Wat heb jij vandaag aan de BIG gedaan ?

Moderators: ghulst, DR-Big, zappa.suzuki

Plaats reactie
Ouwe Reus
Berichten: 2121
Lid geworden op: za jul 16, 2011 22:38
Locatie: SpikeCity

Toen SpikeCity nog in mist was gehuld, de BIG een schop gegeven. Starten en lopen...voelt voor mij nog steeds als iets bijzonders :D.
Daarna in één ruk door naar Noord Holland waar ik carb-bijstand ging verlenen. Voorbij Amsterdam brak het zonnetje door. Heerlijk, en half uurtje later was ik op mijn bestemming. Dagje gesleuteld met Laurens. Fijne vent, leuk bezig geweest, prachtig weer en de (36mm) carbs bijna op orde gekregen. Wel redelijk veel onverwachte en zaken opgelost. Keer een lege tank, een gesloten brandstofkraan, een keer een gasschuif die stond te klapperen, een keer een geblokkeerde gasschuif en een brandstofpomp die niet helemaal naar behoren functioneerde. Los van het sproeierstoeien en spelen met de gasnaalden. Natuurlijk ook best wat gelachen. De finale afstelling voor WOT niet kunnen doen vanwege twijfels over de de brandstofpomp. Maar binnen de legale snelheden geen klagen :lol:. De finale afstelling komt helemaal goed, zeker omdat Roukama om de hoek zit (daar bestel ik mijn sproeiers).

Over snelheden gesproken: op de weg terug heb ik ongemerkt 158km/h gereden volgens mijn DomDom :oops:.
Was bijna thuis, toen er een paar emmers water uit de hemel vielen. Maar ja, lekker belangrijk. BIG rijd echt geweldig. Geen klap verkeerd, wat een bruut apparaat. Blok OK, elektra OK en carbs nog ietsje te rijk maar OK. 100% pretmasjien.
Was een zinvolle dag en inmiddels :toost:

Edit: Die vreemde hoge snelheid moet een misrekening zijn van de DomDom op basis van de afgelegde route. Soms rij ik ook ook gewoon op de snelweg en dan opeens volgt de waarschuwing dat er maar 50km/h gereden mag worden, maar dat geldt dan voor de naastgelegen B-weg. Ben ook over de nieuwe A4 gereden, en daar reed ik volgens de DomDom over een weiland, haha. Nadere inspectie leert dat mijn werkelijk gereden max snelheid 134km/h was :lol:
Laatst gewijzigd door Ouwe Reus op zo jun 05, 2016 12:27, 1 keer totaal gewijzigd.
Yesterday is history.
Tomorrow is a mystery.
Today is a gift. That’s why it’s called the present.
MANUS-3000
Berichten: 563
Lid geworden op: wo apr 01, 2009 22:33
Locatie: De haven van 't Gooi

Dat klinkt als een zinvol bestede dag,hier de hele dag zitten zweten in de keuken.
Nieuwe wand halverwege dicht nu moet ik eerst de elektra verhuizen.

Maandag weer,inmiddels ook :toost:
GSF 600 Bandit + GSF 1200 Bandit + BMW 540I + Mini Cooper S + Omega A 1.8 LS
Leo
Berichten: 5846
Lid geworden op: zo mar 20, 2005 01:31

Na de overwinning van de Doctor46 ( man wat voelt dat goed om iemand te zien rijden met dezelfde skills als jezelf :lol: :lol: ) de oude BIG naar buiten gerold en met volle accu weer de startprocedure ingezet.

Alleen met vol gas startte i maar bleef i niet stationair lopen......koetje
Heb ik ooit eerder gehad met big en toen bleek een sproeier onderin de bak te liggen.

Binnen 2 seconden beide bakjes los ........... wacht... dit ging te snel denk ik voor een bigger.............. ik doe er ff een piccie bij
Afbeelding
Zie je die beugeltjes om het bakje heen ? die duw je naar achteren en hoppa.

Toen zag ik dat het ene bakje ramvol stond en de andere ........leeg :shock: WTF
De benzine slangetjes van links en rechts zijn met elkaar verbonden dus mocht een kraantje dicht staan gaat alles door dus de aanvoer is OK.

