dag 2
De dag startte met inkopen doen in bij de Carfour.
Daar maakt de brabogroep altijd een bedrijfsuitje van. We kijken dan naar het plaatselijk schoon wat lapland te bieden heeft en voor 2 zakkies sjips lopen we 2 uur door de winkel alle gangen af in de hoop wat leuks tegen te komen zoals der is :
een dinosaurostoe ( overtreffende trap van cameltoe aka buuf uit holland )
en spitsbergen ( oma met beha uit 60er jaren > ijshoorntjes model )
inlegmodel ( oma die weer inlegkruisjes koopt > denk maar even na waar die voor zouden kunnen zijn )
en niet te vergeten de Gilf.
Zoon gilf botste " per ongeluk" met het karretje tegen Spgoesdaker zijn achterwerk en bood haar verontschuldigingen aan int frans. Plaats dat i nou zegt dat i haar niet verstaat zonder gebit in zegt i " pardon" waardoor ze denkt beet te hebben. We kwamen haar vervolgens nog 3 gangen tegen waarbij ze met rode wangetjes naar spgoesdakar lachte. Zij een leuke avond en wij maar snel gevlucht voor ze hem tussen het bier en de fris zou bespringen.
Bij de kassa werden we geholpen door wat we voor dit bedrijfsuitje de mooiste dame vonden genaamd Cloaca. Ze rukte wel 50 euro uit ons budget maar daar kregen we oa 2 treetjes bier voor dus niks te klagen.
Thuisgekomen had DHC6 alle brommers al startklaar dus uitruimen en erop springen en gassen met die bakken. Ik mocht op de TTR600K(ickstart) rijden. Kwa motorkarakter een heerlijke fiets. Kan ik zeker aanraden voor degene die een erbij fiets zoeken. Helaas zat er een voor mij geen geschikt zadel op en kreeg pijn in mijn onderrug. Heb nog gevraagd of ik een zadelprojectje mocht doen maar dat kwam nicht in Frage.
En nu gaan jullie het meemaken..........ik stapte over op een special BIGnr 3
Zitten jullie nog op je stoel ?
Nou ik lag in een deuk want als er iets was wat ik nooit geloofd had als je het me gezegd had was dat ik ooit nog op een BIG zou stappen om offroad te rijden.
De eerste bocht ging ik rechtdoor het erf op. Ding luisterde geheel niet naar de manier die ik hanteerde voor mijn eigen brommer om de bocht door te gaan. Over op de harde methode. Zweepje erop dus de volgende bocht. En het werkte.
Paar bochten verder kon ik ze alweer redelijk bijhouden.
Wat is dat kwa motorvermogen een lekkere fiets zeg. Geen seconden bedenktijd bij gas open. Soepel oppakken , veren zoals veren moeten zijn, en zo stabiel als een olietanker. Iedereen zou een keer zijn blok / fiets onder handen moeten laten nemen op deze manier. Zeker met SM / straat wieltjes zou je dan een heerlijke fiets hebben voor waar de meeste hem eigenlijk voor gebruiken.
Alleen het gewicht ging op het eind van de dag toch tegen me werken omdat ik nul conditie heb ( deze versie is 165 kg tov mijn brommertje 130 kg ) plus het was 31 graden en vochtig ( onweer verwacht vanavond )
Kortom een BIG verkozen boven een TTR.
Morgen een rustdag. DHC6 had het over een thaaise massage
We houden u op de hoogte