nu tiptop aan het maken, maar mis alleen nog twee van die frames voor de vlotters.
Ik heb momenteel geen enkele carburateur meer beschikbaar. Geen punt, want ik heb voorlopig een "." gezet achter het geknutsel met die dingen, en ga mij richten op een nieuwe uitdaging.
Yesterday is history.
Tomorrow is a mystery.
Today is a gift. That’s why it’s called the present.
Tomorrow is a mystery.
Today is a gift. That’s why it’s called the present.
Ik he er ook nog wel maar vind het link om op te sturen want dat is fragiel spul. Jij hebt voor mij ook nog een gasschuif behuizing/lichaam liggen van een 36er liggen dus dat komt wel goed. zitten er is "ruil" DIY bodiess nog goede o ringen enzo? (voor de emulsiebuizen)
futurist
futurist
Suzuki Katana GSX 750S '82
Dr 750 '89 SR41 en '90 SR42
DR 800 SR43 3X '95, '96, '97
Aprilia RSV Mille '99
Triumph Sprint ST 955 '99
Aprilia RST Futura '04
Triumph Daytona 955i ,06
Dr 750 '89 SR41 en '90 SR42
DR 800 SR43 3X '95, '96, '97
Aprilia RSV Mille '99
Triumph Sprint ST 955 '99
Aprilia RST Futura '04
Triumph Daytona 955i ,06
Heb al een twee sets 36mm gasschuifhuizen klaarliggen voor je Cor.
Oude O-ringen gaan altijd direct de kliko in, duZ je moet het doen met een paar nieuwe
Weet alleen nog niet goed wat het verschil is in gasschuiven, afgezien van de gaatjes onderin. Gooi altijd de onderdelen die over zijn in een kunststof bak, en de gedemonteerde onderdelen blijven altijd bij de specifieke carbs. Nog nooit tijd voor genomen om eens echt goed de verschillen tussen 33 en 36mm variant te bekijken wat betreft de gasschuiven. De gasschuifhuizen hebben een duidelijk grotere boring en vaag herinner ik mij dat de radius onderaan de gasschuif iets anders is. Ga direct kijken.....
Update:
Het 33mm gasschuifhuis heeft een inwendige diameter van circa 31,2mm en heeft een kamertje. Het 36mm gasschuifhuis heeft een inwendige diameter welke circa 3mm groter is deze heeft geen kamertje.
De 33mm en 36mm gasschuiven verschillen qua ronding aan de zijde van de gasbuis, in die zin dat een 33mm op het oog een wat groter boog heeft. Bij de 36mm loopt het middenstuk iets verder door. De 33mm gasschuif heeft naast het gat voor de gasnaald, twee gaatjes van 2,2mm. De 36mm versie heeft geen, een of twee grotere gaten.
Oude O-ringen gaan altijd direct de kliko in, duZ je moet het doen met een paar nieuwe
Weet alleen nog niet goed wat het verschil is in gasschuiven, afgezien van de gaatjes onderin. Gooi altijd de onderdelen die over zijn in een kunststof bak, en de gedemonteerde onderdelen blijven altijd bij de specifieke carbs. Nog nooit tijd voor genomen om eens echt goed de verschillen tussen 33 en 36mm variant te bekijken wat betreft de gasschuiven. De gasschuifhuizen hebben een duidelijk grotere boring en vaag herinner ik mij dat de radius onderaan de gasschuif iets anders is. Ga direct kijken.....
Update:
Het 33mm gasschuifhuis heeft een inwendige diameter van circa 31,2mm en heeft een kamertje. Het 36mm gasschuifhuis heeft een inwendige diameter welke circa 3mm groter is deze heeft geen kamertje.
De 33mm en 36mm gasschuiven verschillen qua ronding aan de zijde van de gasbuis, in die zin dat een 33mm op het oog een wat groter boog heeft. Bij de 36mm loopt het middenstuk iets verder door. De 33mm gasschuif heeft naast het gat voor de gasnaald, twee gaatjes van 2,2mm. De 36mm versie heeft geen, een of twee grotere gaten.
Yesterday is history.
Tomorrow is a mystery.
Today is a gift. That’s why it’s called the present.
Tomorrow is a mystery.
Today is a gift. That’s why it’s called the present.
Gewoon een grote....futurist schreef: link om op te sturen want dat is fragiel spul
Ik kan de boel opsturen volgens het onderstaande keuzemenu:
1. DHL naar SS'n €10
2. PostNl naar SS'n zonder T&T €9,31
3. PostNL naar SS'n met T&T €13
Yesterday is history.
Tomorrow is a mystery.
Today is a gift. That’s why it’s called the present.
Tomorrow is a mystery.
Today is a gift. That’s why it’s called the present.
Ik heb nu "een weekje verlof"Ouwe Reus schreef:Gewoon een grote....futurist schreef: link om op te sturen want dat is fragiel spul
Ik kan de boel opsturen volgens het onderstaande keuzemenu:
1. DHL naar SS'n €10
2. PostNl naar SS'n zonder T&T €9,31
3. PostNL naar SS'n met T&T €13
Daarna gaan we asap iets regelen. Kiep mijn vrouw af in Papendrecht en kom uw kant op. Of regel een treinticket voor u naar Roosendaal. Weekendje Bourgondisch Belgiereren
futurist
Suzuki Katana GSX 750S '82
Dr 750 '89 SR41 en '90 SR42
DR 800 SR43 3X '95, '96, '97
Aprilia RSV Mille '99
Triumph Sprint ST 955 '99
Aprilia RST Futura '04
Triumph Daytona 955i ,06
Dr 750 '89 SR41 en '90 SR42
DR 800 SR43 3X '95, '96, '97
Aprilia RSV Mille '99
Triumph Sprint ST 955 '99
Aprilia RST Futura '04
Triumph Daytona 955i ,06
Kom goed Cor. Geniet van je vakantie!
