Braboos go Lap 2016
Moderators: ghulst, DR-Big, zappa.suzuki
-
- Berichten: 8370
- Lid geworden op: do apr 06, 2006 11:32
- Locatie: Bij Utreg
Heren veel plezier daar!
Toch fijn de René nu ff kan uitrusten..
Toch fijn de René nu ff kan uitrusten..
Suzuki DR 800 1997, KTM Adv 640 1997
Rust was ik wel aan toe, net vanuit de zandbak en meteen 5 dagen rijden op een voor mij hoog tempo, veel assistentie verlenen..........en de kleine uurtjes.........en de kleine biertjes..........
Heb met de Braboos afgesproken dat we 2 dagen rijden en dan een rustdag nemen, kunnen we uitgerust 4 dagen vlammen.
We houden jullie op de hoogte met film en tekst
R
Heb met de Braboos afgesproken dat we 2 dagen rijden en dan een rustdag nemen, kunnen we uitgerust 4 dagen vlammen.
We houden jullie op de hoogte met film en tekst
R
Porcs sont l'avenir (varkens zijn de toekomst en houden de slechten uit de buurt)
-
- Berichten: 234
- Lid geworden op: za mar 02, 2013 09:45
Als doar de naam LEO aan hangt zalt t wel gelijk staan an uilezeikdhc6 schreef:
En dah getal is vast nie z'n IQ,
Jungskes veul plezier doar, lief zijn voor de buren en voor Rene, geen bbq of vuurtje stoken, en de mensen mee camouflage kleding in de Carrefour in Lap nie vur de gek houwe.
Rene sterkte mee dah zooitje ongeregeld
It is better to stuck into the desert than stuck in traffic.
100 km gedaan vandaag, prachtig weer. De XBig heeft last van een lekkende voorvork dus de TTR gebruikt, ff wennen. Morgen rijdt Leo op de TTR want de CRF heeft een ophangingsprobleem. Leo blijkt een goede bakker te zijn en zn pasta was ook lekker.
De C02 valt tegen, weinig grip.
Fijn weekend.
R
De C02 valt tegen, weinig grip.
Fijn weekend.
R
Porcs sont l'avenir (varkens zijn de toekomst en houden de slechten uit de buurt)
- Edwin
- Berichten: 2051
- Lid geworden op: vr apr 18, 2008 22:48
- Locatie: Onder de rook van Rotterdam
- Contacteer:
Dan ben ik toch niet gek. Ik had ook geen super gevoel bij deze band. Ik had veel moeite om hem tractie te geven bij bochten. Had vaak het gevoel dat die naar buiten gleed.
Veel plezier verder mannen!
Veel plezier verder mannen!
Assumption is the mother of all fuck ups
-
- Berichten: 8370
- Lid geworden op: do apr 06, 2006 11:32
- Locatie: Bij Utreg
Waarom wil Leo zn CRF ophangen? mot gewoon rijden op t brommertje......
Wel jammer voor m..
En heeft ie weer een handdoek gebakken?
Toch maar neopreen hoezen steken op de XBig? scheelt bij mij veel.. zijn er ook met klittenband in de lengte dus makkelijk er op en er af
Veel plezier daar!
Wel jammer voor m..
En heeft ie weer een handdoek gebakken?
Toch maar neopreen hoezen steken op de XBig? scheelt bij mij veel.. zijn er ook met klittenband in de lengte dus makkelijk er op en er af
Veel plezier daar!
Suzuki DR 800 1997, KTM Adv 640 1997
C-02 testverslag:
op een schaal van 1 slecht naar 10 goed hieronder mijn oordeel
rijden op asfalt rechtdoor: 5 je gebit trilt eruit
rijden waarbij de brommer 10 graden helt naar links / rechts : 2 je moet al grote coronaas hebben om dat te durven
rijden met meer graden hellingshoek : -10 je levensverzekeringspolis bij de hand houden.
parkeren van de motor : 1 zelfs daar zal je motor al wegglijden
samenvatting :
de band is maar in 1 ding goed en dat is als sleuven trekker voor nieuwe gasleidingen / kabels te leggen en hillclimbing in Rachau. Je zal als eerste boven komen bij iedere berg A. omdat je nergens grip verliest OFFROAD OMHOOG in iedere omstandigheid en B.omdat als je eenmaal voorop ligt de band alles maar dan ook alles naar je achtervolgers zal gooien waar je overheen rijd zoals koelkasten / voordeuren / tractoren het maakt niet uit hij vreet het. Al het andere waar je hem voor wilt gebruiken is gevaarlijk. Dus wil u iemand dood hebben geef hem een C-02 voor zijn verjaardag en the problem is solved.
wat een kudtband.
