Ondertussen heb ik al 2200 km met de SR41 gereden, het meeste asfalt en ook met de vriendin achterop...
Hij rijdt echt wel heel fijn, geen spijt dat ik een Big gekozen heb...
Ondertussen staat hij op de bank met het koppelingsdeksel eraf, de vorige die dat gedaan heeft, heeft het deksel met van die vloeibare pakking terug gemonteerd, dat spul is overal in de motor terug te vinden, koppeling zit er vol van (die slipt dus) etc... Als ik hem weer dichtmaak zal ik maar spoelen met een motorreinigingsproduct in de olie...
Maar mijn vraag betreft het volgende:
Symptomen...
- Overdag met de huidige temperaturen: start perfect stationair rond de 1500, na enkele km gaat hij stationair op 2000 en zelfs hoger, blijft wel normaal rijden...
- Een tijd later voel ik dat het vermogen wegvalt, hij blijft dan ook niet meer stationair draaien, op de gas moeilijk aan de gang te houden, geen vermogen meer, ook nog alleen maar te starten met gas open...
- Kwartiertje laten staan en hij start weer netjes...
- Als het heel warm is buiten krijg ik hem helemaal niet gestart maar daarentegen 's nachts rijden (dus koeler) doet ie zonder problemen...
Er wordt mij gezegd dat mijn carburateurs een revisie nodig hebben, wat is jullie expert opinie?
Indien nodig, waar halen jullie de revisiesets? En als het dan toch moet, gelijk ook goed dus ook de schroeven vervangen door imbusboutjes (welke maat is dat?) etc...
Als ik zo aan de SR41 moet blijven sleutelen gaat de SR42 nooit aan de orde komen
Big wordt onwel in de warmte...
Moderators: ghulst, DR-Big, zappa.suzuki
Restanten vloeibare pakking klinkt niet goed. Die zooi kan de kleine oliekanalen gaan blokkeren, en zo'n motor flush kan daar niet veel aan veranderen. Al wat van die rommel teruggevonden in het oliefilter? Check ook vooral het zeefje onder het blok.
Vervang ook de oliekeerring die in de koppelingsdeksel zit, dit omwille van de oliedruk naar de kop.
Revisiekits zijn universeel qua pakkingen/O-ringen/ vlotternaalden. Dus ook F650/ GS500 / pegasso zou goed moeten zijn. Allemaal voor de Mikuni BST33(SS). Maar in geen enkele kit zit de O-ring voor het gasschuifhuis (ID x s = 10 x 1,5). Zou ook altijd de oude vlotternaalden vernieuwen, scheelt vroeg of laat een hoop gedonder.
Ik heb geen verklaring voor de vreemde verschijnselen. Oorzaak nou net zo goed een elektrisch probleem kunnen zijn. Dus ff opmeten de weerstanden van de stator en bobines. Al nieuwe bougies geprobeerd? En zit de linker bougiedop sowieso stevig op de bougie? En ontluchting van de kleppendeksel + carb én vacuümslang (puls brandstofpomp) onbelemmerd? Schroefjes zijn M5x12.
Vervang ook de oliekeerring die in de koppelingsdeksel zit, dit omwille van de oliedruk naar de kop.
Revisiekits zijn universeel qua pakkingen/O-ringen/ vlotternaalden. Dus ook F650/ GS500 / pegasso zou goed moeten zijn. Allemaal voor de Mikuni BST33(SS). Maar in geen enkele kit zit de O-ring voor het gasschuifhuis (ID x s = 10 x 1,5). Zou ook altijd de oude vlotternaalden vernieuwen, scheelt vroeg of laat een hoop gedonder.
Ik heb geen verklaring voor de vreemde verschijnselen. Oorzaak nou net zo goed een elektrisch probleem kunnen zijn. Dus ff opmeten de weerstanden van de stator en bobines. Al nieuwe bougies geprobeerd? En zit de linker bougiedop sowieso stevig op de bougie? En ontluchting van de kleppendeksel + carb én vacuümslang (puls brandstofpomp) onbelemmerd? Schroefjes zijn M5x12.
Yesterday is history.
Tomorrow is a mystery.
Today is a gift. That’s why it’s called the present.
Tomorrow is a mystery.
Today is a gift. That’s why it’s called the present.
Restanten pakking is helemaal niet goed
Ik had zin om die man te
In het oliefilter (ondertussen al vervangen) zaten geen restanten, wel onder het zeefje, dat is ondertussen netjes gereinigd.
Ik snap de verschijnselen ook niet goed, als de carburateur zou vervuilen dan lijkt het mij bizar dat het zichzelf oplost door wat te staan afkoelen...
Thx Ouwe Reus, Ik loop zo snel mogelijk je lijstje even na voor ik de carbs er afhaal, isolatie kan met warmte 'lekken', dat lost zichzelf wel op door af te koelen... Als het daar aan ligt wordt het moeilijk na te meten in koude toestand... (maar ik heb genoeg reservestukken liggen om alles om te wisselen)
Ik had zin om die man te
In het oliefilter (ondertussen al vervangen) zaten geen restanten, wel onder het zeefje, dat is ondertussen netjes gereinigd.
Ik snap de verschijnselen ook niet goed, als de carburateur zou vervuilen dan lijkt het mij bizar dat het zichzelf oplost door wat te staan afkoelen...
