Accu vragen

Moderators: ghulst, DR-Big, zappa.suzuki

Plaats reactie
zappa.suzuki
Berichten: 8370
Lid geworden op: do apr 06, 2006 11:32
Locatie: Bij Utreg

KTM accu daalt in spanning, vorige week geladen, ergens op de 12.80 volt na t laden en na een week op 12.60.
Laad spanning met draaiende motor rond de 14 v

Als ik het contact aan zet met licht aan daalde ie snel naar 12 v met licht uit naar 12.4 en daar stabiel, licht weer aan naar 12 v en stabiel, licht weer uit en naar 12.4 en stabiel..

dacht eerst aan een stroom lek maar denk nu aan een overleden accu, wat denken jullie?
ow nadat ie op de druppellader zat was ie na 2 uur weer op 80%.. das wel snel..
Suzuki DR 800 1997, KTM Adv 640 1997
Gebruikersavatar
de antrapper
Berichten: 2199
Lid geworden op: zo jun 22, 2003 22:05
Locatie: Apeldoorn

zo uit m'n hoofd is een accu in ruste : vol 12,8 en matig/slecht 12,2V
Laadstroom van lijkt me 14 prima, minder laad niet op, meer dan 14,8 + kans op droogkoken.
Maar ook als een accu fijne waarden geeft kan hij onder belasting in elkaar ploffen, met goede spullen is het te meten,
of gewoon voor 3 tientjes een nieuwe erin plempen, zolang je elke week wel een keer rijdt gaan die dingen ook jaren mee,
ik ben met een Jammyhatsplofknal accu van 29 euries al 3 jaar onderweg. :mrgreen:

zul je zien dattie op 1 mei niet wil starten
Big Bigger Tiger en weer Big :mrgreen:
dhc6
Berichten: 804
Lid geworden op: ma okt 01, 2012 08:24
Locatie: Lapland Frankrijk

kZou er een nieuwe inzetten, kost je de kop niet.

14V is prima als laadstroom.

R
Porcs sont l'avenir (varkens zijn de toekomst en houden de slechten uit de buurt)
zappa.suzuki
Berichten: 8370
Lid geworden op: do apr 06, 2006 11:32
Locatie: Bij Utreg

Had gister ff een idee, Big accu er net ff aan gehangen, en zie die ook wat zaken met contact aan en verder met het licht uit maar dat stabiliseerde zich ook, ga een nieuwe bestellen... bedankt voor het mee denken! 8)
Suzuki DR 800 1997, KTM Adv 640 1997
futurist
Berichten: 3404
Lid geworden op: do jan 03, 2008 00:34
Locatie: Essen Belgie

Ik heb voor mijn SR41 Dr Big een jaar of 2 zo'n gele (gel?) accu besteld. helaas heeft hij de geest gegeven. Hoe lang moet zo een accu mee kunnen. s Winters gewoon aan de accu lader (druppel lader van Saito) Daar mogen alle accu's aan volgens de gebruiks aanwijzijng, laad met max 0.9 amp. Kan het zijn dat die druppelaar er niet goed voor is. Mijn andere accu,s houden het wel goed uit?
Was niet echt duur maar ook niet extra goedkoop.
Wat heb jij besteld Zappa? Welke accu is nou echt goed voor het zware werk op een Big?

futurist
Suzuki Katana GSX 750S '82
Dr 750 '89 SR41 en '90 SR42
DR 800 SR43 3X '95, '96, '97
Aprilia RSV Mille '99
Triumph Sprint ST 955 '99
Aprilia RST Futura '04
Triumph Daytona 955i ,06
Leo
Berichten: 5846
Lid geworden op: zo mar 20, 2005 01:31

futurist schreef:Ik heb voor mijn SR41 Dr Big een jaar of 2 zo'n gele (gel?) accu besteld. helaas heeft hij de geest gegeven.
Je moet ook rijden met die bak en niet stil laten staan.

