Het BIG cafe

Moderators: ghulst, DR-Big, zappa.suzuki

Plaats reactie
Rammelbak
Berichten: 801
Lid geworden op: do jan 12, 2012 17:25
Locatie: Naast de buren.

Ik zet in op de BMW. Als je toch op de snelweg moet, dan liever met een comfortabel bankstel. Voor het overige betere gooi en smijtwerk heb je al andere fietsen.

Ben benieuwd naar je ervaringen!
:zwaaien:
Ouwe Reus
Berichten: 2121
Lid geworden op: za jul 16, 2011 22:38
Locatie: SpikeCity

Ga ik een keer vreemd, gelijk de pisang ..
WP_20170224_010 1.jpg
WP_20170224_010 1.jpg (182.53 KiB) 3087 keer bekeken
Mooi setje 43mm carburateurs binnen gekregen waar ik eens lekker mee wil stoeien.
Volgens de omschrijving waren de gasnaalden kaduuk. Mij een biet.
Maar bij nadere inspectie blijken de geperste gasbuizen ernstig mechanisch beschadigd, en niet door een gasnaald :evil: .

Heb ik weer...
Yesterday is history.
Tomorrow is a mystery.
Today is a gift. That’s why it’s called the present.
MANUS-3000
Berichten: 563
Lid geworden op: wo apr 01, 2009 22:33
Locatie: De haven van 't Gooi

Damn :|

En bij de verkopende partij valt niets te halen in zo'n geval?
GSF 600 Bandit + GSF 1200 Bandit + BMW 540I + Mini Cooper S + Omega A 1.8 LS
bert55
Berichten: 245
Lid geworden op: ma mar 18, 2013 22:22

:(
Rammelbak
Berichten: 801
Lid geworden op: do jan 12, 2012 17:25
Locatie: Naast de buren.

Als je kan fluiten naar je centjes, is het misschien alsnog een mogelijkheid om te experimenteren. B.v. in de oven op een paar honderd graden en hopen dat de gasnaaldbuizen er dan zo uit vallen. Aluminium zet beduidend meer uit dan staal en koper.
:zwaaien:
futurist
Berichten: 3406
Lid geworden op: do jan 03, 2008 00:34
Locatie: Essen Belgie

De onderste 2 heb je op een blok met staande cilinders niks aan hoor, die zijn van een V 2 of 4 cilinderblok waarbij de carb's "schijn" met de hoek van de cilinders staan gemonteerd. De vlotters zitten dan echt verkeerd voor een staande cilinder.
Van die rot dingen (als je dat spul moet de-en monteren) heb ik nog wel losse rommel genoeg liggen.

futurist

PS kopen met een visa kaart geeft je kopers bescherming, ik heb al eens mijn geld terug gekregen omdat de verkoper niks meer van zich liet horen.
Suzuki Katana GSX 750S '82
Dr 750 '89 SR41 en '90 SR42
DR 800 SR43 3X '95, '96, '97
Aprilia RSV Mille '99
Triumph Sprint ST 955 '99
Aprilia RST Futura '04
Triumph Daytona 955i ,06
Ouwe Reus
Berichten: 2121
Lid geworden op: za jul 16, 2011 22:38
Locatie: SpikeCity

Je hebt helemaal gelijk Cor. Gaan iig never werken in een BIG, want carbs werken onder een compleet andere hoek.
Carbs waren bedoeld om mij eens te verdiepen in de carbs van mijn evt volgende brommer hoor :roll:

Hier wat plaatjes van de gasbuizen
DSC09650.JPG
DSC09650.JPG (68.4 KiB) 3034 keer bekeken
DSC09647.JPG
DSC09647.JPG (69.28 KiB) 3034 keer bekeken
Had mijn pismail nog dezelfde dag klaar, alleen niet verzonden. Denk dat ik het erbij laat zitten ook al sta ik in mijn recht.
Als ik zie wat die dingen 2e hands kosten, en afzet wat ik ervoor heb neergelegd, haal ik mijn (on)kosten er wel uit.
Carburateurs zien er verder goed uit, en liggen al uit elkaar. Wordt dus in het ergste geval een set donor-carbs.

