KTM accu daalt in spanning, vorige week geladen, ergens op de 12.80 volt na t laden en na een week op 12.60.
Laad spanning met draaiende motor rond de 14 v
Als ik het contact aan zet met licht aan daalde ie snel naar 12 v met licht uit naar 12.4 en daar stabiel, licht weer aan naar 12 v en stabiel, licht weer uit en naar 12.4 en stabiel..
dacht eerst aan een stroom lek maar denk nu aan een overleden accu, wat denken jullie?
ow nadat ie op de druppellader zat was ie na 2 uur weer op 80%.. das wel snel..
Accu vragen
Moderators: ghulst, DR-Big, zappa.suzuki
-
- Berichten: 8370
- Lid geworden op: do apr 06, 2006 11:32
- Locatie: Bij Utreg
Suzuki DR 800 1997, KTM Adv 640 1997
- de antrapper
- Berichten: 2199
- Lid geworden op: zo jun 22, 2003 22:05
- Locatie: Apeldoorn
zo uit m'n hoofd is een accu in ruste : vol 12,8 en matig/slecht 12,2V
Laadstroom van lijkt me 14 prima, minder laad niet op, meer dan 14,8 + kans op droogkoken.
Maar ook als een accu fijne waarden geeft kan hij onder belasting in elkaar ploffen, met goede spullen is het te meten,
of gewoon voor 3 tientjes een nieuwe erin plempen, zolang je elke week wel een keer rijdt gaan die dingen ook jaren mee,
ik ben met een Jammyhatsplofknal accu van 29 euries al 3 jaar onderweg.
zul je zien dattie op 1 mei niet wil starten
Laadstroom van lijkt me 14 prima, minder laad niet op, meer dan 14,8 + kans op droogkoken.
Maar ook als een accu fijne waarden geeft kan hij onder belasting in elkaar ploffen, met goede spullen is het te meten,
of gewoon voor 3 tientjes een nieuwe erin plempen, zolang je elke week wel een keer rijdt gaan die dingen ook jaren mee,
ik ben met een Jammyhatsplofknal accu van 29 euries al 3 jaar onderweg.
zul je zien dattie op 1 mei niet wil starten
Big Bigger Tiger en weer Big
-
- Berichten: 8370
- Lid geworden op: do apr 06, 2006 11:32
- Locatie: Bij Utreg
Had gister ff een idee, Big accu er net ff aan gehangen, en zie die ook wat zaken met contact aan en verder met het licht uit maar dat stabiliseerde zich ook, ga een nieuwe bestellen... bedankt voor het mee denken!
Suzuki DR 800 1997, KTM Adv 640 1997
Ik heb voor mijn SR41 Dr Big een jaar of 2 zo'n gele (gel?) accu besteld. helaas heeft hij de geest gegeven. Hoe lang moet zo een accu mee kunnen. s Winters gewoon aan de accu lader (druppel lader van Saito) Daar mogen alle accu's aan volgens de gebruiks aanwijzijng, laad met max 0.9 amp. Kan het zijn dat die druppelaar er niet goed voor is. Mijn andere accu,s houden het wel goed uit?
Was niet echt duur maar ook niet extra goedkoop.
Wat heb jij besteld Zappa? Welke accu is nou echt goed voor het zware werk op een Big?
futurist
Was niet echt duur maar ook niet extra goedkoop.
Wat heb jij besteld Zappa? Welke accu is nou echt goed voor het zware werk op een Big?
futurist
Suzuki Katana GSX 750S '82
Dr 750 '89 SR41 en '90 SR42
DR 800 SR43 3X '95, '96, '97
Aprilia RSV Mille '99
Triumph Sprint ST 955 '99
Aprilia RST Futura '04
Triumph Daytona 955i ,06
Dr 750 '89 SR41 en '90 SR42
DR 800 SR43 3X '95, '96, '97
Aprilia RSV Mille '99
Triumph Sprint ST 955 '99
Aprilia RST Futura '04
Triumph Daytona 955i ,06
- Edwin
- Berichten: 2051
- Lid geworden op: vr apr 18, 2008 22:48
- Locatie: Onder de rook van Rotterdam
- Contacteer:
Ik rij al jaren met zo'n gel accu. Doet het nog steeds zo goed als in het begin. Heb wel eens gelezen dat de accu nooit helemaal ontladen mag zijn, want dan zou die kapot zijn.
Assumption is the mother of all fuck ups
Motobatt accu's zijn voor mij de beste (glasmat) accu's. Heb die dingen wát misbruikt en ondanks dat gaan ze errug lang mee.