----------------
Verder bleek na 20 km in de eerste rit dat er druppeltjes olie onder mijn voorvork lagen. Dat verklaarde waarom ik op 2 eierdoosjes leek te rijden. een onder de kutachterband en dus ook een aan de voorkant. Na de eerst volgende berg was er helemaal geen sprake meer van enige demping aan de voorzijde en heb ik de eerste dag uitgereden als volleerd gochelaar. Dwz de motor bepaalde waar hij heen stuiterde en gleed en ik corrigeerde dat net voor de afgrond.
Thuis gekomen voorwiel eruit en toen bleken mijn glijlagers verrot te zijn. Doorijden is gevaarlijk vanwege niet voorspelbaar stuiteren en verder dingen kapot rijden zoals mijzelf en ik mag van Rene zijn TTR600 gebruiken de rest van de vakantie
op een schaal van 1 slecht naar 10 goed hieronder mijn oordeel
rijden op asfalt rechtdoor: 5 je gebit trilt eruit
rijden waarbij de brommer 10 graden helt naar links / rechts : 2 je moet al grote coronaas hebben om dat te durven
rijden met meer graden hellingshoek : -10 je levensverzekeringspolis bij de hand houden.
parkeren van de motor : 1 zelfs daar zal je motor al wegglijden
samenvatting :
de band is maar in 1 ding goed en dat is als sleuven trekker voor nieuwe gasleidingen / kabels te leggen en hillclimbing in Rachau. Je zal als eerste boven komen bij iedere berg A. omdat je nergens grip verliest OFFROAD OMHOOG in iedere omstandigheid en B.omdat als je eenmaal voorop ligt de band alles maar dan ook alles naar je achtervolgers zal gooien waar je overheen rijd zoals koelkasten / voordeuren / tractoren het maakt niet uit hij vreet het. Al het andere waar je hem voor wilt gebruiken is gevaarlijk. Dus wil u iemand dood hebben geef hem een C-02 voor zijn verjaardag en the problem is solved.
wat een kudtband.
----------------
Verder bleek na 20 km in de eerste rit dat er druppeltjes olie onder mijn voorvork lagen. Dat verklaarde waarom ik op 2 eierdoosjes leek te rijden. een onder de kutachterband en dus ook een aan de voorkant. Na de eerst volgende berg was er helemaal geen sprake meer van enige demping aan de voorzijde en heb ik de eerste dag uitgereden als volleerd gochelaar. Dwz de motor bepaalde waar hij heen stuiterde en gleed en ik corrigeerde dat net voor de afgrond.
Thuis gekomen voorwiel eruit en toen bleken mijn glijlagers verrot te zijn. Doorijden is gevaarlijk vanwege niet voorspelbaar stuiteren en verder dingen kapot rijden zoals mijzelf en ik mag van Rene zijn TTR600 gebruiken de rest van de vakantie
-
- Berichten: 563
- Lid geworden op: wo apr 01, 2009 22:33
- Locatie: De haven van 't Gooi
+10 voor het C-02 testverslag
Misschien geef ik er één aan mn baas
Een goed en probleemloos vervolg van de vakantie toegewenst.
Misschien geef ik er één aan mn baas
Een goed en probleemloos vervolg van de vakantie toegewenst.
GSF 600 Bandit + GSF 1200 Bandit + BMW 540I + Mini Cooper S + Omega A 1.8 LS
Moguh Leo,
Leuk om te lezen, heb dubbel gelegen. Sorry.
Gelukkig kan je de shit goed relativeren en heb jij ondanks de tegenvallers een goed gevoel voor humor
Begreep al dat je toch gewoon plezier gaat maken. Hoop dat je t vandaag helemaal naar je zin hebt!
Leuk om te lezen, heb dubbel gelegen. Sorry.
Gelukkig kan je de shit goed relativeren en heb jij ondanks de tegenvallers een goed gevoel voor humor
Begreep al dat je toch gewoon plezier gaat maken. Hoop dat je t vandaag helemaal naar je zin hebt!
Yesterday is history.
Tomorrow is a mystery.
