Is er iemand bekend met deze vorm van "binnenband"?
http://dirtbiketest.com/product-tests/n ... s-gen-2-0/
Er zijn natuurlijk meer mogelijkheden zoals: mousse / tire balls / dikke binnenbanden.
Mousse gaat hooguit 2 seizoenen mee en is net als tire balls een nogal duur accessoire al rijdt je nooit lek
Tubliss systeem gaat lang mee en kost minder dan een mousse en als je eens lek rijdt kun je nog wel naar huis rijden.
R
Tubliss
Moderators: ghulst, DR-Big, zappa.suzuki
-
- Berichten: 8370
- Lid geworden op: do apr 06, 2006 11:32
- Locatie: Bij Utreg
Ken het maar ken niemand die het gebruikt maar zit ook niet in dat wereldje
Suzuki DR 800 1997, KTM Adv 640 1997
kHeb een set besteld (18 en 21) want er waren toch wel meer lekke banden dan voorheen doordat we met veel genoegen met lagere druk reden. Om altijd biba's ed mee te slepen is niet mijn plan, tenzij jij die tas achter op de KaTé-em bindt, haha. kGa dit eens proberen want je kunt er zelfs onder de 0.8 Bar mee rijden.
Is goedkoper dan mousse en gaat lang mee, wordt vervolgd.
R
Is goedkoper dan mousse en gaat lang mee, wordt vervolgd.
R
Porcs sont l'avenir (varkens zijn de toekomst en houden de slechten uit de buurt)
-
- Berichten: 8370
- Lid geworden op: do apr 06, 2006 11:32
- Locatie: Bij Utreg
Heb er geen probleem mee om met mn tassie achter je aan te hobbelen maar kan niet altijd met je mee
Ben benieuwd hoe ze bevallen.. en een vraagje, hoe gingen de banden lek? ik heb meestal last van spijkers in mn achterband..
Ben benieuwd hoe ze bevallen.. en een vraagje, hoe gingen de banden lek? ik heb meestal last van spijkers in mn achterband..
Suzuki DR 800 1997, KTM Adv 640 1997
Ondanks dikke biba: 2 x voor en 1 x achter ter hoogte van de velgrand. Door meer grip rij ik wel wat steviger door dan eerder.
TBC.
R
TBC.
R
Porcs sont l'avenir (varkens zijn de toekomst en houden de slechten uit de buurt)
-
- Berichten: 8370
- Lid geworden op: do apr 06, 2006 11:32
- Locatie: Bij Utreg
Apart, met welke banden? Heb met mn KTM deuken in de velg gereden zonder lek te rijden [ tot mn eigen verbazing]
Suzuki DR 800 1997, KTM Adv 640 1997
-
- Berichten: 8370
- Lid geworden op: do apr 06, 2006 11:32
- Locatie: Bij Utreg
0.6? ik rij met 0.8
Suzuki DR 800 1997, KTM Adv 640 1997
Misschien was 0.6 gewoon te weinig maar heb nog niet zoveel lol en grip gehad als die dagen. Lek rijden vin ik nix dus vandaar dit systeem, hoef ik alleen tubeless proppen en een patroon mee te nemen of ik kan lek naar huis hobbelen. Ga AC10 achter gebruiken.
R
R
Porcs sont l'avenir (varkens zijn de toekomst en houden de slechten uit de buurt)
Als ik het goed begrijp kan je al je buiten banden weg gooien want je moet dus wel met tubeless buitenbanden gaan rijden. Omdat we altijd met biba's rijden hebben we dus bijna altijd TT (tubetype) buitenbanden. Enne pluggen bij een lekke? 8 van de 10 "geplugde" gaat opnieuw lek. Er is maar één goede manier om een tubeless band te repareren en dat is met een "parapluutje" van binnenuit. Alle andere zijn noodreparaties..........Ik zie de winst dus niet.
Futurist
Futurist
Suzuki Katana GSX 750S '82
Dr 750 '89 SR41 en '90 SR42
DR 800 SR43 3X '95, '96, '97
Aprilia RSV Mille '99
Triumph Sprint ST 955 '99
Aprilia RST Futura '04
Triumph Daytona 955i ,06
Dr 750 '89 SR41 en '90 SR42
DR 800 SR43 3X '95, '96, '97
Aprilia RSV Mille '99
Triumph Sprint ST 955 '99
Aprilia RST Futura '04
Triumph Daytona 955i ,06
-
- Berichten: 8370
- Lid geworden op: do apr 06, 2006 11:32
- Locatie: Bij Utreg
lol is belangrijk! kleine gaten had ik zelf bestreden met http://www.joes-no-flats.com/?categoryId=12882dhc6 schreef:Misschien was 0.6 gewoon te weinig maar heb nog niet zoveel lol en grip gehad als die dagen. Lek rijden vin ik nix dus vandaar dit systeem, hoef ik alleen tubeless proppen en een patroon mee te nemen of ik kan lek naar huis hobbelen. Ga AC10 achter gebruiken.
