Een oud draadje weer even een schop geven....
Edwin schreef:Met een beetje oefenen heb je binnen 5 minuten een andere sproeier erin zitten...je krijgt er op een gegeven moment handigheid in.
1. Alleen de linker carb is redelijk makkelijk bereikbaar. Soms zit dan nog de valbeugel rottig in de weg. Die dan even demonteren.
2. dop onderop de carb eraf halen
3. brede dikke schroevendraaierbit in houdertje zetten, en dan met het handje op de tast voelen hoe de inkeping van de sproeier zit. Als je dat weet dan kan je het bitje op een klein rateltje zetten en het bithoudertje ongeveer op de juiste graden zetten. Als je het goed doet voel je het bitje in het gleufje vallen van de sproeier en kan je een klein slagje geven om hem los te krijgen. Hierna kan je hem weer met de hand verder los draaien.
Goede tip Edwin. Vandaag getest op buitenparkeerplaats vlakbij huis. Uitendelijk......werrukt 't
Edwin schreef:Erop, zoals Zappa zei, met een likje vet op het bitje omdat de sproeier er dan niet zo snel eraf dondert. Is eigenlijk het lastigste om de sproeier op de tast in het schroefdraad te krijgen. Als die zit...goed kijken waar die niet verder gaat met de hand...stand onthouden van de gleuf...rateltje erbij en klein slagje geven om vast te zetten.
Had geen likkie vet bij, had het geprobeerd door de sproeier vast te plakken aan de bithouder met vulcaniserent tape.
Bitje is op de grond gevallen en kon het nergens meer terugvinden. Duzzzz de BIG laten staan en naar huis gelopen voor een nieuwe sproeier.
Onderweg had ik een helder moment....
- WP_20160701_006.jpg (99.55 KiB) 641 keer bekeken
- WP_20160701_007.jpg (83.83 KiB) 641 keer bekeken
Stukje siliconenslang wat ik nog over had van de ontluchting van de kleppendeksel. En dat werkt superrrr.
Edwin schreef: maar meestal is het....flatssssssss....en hopenlijk staat er dan een stevig briesje.
Klopt !!
Vandaag dus KLEINERE hoofdsproeier gemonteerd aan de linker kant. Links 130 en rechts 135. Eens kijken hoe dit rijd. WOT nog steeds te rijk als ik naar de uitlaatgassen kijk, maar in z'n twee werd het voorwiel nog erg licht. Volgende wat ik ga proberen is een 120/135, dus gemiddeld 127,5