Motorvakantie topic
Moderators: ghulst, DR-Big, zappa.suzuki
-
https://dl.dropboxusercontent.com/u/138 ... Rallye.pdf
Net boven budget, maar mee slap lullen krijg jij m wel mee........... slap lullen kent ie wel alleen brommers uitzoeken nie
Net boven budget, maar mee slap lullen krijg jij m wel mee........... slap lullen kent ie wel alleen brommers uitzoeken nie
It is better to stuck into the desert than stuck in traffic.
Tis helaas een BMW.
Daar heb ik niks meer mee.
Heb er nou een paar gehad en ze doen het altijd welke km stand er ook op staat, rijden lekker , sturen lekker en al dat wil ik nie meer.
Wat een keigave allroad fiets
Even nog de buuf verkopen en dan hebbik genoeg pegels.
Daar heb ik niks meer mee.
Heb er nou een paar gehad en ze doen het altijd welke km stand er ook op staat, rijden lekker , sturen lekker en al dat wil ik nie meer.
Wat een keigave allroad fiets
Even nog de buuf verkopen en dan hebbik genoeg pegels.
-
Geen garantie... snap ik wel met een BMW die maar heel even in productie was
En waarom was hij maar zo kort in productie?
En waarom was hij maar zo kort in productie?
Suzuki DR 800 1997, KTM Adv 640 1997
http://www.motorcyclenews.com/bike-revi ... 660r/2004/
Ik weet niet hoe het met bagage mogelijkheden zit, maar is standaard al best ok voor jouw doel. Iets te weinig PK maar op ijsland , waar een GS het ook goed kan doen, waren de 2 XTdie mee waren continue aan mijn achterwiel.
Futurist
Ik weet niet hoe het met bagage mogelijkheden zit, maar is standaard al best ok voor jouw doel. Iets te weinig PK maar op ijsland , waar een GS het ook goed kan doen, waren de 2 XTdie mee waren continue aan mijn achterwiel.
Futurist
Suzuki Katana GSX 750S '82
Dr 750 '89 SR41 en '90 SR42
DR 800 SR43 3X '95, '96, '97
Aprilia RSV Mille '99
Triumph Sprint ST 955 '99
Aprilia RST Futura '04
Triumph Daytona 955i ,06
Aprilia RSV Mille '99
Aprilia RST Futura '04
Triumph Daytona 955i ,06
Die had ik nog niet aan gedacht. specs xt660r
Dat is echt een hele goede basis en toch redelijk verkocht dus de voordelen kan je je wel bedenken.
Goedkoop
zuinig
gemakkelijk onderdelen vinden
jaren oude techniek dus betrouwbaar
ziet er niet stom uit
ook redelijk goede weg eigenschappen, om er een paar voordelen te noemen.
Ook een paar kleine nadelen,
wat weinig PK, maar voldoende koppel voor het normale all road werk (echt geen enduro eigenschappen, maar die heeft de berijder ook niet (naar beneden))
vloeistof koeling, gevoeliger voor lekkages en idd een wat kwetsbaar opgestelde waterpomp met slang
geen top vering maar gemakkelijk van alles aan te doen en vinden
veel plastic (nr plaat houder scheurt wel eens bij echt off road)
niet echt voorzien van bagage mogelijkheden (volgens mij wel te vinden, maar dan moet de achter vering zeker ge upgrade worden)
greetz Futurist
Goedkoop
zuinig
gemakkelijk onderdelen vinden
jaren oude techniek dus betrouwbaar
ziet er niet stom uit
ook redelijk goede weg eigenschappen, om er een paar voordelen te noemen.
