Setje mooie 36mm bodies ter overname aangeboden.
Vind het namelijk even welletjes wat betreft opbouwen en testen van al dat moois, en heb besloten voorlopig geen nieuwe projecten te starten.
* zelfde montagematen als de standaard 33mm carbs,
* geheel gedemonteerd geweest
* ultrasoon gereinigd,
* kanaaltjes droog gespoten met perslucht
* ligt provisorisch gemonteerd op de plank
* nieuwe viton o-ringen bijgeleverd voor gasmengselschroef/ stationairmengselschroef, vlottermechaniek, vlotternaaldbehuizing, membraamdeksel en gasschuifhuis
* brackets ontroest en gespoten met zwarte engine paint
* standaard roestende boutjes vervangen door rvs inbusbouten en gemonteerd met kopervet
* chokekanalen op beide bodies
* handchoke
* luchtsproeiers in de aanzuigkelk zijn geperst en kunnen niet worden vervangen
* zelf gasnaalden, gasbuizen, stationair- en hoofdsproeier en vlotterbakpakking verzorgen
* deze kunnen grotendeels uit de standaard 33mm worden gebruikt (volledig uitwisselbaar)
* zelf de ideale sproeierbezetting uitvogelen voor jouw specifieke setup
* samen met de Carb Bible en basisprincipes afstelling (www) en de Mikuni Tuning Guide + exploded view (pdf) een leuk project
* uitgangspunten voor sproeierbezetting standaard BIG inbegrepen
* kan op SR43 worden gebruikt door alleen de OEM trek(gas)kabel te gebruiken in geval van dubbele gaskabel
* dan gelijk de chokebracket overzetten zodat je de choke vanaf het stuur kan blijven bedienen
* door de schroefdraad van stationairmengselschroef en stationairsproeier is preventief een draadtapje gehaald
* de rechter vacuümaansluiting is gangbaar
* geeft een BIG duidelijk meer pit (ook als deze verder standaard is)
* bijna vergelijkbaar met de vlakschuivers
* foto is van set #7
* maar heb nog meer 33/36mm sets beschikbaar waarvan een 36mm met TPS
* evt incl nieuwe chokekabel + steun (alternatief voor standaard OEM chokekekabel)
* evt incl stationairmengselschroevenen vlotterbak-afdichtingen
Doe maar een voorstel via PB
==Project carburateurs 36mm==
Moderators: ghulst, DR-Big, zappa.suzuki
-
- Berichten: 8370
- Lid geworden op: do apr 06, 2006 11:32
- Locatie: Bij Utreg
Wil wel maar geen centen
Suzuki DR 800 1997, KTM Adv 640 1997
kHeb nu 2 setjes, 3de is onderweg. Het rijdt beter dan de vlakschuivers die nogal bruut op pakken door de acceleratiepomp. Zodra het blok op gang is gaat het tekeer als met de dure Mikuni's. Goeie investering en leuk om te doen.
R
R
Porcs sont l'avenir (varkens zijn de toekomst en houden de slechten uit de buurt)
Heb ik nog wat om naar uit te kijken heb 2 van die rijtjes liggen één van een GSXR en één van een Bandit 1200, ook al goedie oplossingen bedacht om gaskabels en choke's er op te zetten door iets onafgewerkts van Marcodhc6 schreef:kHeb nu 2 setjes, 3de is onderweg. Het rijdt beter dan de vlakschuivers die nogal bruut op pakken door de acceleratiepomp. Zodra het blok op gang is gaat het tekeer als met de dure Mikuni's. Goeie investering en leuk om te doen.
R
greetz Futurist
PS nu ng tijd vrij maken om het er eens op te knutselen, heb de tips van Marco en René natuurlijk wel als tijd besparing van wat ik wel en niet moet doen voor de ombouw, luchtfilters ook onderweg dus dikke voorbuizen er op knutsenelen nog wat aan de uitlaat prullen en BRULLEN maar......
Suzuki Katana GSX 750S '82
Dr 750 '89 SR41 en '90 SR42
DR 800 SR43 3X '95, '96, '97
Aprilia RSV Mille '99
Triumph Sprint ST 955 '99
Aprilia RST Futura '04
Triumph Daytona 955i ,06
Dr 750 '89 SR41 en '90 SR42
DR 800 SR43 3X '95, '96, '97
Aprilia RSV Mille '99
Triumph Sprint ST 955 '99
Aprilia RST Futura '04
Triumph Daytona 955i ,06
Hoi Peter,ktmboven schreef:Heb je nog van die setjes liggen ?
grtn
Peter
heb nog vier 36mm sets liggen
3 met enkele gaskabel en geheel opgebouwd en vlotterniveau onder brandstofdruk afgesteld (en waarvan er een met TPS)
en 1 DIY set (op de bovenstaande foto's), alles gangbaar en ultrasoon gereinigd (voor eigen naalden en sproeiers)
ook sets nieuwe viton O-ringen beschikbaar (gaan NIET lekken in tegenstelling tot de standaard revisiesetjes) etc
Kan gewoon worden gemonteerd op een SR43 door alleen de trekkabel te gebruiken (carbs met een enkele gaskabel hebben een sterkere torsieveer op de vlinderklep)
Marco
Yesterday is history.
