Motorvakantie topic

Moderators: ghulst, DR-Big, zappa.suzuki

Plaats reactie
joebar2dakar
Berichten: 234
Lid geworden op: za mar 02, 2013 09:45

https://dl.dropboxusercontent.com/u/138 ... Rallye.pdf

Net boven budget, maar mee slap lullen krijg jij m wel mee........... slap lullen kent ie wel alleen brommers uitzoeken nie :mrgreen:
It is better to stuck into the desert than stuck in traffic.
Rammelbak
Berichten: 801
Lid geworden op: do jan 12, 2012 17:25
Locatie: Naast de buren.

Whoaa GAAAFFFF!!!! 8) 8) 8) 8) 8) :verliefd: :verliefd: :verliefd: :verliefd: Dat is gewoon een soort Walter Colebach kant en klare lange afstand rally enduro vakantie machine :woow:
:zwaaien:
Leo
Berichten: 5846
Lid geworden op: zo mar 20, 2005 01:31

Tis helaas een BMW.
Daar heb ik niks meer mee.
Heb er nou een paar gehad en ze doen het altijd welke km stand er ook op staat, rijden lekker , sturen lekker en al dat wil ik nie meer.
:mrgreen:

Wat een keigave allroad fiets 8)
Even nog de buuf verkopen en dan hebbik genoeg pegels.
zappa.suzuki
Berichten: 8370
Lid geworden op: do apr 06, 2006 11:32
Locatie: Bij Utreg

Geen garantie... snap ik wel met een BMW die maar heel even in productie was :|
En waarom was hij maar zo kort in productie?
Suzuki DR 800 1997, KTM Adv 640 1997
futurist
Berichten: 3406
Lid geworden op: do jan 03, 2008 00:34
Locatie: Essen Belgie

http://www.motorcyclenews.com/bike-revi ... 660r/2004/

Ik weet niet hoe het met bagage mogelijkheden zit, maar is standaard al best ok voor jouw doel. Iets te weinig PK maar op ijsland , waar een GS het ook goed kan doen, waren de 2 XTdie mee waren continue aan mijn achterwiel.

Futurist
Suzuki Katana GSX 750S '82
Dr 750 '89 SR41 en '90 SR42
DR 800 SR43 3X '95, '96, '97
Aprilia RSV Mille '99
Triumph Sprint ST 955 '99
Aprilia RST Futura '04
Triumph Daytona 955i ,06
Leo
Berichten: 5846
Lid geworden op: zo mar 20, 2005 01:31

Die had ik nog niet aan gedacht. specs xt660r
futurist
Berichten: 3406
Lid geworden op: do jan 03, 2008 00:34
Locatie: Essen Belgie

Dat is echt een hele goede basis en toch redelijk verkocht dus de voordelen kan je je wel bedenken.
Goedkoop
zuinig
gemakkelijk onderdelen vinden
jaren oude techniek dus betrouwbaar
ziet er niet stom uit
ook redelijk goede weg eigenschappen, om er een paar voordelen te noemen.
Ook een paar kleine nadelen,
wat weinig PK, maar voldoende koppel voor het normale all road werk (echt geen enduro eigenschappen, maar die heeft de berijder ook niet (naar beneden))
vloeistof koeling, gevoeliger voor lekkages en idd een wat kwetsbaar opgestelde waterpomp met slang
geen top vering maar gemakkelijk van alles aan te doen en vinden
veel plastic (nr plaat houder scheurt wel eens bij echt off road)
niet echt voorzien van bagage mogelijkheden (volgens mij wel te vinden, maar dan moet de achter vering zeker ge upgrade worden)

greetz Futurist
Suzuki Katana GSX 750S '82
Dr 750 '89 SR41 en '90 SR42
DR 800 SR43 3X '95, '96, '97
Aprilia RSV Mille '99
Triumph Sprint ST 955 '99
Aprilia RST Futura '04
Triumph Daytona 955i ,06
Leo
Berichten: 5846
Lid geworden op: zo mar 20, 2005 01:31

Er zal een enorme bashplate onder moeten ja om alles te beschermen.
verbruik 1:23 is natuurlijk erg goed.
Lasser zit in de groep 8) voor bagage.
Vering is op het oog niet erg goed.
Ik ga me eens inlezen
futurist
Berichten: 3406
Lid geworden op: do jan 03, 2008 00:34
Locatie: Essen Belgie

joebar2dakar schreef:https://dl.dropboxusercontent.com/u/138 ... Rallye.pdf

Net boven budget, maar mee slap lullen krijg jij m wel mee........... slap lullen kent ie wel alleen brommers uitzoeken nie :mrgreen:
Mooie echte enduro fiets maar een beetje overkill. Ze zijn maar heel kort gemaakt, er was een 450 en een 600 (650?)
Op die 600 heb ik in Afrika gereden en het was niet geweldig, het waren ook geen BMW's ze stammen uit de tijd dat BMW (Husqvaran of Husaberg???) had over genomen van de Italianen van fam. Castiglioni. Het waren dus ook een beetje vreemde eenden in de bijt met luchtvering achter, alu framen met van alles aangeschroefd wat ook nog al eens af brak en de blokjes hadden het moeilijk.

futurist
Suzuki Katana GSX 750S '82
Dr 750 '89 SR41 en '90 SR42
DR 800 SR43 3X '95, '96, '97
Aprilia RSV Mille '99
Triumph Sprint ST 955 '99
Aprilia RST Futura '04
Triumph Daytona 955i ,06
Leo
Berichten: 5846
Lid geworden op: zo mar 20, 2005 01:31

Hoi Cor,

Mijn tripje gaat maar over de offroadpaden zoals van Briancon eo hoor.
Africa staat niet op de bucketlist.