R
AC10 gaat bij mij naar mn gevoel niet langer mee dan de K760, heeft wel meer grip in een bocht maar minder op t natte spul..
hoest op t werk?
Suzuki DR 800 1997, KTM Adv 640 1997
Zal zoeken naar dat product, thx.
Afgelopen week is het weer omgeslagen van heet en zandstormen naar fris en prachtig weer. Zelfs een ochtend mn jas aan moeten doen want op hoogte was het 8 graden. Komende week naar huis.
Fijn weekend en fijne OR rit.
R
Afgelopen week is het weer omgeslagen van heet en zandstormen naar fris en prachtig weer. Zelfs een ochtend mn jas aan moeten doen want op hoogte was het 8 graden. Komende week naar huis.
Fijn weekend en fijne OR rit.
R
Porcs sont l'avenir (varkens zijn de toekomst en houden de slechten uit de buurt)
-
- Berichten: 8370
- Lid geworden op: do apr 06, 2006 11:32
- Locatie: Bij Utreg
Dat scheelt! en fijn dat je weer bijna naar huis kan!
Suzuki DR 800 1997, KTM Adv 640 1997
TT banden zijn niet perse luchtdicht, soms is ook de hiel een beetje anders gevormd als bij TL en ook dan is de luchtdichtheid dus niet goed. Bij all road velgen is de rand waar de hiel van de band tegen aan ligt heel vaak "gekarteld" om de band "grip" te geven om draaien van de velg in de band te voorkomen. Ook daar speelt de luchtdichtheid een rol. Als dat verschil er niet zou zijn waarom zouden de fabrikanten TT en TL buitenbanden maken.Rammelbak schreef:Cor, ik begrijp het niet. Waarom moet je dan perse over op TL banden? Heeft dat iets met de constructie te maken of de luchtdichtheid?
Futurist
Suzuki Katana GSX 750S '82
Dr 750 '89 SR41 en '90 SR42
DR 800 SR43 3X '95, '96, '97
Aprilia RSV Mille '99
Triumph Sprint ST 955 '99
Aprilia RST Futura '04
Triumph Daytona 955i ,06
Dr 750 '89 SR41 en '90 SR42
DR 800 SR43 3X '95, '96, '97
Aprilia RSV Mille '99
Triumph Sprint ST 955 '99
Aprilia RST Futura '04
Triumph Daytona 955i ,06
Vandaar dus mijn vraag Op mijn oude Guzzi gebruikte ik altijd TL banden met een binnenband. Nooit problemen gehad en daarom vroeg ik me inderdaad af wat nou het verschil is tussen TL en TT. Ik begrijp dat andersom, een TL band op een TT velg gebruiken met zo'n Tubliss dus wel effect kan hebben op de luchtdichtheid. Weer wat geleerdfuturist schreef:...Als dat verschil er niet zou zijn waarom zouden de fabrikanten TT en TL buitenbanden maken.
Futurist
Ja TL banden met biba kan en mag bijna altijd, ik heb ooit een binnenband 180/55-17 besteld maar gebruik op een sportmotor is echt af te raden. Dat wordt te warm en dan gebeuren er vervelende dingen. Vaak is het niet nodig maar er zijn (vooral oudere) LM velgen die dus niet luchtdicht zijn of die een rand hebben die niet geschikt is voor TL en dan moet je dus een tube gebruiken. (of waar gewoon geen TL ventiel in kan).Rammelbak schreef:Vandaar dus mijn vraag Op mijn oude Guzzi gebruikte ik altijd TL banden met een binnenband. Nooit problemen gehad en daarom vroeg ik me inderdaad af wat nou het verschil is tussen TL en TT. Ik begrijp dat andersom, een TL band op een TT velg gebruiken met zo'n Tubliss dus wel effect kan hebben op de luchtdichtheid. Weer wat geleerdfuturist schreef:...Als dat verschil er niet zou zijn waarom zouden de fabrikanten TT en TL buitenbanden maken.
Futurist
futurist
Suzuki Katana GSX 750S '82
Dr 750 '89 SR41 en '90 SR42
DR 800 SR43 3X '95, '96, '97
Aprilia RSV Mille '99
Triumph Sprint ST 955 '99
Aprilia RST Futura '04
Triumph Daytona 955i ,06
Dr 750 '89 SR41 en '90 SR42
DR 800 SR43 3X '95, '96, '97
Aprilia RSV Mille '99
Triumph Sprint ST 955 '99
Aprilia RST Futura '04
Triumph Daytona 955i ,06
Het leuke van dit systeem is (ff het hele verhaal lezen en niet meteen oordelen) is dat de velgrand luchtdicht wordt gemaakt met een plaklint. Daaroverheen komt een plastic binnenring die:
A. De buitenband tegen de velgrand aandrukt met de "kleine binnenband" , dus afdicht (met 110psi=7.5 Bar) dus de bandrand zal niet loslaten
B. De velgrand afdicht met de "kleine binnenband" die ook het velglint aandrukt.
Als ik zo de verhalen die op het INET circuleren lees dan heeft dit systeem voordelen:
A: je kunt met lage of geen luchtdruk rijden (denk dat ik rond de 0.6 ga proberen) off road, aanrijden met 0.8. Patroonpomp mee voor het terug rijden.