Gasbuizen eruit gaat sowieso lukken, met of zonder geweld. Vanaf de vlotterkant ga ik eens persen, want rondom de onderkant van de gasbuis, zit een stuk schroefdraad. Oven is een goed idee Peter, alleen is bonje met mijn ex dan onvermijdelijk.
Grootste probleem is denk ik het vinden van de nieuwe gasbuizen (zelfs op het LC8 forum is het doodstil op mijn vraag).
Yesterday is history.
Tomorrow is a mystery.
Today is a gift. That’s why it’s called the present.
Rammelbak
Berichten: 801
Lid geworden op: do jan 12, 2012 17:25
Locatie: Naast de buren.

Voor zulk soort klusjes heb ik in mijn garage een ouderwets enkel elektrisch kookplaatje. Daar gaan gewoon de carters van brommerblokken of b.v. de pasringen in het balhoofd van mijn Guzzi op tot ze pisheet zijn. Een verfbrander is ook mogelijk.

Ze zijn er in gekomen, dus ik denk dat ze er ook redelijk gemakkelijk weer uit moeten kunnen komen. Zelf heb ik het nog nooit geprobeerd, maar als je dat trucje geleerd hebt, dan kan je opzoek naar een ander set donorcarbs die nog wel goede gasnaaldbuizen heeft.
:zwaaien:
Gebruikersavatar
Edwin
Berichten: 2051
Lid geworden op: vr apr 18, 2008 22:48
Locatie: Onder de rook van Rotterdam
Contacteer:

Het wordt er allemaal niet simpeler op

http://www.tes-go.eu/nl/blog/franse-milieuzones
Assumption is the mother of all fuck ups
djeeke
Berichten: 40
Lid geworden op: di jun 14, 2016 00:27

Edwin schreef:Het wordt er allemaal niet simpeler op
hier even de simulatie gedaan en
Votre véhicule ne répond pas aux critères retenus pour l'attribution d'un certificat qualité de l'air.
Handig, zo hoef je niets op de BIG te kleven :mrgreen:

Behalve natuurlijjk als er duidelijkheid komt over
Er zou ook een apparte regel van kracht zijn voor toeristische voertuigen en oldtimers.
Toeristisch voertuig, we zijn toch allemaal toeristen als we naar Frankrijk gaan...
Of je schrijft je BIG als oldtimer in, dan kan je misschien toch zo'n sticker kopen :lol:

Ik had zowiezo niet verwacht dat het eenvoudig ging zijn, een andere vakantiebestemming kiezen dan maar :zwaaien:
Ouwe Reus
Berichten: 2121
Lid geworden op: za jul 16, 2011 22:38
Locatie: SpikeCity

Heb niet gelogen dat ik de gasbuis eruit zou krijgen:
DSC09747.JPG
DSC09747.JPG (195.46 KiB) 2955 keer bekeken
Wat blijkt nou: er zit een stuk gasnaald geperst in de geperste gasbuis :cry:

Bij deze Keihin carburateurs (OEM KTM) kan je dus nooit de gasbuizen vervangen, terwijl deze wel degelijk slijten en soms ook vernieuwd moeten worden. Kansloos die Keihin's, geef mij maar de Mikuni's :lol:
Yesterday is history.
Tomorrow is a mystery.
Today is a gift. That’s why it’s called the present.
Ouwe Reus
Berichten: 2121
Lid geworden op: za jul 16, 2011 22:38
Locatie: SpikeCity

Heb het geld van de carbs ongevraagd teruggekregen. Plus een kleine vergoeding voor het ongemak.
WP_20170308_19_18_24_Pro.jpg
WP_20170308_19_18_24_Pro.jpg (37.82 KiB) 2896 keer bekeken
Yesterday is history.
Tomorrow is a mystery.
Today is a gift. That’s why it’s called the present.
zappa.suzuki
Berichten: 8370
Lid geworden op: do apr 06, 2006 11:32
Locatie: Bij Utreg

:lol: Geen koopje dus die dingen!
Suzuki DR 800 1997, KTM Adv 640 1997
futurist
Berichten: 3406
Lid geworden op: do jan 03, 2008 00:34
Locatie: Essen Belgie