Heb me in de pauze ingelezen in de 660r maar krijg r niet een warm gevoel bij.
Wel bij de looks van de 660Z maar die weegt gelijk weer meer ? :shock:
Terwijl het dezelfde fiets lijkt voor mij met ander plastic
futurist
Berichten: 3406
Lid geworden op: do jan 03, 2008 00:34
Locatie: Essen Belgie

Leo schreef:Hoi Cor,

Mijn tripje gaat maar over de offroadpaden zoals van Briancon eo hoor.
Africa staat niet op de bucketlist.

Heb me in de pauze ingelezen in de 660r maar krijg r niet een warm gevoel bij.
Wel bij de looks van de 660Z maar die weegt gelijk weer meer ? :shock:
Terwijl het dezelfde fiets lijkt voor mij met ander plastic
die is zeker ook meer dan geschikt maar valt nog buiten je budget denk ik.
hij is niet zo maar een doorontwikkeling van de 660R maar is echt een geheel nieuwe gebouwde fiets, vandaar de kilo's. wel het zelfde blok dus is de PK nog iets weiniger voor het totaal.

futurist
Suzuki Katana GSX 750S '82
Dr 750 '89 SR41 en '90 SR42
DR 800 SR43 3X '95, '96, '97
Aprilia RSV Mille '99
Triumph Sprint ST 955 '99
Aprilia RST Futura '04
Triumph Daytona 955i ,06
Leo
Berichten: 5846
Lid geworden op: zo mar 20, 2005 01:31

Check.

We zoeken rustig verder. We hebben de tijd en moeten niks.
Alleen asfalt alpenpassen met de grote brommer is ook geen straf
( ent jaar erop terug met auto en aanhanger voor de offroad passen :wink: )
Leo
Berichten: 5846
Lid geworden op: zo mar 20, 2005 01:31

En deze ? ( rallykuipje erop voor op de snelweg )

SWM 650 R specs

Afbeelding
zappa.suzuki
Berichten: 8370
Lid geworden op: do apr 06, 2006 11:32
Locatie: Bij Utreg

Leuk ding, laatst in t wild gezien, op t ARM is een draadje..

Deze is ook goed en vast goedkoper http://www.totalmotorcycle.com/motorcyc ... Enduro.htm maar niet jouw merk... wel overal onderdelen voor te krijgen.
Suzuki DR 800 1997, KTM Adv 640 1997
futurist
Berichten: 3406
Lid geworden op: do jan 03, 2008 00:34
Locatie: Essen Belgie

De laatste bovenstaande zijn ook allemaal motoren waar het lastig bagage monteren is en waar door de bagage het volgens mij draken van motoren worden qua sturen.
PS Leo je koopt voor rond de €5000,= zo'n Yamaha 660 die jij wel leuk vond met weinig km, die prijzen vallen reuze mee,

futurist
Suzuki Katana GSX 750S '82
Dr 750 '89 SR41 en '90 SR42
DR 800 SR43 3X '95, '96, '97
Aprilia RSV Mille '99
Triumph Sprint ST 955 '99
Aprilia RST Futura '04
Triumph Daytona 955i ,06
zappa.suzuki
Berichten: 8370
Lid geworden op: do apr 06, 2006 11:32
Locatie: Bij Utreg

Die KTM heeft gewoon een bagagerek en het frame is bijna gelijk aan die van de Adventure die veel bagage kan hebben :wink:
Suzuki DR 800 1997, KTM Adv 640 1997
Leo
Berichten: 5846
Lid geworden op: zo mar 20, 2005 01:31

zappa.suzuki schreef:Leuk ding, laatst in t wild gezien, op t ARM is een draadje..
Klopt ja :toost: .
Vanmiddag in de pauze gevonden

zappa.suzuki schreef: Deze is ook goed en vast goedkoper ....640LC4Enduro... maar niet jouw merk...
Je zegt het zelf al. Jij bent helemaal tevreden mee en al vele jaren zonder problemen maar ik heb niks met de LC4 types,
Begin nu langzaam aan de nieuwere types te wennen maar daar zit nog niks tussen wat ik voor de reis / mij vind passen.

