==Project carburateurs 36mm==

Moderators: ghulst, DR-Big, zappa.suzuki

Plaats reactie
Ouwe Reus
Berichten: 2121
Lid geworden op: za jul 16, 2011 22:38
Locatie: SpikeCity

Setje mooie 36mm bodies ter overname aangeboden.
Vind het namelijk even welletjes wat betreft opbouwen en testen van al dat moois, en heb besloten voorlopig geen nieuwe projecten te starten.
WP_20160227_18_23_15_Pro 1.jpg
WP_20160227_18_23_15_Pro 1.jpg (97.72 KiB) 2140 keer bekeken
WP_20160227_13_23_13_Pro 1.jpg
WP_20160227_13_23_13_Pro 1.jpg (108.35 KiB) 2140 keer bekeken
WP_20160227_13_23_00_Pro 1.jpg
WP_20160227_13_23_00_Pro 1.jpg (139.87 KiB) 2140 keer bekeken
WP_20160227_13_23_24_Pro 1.jpg
WP_20160227_13_23_24_Pro 1.jpg (125.72 KiB) 2140 keer bekeken
WP_20160227_13_23_29_Pro 1.jpg
WP_20160227_13_23_29_Pro 1.jpg (155.22 KiB) 2140 keer bekeken
WP_20160227_13_23_47_Pro 1.jpg
WP_20160227_13_23_47_Pro 1.jpg (119.22 KiB) 2140 keer bekeken
* zelfde montagematen als de standaard 33mm carbs,
* geheel gedemonteerd geweest
* ultrasoon gereinigd,
* kanaaltjes droog gespoten met perslucht
* ligt provisorisch gemonteerd op de plank
* nieuwe viton o-ringen bijgeleverd voor gasmengselschroef/ stationairmengselschroef, vlottermechaniek, vlotternaaldbehuizing, membraamdeksel en gasschuifhuis
* brackets ontroest en gespoten met zwarte engine paint
* standaard roestende boutjes vervangen door rvs inbusbouten en gemonteerd met kopervet
* chokekanalen op beide bodies
* handchoke
* luchtsproeiers in de aanzuigkelk zijn geperst en kunnen niet worden vervangen
* zelf gasnaalden, gasbuizen, stationair- en hoofdsproeier en vlotterbakpakking verzorgen
* deze kunnen grotendeels uit de standaard 33mm worden gebruikt (volledig uitwisselbaar)
* zelf de ideale sproeierbezetting uitvogelen voor jouw specifieke setup
* samen met de Carb Bible en basisprincipes afstelling (www) en de Mikuni Tuning Guide + exploded view (pdf) een leuk project
* uitgangspunten voor sproeierbezetting standaard BIG inbegrepen
* kan op SR43 worden gebruikt door alleen de OEM trek(gas)kabel te gebruiken in geval van dubbele gaskabel
* dan gelijk de chokebracket overzetten zodat je de choke vanaf het stuur kan blijven bedienen
* door de schroefdraad van stationairmengselschroef en stationairsproeier is preventief een draadtapje gehaald
* de rechter vacuümaansluiting is gangbaar
* geeft een BIG duidelijk meer pit (ook als deze verder standaard is)
* bijna vergelijkbaar met de vlakschuivers
* foto is van set #7
* maar heb nog meer 33/36mm sets beschikbaar waarvan een 36mm met TPS
* evt incl nieuwe chokekabel + steun (alternatief voor standaard OEM chokekekabel)
* evt incl stationairmengselschroevenen vlotterbak-afdichtingen

Doe maar een voorstel via PB
Yesterday is history.
Tomorrow is a mystery.
Today is a gift. That’s why it’s called the present.
Leo
Berichten: 5846
Lid geworden op: zo mar 20, 2005 01:31

Als ze toch eens wisten wat een geweldige boost ut BIGje krijgt van een 36MM ( de OEM 33 knijpt um af )
zappa.suzuki
Berichten: 8370
Lid geworden op: do apr 06, 2006 11:32
Locatie: Bij Utreg

Wil wel maar geen centen :cry:
Suzuki DR 800 1997, KTM Adv 640 1997
bert55
Berichten: 245
Lid geworden op: ma mar 18, 2013 22:22

Zou ook wel willen proberen , maar het zelfde als zappa......... :(
dhc6
Berichten: 804
Lid geworden op: ma okt 01, 2012 08:24
Locatie: Lapland Frankrijk

kHeb nu 2 setjes, 3de is onderweg. Het rijdt beter dan de vlakschuivers die nogal bruut op pakken door de acceleratiepomp. Zodra het blok op gang is gaat het tekeer als met de dure Mikuni's. Goeie investering en leuk om te doen.

R
Porcs sont l'avenir (varkens zijn de toekomst en houden de slechten uit de buurt)
futurist
Berichten: 3406
Lid geworden op: do jan 03, 2008 00:34
Locatie: Essen Belgie

dhc6 schreef:kHeb nu 2 setjes, 3de is onderweg. Het rijdt beter dan de vlakschuivers die nogal bruut op pakken door de acceleratiepomp. Zodra het blok op gang is gaat het tekeer als met de dure Mikuni's. Goeie investering en leuk om te doen.