Heb er tot nu toe maar één vervangen, maar dat was achteraf niet nodig.
Heeft 's-winters (buiten) gewoon aan de druppellader gehangen en nu laad ik het ding binnen met een acculader voor de auto.
Leo hard laatst een zwarte Motobatt, dat had nóg meer capaciteit dan de reguliere gele variant.
Heb er tot nu toe maar één vervangen, maar dat was achteraf niet nodig.
Heeft 's-winters (buiten) gewoon aan de druppellader gehangen en nu laad ik het ding binnen met een acculader voor de auto.
Leo hard laatst een zwarte Motobatt, dat had nóg meer capaciteit dan de reguliere gele variant.
Yesterday is history.
Tomorrow is a mystery.
Today is a gift. That’s why it’s called the present.
Tomorrow is a mystery.
Today is a gift. That’s why it’s called the present.
linkjeOuwe Reus schreef: Leo hard laatst een zwarte Motobatt, dat had nóg meer capaciteit dan de reguliere gele variant.
Leverancier die met je meedenkt: http://jaramoto.eu/
Man wat vliegt een jaar voorbij voortaan. Vorig jaar stond ik nog aan een project te klooien en nu ...........ook
-
- Berichten: 8370
- Lid geworden op: do apr 06, 2006 11:32
- Locatie: Bij Utreg
Tja gebruik altijd yuasa accu's en die gaan normaal rustig 4 a 5 jaar mee ook al rij ik met de Big veel korte stukken naar t werk [13km] net als andere accu's houden ze niet van diepteontlading maar zelfs dat overleven ze redelijk. starten ook bij -18
Bij een nieuwe vullen, uurtje wachten en nog een uur of 4 a 5 aan een druppellader, motobatt hoor ik ook veel over maar meestal als ik er nodig heb heb ik haast en bestel ik maar gewoon weer Yuasa.
Accu zit nu een paar dagen in de KTM, ff gemeten voor de gein, contact uit 13v contact aan 12.88, licht aan 12.72, licht weer uit 12,85 contact uit 12.88.
Stuk beter dan de oude, die had een paar x op zn donder gehad, vooral toen ie laatst niet wou starten met zn versleten zuiger veren.
volt zegt niet veel over ampère maar geeft dus wel wat aan over de conditie van de accu
Bij een nieuwe vullen, uurtje wachten en nog een uur of 4 a 5 aan een druppellader, motobatt hoor ik ook veel over maar meestal als ik er nodig heb heb ik haast en bestel ik maar gewoon weer Yuasa.
Accu zit nu een paar dagen in de KTM, ff gemeten voor de gein, contact uit 13v contact aan 12.88, licht aan 12.72, licht weer uit 12,85 contact uit 12.88.
Stuk beter dan de oude, die had een paar x op zn donder gehad, vooral toen ie laatst niet wou starten met zn versleten zuiger veren.
volt zegt niet veel over ampère maar geeft dus wel wat aan over de conditie van de accu
Suzuki DR 800 1997, KTM Adv 640 1997
In de SR41 (en SR42? ) zit een andere accu als in de SR43. Daar krijg je alleen een conventionele accu voor. Zijn daar alternatieven voor?
Futurist
Futurist
Suzuki Katana GSX 750S '82
Dr 750 '89 SR41 en '90 SR42
DR 800 SR43 3X '95, '96, '97
Aprilia RSV Mille '99
Triumph Sprint ST 955 '99
Aprilia RST Futura '04
Triumph Daytona 955i ,06
Dr 750 '89 SR41 en '90 SR42
DR 800 SR43 3X '95, '96, '97
Aprilia RSV Mille '99
Triumph Sprint ST 955 '99
Aprilia RST Futura '04
Triumph Daytona 955i ,06
-
- Berichten: 8370
- Lid geworden op: do apr 06, 2006 11:32
- Locatie: Bij Utreg
Vast, maar ben te lui om t uit te zoeken voor je.......
Suzuki DR 800 1997, KTM Adv 640 1997
Tom heeft bij Jaramoto een gel accu gekocht voor zijn SR41, was er binnen een paar dagen en dat ding doet het erg goed.futurist schreef:In de SR41 (en SR42? ) zit een andere accu als in de SR43. Daar krijg je alleen een conventionele accu voor.