Thx Ouwe Reus, Ik loop zo snel mogelijk je lijstje even na voor ik de carbs er afhaal, isolatie kan met warmte 'lekken', dat lost zichzelf wel op door af te koelen... Als het daar aan ligt wordt het moeilijk na te meten in koude toestand... (maar ik heb genoeg reservestukken liggen om alles om te wisselen)
-
- Berichten: 8370
- Lid geworden op: do apr 06, 2006 11:32
- Locatie: Bij Utreg
Balen van die vloeibare pakking, kan wel maar gebruik het dan heel dun...
Ik moet gelijk aan een hangende choke denken of een benzineslang te dicht bij de uitlaat waardoor de benzine aan de kook gaat, als het niet is kan je het in de electriek gaan zoeken maar of die met 15 minuten koelen al weer in orde zijn...
Ik moet gelijk aan een hangende choke denken of een benzineslang te dicht bij de uitlaat waardoor de benzine aan de kook gaat, als het niet is kan je het in de electriek gaan zoeken maar of die met 15 minuten koelen al weer in orde zijn...
Suzuki DR 800 1997, KTM Adv 640 1997
Ik denk ook aan vapor lock. Waarschijnlijk al voor de carburateur, bij de brandstofpomp.
futurist
futurist
Suzuki Katana GSX 750S '82
Dr 750 '89 SR41 en '90 SR42
DR 800 SR43 3X '95, '96, '97
Aprilia RSV Mille '99
Triumph Sprint ST 955 '99
Aprilia RST Futura '04
Triumph Daytona 955i ,06
Dr 750 '89 SR41 en '90 SR42
DR 800 SR43 3X '95, '96, '97
Aprilia RSV Mille '99
Triumph Sprint ST 955 '99
Aprilia RST Futura '04
Triumph Daytona 955i ,06
Thx Zappa om mee te denken !
Het stotteren/stilvallen, mijn Big is een beetje be
inderdaad ben hierachter gekomen omdat de koppeling slipte... Tja alle koppelingsplaten zitten vol van dat spul, dun lag het er niet op, die man verdient eenzappa.suzuki schreef:Balen van die vloeibare pakking
Het stotteren/stilvallen, mijn Big is een beetje be
Nope, de trillingen van de big single zorgen er zelfs voor dat deze vanzelf dichtgaat...zappa.suzuki schreef:Ik moet gelijk aan een hangende choke denken
Een vapor-lock... dat is mogelijk! De leiding van de rechtertank loopt natuurlijk heel kort bij de uitlaat, zal deze eens moeten loskoppelen zodat hij alleen op de linkertank draait, als het zo simpel is, gewoon extra isoleren...zappa.suzuki schreef:een benzineslang te dicht bij de uitlaat waardoor de benzine aan de kook gaat, als het niet is kan je het in de electriek gaan zoeken maar of die met 15 minuten koelen al weer in orde zijn...
-
- Berichten: 8370
- Lid geworden op: do apr 06, 2006 11:32
- Locatie: Bij Utreg
Vapor-lock of geknikte slang of tank vacuüm getrokken als ik er ff wat langer over nadenk.. Iets wat er voor zorgt dat ie in een kwartier t weer doet..
Succes met zoeken en hoop dat ie t weer snel normaal doet!
Soms is het makkelijk, die van mij liep de laatste tijd half warm boven de 5 rpm niet lekker, schokkend inhouden, wou al met de proeiers gaan klooien tot ie naar benzine begon te stinken, kleine knik in de benzine leiding voor t filter, begon daar ook te lekken, nieuwe leiding er op en loopt weer als een bruut
Succes met zoeken en hoop dat ie t weer snel normaal doet!
Soms is het makkelijk, die van mij liep de laatste tijd half warm boven de 5 rpm niet lekker, schokkend inhouden, wou al met de proeiers gaan klooien tot ie naar benzine begon te stinken, kleine knik in de benzine leiding voor t filter, begon daar ook te lekken, nieuwe leiding er op en loopt weer als een bruut
denk ik niet, als het snikheet is buiten start hij gewoon niet, ook niet als hij nog niet gedraaid heeft, heel bizar, hoop ook dat het snel gevonden is... Mis de BIG...zappa.suzuki schreef:tank vacuüm getrokken
Ja je 800 met korte eindoverbrenging en 36mm carbs... Dat wil ik best geloven...zappa.suzuki schreef: nieuwe leiding er op en loopt weer als een bruut
Eens de SR41 het netjes doet gaat de SR42 uit elkaar voor een opknapbeurt, voor die denk ik ook aan een andere uitlaat, luchtfilter en grotere carbs... Maar eerst dit in orde brengen
Gelukkig ben ik niet motorloos, ik moet nu dus even met de FJR rijden, natuurlijk veel meer power maar dat ding rijdt zo goed dat je je verveelt... Ook de vriendin achterop verveelt zich, natuurlijk zijn snelwegkilometers op dat ding aangenamer...
Ga op mijn lijstje ook eens aan een verbeterd zadel voor de BIG denken
Lijkt wel of hij veel te rijk staat.djeeke schreef:als het snikheet is buiten start hij gewoon niet, ook niet als hij nog niet gedraaid heeft
Is het luchtfilter niet verstopt of de luchtinlaat van het luchtfilterhuis geblokkeerd?
Poetslap of zo?
Stationairsproeier verstopt?
Succes in ieder geval.
Inside every old guy is a young guy, wondering what the fuck happened.