Today is a gift. That’s why it’s called the present.
Tomorrow is a mystery.
Today is a gift. That’s why it’s called the present.
dag 2
De dag startte met inkopen doen in bij de Carfour.
Daar maakt de brabogroep altijd een bedrijfsuitje van. We kijken dan naar het plaatselijk schoon wat lapland te bieden heeft en voor 2 zakkies sjips lopen we 2 uur door de winkel alle gangen af in de hoop wat leuks tegen te komen zoals der is :
een dinosaurostoe ( overtreffende trap van cameltoe aka buuf uit holland )
en spitsbergen ( oma met beha uit 60er jaren > ijshoorntjes model )
inlegmodel ( oma die weer inlegkruisjes koopt > denk maar even na waar die voor zouden kunnen zijn )
en niet te vergeten de Gilf.
Zoon gilf botste " per ongeluk" met het karretje tegen Spgoesdaker zijn achterwerk en bood haar verontschuldigingen aan int frans. Plaats dat i nou zegt dat i haar niet verstaat zonder gebit in zegt i " pardon" waardoor ze denkt beet te hebben. We kwamen haar vervolgens nog 3 gangen tegen waarbij ze met rode wangetjes naar spgoesdakar lachte. Zij een leuke avond en wij maar snel gevlucht voor ze hem tussen het bier en de fris zou bespringen.
Bij de kassa werden we geholpen door wat we voor dit bedrijfsuitje de mooiste dame vonden genaamd Cloaca. Ze rukte wel 50 euro uit ons budget maar daar kregen we oa 2 treetjes bier voor dus niks te klagen.
Thuisgekomen had DHC6 alle brommers al startklaar dus uitruimen en erop springen en gassen met die bakken. Ik mocht op de TTR600K(ickstart) rijden. Kwa motorkarakter een heerlijke fiets. Kan ik zeker aanraden voor degene die een erbij fiets zoeken. Helaas zat er een voor mij geen geschikt zadel op en kreeg pijn in mijn onderrug. Heb nog gevraagd of ik een zadelprojectje mocht doen maar dat kwam nicht in Frage.
En nu gaan jullie het meemaken..........ik stapte over op een special BIGnr 3
Zitten jullie nog op je stoel ?
Nou ik lag in een deuk want als er iets was wat ik nooit geloofd had als je het me gezegd had was dat ik ooit nog op een BIG zou stappen om offroad te rijden.
De eerste bocht ging ik rechtdoor het erf op. Ding luisterde geheel niet naar de manier die ik hanteerde voor mijn eigen brommer om de bocht door te gaan. Over op de harde methode. Zweepje erop dus de volgende bocht. En het werkte.
Paar bochten verder kon ik ze alweer redelijk bijhouden.
Wat is dat kwa motorvermogen een lekkere fiets zeg. Geen seconden bedenktijd bij gas open. Soepel oppakken , veren zoals veren moeten zijn, en zo stabiel als een olietanker. Iedereen zou een keer zijn blok / fiets onder handen moeten laten nemen op deze manier. Zeker met SM / straat wieltjes zou je dan een heerlijke fiets hebben voor waar de meeste hem eigenlijk voor gebruiken.
Alleen het gewicht ging op het eind van de dag toch tegen me werken omdat ik nul conditie heb ( deze versie is 165 kg tov mijn brommertje 130 kg ) plus het was 31 graden en vochtig ( onweer verwacht vanavond )
Kortom een BIG verkozen boven een TTR.
Morgen een rustdag. DHC6 had het over een thaaise massage
We houden u op de hoogte
De dag startte met inkopen doen in bij de Carfour.
Daar maakt de brabogroep altijd een bedrijfsuitje van. We kijken dan naar het plaatselijk schoon wat lapland te bieden heeft en voor 2 zakkies sjips lopen we 2 uur door de winkel alle gangen af in de hoop wat leuks tegen te komen zoals der is :
een dinosaurostoe ( overtreffende trap van cameltoe aka buuf uit holland )
en spitsbergen ( oma met beha uit 60er jaren > ijshoorntjes model )
inlegmodel ( oma die weer inlegkruisjes koopt > denk maar even na waar die voor zouden kunnen zijn )
en niet te vergeten de Gilf.
