Hallo,
Ik heb een dr800 die bij vol gas wat hickups geeft. Ga ik iets van het gas af dan pakt ie weer mooi op. Ik heb de bougies vervangen maar dat heeft niet geholpen. Misschien carb schoonmaken? Is dit een bekend probleem.Ben niet technisch maar ik kan wel wat hulp krijgen van een vriend. Maar beter eerst even checken of jullie suggesties hebben.
Dr heeft 44k gelopen.
Mvgr. jrnb
Inhouden bij vol gas
Moderators: ghulst, DR-Big, zappa.suzuki
Idd de bekende O-ringen welke de vlotternaaldhouder afdichten en vasthouden. Ouwe Reus is de Mikuni kenner onder ons en kan je vast wel aan de link helpen waar "de goeie O ringen" te bestellen en ook de links voor leesvoer waarmee je dit probleem kunt oplossen. Zou ook de gasnaalden goed bekijken want als die inslijten heb je een gelijk effect.
Suc6
R
Suc6
R
Porcs sont l'avenir (varkens zijn de toekomst en houden de slechten uit de buurt)
-
- Berichten: 8370
- Lid geworden op: do apr 06, 2006 11:32
- Locatie: Bij Utreg
Hoi Jrnb,
Welkom bij de kleinste motorclub van NL!
Recent wat veranderd aan je Big? en rij je regelmatig of af en toe?
Welkom bij de kleinste motorclub van NL!
Recent wat veranderd aan je Big? en rij je regelmatig of af en toe?
Suzuki DR 800 1997, KTM Adv 640 1997
-
- Berichten: 8370
- Lid geworden op: do apr 06, 2006 11:32
- Locatie: Bij Utreg
Ik ben geen carb expert, maar wat choke erbij en dan mooi lopen lijkt idd eerder op te arm lopen.
Als je regelmatig rijd en met originele uitlaat en luchtfilter dan zou ik met 44k niet aan de o-ring en gasnaalden denken maar zou de gasnaalden eens hoger hangen, das zo gebeurt, tank er af, bovenkant van de carbs er af, gasnaalden er uit een verstellen, deksels weer op de carb met inbusboutjes met wat koppervet of montagepasta er op en testritje.
Loopt ie mooi dan ben je klaar [ meestal loopt ie mooier met de gasnaalden hoger als de boel origineel is] loopt ie beroerder dan staat ie wel te rijk..
Als je regelmatig rijd en met originele uitlaat en luchtfilter dan zou ik met 44k niet aan de o-ring en gasnaalden denken maar zou de gasnaalden eens hoger hangen, das zo gebeurt, tank er af, bovenkant van de carbs er af, gasnaalden er uit een verstellen, deksels weer op de carb met inbusboutjes met wat koppervet of montagepasta er op en testritje.
Loopt ie mooi dan ben je klaar [ meestal loopt ie mooier met de gasnaalden hoger als de boel origineel is] loopt ie beroerder dan staat ie wel te rijk..
Suzuki DR 800 1997, KTM Adv 640 1997
Met choke DR bij beter lopen bij WOT is idd weer een teken van een te arm mengsel. Dan heb je geen last vab blubberen maar bloaaaaah
Denk dat het hoger zetten van de gasnaald vooral effect heeft op het middengebied, maar geen enkel effect heeft tussen 3/4 en WOT.
Immers, met het hoger plaatsen van de gasnaald, wordt het moment waarom het hoofdcircuit wordt aangesproken vervroegd ten opzichte van het stationair circuit. In het middengebied is dat merkbaar, maar bij WOT is dat effect niet meer aanwezig. Gezien jouw "volgas" kwaal zou ik investeren in een paar hoofdsproeiertjes.
Weet niet welke 800 je rijdt, maar hou er rekening mee dat de SR42 en de SR43 een andere sproeierbezetting hebben.
Hier een ploatie:
Maarre, je hebt de bougies vervangen. Hoe zagen deze eruit? Droog/wit of vet/zwart?