Ook een paar kleine nadelen,
wat weinig PK, maar voldoende koppel voor het normale all road werk (echt geen enduro eigenschappen, maar die heeft de berijder ook niet (naar beneden))
vloeistof koeling, gevoeliger voor lekkages en idd een wat kwetsbaar opgestelde waterpomp met slang
geen top vering maar gemakkelijk van alles aan te doen en vinden
veel plastic (nr plaat houder scheurt wel eens bij echt off road)
niet echt voorzien van bagage mogelijkheden (volgens mij wel te vinden, maar dan moet de achter vering zeker ge upgrade worden)
greetz Futurist
Aprilia RSV Mille '99
Aprilia RST Futura '04
Triumph Daytona 955i ,06
Aprilia RSV Mille '99
Aprilia RST Futura '04
Triumph Daytona 955i ,06
Mooie echte enduro fiets maar een beetje overkill. Ze zijn maar heel kort gemaakt, er was een 450 en een 600 (650?)joebar2dakar schreef:https://dl.dropboxusercontent.com/u/138 ... Rallye.pdf
Op die 600 heb ik in Afrika gereden en het was niet geweldig, het waren ook geen BMW's ze stammen uit de tijd dat BMW (Husqvaran of Husaberg???) had over genomen van de Italianen van fam. Castiglioni. Het waren dus ook een beetje vreemde eenden in de bijt met luchtvering achter, alu framen met van alles aangeschroefd wat ook nog al eens af brak en de blokjes hadden het moeilijk.
futurist
Aprilia RSV Mille '99
Aprilia RST Futura '04
Triumph Daytona 955i ,06
Aprilia RSV Mille '99
Aprilia RST Futura '04
Triumph Daytona 955i ,06
Hoi Cor,
Mijn tripje gaat maar over de offroadpaden zoals van Briancon eo hoor.
Africa staat niet op de bucketlist.
Heb me in de pauze ingelezen in de 660r maar krijg r niet een warm gevoel bij.
Wel bij de looks van de 660Z maar die weegt gelijk weer meer ?
Terwijl het dezelfde fiets lijkt voor mij met ander plastic
die is zeker ook meer dan geschikt maar valt nog buiten je budget denk ik.Leo schreef:Hoi Cor,
hij is niet zo maar een doorontwikkeling van de 660R maar is echt een geheel nieuwe gebouwde fiets, vandaar de kilo's. wel het zelfde blok dus is de PK nog iets weiniger voor het totaal.
futurist
Aprilia RSV Mille '99
Aprilia RST Futura '04
Triumph Daytona 955i ,06
Aprilia RSV Mille '99
Aprilia RST Futura '04
Triumph Daytona 955i ,06
-
Leuk ding, laatst in t wild gezien, op t ARM is een draadje..
Deze is ook goed en vast goedkoper http://www.totalmotorcycle.com/motorcyc ... Enduro.htm maar niet jouw merk... wel overal onderdelen voor te krijgen.
Deze is ook goed en vast goedkoper http://www.totalmotorcycle.com/motorcyc ... Enduro.htm maar niet jouw merk... wel overal onderdelen voor te krijgen.
De laatste bovenstaande zijn ook allemaal motoren waar het lastig bagage monteren is en waar door de bagage het volgens mij draken van motoren worden qua sturen.
PS Leo je koopt voor rond de €5000,= zo'n Yamaha 660 die jij wel leuk vond met weinig km, die prijzen vallen reuze mee,
futurist
PS Leo je koopt voor rond de €5000,= zo'n Yamaha 660 die jij wel leuk vond met weinig km, die prijzen vallen reuze mee,
futurist
Aprilia RSV Mille '99
Aprilia RST Futura '04
Triumph Daytona 955i ,06
Aprilia RSV Mille '99
Aprilia RST Futura '04
Triumph Daytona 955i ,06
-
Die KTM heeft gewoon een bagagerek en het frame is bijna gelijk aan die van de Adventure die veel bagage kan hebben
Klopt ja .zappa.suzuki schreef:Leuk ding, laatst in t wild gezien, op t ARM is een draadje..
Vanmiddag in de pauze gevonden
Je zegt het zelf al. Jij bent helemaal tevreden mee en al vele jaren zonder problemen maar ik heb niks met de LC4 types,zappa.suzuki schreef: Deze is ook goed en vast goedkoper ....640LC4Enduro... maar niet jouw merk...
Begin nu langzaam aan de nieuwere types te wennen maar daar zit nog niks tussen wat ik voor de reis / mij vind passen.
@ Cor : ik vind het gewicht van die 660 die ik wel mooi vind te hoog.
Heb net de fiets waarvan ik dacht dat het DE fiets voor de rit zou zijn om die reden weer verkocht ( vandaar dit topic ).