Futurist
R
Porcs sont l'avenir (varkens zijn de toekomst en houden de slechten uit de buurt)
Hopen dat ik in Lapland niet te lui ben als je uit de berm gevist moet worden.........zappa.suzuki schreef:Vast, maar ben te lui om t uit te zoeken voor je.......
futurist
Suzuki Katana GSX 750S '82
Dr 750 '89 SR41 en '90 SR42
DR 800 SR43 3X '95, '96, '97
Aprilia RSV Mille '99
Triumph Sprint ST 955 '99
Aprilia RST Futura '04
Triumph Daytona 955i ,06
Dr 750 '89 SR41 en '90 SR42
DR 800 SR43 3X '95, '96, '97
Aprilia RSV Mille '99
Triumph Sprint ST 955 '99
Aprilia RST Futura '04
Triumph Daytona 955i ,06
die heeft van die Motobatt accu's toch?dhc6 schreef:Tom heeft bij Jaramoto een gel accu gekocht voor zijn SR41, was er binnen een paar dagen en dat ding doet het erg goed.futurist schreef:In de SR41 (en SR42? ) zit een andere accu als in de SR43. Daar krijg je alleen een conventionele accu voor.
Futurist
R
futurist
Suzuki Katana GSX 750S '82
Dr 750 '89 SR41 en '90 SR42
DR 800 SR43 3X '95, '96, '97
Aprilia RSV Mille '99
Triumph Sprint ST 955 '99
Aprilia RST Futura '04
Triumph Daytona 955i ,06
Dr 750 '89 SR41 en '90 SR42
DR 800 SR43 3X '95, '96, '97
Aprilia RSV Mille '99
Triumph Sprint ST 955 '99
Aprilia RST Futura '04
Triumph Daytona 955i ,06
Was eigenlijk niet wat ik bedoelde, eigenlijk wilde ik vragen of dat ook een "grotere" accu is zoals jij toen voor de SR43 daar had geregeld.Leo schreef:futurist schreef:die heeft van die Motobatt accu's toch?
futurist
Jij bent veel grappiger als dat ik altijd dacht
2 keer Jaramoto in dit topic als motbatt verkoper vermeld en dan vrolijk vragen of Jaramoto die motobatts verkoopt
futurist
Suzuki Katana GSX 750S '82
Dr 750 '89 SR41 en '90 SR42
DR 800 SR43 3X '95, '96, '97
Aprilia RSV Mille '99
Triumph Sprint ST 955 '99
Aprilia RST Futura '04
Triumph Daytona 955i ,06
Dr 750 '89 SR41 en '90 SR42
DR 800 SR43 3X '95, '96, '97
Aprilia RSV Mille '99
Triumph Sprint ST 955 '99
Aprilia RST Futura '04
Triumph Daytona 955i ,06
Voor de geïnteresseerden en als samenvatting van mijn bevindingen:
De beste accu die ik kon vinden voor mij SR43... (tromgeroffel)
De MBYZ16H(D)!!!! Past prima in mijn SR43, start superkrachtig en blijft gaan!
Het HD staat dus voor Harley Davidson, de zwarte is dus alleen uiterlijk
Zowel de gele als de zwarte hebben 16.5Ah!
Geweldig geholpen door Jan van Jaramoto inderdaad, wist niet dat zulke service nog bestond maar daarvoor moet je in Stadskanaal zijn blijkbaar
Ik had eerst al de MBTX12U besteld maar gelukkig dus nog aangepast op laatste moment zonder gezeur.
Ik hoopte daarmee ook mijn nieuwe elektrische/start probleem te hebben opgelost, ik had namelijk handvatverwarming erop gezet.
Nu kon ik wat vaker startten en rook ik benzinelucht uit mijn uitlaat, blijkt mijn gaskabel gerafeld en bleef open hangen, dus kon niet starten door het verzuipen hahaha. Wel gelijk de simpele vraag:
Hoe kom ik aan nieuwe gaskabels (en gelijk ook maar koppeling) en omhulsel???? Staalomvlochten een aanrader??? En is dat standaard en dan op maat maken? of specifiek voor DR's??? En waar kopen????
In ieder geval vol in de voorbereiding voor een paar maanden rondrijden in Scandinavie volgend jaar, binnenkort bij Ouwe Reus langs voor o.a. een luchtfilter maar zag dat hij nog meer moois heeft liggen .
Ik lees vaak nog lekker passief rond op het forum maar komen vast nog wat expert questions aan !
De beste accu die ik kon vinden voor mij SR43... (tromgeroffel)
De MBYZ16H(D)!!!! Past prima in mijn SR43, start superkrachtig en blijft gaan!
