Wat heb jij vandaag aan de BIG gedaan ?

Moderators: ghulst, DR-Big, zappa.suzuki

Plaats reactie
Leo
Berichten: 5846
Lid geworden op: zo mar 20, 2005 01:31

Brun05 schreef: heeft iemand behalve remolie vervangen nog ideeën hoe de werking te verbeteren?
Heb je al een revisiesetje geprobeerd voor de remplunjer ?

Voorbeeld
http://www.dr-big-shop.de/BIG_Bremse.html nr 687 of 1256
Gebruikersavatar
Edwin
Berichten: 2050
Lid geworden op: vr apr 18, 2008 22:48
Locatie: Onder de rook van Rotterdam
Contacteer:

Vanavond samen met mijn dochter een Stonemaster van zijn velg gehaald. Deze band samen met de rim lock is vaak nogal lastig. Dochter op de ene kant van de velg, en ik met mijn 100 kg dansend aan de andere kant....maar na 10 minuten nog steeds geen krimp pfff. Toen maar iets gedaan, wat ik gelijk had moeten doen. Gewoon wat kruipolie op de rim lock spuiten...bandenijzer erop, en dan gaat die gewoon heel simpel eraf...no problemo. Hierna een C02 erop gezet, gewoon omdat die zo veel nop heeft en goedkoop is. Opgepomd met de fietspomp en in de schuur gezet. Is die morgen nog hard, dan is de missie geslaagd.
Assumption is the mother of all fuck ups
Gebruikersavatar
de antrapper
Berichten: 2199
Lid geworden op: zo jun 22, 2003 22:05
Locatie: Apeldoorn

Edwin schreef: , en ik met mijn 100 kg dansend aan de andere kant .

ik heb beeld :mrgreen:
Big Bigger Tiger en weer Big :mrgreen:
bodieman2012
Berichten: 6
Lid geworden op: ma jun 04, 2012 13:07

Na wat jaartjes lezen toch maar besloten uit de annonimiteit te stappen en wat actiever te worden op dit forum. Vandaag de Big uitgelaten met het pas gemonteerde K&N lufi van Ouwe Reus.Wat een verschil!! ook qua geluid...de open pro duro laat nu nog meer van zich horen. (verwachte) tegenvaller is wel dat nu dus de afstelling aangepakt moet worden.
DR800, sr43
Leo
Berichten: 5846
Lid geworden op: zo mar 20, 2005 01:31

Welkom bij de club Bodieman,

Als je al zolang meeleest hoeven we je niet meer uit te leggen dat alles / alle merken bespreekbaar zijn als je de BIG maar in je hart hebt zitten :wink:
zappa.suzuki
Berichten: 8370
Lid geworden op: do apr 06, 2006 11:32
Locatie: Bij Utreg

bodieman2012 schreef:Na wat jaartjes lezen toch maar besloten uit de annonimiteit te stappen en wat actiever te worden op dit forum. Vandaag de Big uitgelaten met het pas gemonteerde K&N lufi van Ouwe Reus.Wat een verschil!! ook qua geluid...de open pro duro laat nu nog meer van zich horen. (verwachte) tegenvaller is wel dat nu dus de afstelling aangepakt moet worden.
Welkom!
Voor mij werkte de K&N + open pro duro met 140# [opgeboorde] sproeiers en gasnaald 1 stand hoger goed, gebruik is zelf een tijd met nieuwe gasnaalden en sproeiers 1 op 19 geweest.

Vandaag mn KTM weer op zn enduro wielen gezet voor mn vakantie bij René komende week. Zet t wiel er in en pak de ketting om hem om t tandwiel te zetten en heb toevallig t visje beet.. en dat visje lag er nogal los op.. ingesleten.. had een korte vakantie kunnen worden :shock:
Had gelukkig een compleet nieuw setje liggen dus de boel vervangen :D
Suzuki DR 800 1997, KTM Adv 640 1997
Ouwe Reus
Berichten: 2121
Lid geworden op: za jul 16, 2011 22:38
Locatie: SpikeCity

Decomp is verder verbeterd, magneetklep DR af, startkabels vernieuwd, kabelboom deels opnieuw geïsoleerd, OEM koplamp zit er weer op en accessoirekabelboom wordt nu netjes over relais geschakeld. Had geen tijd meer om mijn 36mm vriendjes erop te schroeven, maar who cares

...het Zwarte Kreng doet het weer...