Denk dat het hoger zetten van de gasnaald vooral effect heeft op het middengebied, maar geen enkel effect heeft tussen 3/4 en WOT.
Immers, met het hoger plaatsen van de gasnaald, wordt het moment waarom het hoofdcircuit wordt aangesproken vervroegd ten opzichte van het stationair circuit. In het middengebied is dat merkbaar, maar bij WOT is dat effect niet meer aanwezig. Gezien jouw "volgas" kwaal zou ik investeren in een paar hoofdsproeiertjes.
Weet niet welke 800 je rijdt, maar hou er rekening mee dat de SR42 en de SR43 een andere sproeierbezetting hebben.
Hier een ploatie:
Maarre, je hebt de bougies vervangen. Hoe zagen deze eruit? Droog/wit of vet/zwart?
Yesterday is history.
Tomorrow is a mystery.
Today is a gift. That’s why it’s called the present.
Tomorrow is a mystery.
Today is a gift. That’s why it’s called the present.
-
- Berichten: 8370
- Lid geworden op: do apr 06, 2006 11:32
- Locatie: Bij Utreg
Hoe lang zit je luchtfilter er in trouwens?
Suzuki DR 800 1997, KTM Adv 640 1997
Luchtfilter verstopt/vervuilt?? Nogal tegenstrijdig want met choke=rijker mengsel doet ie het niet en toch zwarte bougies. FF voor de zekerheid lufi schoonblazen van binnen naar buiten. Rijden en bougie bekijken, beste kleur is Senseo koffiebruin. Wit is arm, zwart = rijk.
R
R
Porcs sont l'avenir (varkens zijn de toekomst en houden de slechten uit de buurt)
Als je het zelf niet aandurft om je carb te reviseren, stuur eens een PB naar Ouwe Reus en vraag om hulp. Een gereviseerde carb is nergens voor nodig en sowieso niet zalig makend als je er 1 kunt vinden, de deeltjes die je nodig hebt kosten weinig. Met de ervaring en kunde van OR wordt je huidige carb als nieuw of zelfs beter.
Suc6.
R
Suc6.
R
Porcs sont l'avenir (varkens zijn de toekomst en houden de slechten uit de buurt)
Nou we zijn weet wat wijzer. Ik heb geen benzinefilter gevonden... Luchtfilter was heel vies. Vettig en zanderig...
Vacuum slang zat een vettige troep in. Vacuumslang schoongemaakt.Daarna stuk gereden zonder lufi. Geen inhouden meer. En wat een heerlijk geluid zonder filter. Ik weet nog niet of het nu in het filter zit of de vacuumslang. Ik durf het filter er niet meer in te zetten.
Het is ook geen origineel filter maar een k&n filter. Denk dat ik eerst een origneel filter bestel.Blijft waarschijnlijk symptoom bestrijding?...
Vacuum slang zat een vettige troep in. Vacuumslang schoongemaakt.Daarna stuk gereden zonder lufi. Geen inhouden meer. En wat een heerlijk geluid zonder filter. Ik weet nog niet of het nu in het filter zit of de vacuumslang. Ik durf het filter er niet meer in te zetten.
Het is ook geen origineel filter maar een k&n filter. Denk dat ik eerst een origneel filter bestel.Blijft waarschijnlijk symptoom bestrijding?...
Als het filter mechanisch nog in goede staat is, dan kan je hem gewoon hergebruiken. Dat is juist het voordeel van een K&N filter samen met de grotere luchtvolume dat het filter door laat.
Hergebruiken doe je door schoon te maken met de speciale cleaner en opnieuw het filterelement in de filterolie zetten. Zie hiervoor deze kit. Lees de gebruiksaanwijzing goed voor behoud van je K&N luchtfilter! Die krengen zijn duur als je ze zelf moet kopen (EUR 120,= bij Louis.de).
Persoonlijk zou ik niet te lang zonder filter willen rijden. Nu wordt elke zandkorrel die zijn weg vindt naar de luchtfilterbak meteen mee je motor in gezogen.