Zoon gilf botste " per ongeluk" met het karretje tegen Spgoesdaker zijn achterwerk en bood haar verontschuldigingen aan int frans. Plaats dat i nou zegt dat i haar niet verstaat zonder gebit in zegt i " pardon" waardoor ze denkt beet te hebben. We kwamen haar vervolgens nog 3 gangen tegen waarbij ze met rode wangetjes naar spgoesdakar lachte. Zij een leuke avond en wij maar snel gevlucht voor ze hem tussen het bier en de fris zou bespringen.
Bij de kassa werden we geholpen door wat we voor dit bedrijfsuitje de mooiste dame vonden genaamd Cloaca. Ze rukte wel 50 euro uit ons budget maar daar kregen we oa 2 treetjes bier voor dus niks te klagen.
Thuisgekomen had DHC6 alle brommers al startklaar dus uitruimen en erop springen en gassen met die bakken. Ik mocht op de TTR600K(ickstart) rijden. Kwa motorkarakter een heerlijke fiets. Kan ik zeker aanraden voor degene die een erbij fiets zoeken. Helaas zat er een voor mij geen geschikt zadel op en kreeg pijn in mijn onderrug. Heb nog gevraagd of ik een zadelprojectje mocht doen maar dat kwam nicht in Frage.
En nu gaan jullie het meemaken..........ik stapte over op een special BIGnr 3
Zitten jullie nog op je stoel ?
Nou ik lag in een deuk want als er iets was wat ik nooit geloofd had als je het me gezegd had was dat ik ooit nog op een BIG zou stappen om offroad te rijden.
De eerste bocht ging ik rechtdoor het erf op. Ding luisterde geheel niet naar de manier die ik hanteerde voor mijn eigen brommer om de bocht door te gaan. Over op de harde methode. Zweepje erop dus de volgende bocht. En het werkte.
Paar bochten verder kon ik ze alweer redelijk bijhouden.
Wat is dat kwa motorvermogen een lekkere fiets zeg. Geen seconden bedenktijd bij gas open. Soepel oppakken , veren zoals veren moeten zijn, en zo stabiel als een olietanker. Iedereen zou een keer zijn blok / fiets onder handen moeten laten nemen op deze manier. Zeker met SM / straat wieltjes zou je dan een heerlijke fiets hebben voor waar de meeste hem eigenlijk voor gebruiken.
Alleen het gewicht ging op het eind van de dag toch tegen me werken omdat ik nul conditie heb ( deze versie is 165 kg tov mijn brommertje 130 kg ) plus het was 31 graden en vochtig ( onweer verwacht vanavond )
Kortom een BIG verkozen boven een TTR.
Morgen een rustdag. DHC6 had het over een thaaise massage
We houden u op de hoogte
[quote="zappa.suzuki"]
En heeft ie weer een handdoek gebakken?
Nee, hij ging wel ff een andere broek aantrekken
Toch maar neopreen hoezen steken op de XBig?
Is inmiddels gedaan, morgen gaan de poten van de TTR erin met hoezen.
We gaan Viet eten en wat kastelen bekijken.
R
En heeft ie weer een handdoek gebakken?
Nee, hij ging wel ff een andere broek aantrekken
Toch maar neopreen hoezen steken op de XBig?
Is inmiddels gedaan, morgen gaan de poten van de TTR erin met hoezen.
We gaan Viet eten en wat kastelen bekijken.
R
Porcs sont l'avenir (varkens zijn de toekomst en houden de slechten uit de buurt)
Dag 3
Ik was zo enorm stom geweest om de avond van dag 2 iets te diep int te kijken.
Waardoor ik de rustdag op bed heb gelegen en de kastelen toer en de thaaise massage heb moeten missen.
Dag 4
lekker uitgerust en volledig hersteld aan dag 4 begonnen op de BIG nr 3.
Ging heel goed vond ik zelf en ik kon de kopgroep redelijk bijhouden tot einde steile afdaling haaks links voor mij einde steile afdaling immer graden aus werd en ik tussen de koeien stond.
Ik had het weer voor elkaar gekregen om ook dit jaar weer iets in de fik te steken.
Deze keer de achterremleiding
DHC6 op de nr 3 rustig naar huis getokkeld en ik mocht op de nr 5 rijden
Wat een beest. Als meneer suzuki hem zo gemaakt had af fabriek waren ze nu nog te koop geweest.