Heerlijk dat de oude dame weer tot leven is gewekt en nog steeds heel fel is. Full load komt ik tekort met de OEM carbs, maar kan mij op dit moment geen bal schelen. Oow, wat heb ik rijden op het Zwarte Kreng gemist. En heerlijk die machtige roffel uit de ProDuro en de schreeuw vanonder het zadel. Denk dat ik vrijdag eindelijk weer met de projectcarbs aan de gang kan.
Yesterday is history.
Tomorrow is a mystery.
Today is a gift. That’s why it’s called the present.
Gebruikersavatar
frankn
Berichten: 1185
Lid geworden op: wo aug 08, 2007 13:12
Locatie: Gieterveen

Goed gedaan Marco,
zo zie je maar weer, de aanhouder wint! :D

:toost: :toost: :toost:
Inside every old guy is a young guy, wondering what the fuck happened.
zappa.suzuki
Berichten: 8370
Lid geworden op: do apr 06, 2006 11:32
Locatie: Bij Utreg

:toost: :toost: :toost:
Suzuki DR 800 1997, KTM Adv 640 1997
Leo
Berichten: 5846
Lid geworden op: zo mar 20, 2005 01:31

Ouwe Reus schreef: Oow, wat heb ik rijden op het Zwarte Kreng gemist.
Zolang je het maar thuis doet en niet mee neemt naar de meeting vinden wij het OK

https://pbs.twimg.com/profile_images/25 ... 0x400.jpeg
Laatst gewijzigd door Leo op ma apr 18, 2016 22:32, 1 keer totaal gewijzigd.
Rammelbak
Berichten: 796
Lid geworden op: do jan 12, 2012 17:25
Locatie: Naast de buren.

Ik ben blij voor je dat je weer een beetje verliefd bent op de Zwarte Dame :verliefd: !!!
:zwaaien:
MANUS-3000
Berichten: 563
Lid geworden op: wo apr 01, 2009 22:33
Locatie: De haven van 't Gooi

Welcome back Stoeisoes :toost: :zwaaien:
GSF 600 Bandit + GSF 1200 Bandit + BMW 540I + Mini Cooper S + Omega A 1.8 LS
bert55
Berichten: 245
Lid geworden op: ma mar 18, 2013 22:22

:toost:
Brun05
Berichten: 39
Lid geworden op: zo sep 21, 2014 16:43
Locatie: Tallard, Fr

Even een vidange gedaan olie oliefilter...helaas is het luchtfilter er nog niet.
Zie wel dat de voorvorkkeerring op de velg gedruppeld heeft...shit. Dat heb ik nog nooit gedaan...proberen of uitbesteden.
Is doorrijden, tijdelijk uiteraard, gevaarlijk? Want anders wordt het voorband, wellicht remmen, voorvork...300€?
DRide on!

C'est le ton qui fait la music

DR 800 s43 '93
Ouwe Reus
Berichten: 2121
Lid geworden op: za jul 16, 2011 22:38
Locatie: SpikeCity

Brun05 schreef:Zie wel dat de voorvorkkeerring op de velg gedruppeld heeft...shit. Dat heb ik nog nooit gedaan...proberen of uitbesteden.
Is doorrijden, tijdelijk uiteraard, gevaarlijk?
Minder olie is minder demping en zal de wegligging niet ten goede komen. Maar kan je best een paar weken uitstellen bij kleine lekkage, al zou ik gewoon wat nieuwe vorkolie, oliekeerringen en stofafdichtingen kopen. Kost je de kop niet en de boel is een paar uur weer fris.
Yesterday is history.
Tomorrow is a mystery.
Today is a gift. That’s why it’s called the present.
zappa.suzuki
Berichten: 8370
Lid geworden op: do apr 06, 2006 11:32
Locatie: Bij Utreg

Kijk eens bij de sleuteltips, is niet moeilijk, andere optie om te proberen is een dun stuk stalen strip pakken evt van je voelerset zeg de strip van 0.5 mm en slijp daar uitsparing als de onderkant van een omgekeerd vraagteken [?] dan de stofring omhoog wippen en de strip met de opening naar voren in de oliekeering steken en naar voren ronddraaien langs de poot terwijl je hem langzaam omhoog trekt, als vuil de lekkage veroorzaakt trek je deze zo omhoog er er tussen uit.

maar dat is meer voor modder brommers maar proberen kan geen kwaad en een tijdje rond rijden met een lekkende poot ook niet en een paar poten kosten bij mij nog geen 100 euro :wink:
band en velg hebben geen last van de olie, je remmerij evt wel als de olie er op komt :wink:
Suzuki DR 800 1997, KTM Adv 640 1997
Ouwe Reus
Berichten: 2121
Lid geworden op: za jul 16, 2011 22:38
Locatie: SpikeCity

Twee batterijen 36'ers gedemonteerd, helaas miskoop.

