Mat of glans word mat, opbouw begonnen!

Moderators: ghulst, DR-Big, zappa.suzuki

Plaats reactie
Leo
Berichten: 5846
Lid geworden op: zo mar 20, 2005 01:31

MANUS-3000 schreef: maar de hoeken van de gaten van naaf en velg kwamen niet mooi overeen en de velg
Haanwiels hanteert standaard dikkere RVS spaken dan OEM en heeft tijdens het boren van de gaten in de naaf de richting iets verlegd waardoor mijn BIG achtervelg wel om mijn ( CRF ) voornaaf paste.

Edit: Mogelijk hebben ze de spaak ook lichtjes gebogen om goed uit te komen maar dat kan Futurist middels een votoo laten zien.

Ik heb voor mijn setje wielen voor deze poedercoat kleurstelling gekozen en Ik vond een eenmansbedrijfje genaamd "Anaconda" in Lapalisse , Frankrijk die mijn wensen perfect uitvoerde.
Lapalisse.jpg
MANUS-3000
Berichten: 563
Lid geworden op: wo apr 01, 2009 22:33
Locatie: De haven van 't Gooi

Hij gaf idd wel aan dat hij met het boren wel iets kon compenseren maar helemaal fijn was het niet.

Maar van een slechte velg kan een vakman ook niets maken dus het word een nieuwe.

Ik had al een sneak peak van jouw wielen gezien,ziet er goed uit!
GSF 600 Bandit + GSF 1200 Bandit + BMW 540I + Mini Cooper S + Omega A 1.8 LS
Leo
Berichten: 5846
Lid geworden op: zo mar 20, 2005 01:31

MANUS-3000 schreef: Maar van een slechte velg kan een vakman ook niets maken dus het word een nieuwe.
Wijs besluit. "Anaconda" werkt ook alleen met goed materiaal anders begint i er niet aan.
MANUS-3000 schreef: Ik had al een sneak peak van jouw wielen gezien,ziet er goed uit!
Ben er heel blij mee ja :verliefd:
Poedercoaten van naven en velgen doet helemaal niks voor een fiets maar maakt een mooie fiets gewoon "af"
( voor een wielenfetishist zoals ik :wink: )

Jij hebt de naaf van jouw achterwiel standaard kleur gelaten ? ( lastig te zien op de votoo )
MANUS-3000
Berichten: 563
Lid geworden op: wo apr 01, 2009 22:33
Locatie: De haven van 't Gooi

Naven zijn ook zwart, alleen de spaakmoeren (of hoe die ook mogen heten ) zijn niet zwart.
Dat breekt het geheel mooi.

Deze BIG gaat geen of weinig zand zien dus alles shiny, maar dan wel mat shiny 8)
GSF 600 Bandit + GSF 1200 Bandit + BMW 540I + Mini Cooper S + Omega A 1.8 LS
Leo
Berichten: 5846
Lid geworden op: zo mar 20, 2005 01:31

MANUS-3000 schreef:Naven zijn ook zwart, alleen de spaakmoeren (of hoe die ook mogen heten ) zijn niet zwart.
Dat breekt het geheel mooi.
Zwarte naven, blinkende spaken en ik denk dat je de nippels bedoeld en dan een zwarte velgen is idd mooi.
MANUS-3000 schreef: Deze BIG gaat geen of weinig zand zien dus alles shiny, maar dan wel mat shiny 8)
Poedercoat kan veel hebben hoor.
Tis alleen wel K.. als er een chip afbreekt door een steen oid.
MANUS-3000
Berichten: 563
Lid geworden op: wo apr 01, 2009 22:33
Locatie: De haven van 't Gooi

Geen blinkende spaken, redneck (mat) black zo veel mogelijk ook in het spuitwerk maar dat design ben ik nog aan het uitwerken.

Al het tupperware matzwart oogt ook weer el cheapo dus ook dat moet subtiel gebroken worden.
GSF 600 Bandit + GSF 1200 Bandit + BMW 540I + Mini Cooper S + Omega A 1.8 LS
Ouwe Reus
Berichten: 2121
Lid geworden op: za jul 16, 2011 22:38
Locatie: SpikeCity

MANUS-3000 schreef:Geen blinkende spaken, redneck (mat) black zo veel mogelijk ook in het spuitwerk maar dat design ben ik nog aan het uitwerken.