Ierereen weet dat het Big blok er uit en er in een hoop "gedoe" is, zeker als je geen extra beschadigingen wil maken. Ik heb daar nu zeker problemen mee gezien mijn fysieke toestand, sterker nog ik durf er niet aan te beginnen. Ik met er niet over nadenken wat er met mijn been kan gebeuren als er iets mis gaat. We kennen allemaal de methodes van de Dr op zijn zij leggen enzo maar dit gaat allemaal prima als de motor helemaal kaal is en niet zo erg "nieuw" meer.
Heeft iemand al eens zijn gedachten laten gaan over een methode die met hulpmiddelen, niet handige sterke buren die in het proces gelijk al je net nieuw gelakte frame buizen beschadigen, zoals een takeltje, krik oid. Ik kan het frame zeer stevig op mijn heftafel vast zetten dus kan dan heel gecontroleerd "takelen".
Misschien is iemand van jullie wel eens een heel goed idee op het internet tegen gekomen. Ik zou dit kunstje nu op korte termijn een keer of 4 willen doen vandaar.

Greetz futurist
Suzuki Katana GSX 750S '82
Dr 750 '89 SR41 en '90 SR42
DR 800 SR43 3X '95, '96, '97
Aprilia RSV Mille '99
Triumph Sprint ST 955 '99
Aprilia RST Futura '04
Triumph Daytona 955i ,06
Gebruikersavatar
frankn
Berichten: 1187
Lid geworden op: wo aug 08, 2007 13:12
Locatie: Gieterveen

Je zou kunnen proberen een soort van subframepje te maken wat je tegen de zijkant van het blok aanschroeft.
Moet je natuurlijk wel zorgen dat het hijsoog een beetje boven het zwaartepunt van het blok zit.
Dus een beetje een ongelijkbenige C, als je begrijpt wat ik bedoel. :D

:toost: :toost: :toost:
Inside every old guy is a young guy, wondering what the fuck happened.
futurist
Berichten: 3406
Lid geworden op: do jan 03, 2008 00:34
Locatie: Essen Belgie

frankn schreef:Je zou kunnen proberen een soort van subframepje te maken wat je tegen de zijkant van het blok aanschroeft.
Moet je natuurlijk wel zorgen dat het hijsoog een beetje boven het zwaartepunt van het blok zit.
Dus een beetje een ongelijkbenige C, als je begrijpt wat ik bedoel. :D

:toost: :toost: :toost:
Ik zat idd met het probleem dat het zwaartepunt het blok zal laten kantelen maar inderdaad als ik een C vorm tot net boven de frame buis maak kan ik zelf zoeken waar het zwaartepunt ligt. Om te zorgen dat het niet voorover wil kantelen had ik ook al iets bedacht. Het hulpframepje kan ik op een los motorblok natuurlijk in het zwaartepunt "kantel neutraal" uit dokteren.

Goed idee van een practisch man Frankie

TANX TANX TANX TANX TANX TANX TANX TANX TANX TANX TANX TANX TANX TANX TANX TANX TANX TANX

futurist

PS had je dat dynamo zijdeksel nog liggen?
Suzuki Katana GSX 750S '82
Dr 750 '89 SR41 en '90 SR42
DR 800 SR43 3X '95, '96, '97
Aprilia RSV Mille '99
Triumph Sprint ST 955 '99
Aprilia RST Futura '04
Triumph Daytona 955i ,06
Gebruikersavatar
frankn
Berichten: 1187
Lid geworden op: wo aug 08, 2007 13:12
Locatie: Gieterveen

futurist schreef:
PS had je dat dynamo zijdeksel nog liggen?
Ligt nog steeds klaar Cor. :D

:toost: :toost: :toost:
Inside every old guy is a young guy, wondering what the fuck happened.
futurist
Berichten: 3406
Lid geworden op: do jan 03, 2008 00:34
Locatie: Essen Belgie

Met een beetje geluk kan ik hem zelf alsnog mee nemen.................duimen maar

futurist
Suzuki Katana GSX 750S '82
Dr 750 '89 SR41 en '90 SR42
DR 800 SR43 3X '95, '96, '97
Aprilia RSV Mille '99
Triumph Sprint ST 955 '99
Aprilia RST Futura '04
Triumph Daytona 955i ,06
Gebruikersavatar
de antrapper
Berichten: 2199
Lid geworden op: zo jun 22, 2003 22:05
Locatie: Apeldoorn

