Hij rijdt echt wel heel fijn, geen spijt dat ik een Big gekozen heb...
Ondertussen staat hij op de bank met het koppelingsdeksel eraf, de vorige die dat gedaan heeft, heeft het deksel met van die vloeibare pakking terug gemonteerd, dat spul is overal in de motor terug te vinden, koppeling zit er vol van (die slipt dus) etc... Als ik hem weer dichtmaak zal ik maar spoelen met een motorreinigingsproduct in de olie...
Maar mijn vraag betreft het volgende:
Symptomen...
- Overdag met de huidige temperaturen: start perfect stationair rond de 1500, na enkele km gaat hij stationair op 2000 en zelfs hoger, blijft wel normaal rijden...
- Een tijd later voel ik dat het vermogen wegvalt, hij blijft dan ook niet meer stationair draaien, op de gas moeilijk aan de gang te houden, geen vermogen meer, ook nog alleen maar te starten met gas open...
- Kwartiertje laten staan en hij start weer netjes...
- Als het heel warm is buiten krijg ik hem helemaal niet gestart maar daarentegen 's nachts rijden (dus koeler) doet ie zonder problemen...
Er wordt mij gezegd dat mijn carburateurs een revisie nodig hebben, wat is jullie expert opinie?
Indien nodig, waar halen jullie de revisiesets? En als het dan toch moet, gelijk ook goed dus ook de schroeven vervangen door imbusboutjes (welke maat is dat?) etc...
Als ik zo aan de SR41 moet blijven sleutelen gaat de SR42 nooit aan de orde komen