Al het tupperware matzwart oogt ook weer el cheapo dus ook dat moet subtiel gebroken worden.
Apart ding geworden Manus :lol:
Afbeelding
Afbeelding
Yesterday is history.
Tomorrow is a mystery.
Today is a gift. That’s why it’s called the present.
MANUS-3000
Berichten: 563
Lid geworden op: wo apr 01, 2009 22:33
Locatie: De haven van 't Gooi

Lijkt wel of dat ding een klap op zn ogen heeft gehad zover als ze uitpuilen :shock:

Hij is wel anders maar niet anders zoals ik die van mij voor ogen heb.
Heb die op gevechtsvliegtuigen geschilderde haaiebekken wel altijd mooi gevonden moet ik eerlijk toegeven. :oops:
GSF 600 Bandit + GSF 1200 Bandit + BMW 540I + Mini Cooper S + Omega A 1.8 LS
Ouwe Reus
Berichten: 2121
Lid geworden op: za jul 16, 2011 22:38
Locatie: SpikeCity

DizZ ook wel een bijzondere: Desierto topkuip vam een GS1150
kusi4.JPG
kusi4.JPG (96.03 KiB) 2710 keer bekeken
Yesterday is history.
Tomorrow is a mystery.
Today is a gift. That’s why it’s called the present.
MANUS-3000
Berichten: 563
Lid geworden op: wo apr 01, 2009 22:33
Locatie: De haven van 't Gooi

Niet mijn smaak maar qua lijnenspel kan het wel.
Ziet er uit alsof het zo bedoeld zou kunnen zijn.
GSF 600 Bandit + GSF 1200 Bandit + BMW 540I + Mini Cooper S + Omega A 1.8 LS
MANUS-3000
Berichten: 563
Lid geworden op: wo apr 01, 2009 22:33
Locatie: De haven van 't Gooi

Ik ga dit topic maar gebruiken om de voortgang van mn projecten met jullie te delen.

Van de BIG die ik erbij heb gekocht dacht ik dat de motor niet rondging, ik kreeg hem met geen mogelijkheid helemaal rondgedraaid als ik hem in de versnelling voorruit duwde en het enige wat de stattmotor te horen gaf was een doffe dreun. Dus ik heb het blok uit het frame gehaald en omdat ik gister moest werken terwijl er geen afspraken stonden en ik zo ziek als een hond was heb ik van de nood een deugd gemaakt en het blok open gemaakt.

Afbeelding

Eerst in bad, de kop had ik er na demontage al af gehaald en die ziet er in mijn ogen goed uit net als de tuimelaars en de nokkenas.
Foto's daarvan volgen, staan op mn laptop en niet op mn nieuwe telefoon(bedankt kerstman!).

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Zuiger en cilinder zien er in mijn ogen ook netjes uit, hoongroeven zijn nog zichtbaar en de slijtagesporen op het hemd zijn ook niet rampzalig dacht ik zo.
Op de foto is het verschil tussen de hoonsporen af fabriek en de hoonsporen na ongeveer 45000 km(als ik de teller mag geloven)wel mooi te zien.
Nadat ik de dop uit het linker carterdeksel had gehaald(die het btw niet heeft overleeft zo vast als ie zat)en de NAK uit het blok had gevist ging hij in alle versnellingen netjes rond :?:

Aan de kop, kleppen, zuiger en NAK is geen schade te ontdekken.
Na overleg met OR denken we dat de decompresseur misschien zn werk niet heeft gedaan.

Ik heb de zuiger btw in de cilinder laten zitten op advies van OR i.v.m. eventuele onrondheid van het geheel.
Had hier ergens gelezen dat dat slecht te doen was i.v.m. een ingeperste pistonpen maar met één pistonveertje eruit was de pistonpen redelijk makkelijk te verwijderen.

Afbeelding

Uit het zeefje kwam alleen dit, bij mn vorige BIG heb ik daar veel meer ellende uit gevist.
Het zwarte stukje is iets van rubber, ik dacht eerst dat het metaal was of een stukje van een kettinggeleider maar het is heel zacht.

Afbeelding

Afbeelding

De geleider van de NAK heeft wel wat schade, ik kan echter nergens anders schade aan ontdekken misschien dat dit al bij de montage is gebeurt?

Afbeelding

Één van de krukwangen is wel rondom van een blauwachtige verkleuring voorzien, iemand dit al eerder gezien of is dat een reden om me zorgen te maken?