Geel is Motobatt
Gebruikersavatar
Edwin
Berichten: 2050
Lid geworden op: vr apr 18, 2008 22:48
Locatie: Onder de rook van Rotterdam
Contacteer:

Ik rij al jaren met zo'n gel accu. Doet het nog steeds zo goed als in het begin. Heb wel eens gelezen dat de accu nooit helemaal ontladen mag zijn, want dan zou die kapot zijn.
Assumption is the mother of all fuck ups
Ouwe Reus
Berichten: 2121
Lid geworden op: za jul 16, 2011 22:38
Locatie: SpikeCity

Motobatt accu's zijn voor mij de beste (glasmat) accu's. Heb die dingen wát misbruikt en ondanks dat gaan ze errug lang mee.
Heb er tot nu toe maar één vervangen, maar dat was achteraf niet nodig.
Heeft 's-winters (buiten) gewoon aan de druppellader gehangen en nu laad ik het ding binnen met een acculader voor de auto.
Leo hard laatst een zwarte Motobatt, dat had nóg meer capaciteit dan de reguliere gele variant.
Yesterday is history.
Tomorrow is a mystery.
Today is a gift. That’s why it’s called the present.
Leo
Berichten: 5846
Lid geworden op: zo mar 20, 2005 01:31

Ouwe Reus schreef: Leo hard laatst een zwarte Motobatt, dat had nóg meer capaciteit dan de reguliere gele variant.
linkje

Leverancier die met je meedenkt: http://jaramoto.eu/

Man wat vliegt een jaar voorbij voortaan. Vorig jaar stond ik nog aan een project te klooien en nu ...........ook :lol:
zappa.suzuki
Berichten: 8370
Lid geworden op: do apr 06, 2006 11:32
Locatie: Bij Utreg

Tja gebruik altijd yuasa accu's en die gaan normaal rustig 4 a 5 jaar mee ook al rij ik met de Big veel korte stukken naar t werk [13km] net als andere accu's houden ze niet van diepteontlading maar zelfs dat overleven ze redelijk. starten ook bij -18 :wink:
Bij een nieuwe vullen, uurtje wachten en nog een uur of 4 a 5 aan een druppellader, motobatt hoor ik ook veel over maar meestal als ik er nodig heb heb ik haast en bestel ik maar gewoon weer Yuasa.

Accu zit nu een paar dagen in de KTM, ff gemeten voor de gein, contact uit 13v contact aan 12.88, licht aan 12.72, licht weer uit 12,85 contact uit 12.88.
Stuk beter dan de oude, die had een paar x op zn donder gehad, vooral toen ie laatst niet wou starten met zn versleten zuiger veren.
volt zegt niet veel over ampère maar geeft dus wel wat aan over de conditie van de accu
Suzuki DR 800 1997, KTM Adv 640 1997
futurist
Berichten: 3404
Lid geworden op: do jan 03, 2008 00:34
Locatie: Essen Belgie

In de SR41 (en SR42? ) zit een andere accu als in de SR43. Daar krijg je alleen een conventionele accu voor. Zijn daar alternatieven voor?
Futurist
Suzuki Katana GSX 750S '82
Dr 750 '89 SR41 en '90 SR42
DR 800 SR43 3X '95, '96, '97
Aprilia RSV Mille '99
Triumph Sprint ST 955 '99
Aprilia RST Futura '04
Triumph Daytona 955i ,06
zappa.suzuki
Berichten: 8370
Lid geworden op: do apr 06, 2006 11:32
Locatie: Bij Utreg

Vast, maar ben te lui om t uit te zoeken voor je....... :wink:
Suzuki DR 800 1997, KTM Adv 640 1997
dhc6
Berichten: 804
Lid geworden op: ma okt 01, 2012 08:24
Locatie: Lapland Frankrijk

futurist schreef:In de SR41 (en SR42? ) zit een andere accu als in de SR43. Daar krijg je alleen een conventionele accu voor.
Futurist
Tom heeft bij Jaramoto een gel accu gekocht voor zijn SR41, was er binnen een paar dagen en dat ding doet het erg goed.