Gelukkig van een ander forumlid twee sets carbs ontvangen die niet werken met het verzoek om er een goed en pittig setje van te maken voor de BIG. Beide setjes zijn inmiddels ook volledig gedemonteerd en ultrasoon gereinigd. Enige "gevecht" was een stationairsproeier die versplinterde bij het verwijderen. Moest dus worden uitgeboord en de schroefdraad moest preventief worden (na)getapt. Eerdaags van de mooiste onderdelen een mooie set opbouwen :D
WP_20160423_13_32_04_Pro.jpg
WP_20160423_13_32_04_Pro.jpg (55.52 KiB) 1578 keer bekeken
Van mijn eigen BIG de 33'ers verwijderd en morgenochtend komen er 36'ers weer terug :)
Yesterday is history.
Tomorrow is a mystery.
Today is a gift. That’s why it’s called the present.
Leo
Berichten: 5846
Lid geworden op: zo mar 20, 2005 01:31

Vandaag de clignoteur op de HD800 gemonteerd en :toost:
Nog even de HVV aansluiten en gassen met die bak.
Man wat boxt dat lekker 8).
Rijdt als een zonnetje en dus geen druppel gevangen op de lange thuisrit.

Nummer 1 van de lijst afgestreept.
Volgende stap : GPS leren. ( kijken of ik in Gieterveen kan komen op eigen houtje :lol: )
Gebruikersavatar
frankn
Berichten: 1185
Lid geworden op: wo aug 08, 2007 13:12
Locatie: Gieterveen

Leo schreef: Volgende stap : GPS leren. ( kijken of ik in Gieterveen kan komen op eigen houtje :lol: )
Neem een postduif mee, voor het geval dat je verdwaalt... :mrgreen:

:toost: :toost: :toost:
Inside every old guy is a young guy, wondering what the fuck happened.
Gebruikersavatar
de antrapper
Berichten: 2199
Lid geworden op: zo jun 22, 2003 22:05
Locatie: Apeldoorn

Als je tot Apelddorn kunt komen, dan gaat het wel goedkomen :-)
Big Bigger Tiger en weer Big :mrgreen:
Leo
Berichten: 5846
Lid geworden op: zo mar 20, 2005 01:31

frankn schreef: Neem een postduif mee, voor het geval dat je verdwaalt... :mrgreen:
Ik voer net "Gieterveen" in in mun Garmin 2610 maar dat kentieniet :shock:
Dat wordt aanhaken in Apeldoorn
Gebruikersavatar
de antrapper
Berichten: 2199
Lid geworden op: zo jun 22, 2003 22:05
Locatie: Apeldoorn

Gieten toch wel?
:shock:
Big Bigger Tiger en weer Big :mrgreen:
MANUS-3000
Berichten: 563
Lid geworden op: wo apr 01, 2009 22:33
Locatie: De haven van 't Gooi

Niet zoveel aan de BIG gedaan,wel min of meer geinventariseerd wat ik zo hier en daar al bij elkaar verzameld heb om het geheel compleet te krijgen.

Afbeelding

Aan tupperware geen gebrek,wilde graag een dubbel set hebben en dat is aardig gelukt. Mis alleen het deel rond de tankdop nog daar heb ik er maar één van. Weet zeker dat ik die ook in het rood had maar ding is onvindbaar :schieten:

Mocht ik bij één van jullie gaan bieden op nog meer tupperware dan laat mijn lieve vrouw me opnemen :lol:

Ik heb alles maar ff een beetje georganiseerd in m'n 2.5 verdiepings torenflat schuur want het paste niet meer.

Afbeelding

De vakantiegangers nemen op de terugweg nog een paar onderdelen voor me mee en dan kan ik gaan kijken hoe wat en waar ik wat dingen laat poedercoaten.

Morgen eerst zelf op vakantie naar Albanie het thuisland van mn vrouw,ben ruim overwerkt dus ga twee weken lapzwansen om ff bij te tanken.

Bij leven en welzijn meld ik me met een week of twee weer.

:zwaaien: :zwaaien:
GSF 600 Bandit + GSF 1200 Bandit + BMW 540I + Mini Cooper S + Omega A 1.8 LS
BIG88
Berichten: 1702
Lid geworden op: di okt 29, 2002 22:41
Locatie: Limboland

Tsja, ik had gezegd "tegen die tijd heb ik wel weer een crossbig" dus vanavond maar het blok uit een RR gehaald.
morgenavond het blok uit elkaar trekken en probleem inventariseren, woensdag het blok in elkaar zetten, donderdagavond monteren.
lig ik goed op schema om me vrijdag in Frank'ndaal te melden :toost:
have BIG fun

D.F.M.T.
Brun05
Berichten: 39
Lid geworden op: zo sep 21, 2014 16:43
Locatie: Tallard, Fr

Ik heb alles maar ff een beetje georganiseerd in m'n 2.5 verdiepings torenflat schuur want het paste niet meer.
Mocht je die telefoon kwijt willen, ruimte creëren is niet moeilijk, dan houd ik me aanbevolen :wink:
DRide on!

C'est le ton qui fait la music

DR 800 s43 '93
Plaats reactie