Korte slag met vlakschuif en ik weet niet hoeveel cc op noppenbanden over de asfalt kronkelweggetjes regelmatig in de toerenbegrenzer geknalt. Heerlijk. Deze gaat op de aanhanger mee terug naar NL
Stalen remleiding uit het magazijn getrokken, nieuw sapje erin en na de koffie weer op pad met de nr 3.
Deze keer de dichte crossbossen in en op een natte grasafdaling na heb ik de kopgroep goed op kunnen jagen moek zeggen.
Ik raak nog echt verslaafd aan een BIG alsk nie opppas.
We zetten de brommers in de garage en het begint te gieten.
Heerlijk dagje
Daarna bij de Aldi nog een pallet kudtbier gehaald uit het vak veul vor wennig en nu is de chef de cuisien bezig sate te maken dus dat wordt weer een lekker avondje.
Ik was zo enorm stom geweest om de avond van dag 2 iets te diep int te kijken.
Waardoor ik de rustdag op bed heb gelegen en de kastelen toer en de thaaise massage heb moeten missen.
Dag 4
lekker uitgerust en volledig hersteld aan dag 4 begonnen op de BIG nr 3.
Ging heel goed vond ik zelf en ik kon de kopgroep redelijk bijhouden tot einde steile afdaling haaks links voor mij einde steile afdaling immer graden aus werd en ik tussen de koeien stond.
Ik had het weer voor elkaar gekregen om ook dit jaar weer iets in de fik te steken.
Deze keer de achterremleiding
DHC6 op de nr 3 rustig naar huis getokkeld en ik mocht op de nr 5 rijden
Wat een beest. Als meneer suzuki hem zo gemaakt had af fabriek waren ze nu nog te koop geweest.
Korte slag met vlakschuif en ik weet niet hoeveel cc op noppenbanden over de asfalt kronkelweggetjes regelmatig in de toerenbegrenzer geknalt. Heerlijk. Deze gaat op de aanhanger mee terug naar NL
Stalen remleiding uit het magazijn getrokken, nieuw sapje erin en na de koffie weer op pad met de nr 3.
Deze keer de dichte crossbossen in en op een natte grasafdaling na heb ik de kopgroep goed op kunnen jagen moek zeggen.
Ik raak nog echt verslaafd aan een BIG alsk nie opppas.
We zetten de brommers in de garage en het begint te gieten.
Heerlijk dagje
Daarna bij de Aldi nog een pallet kudtbier gehaald uit het vak veul vor wennig en nu is de chef de cuisien bezig sate te maken dus dat wordt weer een lekker avondje.
-
- Berichten: 8370
- Lid geworden op: do apr 06, 2006 11:32
- Locatie: Bij Utreg
Mooi verslag weer Leo!
Pas op met dat Aldi kutbier, zo meteen heb je weer een kutkop en kan je rijden
en die saté van René is top!
wel benieuwd hoe je een remleiding in de fik steekt... en naar de koppen van de koeien toen je hun weiland in kwam zetten.. je was blij dat meneer stier niet aanwezig was
Pas op met dat Aldi kutbier, zo meteen heb je weer een kutkop en kan je rijden
en die saté van René is top!
wel benieuwd hoe je een remleiding in de fik steekt... en naar de koppen van de koeien toen je hun weiland in kwam zetten.. je was blij dat meneer stier niet aanwezig was
Suzuki DR 800 1997, KTM Adv 640 1997
De achterste remleiding lag zoals de originele, net onder de uitlaat en met de beschermer onder de vork. Na 2 jaar is de originele isolatie in de frame lus doorgebrand en dus ook de leiding. Zit nu een TTR stalen leiding op die over de vork loopt, niet door het frame en verder van de uitlaat af.
tLag dus niet aan Leo, hij had gewoon de pech en wij de mazzel.
Leo is inmiddels ook overstag wat betreft bandenspanning, bedankt he Zappa!!
Gr
R
tLag dus niet aan Leo, hij had gewoon de pech en wij de mazzel.
Leo is inmiddels ook overstag wat betreft bandenspanning, bedankt he Zappa!!
Gr
R
Porcs sont l'avenir (varkens zijn de toekomst en houden de slechten uit de buurt)
-
- Berichten: 8370
- Lid geworden op: do apr 06, 2006 11:32
- Locatie: Bij Utreg
Das dan idd pech hebben voor Leo..
En geen dank, heb ik echt niet zelf verzonnen
En geen dank, heb ik echt niet zelf verzonnen
Suzuki DR 800 1997, KTM Adv 640 1997