Volgens mij zijn er meer exbiggers dan biggersLeo schreef:idd een exbigger
Wat heb jij vandaag aan de BIG gedaan ?
Moderators: ghulst, DR-Big, zappa.suzuki
-
- Berichten: 373
- Lid geworden op: vr aug 30, 2013 12:08
- Locatie: Aarle - Rixtel
3e versnellingstandwiel vervangen en blok verder opgebouwd.
DR BIG 1996 verkocht
DR BIG 1994 verkocht
GSX1100EFE 1984
V-stroom 1000 2009
Bulls e MTB
DR BIG 1994 verkocht
GSX1100EFE 1984
V-stroom 1000 2009
Bulls e MTB
Vandaag een soort van Leo dag gehad....
Dacht dat het wel een leuke dag was om de offroad track te checken.....
Haal de xt naar buiten en zie bij toeval dat de kettinggeleiderol die om het scharnierpunt van de achtervork zit door is gesleten.
&#$@#$&(, moet er nog ergens eentje hebben maar waar?
Meeste spullen liggen nog in dozen en kratten van de verhuizing.
Na lang zoeken een stuk pvc buis van grofweg de goede maten gevonden waar ik wel een noodoplossing van kan maken.
Zwaktebod, maar alternatief is niet rijden.
Achtervork en schokkerts eruit, rol gemonteerd en alles weer terug.
Was nog een goede linker spiegel tegengekomen, ook maar erop.
Moest alleen de stuurklem, waar ook de kleplichter aanzit iets verdraait worden, losgemaakt en weer vast, krak!
Boutje afgebroken.
Boutje eruitgeprutst, nieuwe erin, gaan! Twee uur 's middags inmiddels.
Na een km of 30 bekruipt me het vermoeden dat dit geen offroad route is, alleen asfalt.
Goed het is lekker weer dus dan maar ff gewoon toeren, toch al te laat om de boel weer om te zetten.
Denk in ene, hoe zou het met die rol gaan?
Stoppen, kijken. Rol bijna door!
Dat betekend zsm naar huis, voor de ketting m'n alu brug opvreet.
Selecteer een nieuwe bestemming op mijn fantastische garmin montana en krijg de volgende foutmelding:
"route wijkt af van de beschikbare kaarten, wilt u de route herberekenen? ja/nee"
Als je ja zegt, geeftie een route berekenings fout, bij nee doet-ie niks.
Ik weet van de kaarten dat je ze moet selecteren maar alles wat ik probeer loopt op niets uit.
Na veel omzwervingen thuis gekomen. (verdwalen in je eigen streek! )
Nu al de hele middag aan het klooien met de garmin en googelen.
Denk dat ik er maar weer andere kaarten opzet....
Zelfde gezeik ook al een eerder gehad, heenreis prima, terug dezelfde foutmelding.
In ieder geval wel twee nieuwe rolletjes besteld bij kedo, hoop dat ze een beetje vlot binnen zijn.
Nou ja, in ieder geval wel ff gereden.
Tijd voor een biertje.
Dacht dat het wel een leuke dag was om de offroad track te checken.....
Haal de xt naar buiten en zie bij toeval dat de kettinggeleiderol die om het scharnierpunt van de achtervork zit door is gesleten.
&#$@#$&(, moet er nog ergens eentje hebben maar waar?
Meeste spullen liggen nog in dozen en kratten van de verhuizing.
Na lang zoeken een stuk pvc buis van grofweg de goede maten gevonden waar ik wel een noodoplossing van kan maken.
Zwaktebod, maar alternatief is niet rijden.
Achtervork en schokkerts eruit, rol gemonteerd en alles weer terug.
Was nog een goede linker spiegel tegengekomen, ook maar erop.
Moest alleen de stuurklem, waar ook de kleplichter aanzit iets verdraait worden, losgemaakt en weer vast, krak!
Boutje afgebroken.
Boutje eruitgeprutst, nieuwe erin, gaan! Twee uur 's middags inmiddels.
Na een km of 30 bekruipt me het vermoeden dat dit geen offroad route is, alleen asfalt.
Goed het is lekker weer dus dan maar ff gewoon toeren, toch al te laat om de boel weer om te zetten.
Denk in ene, hoe zou het met die rol gaan?
Stoppen, kijken. Rol bijna door!
Dat betekend zsm naar huis, voor de ketting m'n alu brug opvreet.
Selecteer een nieuwe bestemming op mijn fantastische garmin montana en krijg de volgende foutmelding:
"route wijkt af van de beschikbare kaarten, wilt u de route herberekenen? ja/nee"
Als je ja zegt, geeftie een route berekenings fout, bij nee doet-ie niks.
Ik weet van de kaarten dat je ze moet selecteren maar alles wat ik probeer loopt op niets uit.
Na veel omzwervingen thuis gekomen. (verdwalen in je eigen streek! )
Nu al de hele middag aan het klooien met de garmin en googelen.
Denk dat ik er maar weer andere kaarten opzet....
Zelfde gezeik ook al een eerder gehad, heenreis prima, terug dezelfde foutmelding.
In ieder geval wel twee nieuwe rolletjes besteld bij kedo, hoop dat ze een beetje vlot binnen zijn.
