sproeiers vervangen

Moderators: ghulst, DR-Big, zappa.suzuki

Ouwe Reus
Berichten: 2121
Lid geworden op: za jul 16, 2011 22:38
Locatie: SpikeCity

zappa.suzuki schreef:Als je de sproeier weer monteert een beetje vet op het bitje zo dat de sproeier blijft plakken :wink:
Edwin schreef:Erop, zoals Zappa zei, met een likje vet op het bitje omdat de sproeier er dan niet zo snel eraf dondert
Likkie vet? Klinkt logisch en onlogisch tegelijkertijd.

Dat 't blijft plakken snap ik, maar klinkt tegelijkertijd als verstoppen van de sproeier/ vervuiling van de carburateur :shock:.
Kheb hier een paar soorten vet (grafiet/ rubber/ teflon/ kogellager) staan, maar zou niet weten welke ik hier zou moet toepassen.

Afbeelding
Wat voor vet gebruiken jullie daar dan voor :?:
Yesterday is history.
Tomorrow is a mystery.
Today is a gift. That’s why it’s called the present.
dhc6
Berichten: 804
Lid geworden op: ma okt 01, 2012 08:24
Locatie: Lapland Frankrijk

Lagervet lost makkelijk op door benzine.

Suc6

R
Porcs sont l'avenir (varkens zijn de toekomst en houden de slechten uit de buurt)
Gebruikersavatar
Edwin
Berichten: 2052
Lid geworden op: vr apr 18, 2008 22:48
Locatie: Onder de rook van Rotterdam
Contacteer:

Vergeet ook niet ff een doek onder de carb te leggen, zo'n sproeier is klein en heeft de eigenschap om zo tussen het motorblok te vallen dat je...nogal erg pissig kan worden :? Dan merk je ineens dat je meer tijd kwijt bent aan het opsporen van je sproeier dan...Vooral het terugmonteren is ff pielen zoals ik al zei, en valt dan, ondanks het likje vet, nog van je bitje af...en hopenlijk in je hand. Nu moet het toch wel lukken lijkt mij :) Enne, ik denk dat je 155 moet nemen...dan kom je gemiddeld uit op 145, waar die van mij prima op loopt. Als je sproeiers nodig hebt om te testen hoor ik het wel of rij je even langs. Succes
Assumption is the mother of all fuck ups
Ouwe Reus
Berichten: 2121
Lid geworden op: za jul 16, 2011 22:38
Locatie: SpikeCity

Edwin schreef:Vergeet ook niet ff een doek onder de carb te leggen, zo'n sproeier is klein en heeft de eigenschap om zo tussen het motorblok te vallen dat je...nogal erg pissig kan worden :? Dan merk je ineens dat je meer tijd kwijt bent aan het opsporen van je sproeier dan...Vooral het terugmonteren is ff pielen zoals ik al zei, en valt dan, ondanks het likje vet, nog van je bitje af...en hopenlijk in je hand. Nu moet het toch wel lukken lijkt mij :) Enne, ik denk dat je 155 moet nemen...dan kom je gemiddeld uit op 145, waar die van mij prima op loopt. Als je sproeiers nodig hebt om te testen hoor ik het wel of rij je even langs. Succes
Kan ik idd wel doen, zo te horen wordt het dan gelijk een pitstop :lol:

Gebruik ik gewoon een klein beetje lagervet Rene :)
Yesterday is history.
Tomorrow is a mystery.
Today is a gift. That’s why it’s called the present.
Ouwe Reus
Berichten: 2121
Lid geworden op: za jul 16, 2011 22:38
Locatie: SpikeCity

Een oud draadje weer even een schop geven....
Edwin schreef:Met een beetje oefenen heb je binnen 5 minuten een andere sproeier erin zitten...je krijgt er op een gegeven moment handigheid in.

1. Alleen de linker carb is redelijk makkelijk bereikbaar. Soms zit dan nog de valbeugel rottig in de weg. Die dan even demonteren.
2. dop onderop de carb eraf halen
3. brede dikke schroevendraaierbit in houdertje zetten, en dan met het handje op de tast voelen hoe de inkeping van de sproeier zit. Als je dat weet dan kan je het bitje op een klein rateltje zetten en het bithoudertje ongeveer op de juiste graden zetten. Als je het goed doet voel je het bitje in het gleufje vallen van de sproeier en kan je een klein slagje geven om hem los te krijgen. Hierna kan je hem weer met de hand verder los draaien.
Goede tip Edwin. Vandaag getest op buitenparkeerplaats vlakbij huis. Uitendelijk......werrukt 't :D
Edwin schreef:Erop, zoals Zappa zei, met een likje vet op het bitje omdat de sproeier er dan niet zo snel eraf dondert. Is eigenlijk het lastigste om de sproeier op de tast in het schroefdraad te krijgen. Als die zit...goed kijken waar die niet verder gaat met de hand...stand onthouden van de gleuf...rateltje erbij en klein slagje geven om vast te zetten.
Had geen likkie vet bij, had het geprobeerd door de sproeier vast te plakken aan de bithouder met vulcaniserent tape.
Bitje is op de grond gevallen en kon het nergens meer terugvinden. Duzzzz de BIG laten staan en naar huis gelopen voor een nieuwe sproeier.
Onderweg had ik een helder moment....
WP_20160701_006.jpg
WP_20160701_006.jpg (99.55 KiB) 641 keer bekeken
WP_20160701_007.jpg
WP_20160701_007.jpg (83.83 KiB) 641 keer bekeken
Stukje siliconenslang wat ik nog over had van de ontluchting van de kleppendeksel. En dat werkt superrrr.
Edwin schreef: maar meestal is het....flatssssssss....en hopenlijk staat er dan een stevig briesje.
Klopt !!

Vandaag dus KLEINERE hoofdsproeier gemonteerd aan de linker kant. Links 130 en rechts 135. Eens kijken hoe dit rijd. WOT nog steeds te rijk als ik naar de uitlaatgassen kijk, maar in z'n twee werd het voorwiel nog erg licht. Volgende wat ik ga proberen is een 120/135, dus gemiddeld 127,5 :wink:
Yesterday is history.
Tomorrow is a mystery.
Today is a gift. That’s why it’s called the present.
Gebruikersavatar
Edwin
Berichten: 2052
Lid geworden op: vr apr 18, 2008 22:48
Locatie: Onder de rook van Rotterdam
Contacteer:

Leuke oplossing met die slang OR. Maar hoe heb je het sproeiertje verder vastgezet?
Assumption is the mother of all fuck ups
Ouwe Reus
Berichten: 2121
Lid geworden op: za jul 16, 2011 22:38
Locatie: SpikeCity

Verder met bit in de mini-ratelllllllll

Upd@te: afstelling van rechter SMS was voldoende om tikkie zwarte rook bij WOT te laten verdwijnen. Temperatuurbeeld is ool beter nu :D
Yesterday is history.
Tomorrow is a mystery.
Today is a gift. That’s why it’s called the present.
Plaats reactie