R
Porcs sont l'avenir (varkens zijn de toekomst en houden de slechten uit de buurt)
futurist
Berichten: 3404
Lid geworden op: do jan 03, 2008 00:34
Locatie: Essen Belgie

zappa.suzuki schreef:Vast, maar ben te lui om t uit te zoeken voor je....... :wink:
Hopen dat ik in Lapland niet te lui ben als je uit de berm gevist moet worden......... :lol: :lol:

futurist
Suzuki Katana GSX 750S '82
Dr 750 '89 SR41 en '90 SR42
DR 800 SR43 3X '95, '96, '97
Aprilia RSV Mille '99
Triumph Sprint ST 955 '99
Aprilia RST Futura '04
Triumph Daytona 955i ,06
futurist
Berichten: 3404
Lid geworden op: do jan 03, 2008 00:34
Locatie: Essen Belgie

dhc6 schreef:
futurist schreef:In de SR41 (en SR42? ) zit een andere accu als in de SR43. Daar krijg je alleen een conventionele accu voor.
Futurist
Tom heeft bij Jaramoto een gel accu gekocht voor zijn SR41, was er binnen een paar dagen en dat ding doet het erg goed.

R
die heeft van die Motobatt accu's toch?

futurist
Suzuki Katana GSX 750S '82
Dr 750 '89 SR41 en '90 SR42
DR 800 SR43 3X '95, '96, '97
Aprilia RSV Mille '99
Triumph Sprint ST 955 '99
Aprilia RST Futura '04
Triumph Daytona 955i ,06
Leo
Berichten: 5846
Lid geworden op: zo mar 20, 2005 01:31

futurist schreef:die heeft van die Motobatt accu's toch?
futurist
:lol: :lol:
Jij bent veel grappiger als dat ik altijd dacht

2 keer Jaramoto in dit topic als motbatt verkoper vermeld en dan vrolijk vragen of Jaramoto die motobatts verkoopt
:toost:
futurist
Berichten: 3404
Lid geworden op: do jan 03, 2008 00:34
Locatie: Essen Belgie

Leo schreef:
futurist schreef:die heeft van die Motobatt accu's toch?
futurist
:lol: :lol:
Jij bent veel grappiger als dat ik altijd dacht

2 keer Jaramoto in dit topic als motbatt verkoper vermeld en dan vrolijk vragen of Jaramoto die motobatts verkoopt
:toost:
Was eigenlijk niet wat ik bedoelde, eigenlijk wilde ik vragen of dat ook een "grotere" accu is zoals jij toen voor de SR43 daar had geregeld.

futurist
Suzuki Katana GSX 750S '82
Dr 750 '89 SR41 en '90 SR42
DR 800 SR43 3X '95, '96, '97
Aprilia RSV Mille '99
Triumph Sprint ST 955 '99
Aprilia RST Futura '04
Triumph Daytona 955i ,06
svenl
Berichten: 55
Lid geworden op: di jul 16, 2013 15:05
Locatie: RDAM

Voor de geïnteresseerden en als samenvatting van mijn bevindingen:
De beste accu die ik kon vinden voor mij SR43... (tromgeroffel)

De MBYZ16H(D)!!!! Past prima in mijn SR43, start superkrachtig en blijft gaan!
Het HD staat dus voor Harley Davidson, de zwarte is dus alleen uiterlijk :)
Zowel de gele als de zwarte hebben 16.5Ah!

Geweldig geholpen door Jan van Jaramoto inderdaad, wist niet dat zulke service nog bestond maar daarvoor moet je in Stadskanaal zijn blijkbaar :)
Ik had eerst al de MBTX12U besteld maar gelukkig dus nog aangepast op laatste moment zonder gezeur.