Tomorrow is a mystery.
Today is a gift. That’s why it’s called the present.
Tomorrow is a mystery.
Today is a gift. That’s why it’s called the present.
Passen ze ook gewoon aan de de rubbers van de originele luchtfilterbak van de big?
Laat misschien eens prijs weten van die met en zonder TPS aub
Is er veel verschil trouwens van die met en zonder TPS ?
En veel meer verbruik met de 36 mm dan de originele ?
naar peter.penson@telenet.be
grtn
Peter
Laat misschien eens prijs weten van die met en zonder TPS aub
Is er veel verschil trouwens van die met en zonder TPS ?
En veel meer verbruik met de 36 mm dan de originele ?
naar peter.penson@telenet.be
grtn
Peter
vroeger ktmboven nu desertexpress
tIs een project van Ouwe Reus maar, kheb zelf ook een aantal setjes van hem , duzzzzzz:
Rubbers passen 100 % op het originele tussenrubber en het filterhuis al zou je dat laatse er snel uit moeten halen want dat filterhuis geeft heel veel weerstand, zie topic luchtfilters.
Het verbruik is hetzelfde als je op dezelfde manier rijdt, echter.........het nodigt wel uit om "sneller" te rijden dus ga je wel meer gebruiken.
Voor prijs zul je Ouwe Reus ff een pb moeten sturen, hij levert goed spul en weet er heel veel van als je raad nodig hebt bij het in en afstellen.
Suc6, je zult er absoluut geen spijt van krijgen want het is de lol wel waard.
R
Rubbers passen 100 % op het originele tussenrubber en het filterhuis al zou je dat laatse er snel uit moeten halen want dat filterhuis geeft heel veel weerstand, zie topic luchtfilters.
Het verbruik is hetzelfde als je op dezelfde manier rijdt, echter.........het nodigt wel uit om "sneller" te rijden dus ga je wel meer gebruiken.
Voor prijs zul je Ouwe Reus ff een pb moeten sturen, hij levert goed spul en weet er heel veel van als je raad nodig hebt bij het in en afstellen.
Suc6, je zult er absoluut geen spijt van krijgen want het is de lol wel waard.
R
Porcs sont l'avenir (varkens zijn de toekomst en houden de slechten uit de buurt)
Deze carbs zijn uiterlijk helemaal hetzelfde. Dezelfde diameters bij inlaatrubbers cilinder en adapter naar luchtfilterhuis.ktmboven schreef:Passen ze ook gewoon aan de de rubbers van de originele luchtfilterbak van de big?
Laat misschien eens prijs weten van die met en zonder TPS aub
Is er veel verschil trouwens van die met en zonder TPS ?
En veel meer verbruik met de 36 mm dan de originele ?
Het verschil zit 'm puur in de diameter van de venturi, waardoor de doorlaat ca 19% groter is. Verschil is echt merkbaar
TPS is alleen gebruikt op de allerlaatste SR43 BIG's maar ik heb hier zelf geen ervaring mee.
Mijn verbruik varieert tussen 1:15 en bijna 1:19,5, maar blok is gekieteld dus zeker niet representatief.
Het verbruik hangt van een heleboel factoren af, maar het meeste van conditie motorblok, een goede afstelling en de rechterhand.
De BIG smile per km neemt zeker toe
Zal je een voorstel doen per PB met wat relevante vragen
Edit 7 mei: heb er nog eentje over
Yesterday is history.
Tomorrow is a mystery.
Today is a gift. That’s why it’s called the present.
Tomorrow is a mystery.
Today is a gift. That’s why it’s called the present.
"Slikt" een Big ook 38 millimeters?
Volgens Frank (RGV-DR 750) past een 38mm niet meer in de OEM inlaatrubbers.Rammelbak schreef:"Slikt" een Big ook 38 millimeters?
En de carbs uit de advertentie (voor een Duc) zijn een heel ander soort BST. Zo anders dat het helemaal geen BST is. Het is nl een BDST, haha.
De Suz'36 hebben exact dezelfde afmetingen als de Suz'33 dus zowel inlaat, inlaat als hartafstand
Yesterday is history.
Tomorrow is a mystery.
Today is a gift. That’s why it’s called the present.
Tomorrow is a mystery.
Today is a gift. That’s why it’s called the present.