Tikkie tegen de vlotter en het zuiden stond wederom blank .....nondeju.... :evil: ... want ik moest dus 2 kraantjes dichtdraaien voor de zonvloed stopte.Maar de vlotternaald bleef dus hangen. Alles weer dicht en 2 seconden later Vroemmmmmm

En nu snel de R80 ruilen met gesloten beurs tegen een R1200GS 8) 8)
Fotoos en het verhaal erbij volgen zsm
bodieman2012
Berichten: 6
Lid geworden op: ma jun 04, 2012 13:07

Afgelopen zaterdag met de geweldige hulp en kunde (hoop geleerd !! ) van Ouwe Reus met mn BIG in de weer geweest. Keertje of 6-7 de carb en lufi erop en eraf en sproeierwissel gedaan. Toch niet tot de beste afstelling kunnen komen daar we geconfronteerd werden met een benzinetoevoer-probleem. Konden zien dat het benzinefilter niet optimaal en soms helemaal niet gevuld werd...Tja dan is afstellen van de carb natuurlijk geen doen. Hij bleef wel goed optrekken maar bij constant gas en in vollast stotteren.
Gister maar van het mooie weer en vlees op de BBQ genoten. Vandaag begonnen met systematisch het probleem proberen te lokaliseren. Benzine pomp gedemonteerd. Wel weer lekker een rotte bout dus ff zagen en zo maar ns kijken hoe ik dat stukkie bout uit mn frame ga krijgen. Pomp ziet er behoudens wat donkere olie erin, goed uit. Ga toch een revisie setje ophalen want wil geen risico meer lopen nu. Daarna de benzine kraan eraf en de tank bekijken.
Hopelijk heb ik het lek snel boven want wil nu wel een keertje lekker rondje sturen en genieten van de combi K&N lufi en 36 MM carbs!!
DR800, sr43
loek de kort
Berichten: 373
Lid geworden op: vr aug 30, 2013 12:08
Locatie: Aarle - Rixtel

@Leo, kzou de r80 en de r1200 met gesloten beurs proberen te ruilen tegen een DR BIG :D
kweet er nog 1 te koop :)
DR BIG 1996 verkocht
DR BIG 1994 verkocht
GSX1100EFE 1984
V-stroom 1000 2009
Bulls e MTB
Ouwe Reus
Berichten: 2121
Lid geworden op: za jul 16, 2011 22:38
Locatie: SpikeCity

De oude Annakees 2 eraf gerost. Banden waren gans versleten en de voorband vertoonde bij verwijderen opeens veel scheurtjes in de wangen. Maar goed dat er andere rubber onder moest. De A2's bevallen mij zeer goed, maar worden niet meer geleverd. Opvolger is de A3 maar dat is uiterlijk een semi-slick met het stempel "Allroad". Ammehoela! Een A3 gaat/ ging het niet worden.
Michelin-Anakee-2.jpg
Michelin-Anakee-2.jpg (35.14 KiB) 2211 keer bekeken
michelin-anakee-iii.png
michelin-anakee-iii.png (28.49 KiB) 2211 keer bekeken
Gelukkig had René nog een goede set A2's liggen, en ben er nu heel blij mee :toost:
Yesterday is history.
Tomorrow is a mystery.
Today is a gift. That’s why it’s called the present.
bodieman2012
Berichten: 6
Lid geworden op: ma jun 04, 2012 13:07