Hergebruiken doe je door schoon te maken met de speciale cleaner en opnieuw het filterelement in de filterolie zetten. Zie hiervoor deze kit. Lees de gebruiksaanwijzing goed voor behoud van je K&N luchtfilter! Die krengen zijn duur als je ze zelf moet kopen (EUR 120,= bij Louis.de).
Persoonlijk zou ik niet te lang zonder filter willen rijden. Nu wordt elke zandkorrel die zijn weg vindt naar de luchtfilterbak meteen mee je motor in gezogen.
Niet zonder luchtfilter of brandstoffilter rijden
Standaard heeft een BIG een papieren filter welke verstopt zit in een grote brooddoos. In jouw geval een upgrade in de vorm van een "katoenen" K&N. "Luchtfilter was heel vies. Vettig en zanderig.". Goed dat deze vettig is, want dat houdt ook het hele fijne stof tegen.
Inderdaad gewoon de K&N recharger kit kopen bestaan de uit een reinigingsmiddel en luchtfilterolie. Reinigmiddel moet op het filter worden gespoten en paar minuten inwerken. Niet aan de handen krijgen want is geen al te vriendelijk goedje. Daarna goed afspoelen met kraanwater. Laten uitlekken en op natuurlijk wijze laten drogen. Zelf leg ik altijd een slang van de centrale afzuiger over het uitgelekte filter, kan je de volgende dag weer aan de gang.
Wil je het geluid van een échte open K&N dan moet de brooddoos in de kliko. Heerlijke grom en werkelijk onbelemerder luchttoevoer .
Zou zelf noooooit meer terugwillen naar de lufi in de grote brooddoos. Geef mij maar die open K&N, alleen al voor het geluid.
Ander voordeel is dat de carbs in no-time op de werkbank liggen
Standaard heeft een BIG een papieren filter welke verstopt zit in een grote brooddoos. In jouw geval een upgrade in de vorm van een "katoenen" K&N. "Luchtfilter was heel vies. Vettig en zanderig.". Goed dat deze vettig is, want dat houdt ook het hele fijne stof tegen.
Inderdaad gewoon de K&N recharger kit kopen bestaan de uit een reinigingsmiddel en luchtfilterolie. Reinigmiddel moet op het filter worden gespoten en paar minuten inwerken. Niet aan de handen krijgen want is geen al te vriendelijk goedje. Daarna goed afspoelen met kraanwater. Laten uitlekken en op natuurlijk wijze laten drogen. Zelf leg ik altijd een slang van de centrale afzuiger over het uitgelekte filter, kan je de volgende dag weer aan de gang.
Wil je het geluid van een échte open K&N dan moet de brooddoos in de kliko. Heerlijke grom en werkelijk onbelemerder luchttoevoer .
Zou zelf noooooit meer terugwillen naar de lufi in de grote brooddoos. Geef mij maar die open K&N, alleen al voor het geluid.
Ander voordeel is dat de carbs in no-time op de werkbank liggen
Yesterday is history.
Tomorrow is a mystery.
Today is a gift. That’s why it’s called the present.
Tomorrow is a mystery.
Today is a gift. That’s why it’s called the present.
Wat bedoel je met de "vacuumslang"? De slang van de cilinder kop naar het luchtfilter is een overdruk aflaat slang, druk vanuit het carter kan zich ontlaten naar het lufi. Dat deze vuil is komt door oliedamp die zich met stof/zand tot sludge maakt, regelmatig schoonmaken. Komt erop neer dat er weinig of geen onderhoud is gedaan aan jouw DR. NOOIT zonder LUFI rijden, je blok gaat geheid kapot, zand en stof verslijten de zuigerveren in NO TIME.
Hou gewoon de onderhoudsintervallen aan zoals die in het wphb zijn beschreven, zo heb je jarenlang plezier van je DR.
R
Hou gewoon de onderhoudsintervallen aan zoals die in het wphb zijn beschreven, zo heb je jarenlang plezier van je DR.
R
Porcs sont l'avenir (varkens zijn de toekomst en houden de slechten uit de buurt)