@ Cor : ik vind het gewicht van die 660 die ik wel mooi vind te hoog.
Heb net de fiets waarvan ik dacht dat het DE fiets voor de rit zou zijn om die reden weer verkocht ( vandaar dit topic ).
Wil de trip zo licht mogelijk rijden met in het achterhoofd dat ik hem nog een paar keer neer ga leggen boven op de bergpassen en dan is 150 of 250 rapen een BIG verschil
zappa.suzuki
Berichten: 8370
Lid geworden op: do apr 06, 2006 11:32
Locatie: Bij Utreg

geen problemen? startmotor clutch, das idd geen groot probleem, krukaslager, das een wat groter probleem, en nieuwe zuiger veren door een niet afgedopt gat in de de luchtfilterbak door een vorige eigenaar, das niet de schuld van KTM :wink:

Maar ik hou snelle jongens op het moderne geweld van de 520/525/530 en 690 prima bij op t oude hok :wink:
Dus snap niet zo goed wat je er op tegen hebt...

En wat was DE fiets die je verkocht hebt? en waarom niet gewoon op je Honda?
Suzuki DR 800 1997, KTM Adv 640 1997
Leo
Berichten: 5846
Lid geworden op: zo mar 20, 2005 01:31

zappa.suzuki schreef:geen problemen? startmotor clutch, das idd geen groot probleem, krukaslager, das een wat groter probleem, en nieuwe zuiger veren door een niet afgedopt gat in de de luchtfilterbak door een vorige eigenaar, das niet de schuld van KTM :wink:
Over al die jaren gezien dat je hem al hebt ( misbruikt ) toch een heel klein lijstje.
Blokken staan als goed bekend maar Ik vind het model / kleur niet mooi. Tis puur een smaak kwestie.

zappa.suzuki schreef:En wat was DE fiets die je verkocht hebt?
R80GS.
zappa.suzuki schreef: en waarom niet gewoon op je Honda?
CRF heeft niet echt het perfecte blok om lang over de snelweg met 120 te gassen vrees is.
zappa.suzuki
Berichten: 8370
Lid geworden op: do apr 06, 2006 11:32
Locatie: Bij Utreg

Ik kijk altijd voor me als ik rij, niet naar de brommer waar ik op zit :wink:

De CRF450X is in staat om de Dakar uit te rijden met 1 blok :wink:
Suzuki DR 800 1997, KTM Adv 640 1997
Leo
Berichten: 5846
Lid geworden op: zo mar 20, 2005 01:31

De laatste foto die ik zag van het fabrieks honda CRF blok in de dakar was dubbele nokkenas en toen ik gisteren keek vond ik er bij mij maar 1.
En ik vrees dat het blok uit de dakar op meer punten aangepast is.
Verder is het CRF blok een hoogtoerig blok en ik wil laagtoerig genieten door de bergen op ut asfalt.
Rammelbak
Berichten: 801
Lid geworden op: do jan 12, 2012 17:25
Locatie: Naast de buren.

En wat dacht je van de grote broer van de CRF? Een Honda XR650R? Ik keek gister naar de specs van zo'n ding en die zijn niet misselijk. Het gewicht van een TTR600 maar wel 14 paardjes meer :woow:
:zwaaien:
Leo
Berichten: 5846
Lid geworden op: zo mar 20, 2005 01:31

Rammelbak schreef:En wat dacht je van de grote broer van de CRF? Een Honda XR650R? Ik keek gister naar de specs van zo'n ding en die zijn niet misselijk. Het gewicht van een TTR600 maar wel 14 paardjes meer :woow:
Specs met getallen van rond de 60 gelden pas als hij geheel "uncorked" is.
Uit het krat iets van 45 PK / 40NM maar nog genoeg om in 2 en 3 wheelie te trekken zonder probleem 8)
Dit weet ik omdat ik er een aan het testrijden ben om te zien of i kan gaan voldoen aan mijn eisen.
futurist
Berichten: 3406
Lid geworden op: do jan 03, 2008 00:34
Locatie: Essen Belgie

Geef nu gewoon toe dat het straks toch weer op een Big uitdraait, als uw "eisen"/wensen komen uiteindelijk op de beste reis enduro uit die er ooit gemaakt is. Natuurlijk heeft hij wat nadelen maar die 50Pk is nog steeds genoeg om wat je onder zelfs beetje hevige omstandigheden off road tegen komt. Als ik zie wat de Dr allemaal flikte met de juiste banden en enig aangepaste vering op IJsland toen de omstandigheden zwaar werden. Flinke klimmen, lastige afdalingen, flinke doorwadingen en sneeuw in flink heuvelachtig landschap bij een storm. De XT's konden net volgen, de GS'en heb ik vaker dan me lief is opgeraapt en achteraan geduwd als de tractie controle weer eens in greep.

Ga gewoon een goeie DR zoeken en doe de standaard mod's. Prima vakanie bike. Lekker stampen die dikke pot.

futurist
Suzuki Katana GSX 750S '82
Dr 750 '89 SR41 en '90 SR42
DR 800 SR43 3X '95, '96, '97
Aprilia RSV Mille '99
Triumph Sprint ST 955 '99
Aprilia RST Futura '04
Triumph Daytona 955i ,06
Leo
Berichten: 5846
Lid geworden op: zo mar 20, 2005 01:31

futurist schreef:Ga gewoon een goeie DR zoeken en doe de standaard mod's.
Die staat er 1 in France maar die is nog "ietsjes" boven budget. Andere BIGs vind ik te zwaar.
Plaats reactie