Het BIG cafe

Moderators: ghulst, DR-Big, zappa.suzuki

Plaats reactie
Rammelbak

Ik zet in op de BMW. Als je toch op de snelweg moet, dan liever met een comfortabel bankstel. Voor het overige betere gooi en smijtwerk heb je al andere fietsen.

Ben benieuwd naar je ervaringen!
:zwaaien:
Ouwe Reus

Ga ik een keer vreemd, gelijk de pisang ..
WP_20170224_010 1.jpg
WP_20170224_010 1.jpg (182.53 KiB) 3072 keer bekeken
Mooi setje 43mm carburateurs binnen gekregen waar ik eens lekker mee wil stoeien.
Volgens de omschrijving waren de gasnaalden kaduuk. Mij een biet.
Maar bij nadere inspectie blijken de geperste gasbuizen ernstig mechanisch beschadigd, en niet door een gasnaald :evil: .

Heb ik weer...
Yesterday is history.
Tomorrow is a mystery.
Today is a gift. That’s why it’s called the present.
MANUS-3000

Damn :|

En bij de verkopende partij valt niets te halen in zo'n geval?
GSF 600 Bandit + GSF 1200 Bandit + BMW 540I + Mini Cooper S + Omega A 1.8 LS
bert55

:(
Rammelbak

Als je kan fluiten naar je centjes, is het misschien alsnog een mogelijkheid om te experimenteren. B.v. in de oven op een paar honderd graden en hopen dat de gasnaaldbuizen er dan zo uit vallen. Aluminium zet beduidend meer uit dan staal en koper.
futurist

De onderste 2 heb je op een blok met staande cilinders niks aan hoor, die zijn van een V 2 of 4 cilinderblok waarbij de carb's "schijn" met de hoek van de cilinders staan gemonteerd. De vlotters zitten dan echt verkeerd voor een staande cilinder.
Van die rot dingen (als je dat spul moet de-en monteren) heb ik nog wel losse rommel genoeg liggen.

futurist

PS kopen met een visa kaart geeft je kopers bescherming, ik heb al eens mijn geld terug gekregen omdat de verkoper niks meer van zich liet horen.
Suzuki Katana GSX 750S '82
Dr 750 '89 SR41 en '90 SR42
DR 800 SR43 3X '95, '96, '97
Aprilia RSV Mille '99
Triumph Sprint ST 955 '99
Aprilia RST Futura '04
Triumph Daytona 955i ,06
Ouwe Reus

Je hebt helemaal gelijk Cor. Gaan iig never werken in een BIG, want carbs werken onder een compleet andere hoek.
Carbs waren bedoeld om mij eens te verdiepen in de carbs van mijn evt volgende brommer hoor :roll:

Hier wat plaatjes van de gasbuizen
DSC09650.JPG
DSC09650.JPG (68.4 KiB) 3019 keer bekeken
DSC09647.JPG
DSC09647.JPG (69.28 KiB) 3019 keer bekeken
Had mijn pismail nog dezelfde dag klaar, alleen niet verzonden. Denk dat ik het erbij laat zitten ook al sta ik in mijn recht.
Als ik zie wat die dingen 2e hands kosten, en afzet wat ik ervoor heb neergelegd, haal ik mijn (on)kosten er wel uit.
Carburateurs zien er verder goed uit, en liggen al uit elkaar. Wordt dus in het ergste geval een set donor-carbs.

Gasbuizen eruit gaat sowieso lukken, met of zonder geweld. Vanaf de vlotterkant ga ik eens persen, want rondom de onderkant van de gasbuis, zit een stuk schroefdraad. Oven is een goed idee Peter, alleen is bonje met mijn ex dan onvermijdelijk.
Grootste probleem is denk ik het vinden van de nieuwe gasbuizen (zelfs op het LC8 forum is het doodstil op mijn vraag).
Yesterday is history.
Tomorrow is a mystery.
Rammelbak

Voor zulk soort klusjes heb ik in mijn garage een ouderwets enkel elektrisch kookplaatje. Daar gaan gewoon de carters van brommerblokken of b.v. de pasringen in het balhoofd van mijn Guzzi op tot ze pisheet zijn. Een verfbrander is ook mogelijk.