B. er is geen wrijving tussen biba en buba dus de druk die je erin stopt blijft laag, een biba warmt nogal op en veranderd dus de druk
C. als je lek rijdt kun je of: proberen te pluggen (heb inmiddels die paraplu pluggen besteld) of zachtjes naar huis rijden zonder dat de buba kapot gaat of eraf loopt.
D. er is geen onderhoud zoals bij een mousse en als de hogedruk band lek gaat kost die 15 E (is natuurlijk ook te plakken)
Zoals bekend heb ik lichtgewicht Bigs dus een HD biba van 1.5 kg vervalt, x 2 is 3 kg wat toch merkbaar is als onafgeveerd gewicht, plus hoef ik geen bandijzers mee te nemen. En Zappa is er jammer genoeg niet vaak met zn befaamde tas !!
Ga het proberen en misschien volgen er meer als het resultaat goed is. Als een andere brommer lek rijdt kan ik die altijd ophalen want kan zelf naar huis.
R
A. De buitenband tegen de velgrand aandrukt met de "kleine binnenband" , dus afdicht (met 110psi=7.5 Bar) dus de bandrand zal niet loslaten
B. De velgrand afdicht met de "kleine binnenband" die ook het velglint aandrukt.
Als ik zo de verhalen die op het INET circuleren lees dan heeft dit systeem voordelen:
A: je kunt met lage of geen luchtdruk rijden (denk dat ik rond de 0.6 ga proberen) off road, aanrijden met 0.8. Patroonpomp mee voor het terug rijden.
B. er is geen wrijving tussen biba en buba dus de druk die je erin stopt blijft laag, een biba warmt nogal op en veranderd dus de druk
C. als je lek rijdt kun je of: proberen te pluggen (heb inmiddels die paraplu pluggen besteld) of zachtjes naar huis rijden zonder dat de buba kapot gaat of eraf loopt.
D. er is geen onderhoud zoals bij een mousse en als de hogedruk band lek gaat kost die 15 E (is natuurlijk ook te plakken)
Zoals bekend heb ik lichtgewicht Bigs dus een HD biba van 1.5 kg vervalt, x 2 is 3 kg wat toch merkbaar is als onafgeveerd gewicht, plus hoef ik geen bandijzers mee te nemen. En Zappa is er jammer genoeg niet vaak met zn befaamde tas !!
Ga het proberen en misschien volgen er meer als het resultaat goed is. Als een andere brommer lek rijdt kan ik die altijd ophalen want kan zelf naar huis.
R
Porcs sont l'avenir (varkens zijn de toekomst en houden de slechten uit de buurt)
Porcs sont l'avenir (varkens zijn de toekomst en houden de slechten uit de buurt)
Rode dop = 7.5 Bar, de blauwe 0.9 Bar.
Achter AC10 120/90 x 18 op 0.8 Bar
R
Porcs sont l'avenir (varkens zijn de toekomst en houden de slechten uit de buurt)
Nog ff gaan rijden OTR (0.8v, 0.6 a), waanzinnig !! kWeet niet of Mr.Zappa me nog kan inhalen laat staan bijhouden, de Romeinse brug en de camping stellen nix voor nu. ook de ribbenbreuk bocht ging voluit!!
GAZZZZZZZZZZZZZZZZZZZZZZZZZZZZZ
GAZZZZZZZZZZZZZZZZZZZZZZZZZZZZZ
Porcs sont l'avenir (varkens zijn de toekomst en houden de slechten uit de buurt)
Yep, standaard gat plus 4 spaken verder een 11 mm gat. In de set zit een plug om het gripster gat mee af te dichten.
http://nuetech.com/tubliss/installation/
R
http://nuetech.com/tubliss/installation/
R
Porcs sont l'avenir (varkens zijn de toekomst en houden de slechten uit de buurt)
- Edwin
- Berichten: 2052
- Lid geworden op: vr apr 18, 2008 22:48
- Locatie: Onder de rook van Rotterdam
- Contacteer:
Klinkt allemaal goed René, maar hoe gaat het met de keien en zo'n lage druk? Vangt de Tubliss de klappen op met minimale beschadigingen aan de velgrand? Over een half jaartje eens bekijken hoe het is bevallen. Je bent wel een goede testkandidaat
Assumption is the mother of all fuck ups