Afbeelding

De laatste foto vandaag voordat ik weer onder de wol kruip, iemand deze slijtage eerder gezien?

Kijkend door het gat van de cilinder kan ik ook aan de tandwielen van de versnellingen geen rare dingen zien.
Al met al heb ik het idee dat ik hier wel een net blok aan heb wat ik ga gebruiken voor de nette BIG die door OR "Frankenstein" is gedoopt.
Ik denk dat ik het blok wat ik los gekocht heb maar in de deelvondst hang die de naam "the ugly bride of Frankie" gaat krijgen en die met zo min mogelijk euro's rijdbaar maak zodat ik vast een beetje rond kan toeren.

Het kenteken daarvan is afgemeld voor demontage maar kan door de RDW opnieuw geactiveerd worden.

Tot later, Feliz Navidad, fröhe wheinachten en droom niet van me!
GSF 600 Bandit + GSF 1200 Bandit + BMW 540I + Mini Cooper S + Omega A 1.8 LS
MANUS-3000
Berichten: 563
Lid geworden op: wo apr 01, 2009 22:33
Locatie: De haven van 't Gooi

Foto's van de kop en de nokkenas ben ik kwijt, maak tzt wel nieuwe.

Heb nu wel eindelijk geleerd hoe ik foto's zichtbaar kan posten dus doe er nog ééntje van de deelvondst bij.

Mag ik u voorstellen, "The Ugly Bride Of Frankie"...

Afbeelding

Letterlijk een vies varken.

En het wielenset voor Frankenstein.

Afbeelding
GSF 600 Bandit + GSF 1200 Bandit + BMW 540I + Mini Cooper S + Omega A 1.8 LS
zappa.suzuki
Berichten: 8370
Lid geworden op: do apr 06, 2006 11:32
Locatie: Bij Utreg

Lekker bezig!

Verkleuring niet eerder gezien maar in ramp modus denkend zou het kunnen dat hij te weinig olie heeft gehad door het niet vervangen van de oliekeerring in de koppelingsdeksel na demontage.

Slijtage op de laatste foto is waarschijnlijk van de uitlaatbocht die te laag heeft gehangen en er tegen aan getrild heeft
Suzuki DR 800 1997, KTM Adv 640 1997
MANUS-3000
Berichten: 563
Lid geworden op: wo apr 01, 2009 22:33
Locatie: De haven van 't Gooi

zappa.suzuki schreef:Lekker bezig!

Verkleuring niet eerder gezien maar in ramp modus denkend zou het kunnen dat hij te weinig olie heeft gehad door het niet vervangen van de oliekeerring in de koppelingsdeksel na demontage.
Daarmee bedoel je dat het lager aan die kant te warm is geworden?

Koppeling en vliegwiel moeten er nog af om alles erachter visueel te beoordelen en de lengte van de BAK te controleren.
Krukas draait wel lekker rond maar ik haal het voor de zekerheid los.

Dat van die uitlaat zou goed kunnen, die hing half los maar die heb ik er als 1e afgedraaid dus niet echt op gelet.

@Zappa had jij niet een trekker voor het vliegwiel die tegen verzendkosten te leen was?
GSF 600 Bandit + GSF 1200 Bandit + BMW 540I + Mini Cooper S + Omega A 1.8 LS
zappa.suzuki
Berichten: 8370
Lid geworden op: do apr 06, 2006 11:32
Locatie: Bij Utreg

Dat was dus in ramp modus en dan zou het glijlager in de krukas te heet zijn geworden, kans is klijn als ie lekker draait..

Yip heb ik :wink:
Suzuki DR 800 1997, KTM Adv 640 1997
Ouwe Reus
Berichten: 2121
Lid geworden op: za jul 16, 2011 22:38
Locatie: SpikeCity

MANUS-3000 schreef:
Afbeelding

Één van de krukwangen is wel rondom van een blauwachtige verkleuring voorzien, iemand dit al eerder gezien of is dat een reden om me zorgen te maken?
Don't worry!

Heb het zelf een paar keer gezien en vroeg mij ook af of er een probleem met smering of warmte was. De boel draait nog steeds :wink:
Voor de gein ff op ebay gekeken, en er worden vier krukassen aangeboden, alle met de verkleurde krukwang (zijde primaire overbrenging)
Yesterday is history.
Tomorrow is a mystery.
Today is a gift. That’s why it’s called the present.
MANUS-3000
Berichten: 563
Lid geworden op: wo apr 01, 2009 22:33
Locatie: De haven van 't Gooi

Don't worry be happy!

