Als je stof seals er uit puilen heb je een nieuwe set seals nodig en als je blokken versleten zijn...
Als je niet handig bent begin er maar niet aan!
Terwijl je klauw nog op zn plek zit ontluchtings nippel los en beetje vast en ook de bout van de remleiding, gaat makkelijker als de boel nog vast zit
![Knipoog/Wink :wink:](./images/smilies/icon_wink.gif)
Klauw los en er af, zorg dat je de voor of achterremhevel vast kan zetten zodat ie ingedrukt blijft als je zo ver bent, pomp dan rustig de zuigers er uit
met een dikke steeksleutel er tussen zodat ze er gelijkmatig uitkomen, let op het olie nivo, als het reservoir bijna leeg is vul je bij.
Als de zuigers los komen zet de de hevel ingedrukt vast, zo loopt er geen olie uit en geen lucht in de leiding, zuigers er uit, klauw los, zuigers polijsten, klauw schoonmaken, seals er uit en schoonmaken of nieuwe, klauw uit koken, groeven voor de seals schoon maken met een dremel met een koper borstel.
Als de boel schoon is de groef voor het stof seal insmeren met siliconen vet, pennen van de remadapter schoonmaken en licht invetten met siliconen vet [ te veel en ze zuigen vacium]
Seals en zuigers ruim invetten met siliconenvet, en de groeven voor de stofseals, seals in de groeven, ontluchtingsnippel met koppervet er in en vast, remleidingbout met koppervet en ringen door de leiding, wat olie in de zuiger gaten, zuigers er helemaal in en hou de klauw zo dat de olie er niet uit kan lopen, leiding er op en vast.
Stop wat tussen de zuigers en klauw zo dat helemaal ingedrukt blijven, hevel los en druk in, je hebt waarschijnlijk gelijk druk als je het goed gedaan hebt [ geen lucht in de leiding en geen lucht in de klauw om dat je daar olie in gegoten hebt]
![Uitroepteken/Exclamation :!:](./images/smilies/icon_exclaim.gif)
Blokken er in, bouten insmeren met koppervet, klauw vast , druk op bouwen tot dat je druk hebt, ff de ontluchtingsnippel open terwijl je druk op de hevel hebt om evt lucht er uit te halen.
Zo hoef je de rem eigenlijk niet te ontluchten, je hebt weer gelijk druk.
Wat vet op de voorremhevel waar hij drukt op je master cilinder voor een mooie druk opbouw.
Als je geen idee hebt waar ik het over heb begin er niet aan
![Uitroepteken/Exclamation :!:](./images/smilies/icon_exclaim.gif)
Met dank aan Cor en dhc6!