Ze zijn er in gekomen, dus ik denk dat ze er ook redelijk gemakkelijk weer uit moeten kunnen komen. Zelf heb ik het nog nooit geprobeerd, maar als je dat trucje geleerd hebt, dan kan je opzoek naar een ander set donorcarbs die nog wel goede gasnaaldbuizen heeft.
Edwin
Contacteer:

Het wordt er allemaal niet simpeler op

http://www.tes-go.eu/nl/blog/franse-milieuzones
Assumption is the mother of all fuck ups
djeeke

Edwin schreef:Het wordt er allemaal niet simpeler op
hier even de simulatie gedaan en
Votre véhicule ne répond pas aux critères retenus pour l'attribution d'un certificat qualité de l'air.
Handig, zo hoef je niets op de BIG te kleven :mrgreen:

Behalve natuurlijjk als er duidelijkheid komt over
Er zou ook een apparte regel van kracht zijn voor toeristische voertuigen en oldtimers.
Toeristisch voertuig, we zijn toch allemaal toeristen als we naar Frankrijk gaan...
Of je schrijft je BIG als oldtimer in, dan kan je misschien toch zo'n sticker kopen :lol:

Ik had zowiezo niet verwacht dat het eenvoudig ging zijn, een andere vakantiebestemming kiezen dan maar :zwaaien:
Ouwe Reus

Heb niet gelogen dat ik de gasbuis eruit zou krijgen:
DSC09747.JPG
DSC09747.JPG (195.46 KiB) 2940 keer bekeken
Wat blijkt nou: er zit een stuk gasnaald geperst in de geperste gasbuis :cry:

Bij deze Keihin carburateurs (OEM KTM) kan je dus nooit de gasbuizen vervangen, terwijl deze wel degelijk slijten en soms ook vernieuwd moeten worden. Kansloos die Keihin's, geef mij maar de Mikuni's :lol:
Yesterday is history.
Tomorrow is a mystery.
Ouwe Reus

Heb het geld van de carbs ongevraagd teruggekregen. Plus een kleine vergoeding voor het ongemak.
WP_20170308_19_18_24_Pro.jpg
WP_20170308_19_18_24_Pro.jpg (37.82 KiB) 2881 keer bekeken
Yesterday is history.
Tomorrow is a mystery.
zappa.suzuki

:lol: Geen koopje dus die dingen!
Suzuki DR 800 1997, KTM Adv 640 1997
futurist

Ierereen weet dat het Big blok er uit en er in een hoop "gedoe" is, zeker als je geen extra beschadigingen wil maken. Ik heb daar nu zeker problemen mee gezien mijn fysieke toestand, sterker nog ik durf er niet aan te beginnen. Ik met er niet over nadenken wat er met mijn been kan gebeuren als er iets mis gaat. We kennen allemaal de methodes van de Dr op zijn zij leggen enzo maar dit gaat allemaal prima als de motor helemaal kaal is en niet zo erg "nieuw" meer.
Heeft iemand al eens zijn gedachten laten gaan over een methode die met hulpmiddelen, niet handige sterke buren die in het proces gelijk al je net nieuw gelakte frame buizen beschadigen, zoals een takeltje, krik oid. Ik kan het frame zeer stevig op mijn heftafel vast zetten dus kan dan heel gecontroleerd "takelen".
Misschien is iemand van jullie wel eens een heel goed idee op het internet tegen gekomen. Ik zou dit kunstje nu op korte termijn een keer of 4 willen doen vandaar.

Greetz futurist
Aprilia RSV Mille '99
Aprilia RST Futura '04
Triumph Daytona 955i ,06
frankn

Je zou kunnen proberen een soort van subframepje te maken wat je tegen de zijkant van het blok aanschroeft.
Moet je natuurlijk wel zorgen dat het hijsoog een beetje boven het zwaartepunt van het blok zit.
Dus een beetje een ongelijkbenige C, als je begrijpt wat ik bedoel. :D

:toost: :toost: :toost:
Inside every old guy is a young guy, wondering what the fuck happened.
futurist

frankn schreef:Je zou kunnen proberen een soort van subframepje te maken wat je tegen de zijkant van het blok aanschroeft.
Moet je natuurlijk wel zorgen dat het hijsoog een beetje boven het zwaartepunt van het blok zit.
Dus een beetje een ongelijkbenige C, als je begrijpt wat ik bedoel. :D

Ik zat idd met het probleem dat het zwaartepunt het blok zal laten kantelen maar inderdaad als ik een C vorm tot net boven de frame buis maak kan ik zelf zoeken waar het zwaartepunt ligt. Om te zorgen dat het niet voorover wil kantelen had ik ook al iets bedacht. Het hulpframepje kan ik op een los motorblok natuurlijk in het zwaartepunt "kantel neutraal" uit dokteren.