Cor, zoek gewoon ff een gek uit de buurt die je een handje helpt, een wasmachien sjouw je ook niet alleen de trap op :mrgreen:
Big Bigger Tiger en weer Big :mrgreen:
Ouwe Reus
Berichten: 2121
Lid geworden op: za jul 16, 2011 22:38
Locatie: SpikeCity

Cor, gewoon de BIG op de standaard zetten en een motorlift ernaast. Schuif je het blok er zo in en uit, al moet je het blok wel een klein beetje voorwaarts kantelen. Heb het zo een paar keer in mijn 1'tje gedaan. Gewoon zo'n ding wat Manus gebruikt (plaatje)
Tegen het beschadigen gewoon wat karton of schuimisolatie voor radiatorleidingen om de framebuizen tapen, en daarna blok voorzicht zijwaarts kantelen om het karton te verwijderen.
Yesterday is history.
Tomorrow is a mystery.
Today is a gift. That’s why it’s called the present.
Gebruikersavatar
frankn
Berichten: 1187
Lid geworden op: wo aug 08, 2007 13:12
Locatie: Gieterveen

de antrapper schreef:Cor, zoek gewoon ff een gek uit de buurt die je een handje helpt, een wasmachien sjouw je ook niet alleen de trap op :mrgreen:
Hoezo niet? 8)



:toost: :toost: :toost:
Inside every old guy is a young guy, wondering what the fuck happened.
Ouwe Reus
Berichten: 2121
Lid geworden op: za jul 16, 2011 22:38
Locatie: SpikeCity

frankn schreef:
de antrapper schreef:Cor, zoek gewoon ff een gek uit de buurt die je een handje helpt, een wasmachien sjouw je ook niet alleen de trap op :mrgreen:
Hoezo niet? 8)



:toost: :toost: :toost:
Ik heb geen trap :D
Yesterday is history.
Tomorrow is a mystery.
Today is a gift. That’s why it’s called the present.
Gebruikersavatar
frankn
Berichten: 1187
Lid geworden op: wo aug 08, 2007 13:12
Locatie: Gieterveen

Ouwe Reus schreef:
Ik heb geen trap :D
Wil je een trap? :mrgreen:

:toost: :toost: :toost:
Inside every old guy is a young guy, wondering what the fuck happened.
futurist
Berichten: 3406
Lid geworden op: do jan 03, 2008 00:34
Locatie: Essen Belgie

Ouwe Reus schreef:Cor, gewoon de BIG op de standaard zetten en een motorlift ernaast. Schuif je het blok er zo in en uit, al moet je het blok wel een klein beetje voorwaarts kantelen. Heb het zo een paar keer in mijn 1'tje gedaan. Gewoon zo'n ding wat Manus gebruikt (plaatje)
Tegen het beschadigen gewoon wat karton of schuimisolatie voor radiatorleidingen om de framebuizen tapen, en daarna blok voorzicht zijwaarts kantelen om het karton te verwijderen.
Ik kan me er niet direct een plaatje bij vormen, dat gekantel begrijp ik, dat maakt het juist zo lastig. Maar met iets er naast moet je hem nog steeds uit de frame buizen tillen en over de linkse frame buizen naar buiten verplaatsen met heel weinig ruimte omdat je anders boven tegen de frame buizen komt. Enne zo'n "motor"lift als Manus heb ik niet, heb er (echt niet overdreven) zeker een stuk of 8 verschillende. Uit priciepe niet, das eigenlijk een lift voor customs en daar werk ik uit priciepe niet aan......Sorry Manus, no hard feelings.

futurist
Suzuki Katana GSX 750S '82
Dr 750 '89 SR41 en '90 SR42
DR 800 SR43 3X '95, '96, '97
Aprilia RSV Mille '99
Triumph Sprint ST 955 '99
Aprilia RST Futura '04
Triumph Daytona 955i ,06
zappa.suzuki
Berichten: 8370
Lid geworden op: do apr 06, 2006 11:32
Locatie: Bij Utreg

Die lift heb ik ook, schuif ik met een passend blokje onder het blok en kan je dus op de mm het blok omhoog drukken tot hij van onder boven de frame buizen komt, dan schuif je hem op een bokje/krikje rechts naast het frame staat en visa versa
Suzuki DR 800 1997, KTM Adv 640 1997
Plaats reactie