Ik hoopte daarmee ook mijn nieuwe elektrische/start probleem te hebben opgelost, ik had namelijk handvatverwarming erop gezet.
Nu kon ik wat vaker startten en rook ik benzinelucht uit mijn uitlaat, blijkt mijn gaskabel gerafeld en bleef open hangen, dus kon niet starten door het verzuipen hahaha. Wel gelijk de simpele vraag:

Hoe kom ik aan nieuwe gaskabels (en gelijk ook maar koppeling) en omhulsel???? Staalomvlochten een aanrader??? En is dat standaard en dan op maat maken? of specifiek voor DR's??? En waar kopen????

In ieder geval vol in de voorbereiding voor een paar maanden rondrijden in Scandinavie volgend jaar, binnenkort bij Ouwe Reus langs voor o.a. een luchtfilter maar zag dat hij nog meer moois heeft liggen :).
Ik lees vaak nog lekker passief rond op het forum maar komen vast nog wat expert questions aan :)!
Leo
Berichten: 5846
Lid geworden op: zo mar 20, 2005 01:31

svenl schreef:Voor de geïnteresseerden en als samenvatting van mijn bevindingen:
De beste accu die ik kon vinden voor mij SR43... (tromgeroffel)
De MBYZ16H(D)!!!! Past prima in mijn SR43, start superkrachtig en blijft gaan!
Het HD staat dus voor Harley Davidson, de zwarte is dus alleen uiterlijk :)
Zowel de gele als de zwarte hebben 16.5Ah!
bedankt voor de tip :slaan:


svenl schreef:Hoe kom ik aan nieuwe gaskabels (en gelijk ook maar koppeling) en omhulsel???? Staalomvlochten een aanrader??? En is dat standaard en dan op maat maken? of specifiek voor DR's??? En waar kopen????
staalomvlochte gaskabels :shock:
Mocht je remleidingen bedoelen dan bestel ik die na e-mailoverleg altijd bij Noudje

svenl schreef: In ieder geval vol in de voorbereiding voor een paar maanden rondrijden in Scandinavie volgend jaar
Is er een website / blog / facebook waar we je kunnen volgen ?
svenl
Berichten: 55
Lid geworden op: di jul 16, 2013 15:05
Locatie: RDAM

Thanks Leo, alleen soms wel beetje doolhof om de juiste info te vinden opt forum, vandaar de repost :)

Als ik al veel ga posten wordt dat idd facebook of mijn site, vorige keer ook gebruikt voor het koppelingslager-projectje:
http://www.svenlentz.nl/suzuki-to-the-sahara-project
Wordt dus niet de Sahara meer :wink:

En ik bedoel gaskabel en koppelingskabel, staalomvlochten zal idd voor leidingen zijn nu ik er nog eens over nadenk :).
Maar kan ik naar de standaard motorzaak of zijn specifieke al op maat gemaakte kabels nodig?
Leo
Berichten: 5846
Lid geworden op: zo mar 20, 2005 01:31

svenl schreef:Als ik al veel ga posten wordt dat idd facebook of mijn site, vorige keer ook gebruikt voor het koppelingslager-projectje:
http://www.svenlentz.nl/suzuki-to-the-sahara-project
Wordt dus niet de Sahara meer :wink:
Zodra je vertrekt horen we het graag van en waar we je dan kunnen volgen.
Alvast veel plezier gewenst :toost: op de rit.
svenl schreef: En ik bedoel gaskabel en koppelingskabel, staalomvlochten zal idd voor leidingen zijn nu ik er nog eens over nadenk :).
Maar kan ik naar de standaard motorzaak of zijn specifieke al op maat gemaakte kabels nodig?
Je kan naar meneer suzuki voor kabels bij iedere motorzaak bij jou op de hoek maar je kan ook naar Stefan Hessler maar ik haalde veel van Ebay.de / ebay kleinanzeige / duitse drbigforum
Plaats reactie