Goed idee van een practisch man Frankie

TANX TANX TANX TANX TANX TANX TANX TANX TANX TANX TANX TANX TANX TANX TANX TANX TANX TANX

futurist

PS had je dat dynamo zijdeksel nog liggen?
Aprilia RSV Mille '99
Aprilia RST Futura '04
Triumph Daytona 955i ,06
frankn

futurist schreef:
PS had je dat dynamo zijdeksel nog liggen?
Ligt nog steeds klaar Cor. :D

futurist

Met een beetje geluk kan ik hem zelf alsnog mee nemen.................duimen maar

futurist
Aprilia RSV Mille '99
Aprilia RST Futura '04
Triumph Daytona 955i ,06
de antrapper

Cor, zoek gewoon ff een gek uit de buurt die je een handje helpt, een wasmachien sjouw je ook niet alleen de trap op :mrgreen:
Big Bigger Tiger en weer Big :mrgreen:
Ouwe Reus

Cor, gewoon de BIG op de standaard zetten en een motorlift ernaast. Schuif je het blok er zo in en uit, al moet je het blok wel een klein beetje voorwaarts kantelen. Heb het zo een paar keer in mijn 1'tje gedaan. Gewoon zo'n ding wat Manus gebruikt (plaatje)
Tegen het beschadigen gewoon wat karton of schuimisolatie voor radiatorleidingen om de framebuizen tapen, en daarna blok voorzicht zijwaarts kantelen om het karton te verwijderen.
Yesterday is history.
Tomorrow is a mystery.
frankn

de antrapper schreef:Cor, zoek gewoon ff een gek uit de buurt die je een handje helpt, een wasmachien sjouw je ook niet alleen de trap op :mrgreen:
Hoezo niet? 8)

Ouwe Reus

frankn schreef:
de antrapper schreef:Cor, zoek gewoon ff een gek uit de buurt die je een handje helpt, een wasmachien sjouw je ook niet alleen de trap op :mrgreen:
Hoezo niet? 8)

Ik heb geen trap :D
Yesterday is history.
Tomorrow is a mystery.
frankn

Ouwe Reus schreef:
Ik heb geen trap :D
Wil je een trap? :mrgreen:

futurist

Ouwe Reus schreef:Cor, gewoon de BIG op de standaard zetten en een motorlift ernaast. Schuif je het blok er zo in en uit, al moet je het blok wel een klein beetje voorwaarts kantelen. Heb het zo een paar keer in mijn 1'tje gedaan. Gewoon zo'n ding wat Manus gebruikt (plaatje)
Tegen het beschadigen gewoon wat karton of schuimisolatie voor radiatorleidingen om de framebuizen tapen, en daarna blok voorzicht zijwaarts kantelen om het karton te verwijderen.
Ik kan me er niet direct een plaatje bij vormen, dat gekantel begrijp ik, dat maakt het juist zo lastig. Maar met iets er naast moet je hem nog steeds uit de frame buizen tillen en over de linkse frame buizen naar buiten verplaatsen met heel weinig ruimte omdat je anders boven tegen de frame buizen komt. Enne zo'n "motor"lift als Manus heb ik niet, heb er (echt niet overdreven) zeker een stuk of 8 verschillende. Uit priciepe niet, das eigenlijk een lift voor customs en daar werk ik uit priciepe niet aan......Sorry Manus, no hard feelings.

futurist
Aprilia RSV Mille '99
Aprilia RST Futura '04
Triumph Daytona 955i ,06
zappa.suzuki

Die lift heb ik ook, schuif ik met een passend blokje onder het blok en kan je dus op de mm het blok omhoog drukken tot hij van onder boven de frame buizen komt, dan schuif je hem op een bokje/krikje rechts naast het frame staat en visa versa
Suzuki DR 800 1997, KTM Adv 640 1997
Plaats reactie