Wil de trip zo licht mogelijk rijden met in het achterhoofd dat ik hem nog een paar keer neer ga leggen boven op de bergpassen en dan is 150 of 250 rapen een BIG verschil
-
geen problemen? startmotor clutch, das idd geen groot probleem, krukaslager, das een wat groter probleem, en nieuwe zuiger veren door een niet afgedopt gat in de de luchtfilterbak door een vorige eigenaar, das niet de schuld van KTM
Maar ik hou snelle jongens op het moderne geweld van de 520/525/530 en 690 prima bij op t oude hok
Dus snap niet zo goed wat je er op tegen hebt...
En wat was DE fiets die je verkocht hebt? en waarom niet gewoon op je Honda?
Maar ik hou snelle jongens op het moderne geweld van de 520/525/530 en 690 prima bij op t oude hok
Dus snap niet zo goed wat je er op tegen hebt...
En wat was DE fiets die je verkocht hebt? en waarom niet gewoon op je Honda?
Over al die jaren gezien dat je hem al hebt ( misbruikt ) toch een heel klein lijstje.zappa.suzuki schreef:geen problemen? startmotor clutch, das idd geen groot probleem, krukaslager, das een wat groter probleem, en nieuwe zuiger veren door een niet afgedopt gat in de de luchtfilterbak door een vorige eigenaar, das niet de schuld van KTM
Blokken staan als goed bekend maar Ik vind het model / kleur niet mooi. Tis puur een smaak kwestie.
R80GS.zappa.suzuki schreef:En wat was DE fiets die je verkocht hebt?
CRF heeft niet echt het perfecte blok om lang over de snelweg met 120 te gassen vrees is.zappa.suzuki schreef: en waarom niet gewoon op je Honda?
-
Ik kijk altijd voor me als ik rij, niet naar de brommer waar ik op zit
De CRF450X is in staat om de Dakar uit te rijden met 1 blok
De CRF450X is in staat om de Dakar uit te rijden met 1 blok
De laatste foto die ik zag van het fabrieks honda CRF blok in de dakar was dubbele nokkenas en toen ik gisteren keek vond ik er bij mij maar 1.
En ik vrees dat het blok uit de dakar op meer punten aangepast is.
Verder is het CRF blok een hoogtoerig blok en ik wil laagtoerig genieten door de bergen op ut asfalt.
En ik vrees dat het blok uit de dakar op meer punten aangepast is.
Verder is het CRF blok een hoogtoerig blok en ik wil laagtoerig genieten door de bergen op ut asfalt.
En wat dacht je van de grote broer van de CRF? Een Honda XR650R? Ik keek gister naar de specs van zo'n ding en die zijn niet misselijk. Het gewicht van een TTR600 maar wel 14 paardjes meer
Specs met getallen van rond de 60 gelden pas als hij geheel "uncorked" is.Rammelbak schreef:En wat dacht je van de grote broer van de CRF? Een Honda XR650R? Ik keek gister naar de specs van zo'n ding en die zijn niet misselijk. Het gewicht van een TTR600 maar wel 14 paardjes meer
Uit het krat iets van 45 PK / 40NM maar nog genoeg om in 2 en 3 wheelie te trekken zonder probleem
Dit weet ik omdat ik er een aan het testrijden ben om te zien of i kan gaan voldoen aan mijn eisen.
Geef nu gewoon toe dat het straks toch weer op een Big uitdraait, als uw "eisen"/wensen komen uiteindelijk op de beste reis enduro uit die er ooit gemaakt is. Natuurlijk heeft hij wat nadelen maar die 50Pk is nog steeds genoeg om wat je onder zelfs beetje hevige omstandigheden off road tegen komt. Als ik zie wat de Dr allemaal flikte met de juiste banden en enig aangepaste vering op IJsland toen de omstandigheden zwaar werden. Flinke klimmen, lastige afdalingen, flinke doorwadingen en sneeuw in flink heuvelachtig landschap bij een storm. De XT's konden net volgen, de GS'en heb ik vaker dan me lief is opgeraapt en achteraan geduwd als de tractie controle weer eens in greep.
Ga gewoon een goeie DR zoeken en doe de standaard mod's. Prima vakanie bike. Lekker stampen die dikke pot.
futurist
Ga gewoon een goeie DR zoeken en doe de standaard mod's. Prima vakanie bike. Lekker stampen die dikke pot.
futurist
Aprilia RSV Mille '99
Aprilia RST Futura '04
Triumph Daytona 955i ,06
Aprilia RSV Mille '99