Vandaag maar weer ns bezig geweest met t afstellen van de, door ouwe reus zo mooi in elkaar gezette, 36 mm carbs... Nog geen revisiesetje van de brandstofpomp kunnen vinden dus deze in elkaar gezet en volgens mij doet ie het gewoon. Om het brandstof systeem goed te testen de standaard carb er weer opgezet. BIG rijd als een zonnetje en heeft alleen bij vollast wat problemen dus ga ervanuit dat de benzine gewoon zn weg naar de carb goed kan vinden.
Met Ouwe Reus waren we begonnen met 147,5 en gaandeweg afgezakt naar 130. Motor ging eigenlijk alleen maar beroerder rijden dus heb ik besloten om het handige lijstje van het forum er maar ns bij te pakken. Toen de gasnaald op 4 en twee 145-ers erin gezet. Motor rijd als de brandweer en geeft alleen bij vollast nog wat geschokker. Dus ga zo weer even naar Roukama voor de 150 en 155. Kijken wat dat doet met de BIG.
Begin het het helemaal leuk te vinden om te spelen met de div variabelen. Een ben nu dankzij de deskundige hulp van Ouwe Reus niet meer zo bevreesd om de carb uit elkaar te schroeven.

Motor deed altijd al af en toe een hikje en daarna uitvallen bij stationair. Dat is nu wel wat verergerd.....

Kortom..genoeg te doen op een wat sombere dinsdag....hopelijk vind ik wat ik zoek met de BIG en kan het plastic er weer op als de zon gaat schijnen!!!
DR800, sr43
bodieman2012
Berichten: 6
Lid geworden op: ma jun 04, 2012 13:07

Nou tis 2x 150 geworden... heb nog even geprobeerd met 1 x 150 en 1 x 155 maar dat vond de BIG toch minder fijn. Merkte dat ie niet helemaal vrijuit accelereerde. Bovenin hield ie ook wat in dus de 155 voor de 150 verruild.
Plasticwerk er weer op en vandeweek maar ns een paar kilometers maken met deze afstelling.

Voor t overzicht: SR43 met dikke RVS pijp, open pro duro en 36 mm's , stationair 40 en hoofdsproeiers 2 x 150 en gasnaald standje 4

overall blij dat ik weer fatsoenlijk en een stuk rapper dan eerst kilometers kan maken!!
DR800, sr43
Leo
Berichten: 5846
Lid geworden op: zo mar 20, 2005 01:31

bodieman2012 schreef: Plasticwerk er weer op en vandeweek maar ns een paar kilometers maken met deze afstelling.
Tot de 26e ?
futurist
Berichten: 3404
Lid geworden op: do jan 03, 2008 00:34
Locatie: Essen Belgie

bodieman2012 schreef:Nou tis 2x 150 geworden... heb nog even geprobeerd met 1 x 150 en 1 x 155 maar dat vond de BIG toch minder fijn. Merkte dat ie niet helemaal vrijuit accelereerde. Bovenin hield ie ook wat in dus de 155 voor de 150 verruild.
Plasticwerk er weer op en vandeweek maar ns een paar kilometers maken met deze afstelling.

Voor t overzicht: SR43 met dikke RVS pijp, open pro duro en 36 mm's , stationair 40 en hoofdsproeiers 2 x 150 en gasnaald standje 4

overall blij dat ik weer fatsoenlijk en een stuk rapper dan eerst kilometers kan maken!!
Dat hikje en stil vallen bij stationair kan wel een te maken hebben met luchtlekkage, vroeger noemden we dat valse lucht, maar toe noemde we alles valse lucht als je brommert in hield of stotterde. Waarschijnlijk was de lucht toen zo veel schoonder dat ie eigenlijk "vals" was voor onze twee takkies.
Spuit met alles goed gemonteerd eens wat remmen reiniger in de rondte rondom de carb's behalve bij je (in de richting van) open luchtfilter, als je stationair toerental verandert ,soms maar heel weinig, heb je "valse" lucht ........beter mikken laat je de plaats vinden waar de carb niet helemaal luchtdicht is tov het inlaat kanaal.

futurist
Suzuki Katana GSX 750S '82
Dr 750 '89 SR41 en '90 SR42
DR 800 SR43 3X '95, '96, '97
Aprilia RSV Mille '99
Triumph Sprint ST 955 '99
Aprilia RST Futura '04
Triumph Daytona 955i ,06
MANUS-3000
Berichten: 563
Lid geworden op: wo apr 01, 2009 22:33
Locatie: De haven van 't Gooi

Vandaag eindelijk alles uit elkaar geschroefd wat nog uit elkaar moest en bijna alles naar de coater gebracht.