R
Heb ik nog wat om naar uit te kijken heb 2 van die rijtjes liggen één van een GSXR en één van een Bandit 1200, ook al goedie oplossingen bedacht om gaskabels en choke's er op te zetten door iets onafgewerkts van Marco

greetz Futurist

PS nu ng tijd vrij maken om het er eens op te knutselen, heb de tips van Marco en René natuurlijk wel als tijd besparing van wat ik wel en niet moet doen voor de ombouw, luchtfilters ook onderweg dus dikke voorbuizen er op knutsenelen nog wat aan de uitlaat prullen en BRULLEN maar......
Suzuki Katana GSX 750S '82
Dr 750 '89 SR41 en '90 SR42
DR 800 SR43 3X '95, '96, '97
Aprilia RSV Mille '99
Triumph Sprint ST 955 '99
Aprilia RST Futura '04
Triumph Daytona 955i ,06
ktmboven
Berichten: 115
Lid geworden op: do sep 01, 2005 17:20
Locatie: jabbeke

Heb je nog van die setjes liggen ?
grtn
Peter
vroeger ktmboven nu desertexpress
Ouwe Reus
Berichten: 2121
Lid geworden op: za jul 16, 2011 22:38
Locatie: SpikeCity

ktmboven schreef:Heb je nog van die setjes liggen ?
grtn
Peter
Hoi Peter,
heb nog vier 36mm sets liggen :shock:
3 met enkele gaskabel en geheel opgebouwd en vlotterniveau onder brandstofdruk afgesteld (en waarvan er een met TPS)
en 1 DIY set (op de bovenstaande foto's), alles gangbaar en ultrasoon gereinigd (voor eigen naalden en sproeiers)

ook sets nieuwe viton O-ringen beschikbaar (gaan NIET lekken in tegenstelling tot de standaard revisiesetjes) etc

Kan gewoon worden gemonteerd op een SR43 door alleen de trekkabel te gebruiken (carbs met een enkele gaskabel hebben een sterkere torsieveer op de vlinderklep)

Marco
Yesterday is history.
Tomorrow is a mystery.
Today is a gift. That’s why it’s called the present.
ktmboven
Berichten: 115
Lid geworden op: do sep 01, 2005 17:20
Locatie: jabbeke

Passen ze ook gewoon aan de de rubbers van de originele luchtfilterbak van de big?
Laat misschien eens prijs weten van die met en zonder TPS aub
Is er veel verschil trouwens van die met en zonder TPS ?
En veel meer verbruik met de 36 mm dan de originele ?
naar peter.penson@telenet.be
grtn
Peter
vroeger ktmboven nu desertexpress
dhc6
Berichten: 804
Lid geworden op: ma okt 01, 2012 08:24
Locatie: Lapland Frankrijk

tIs een project van Ouwe Reus maar, kheb zelf ook een aantal setjes van hem , duzzzzzz:

Rubbers passen 100 % op het originele tussenrubber en het filterhuis al zou je dat laatse er snel uit moeten halen want dat filterhuis geeft heel veel weerstand, zie topic luchtfilters.

Het verbruik is hetzelfde als je op dezelfde manier rijdt, echter.........het nodigt wel uit om "sneller" te rijden dus ga je wel meer gebruiken.

Voor prijs zul je Ouwe Reus ff een pb moeten sturen, hij levert goed spul en weet er heel veel van als je raad nodig hebt bij het in en afstellen.

Suc6, je zult er absoluut geen spijt van krijgen want het is de lol wel waard.

R
Porcs sont l'avenir (varkens zijn de toekomst en houden de slechten uit de buurt)
Ouwe Reus
Berichten: 2121
Lid geworden op: za jul 16, 2011 22:38
Locatie: SpikeCity

ktmboven schreef:Passen ze ook gewoon aan de de rubbers van de originele luchtfilterbak van de big?
Laat misschien eens prijs weten van die met en zonder TPS aub
Is er veel verschil trouwens van die met en zonder TPS ?
En veel meer verbruik met de 36 mm dan de originele ?
Deze carbs zijn uiterlijk helemaal hetzelfde. Dezelfde diameters bij inlaatrubbers cilinder en adapter naar luchtfilterhuis.
Het verschil zit 'm puur in de diameter van de venturi, waardoor de doorlaat ca 19% groter is. Verschil is echt merkbaar :D
TPS is alleen gebruikt op de allerlaatste SR43 BIG's maar ik heb hier zelf geen ervaring mee.

Mijn verbruik varieert tussen 1:15 en bijna 1:19,5, maar blok is gekieteld dus zeker niet representatief.
Het verbruik hangt van een heleboel factoren af, maar het meeste van conditie motorblok, een goede afstelling en de rechterhand.
De BIG smile per km neemt zeker toe :lol:

Zal je een voorstel doen per PB met wat relevante vragen :zwaaien:

Edit 7 mei: heb er nog eentje over
Yesterday is history.
Tomorrow is a mystery.
Today is a gift. That’s why it’s called the present.
Rammelbak
Berichten: 801
Lid geworden op: do jan 12, 2012 17:25
Locatie: Naast de buren.

"Slikt" een Big ook 38 millimeters?
:zwaaien:
Ouwe Reus
Berichten: 2121
Lid geworden op: za jul 16, 2011 22:38
Locatie: SpikeCity

Rammelbak schreef:"Slikt" een Big ook 38 millimeters?
Volgens Frank (RGV-DR 750) past een 38mm niet meer in de OEM inlaatrubbers.
En de carbs uit de advertentie (voor een Duc) zijn een heel ander soort BST. Zo anders dat het helemaal geen BST is. Het is nl een BDST, haha.
De Suz'36 hebben exact dezelfde afmetingen als de Suz'33 dus zowel inlaat, inlaat als hartafstand :wink:
Yesterday is history.
Tomorrow is a mystery.
Today is a gift. That’s why it’s called the present.
Rammelbak
Berichten: 801
Lid geworden op: do jan 12, 2012 17:25
Locatie: Naast de buren.

En ik maar denken dat ik de heilige graal gevonden heb 8) :lol:
:zwaaien:
Plaats reactie