Mooi weer een zorg minder.
GSF 600 Bandit + GSF 1200 Bandit + BMW 540I + Mini Cooper S + Omega A 1.8 LS
dhc6
Berichten: 804
Lid geworden op: ma okt 01, 2012 08:24
Locatie: Lapland Frankrijk

Wbt verkleuring:

De drijfstang pen op de lange slag krukas is geborgd met een las rups op een krukwang. Korte slag zit ie alleen geperst.

R
Porcs sont l'avenir (varkens zijn de toekomst en houden de slechten uit de buurt)
Gebruikersavatar
Edwin
Berichten: 2051
Lid geworden op: vr apr 18, 2008 22:48
Locatie: Onder de rook van Rotterdam
Contacteer:

Tadaaaaaa!!
Assumption is the mother of all fuck ups
MANUS-3000
Berichten: 563
Lid geworden op: wo apr 01, 2009 22:33
Locatie: De haven van 't Gooi

Bedankt voor de extra info René!
GSF 600 Bandit + GSF 1200 Bandit + BMW 540I + Mini Cooper S + Omega A 1.8 LS
MANUS-3000
Berichten: 563
Lid geworden op: wo apr 01, 2009 22:33
Locatie: De haven van 't Gooi

Wiel #1 is een feit :D
Wel ff tieren af en toe maar het is gelukt, voorband moet helaas (nog) een nieuwe biba voor komen :oops:
Of kan ik die gewoon plakken?
Nieuw lijkt me beter?

Afbeelding
GSF 600 Bandit + GSF 1200 Bandit + BMW 540I + Mini Cooper S + Omega A 1.8 LS
Rammelbak
Berichten: 801
Lid geworden op: do jan 12, 2012 17:25
Locatie: Naast de buren.

Geil bandje :P

Geen ervaring met geplakte banden in een motor. Als ze lek waren, dan kwam het doordat ik ze zelf lek prikte met omleggen. Dat waren dan meteen gapende gaten :oops:
:zwaaien:
zappa.suzuki
Berichten: 8370
Lid geworden op: do apr 06, 2006 11:32
Locatie: Bij Utreg

Je kan ze plakken, ontvetten, opschuren, solutie er op, 4 minuten wachten tot die geheel droog is en plakker er op en goed aandrukken.
heb er ook geen vertrouwen in gehad maar uit nood al aardig wat banden geplakt, ook wegbanden en dat is altijd goed gegaan, maak me ook niet meer zo druk over lekke banden, heb lekke voor en achterbanden gehad ook op de snelweg en heb ze overleeft :wink:
maar vervang de geplakte binnenbanden wel als ik de buitenband vervang, scheuren of sneden plakken kan je beter niet doen, kan de uiteinden wel rond knippen om te voorkomen dat ze verder scheuren onder de plakker als je niet anders kan.
Suzuki DR 800 1997, KTM Adv 640 1997
MANUS-3000
Berichten: 563
Lid geworden op: wo apr 01, 2009 22:33
Locatie: De haven van 't Gooi

Same here alleen prik ik met beleid dus een heel klein gaatje :wink:

Had hier en daar al gelezen dat plakken best gaat maar een plaksetje zal waarschijnlijk net zoveel kosten als een nieuwe biba dus ik haal maar een nieuwe :roll:

Ik heb wel meteen een paar bandenlepels besteld, schroevendraaiers en een koevoet zijn het net niet.

Banden zien er goed uit, ben er happy mee :toost:
GSF 600 Bandit + GSF 1200 Bandit + BMW 540I + Mini Cooper S + Omega A 1.8 LS
zappa.suzuki
Berichten: 8370
Lid geworden op: do apr 06, 2006 11:32
Locatie: Bij Utreg

ow als je bandenlichters hebt met een platte en aan de andere kant een licht gebogen uiteinde dan gebruik je de gebogen kant voor het afnemen en de platte kant voor het opleggen.. :wink:

je kan de binnenband plakken met je fietsbanden spullen en schroevendraaiers en koevoet zijn idd niet heel geschikt :lol:
Suzuki DR 800 1997, KTM Adv 640 1997
Plaats reactie