Misschien dat ik StoeiSoeS weer een keer naar het Zuiden stuur
Kan ik gelijk eens kijken of de CruiseControl voor de motor werkt.
Misschien dat ik StoeiSoeS weer een keer naar het Zuiden stuur
Kan ik gelijk eens kijken of de CruiseControl voor de motor werkt.
Yesterday is history.
Tomorrow is a mystery.
Today is a gift. That’s why it’s called the present.
Tomorrow is a mystery.
Today is a gift. That’s why it’s called the present.
Afgedaald naar de basement en het laatst gescoorde blokje ontdaan van zijn cilinder. Om eens na te meten en te kunnen beoordelen of er nog wat mee kan worden gedaan. Vond de speling in het ODP voor mijn gevoel groter dan in het BDP. Nu blijkt volgens mijn Chinese schuifmaat, de diameter van zowel de onderkant als de bovenkant van de cilinder 104,5mm te zijn. Erg onwaarschijnlijk dat het een "ondermaat" cilinder is. Moet dus worden gemeten met goed gereedschap en op de juiste manier.
Maar voordat dat zover is, willen jullie eens meekijken naar de cilinder?
Deze heb ik ontvet en gereinigd, waardoor de cilinderwand goed kan worden bekeken. Naast loopsporen, lijken er wel roestsplinters of zo in de wand te zitten. Kan ik hier nog wat mee of is zelfs een overmaat kansloos?
Maar voordat dat zover is, willen jullie eens meekijken naar de cilinder?
Deze heb ik ontvet en gereinigd, waardoor de cilinderwand goed kan worden bekeken. Naast loopsporen, lijken er wel roestsplinters of zo in de wand te zitten. Kan ik hier nog wat mee of is zelfs een overmaat kansloos?
Yesterday is history.
Tomorrow is a mystery.
Today is a gift. That’s why it’s called the present.
Tomorrow is a mystery.
Today is a gift. That’s why it’s called the present.
Update:
Roestspoortjes kwamen mogelijk van de wasbeurt (warm water + ontvetter). Na de post heb ik met commandant de cilinderwand gepoetst, en de boel ziet er al een stuk beter uit.
In ieder geval geen diepe roestsporen. Helaas wel de loopsporen, denk van het hemd van de zuiger.
Roestspoortjes kwamen mogelijk van de wasbeurt (warm water + ontvetter). Na de post heb ik met commandant de cilinderwand gepoetst, en de boel ziet er al een stuk beter uit.
In ieder geval geen diepe roestsporen. Helaas wel de loopsporen, denk van het hemd van de zuiger.
Yesterday is history.
Tomorrow is a mystery.
Today is a gift. That’s why it’s called the present.
Tomorrow is a mystery.
Today is a gift. That’s why it’s called the present.
-
- Berichten: 97
- Lid geworden op: za feb 07, 2009 00:49
- Locatie: Reuver
Effe een tip...
Met honen krijg je onder een bepaalde hoek allemaal hoon strepen.
Deze hebben als taak de olie vast te houden.
Maak je nou de cilinder te glad dan zal de zuiger eerder slijten.
Met honen krijg je onder een bepaalde hoek allemaal hoon strepen.
Deze hebben als taak de olie vast te houden.
Maak je nou de cilinder te glad dan zal de zuiger eerder slijten.
Hoi Frank. THX 4 the tip. Je hebt helemaal gelijk.RGV-DR 750 schreef:Maak je nou de cilinder te glad dan zal de zuiger eerder slijten.
Deze cilinder heb ik even een poetsbeurtje gegeven om te kijken hoe diep de roestspoortjes (?) waren. Was even bang dat het een miskleun zou zijn, maar dat valt gelukkig mee. Het is een cilinder van mijn donorblok, en zit heel erg te twijfelen wat ik hiermee ga doen. Blok is nog helemaal compleet, dus kan makkelijk worden opgebouwd tot reserveblok. Wellicht heb ik een nieuwe stamper nodig en een kotter/hoon-bewerking van de cilinder in het vooruitzicht. Met de cilinder in deze (spiegel)staat, is de boel weer in elkaar schroeven geen ideale optie. Ook jouw Woesnner is in dat opzicht heel verleidelijk. Maar heb net 10k met een gereviseerd blok achter de rug en nog een ander vers gereviseerd blok in de stelling .
Update: sta inmiddels weer met beide benen op de grond, en weet ook weer waarom ik het blok gekocht heb. Namelijk voor de startermeuk. Hogere compressie van mijn blok doet de startmotor soms kreunen, vandaar dat ik wat reserve spullen voor het grijpen wilde hebben. Een deel van het overblijvende deel het blok had ik al eens in Vraag & Aanbod gepost (zie de linkjes in mijn handtekening).
Yesterday is history.
Tomorrow is a mystery.
Today is a gift. That’s why it’s called the present.
Tomorrow is a mystery.
Today is a gift. That’s why it’s called the present.