Bijna alles,bij het demonteren kwam ik erachter dat de ketting door de achterbrug heen gesleten is tot in het naaldlager :schieten: en dat het voetje van mn zijstandaard doorgesleten is dus daar moet ik eerst nog ff een nieuw plaatje onder lassen.
Uit het schijnbaar onuitputtelijk magazijn van OR komt op termijn een achterbrug beschikbaar dus dat probleem is alweer opgelost.

Voor de liefhebber heb ik twee michelin t63's en een losse 21" voorvelg beschikbaar.
Ik denk dat er nog ongeveer 60% nop op zit maar ik heb geen idee hoe hoog nieuwe noppen zijn.
Lomp als ik ben heb ik de hiel van de voorband beschadigd bij demontage,denk niet dat dat een probleem is maar dat mag de liefhebber zelf bekijken.

Ik heb foto's die ik kan mailen of eppen,kostprijs is de kosten die je zelf maakt door ze te komen halen.

ps: mat of glans dat hou ik nog ff voor mezelf 8)

Manus.
GSF 600 Bandit + GSF 1200 Bandit + BMW 540I + Mini Cooper S + Omega A 1.8 LS
Gebruikersavatar
Edwin
Berichten: 2050
Lid geworden op: vr apr 18, 2008 22:48
Locatie: Onder de rook van Rotterdam
Contacteer:

Je hebt een private message
Assumption is the mother of all fuck ups
MANUS-3000
Berichten: 563
Lid geworden op: wo apr 01, 2009 22:33
Locatie: De haven van 't Gooi

Edwin schreef:Je hebt een private message
Jij ook
GSF 600 Bandit + GSF 1200 Bandit + BMW 540I + Mini Cooper S + Omega A 1.8 LS
Gebruikersavatar
de antrapper
Berichten: 2199
Lid geworden op: zo jun 22, 2003 22:05
Locatie: Apeldoorn

Hé. Ik niet !
Big Bigger Tiger en weer Big :mrgreen:
MANUS-3000
Berichten: 563
Lid geworden op: wo apr 01, 2009 22:33
Locatie: De haven van 't Gooi

Niet?
GSF 600 Bandit + GSF 1200 Bandit + BMW 540I + Mini Cooper S + Omega A 1.8 LS
zappa.suzuki
Berichten: 8370
Lid geworden op: do apr 06, 2006 11:32
Locatie: Bij Utreg

de antrapper schreef:Hé. Ik niet !
Je hebt ook geen Big! :|
Suzuki DR 800 1997, KTM Adv 640 1997
Ouwe Reus
Berichten: 2121
Lid geworden op: za jul 16, 2011 22:38
Locatie: SpikeCity

Ik heb wel een BIG en krijg elke dag een heleboel ... :wink:

Gisteren %^#$@& zitten stoeien met een band die maar niet van de velg af wilde.
Gebruikte hiervoor rechte bandenlepels.
Met mijn andere bandenlepels met een gebogen eind was het zo gepiept.
Velgie wordt zoewart en DR komt een 140/80-17 K60 op.
Yesterday is history.
Tomorrow is a mystery.
Today is a gift. That’s why it’s called the present.
Gebruikersavatar
de antrapper
Berichten: 2199
Lid geworden op: zo jun 22, 2003 22:05
Locatie: Apeldoorn

Ik nu ook :toost: :toost: :toost: :toost:
Big Bigger Tiger en weer Big :mrgreen:
MANUS-3000
Berichten: 563
Lid geworden op: wo apr 01, 2009 22:33
Locatie: De haven van 't Gooi

Cheers mate!

:D :toost: :toost:
GSF 600 Bandit + GSF 1200 Bandit + BMW 540I + Mini Cooper S + Omega A 1.8 LS
dhc6 Junior
Berichten: 21
Lid geworden op: di okt 15, 2013 22:50
Locatie: Almere

Hallo iedereen,

Vandaag aan de BIG gesleuteld, wij wilde het stationair toerental wat hoger afstellen zodat hij beter start wanneer de motor warm is.
Omdat wij HS carbs moeten wij de tanks er af halen. Dit is allemaal gelukt het afstellen ging prima en, de BIG start nu prima wanneer hij warm is.
Tijdens het aansluiten van de tanks is het slangetje met de T verbinding van de linker tank gescheurd, Jippie..........
Nieuwe slang en T stuk besteld en hopen dat het op tijd binnen is voor Rotterdam.