Het HD staat dus voor Harley Davidson, de zwarte is dus alleen uiterlijk
Zowel de gele als de zwarte hebben 16.5Ah!
Geweldig geholpen door Jan van Jaramoto inderdaad, wist niet dat zulke service nog bestond maar daarvoor moet je in Stadskanaal zijn blijkbaar
Ik had eerst al de MBTX12U besteld maar gelukkig dus nog aangepast op laatste moment zonder gezeur.
Ik hoopte daarmee ook mijn nieuwe elektrische/start probleem te hebben opgelost, ik had namelijk handvatverwarming erop gezet.
Nu kon ik wat vaker startten en rook ik benzinelucht uit mijn uitlaat, blijkt mijn gaskabel gerafeld en bleef open hangen, dus kon niet starten door het verzuipen hahaha. Wel gelijk de simpele vraag:
Hoe kom ik aan nieuwe gaskabels (en gelijk ook maar koppeling) en omhulsel???? Staalomvlochten een aanrader??? En is dat standaard en dan op maat maken? of specifiek voor DR's??? En waar kopen????
In ieder geval vol in de voorbereiding voor een paar maanden rondrijden in Scandinavie volgend jaar, binnenkort bij Ouwe Reus langs voor o.a. een luchtfilter maar zag dat hij nog meer moois heeft liggen .
Ik lees vaak nog lekker passief rond op het forum maar komen vast nog wat expert questions aan !
bedankt voor de tipsvenl schreef:Voor de geïnteresseerden en als samenvatting van mijn bevindingen:
De beste accu die ik kon vinden voor mij SR43... (tromgeroffel)
De MBYZ16H(D)!!!! Past prima in mijn SR43, start superkrachtig en blijft gaan!
Het HD staat dus voor Harley Davidson, de zwarte is dus alleen uiterlijk
Zowel de gele als de zwarte hebben 16.5Ah!
staalomvlochte gaskabelssvenl schreef:Hoe kom ik aan nieuwe gaskabels (en gelijk ook maar koppeling) en omhulsel???? Staalomvlochten een aanrader??? En is dat standaard en dan op maat maken? of specifiek voor DR's??? En waar kopen????
Mocht je remleidingen bedoelen dan bestel ik die na e-mailoverleg altijd bij Noudje
Is er een website / blog / facebook waar we je kunnen volgen ?svenl schreef: In ieder geval vol in de voorbereiding voor een paar maanden rondrijden in Scandinavie volgend jaar
Thanks Leo, alleen soms wel beetje doolhof om de juiste info te vinden opt forum, vandaar de repost
Als ik al veel ga posten wordt dat idd facebook of mijn site, vorige keer ook gebruikt voor het koppelingslager-projectje:
http://www.svenlentz.nl/suzuki-to-the-sahara-project
Wordt dus niet de Sahara meer
En ik bedoel gaskabel en koppelingskabel, staalomvlochten zal idd voor leidingen zijn nu ik er nog eens over nadenk .
Maar kan ik naar de standaard motorzaak of zijn specifieke al op maat gemaakte kabels nodig?
Als ik al veel ga posten wordt dat idd facebook of mijn site, vorige keer ook gebruikt voor het koppelingslager-projectje:
http://www.svenlentz.nl/suzuki-to-the-sahara-project
Wordt dus niet de Sahara meer
En ik bedoel gaskabel en koppelingskabel, staalomvlochten zal idd voor leidingen zijn nu ik er nog eens over nadenk .
Maar kan ik naar de standaard motorzaak of zijn specifieke al op maat gemaakte kabels nodig?
Zodra je vertrekt horen we het graag van en waar we je dan kunnen volgen.svenl schreef:Als ik al veel ga posten wordt dat idd facebook of mijn site, vorige keer ook gebruikt voor het koppelingslager-projectje:
http://www.svenlentz.nl/suzuki-to-the-sahara-project
Wordt dus niet de Sahara meer
Alvast veel plezier gewenst op de rit.
Je kan naar meneer suzuki voor kabels bij iedere motorzaak bij jou op de hoek maar je kan ook naar Stefan Hessler maar ik haalde veel van Ebay.de / ebay kleinanzeige / duitse drbigforumsvenl schreef: En ik bedoel gaskabel en koppelingskabel, staalomvlochten zal idd voor leidingen zijn nu ik er nog eens over nadenk .
Maar kan ik naar de standaard motorzaak of zijn specifieke al op maat gemaakte kabels nodig?