Gelukkig dit met me meisje gedaan met een heerlijk zonnetje er bij. :D


Groetjes T&K.
Ouwe Reus
Berichten: 2121
Lid geworden op: za jul 16, 2011 22:38
Locatie: SpikeCity

WP_20160619_15_33_22_Pro.jpg
WP_20160619_15_33_22_Pro.jpg (139.5 KiB) 2021 keer bekeken
Reservewiel weer in elkaar gelepeld en de kleine lakbeschadigingen van de montage "vakkundig" hersteld volgens de NoBudgetActionManMethode.

Compressor DR op en pompen.....sssssss
Vreemd, binnenwerk ventiel vervangen en twee poging.....sssssss
Dan maar een beetje rommelen aan het ventiel zelf......ssssssssssssssssssssssshit.

Ventiel is goed maar lekt op de overgang naar de biba.
De groeten! Volgende week weer een nieuwe ronde met nieuwe kansen.
Yesterday is history.
Tomorrow is a mystery.
Today is a gift. That’s why it’s called the present.
zappa.suzuki
Berichten: 8370
Lid geworden op: do apr 06, 2006 11:32
Locatie: Bij Utreg

dhc6 Junior schreef:Hallo iedereen,

Vandaag aan de BIG gesleuteld, wij wilde het stationair toerental wat hoger afstellen zodat hij beter start wanneer de motor warm is.
Omdat wij HS carbs moeten wij de tanks er af halen. Dit is allemaal gelukt het afstellen ging prima en, de BIG start nu prima wanneer hij warm is.
Tijdens het aansluiten van de tanks is het slangetje met de T verbinding van de linker tank gescheurd, Jippie..........
Nieuwe slang en T stuk besteld en hopen dat het op tijd binnen is voor Rotterdam.


Gelukkig dit met me meisje gedaan met een heerlijk zonnetje er bij. :D


Groetjes T&K.
Goed bezig en toch weer pech..
Ouwe Reus schreef:
WP_20160619_15_33_22_Pro.jpg
Reservewiel weer in elkaar gelepeld en de kleine lakbeschadigingen van de montage "vakkundig" hersteld volgens de NoBudgetActionManMethode.

Compressor DR op en pompen.....sssssss
Vreemd, binnenwerk ventiel vervangen en twee poging.....sssssss
Dan maar een beetje rommelen aan het ventiel zelf......ssssssssssssssssssssssshit.

Ventiel is goed maar lekt op de overgang naar de biba.
De groeten! Volgende week weer een nieuwe ronde met nieuwe kansen.
Balen! succes volgende week!
Suzuki DR 800 1997, KTM Adv 640 1997
Ouwe Reus
Berichten: 2121
Lid geworden op: za jul 16, 2011 22:38
Locatie: SpikeCity

Wat klopt er niet aan het plaatje ?
kapoet.jpg
kapoet.jpg (172.69 KiB) 1952 keer bekeken
Yesterday is history.
Tomorrow is a mystery.
Today is a gift. That’s why it’s called the present.
MANUS-3000
Berichten: 563
Lid geworden op: wo apr 01, 2009 22:33
Locatie: De haven van 't Gooi

De titel van het plaatje is kapoet,dat woord beloofd meestal niet veel goeds.

Wat er niet klopt...? :?
GSF 600 Bandit + GSF 1200 Bandit + BMW 540I + Mini Cooper S + Omega A 1.8 LS
Gebruikersavatar
Edwin
Berichten: 2050
Lid geworden op: vr apr 18, 2008 22:48
Locatie: Onder de rook van Rotterdam
Contacteer:

Je zit niet op de motor....
Assumption is the mother of all fuck ups
Plaats reactie