Nou ja, in ieder geval wel ff gereden.
Tijd voor een biertje.
Inside every old guy is a young guy, wondering what the fuck happened.
Hey Frank. Je hoort kennelijk echt thuis bij dit kluppie met sleutelvrienden. En het goede nieuws is dat je toch heel ben weten thuis te komen
Yesterday is history.
Tomorrow is a mystery.
Today is a gift. That’s why it’s called the present.
Tomorrow is a mystery.
Today is a gift. That’s why it’s called the present.
-
- Berichten: 8370
- Lid geworden op: do apr 06, 2006 11:32
- Locatie: Bij Utreg
Arme Frank! balen man!
De track die ik heb gestuurd heeft veel asfalt gok ik, is niet veel legaal in jouw buurt, de ritten die ik voor de club maak in Brabant kosten ook veel werk, probeer niet gewoon een rit van iemand anders te rijden maar met knippen en plakken er wat leuks van te maken.
Duik ff in t menu van je Montana, voor auto/motor profiel alleen je citynavigator garmin kaart aan [ dus das voor ik wil naar mn tante in utrech of naar huis] , de rest uit! als je ook een topo of fietskaart aan heb rekent ie zich suf en slaat ie vast..
maak een nieuw profiel met de naam zand of frank is een bink of zo iets en zet 1 a 2 topo of kowoma fiets kaarten aan en gebruikt die als je een track na rijd..
Dus voor track rijden een ander profiel waarin je alles instelt zo als je het wil hebben als je offroad rijd, auto zoom uit, ect..
Als je een route naar huis wil waarbij je verteld wordt waneer je links en recht af wil zet je hem op auto of motor profiel, instellingen - kaart-dashbord- nuvi
kaarten selecteren instellingen- kaart- kaartinformatie- aan of uit
Bij elk profiel zijn de instellingen anders, kan je aanpassen en blijven dan zo..
De track die ik heb gestuurd heeft veel asfalt gok ik, is niet veel legaal in jouw buurt, de ritten die ik voor de club maak in Brabant kosten ook veel werk, probeer niet gewoon een rit van iemand anders te rijden maar met knippen en plakken er wat leuks van te maken.
Duik ff in t menu van je Montana, voor auto/motor profiel alleen je citynavigator garmin kaart aan [ dus das voor ik wil naar mn tante in utrech of naar huis] , de rest uit! als je ook een topo of fietskaart aan heb rekent ie zich suf en slaat ie vast..
maak een nieuw profiel met de naam zand of frank is een bink of zo iets en zet 1 a 2 topo of kowoma fiets kaarten aan en gebruikt die als je een track na rijd..
Dus voor track rijden een ander profiel waarin je alles instelt zo als je het wil hebben als je offroad rijd, auto zoom uit, ect..
Als je een route naar huis wil waarbij je verteld wordt waneer je links en recht af wil zet je hem op auto of motor profiel, instellingen - kaart-dashbord- nuvi
kaarten selecteren instellingen- kaart- kaartinformatie- aan of uit
Bij elk profiel zijn de instellingen anders, kan je aanpassen en blijven dan zo..
Suzuki DR 800 1997, KTM Adv 640 1997
Thanx Zappa,
maar hij flikt het dus ook als ik niets veranderd heb.
Dus kan wel heen naar m'n tante maar niet meer terug.
Misschien maar een andere kaartset proberen, legale open source of zo.
Maar gaat wel goed komen hoor, het is alleen een beetje druk nu en dan denk je,
dit doe ik er ff snel tussendoor.
Had beter moeten weten.
Biertje heeft trouwens wel geholpen.
maar hij flikt het dus ook als ik niets veranderd heb.
Dus kan wel heen naar m'n tante maar niet meer terug.
Misschien maar een andere kaartset proberen, legale open source of zo.
Maar gaat wel goed komen hoor, het is alleen een beetje druk nu en dan denk je,
dit doe ik er ff snel tussendoor.
Had beter moeten weten.
Biertje heeft trouwens wel geholpen.
Inside every old guy is a young guy, wondering what the fuck happened.
-
- Berichten: 8370
- Lid geworden op: do apr 06, 2006 11:32
- Locatie: Bij Utreg
Doe is ff een update van de software en je hebt 1 update van je city navigator tegoed bij aanschaf.
Javawa heeft diverse programma's die je gps en kaarten controleren op fouten, opensource werkt ook goed maar city doet het bij mij altijd goed, wel altijd na een kaart download ff kijken bij je instellingen welke kaarten in welk profiel je aan en uit wil hebben, dat ken dan veranderd zijn, navigeerbare kaarten tegelijk aan maken ruzie met elkaar en een fiets kaart kan niet meer dan zeg 60 km berekenen..
ken dat van ff snel, gaat vaak erg langzaam
bier helpt vaak goed maar na te veel slecht
Javawa heeft diverse programma's die je gps en kaarten controleren op fouten, opensource werkt ook goed maar city doet het bij mij altijd goed, wel altijd na een kaart download ff kijken bij je instellingen welke kaarten in welk profiel je aan en uit wil hebben, dat ken dan veranderd zijn, navigeerbare kaarten tegelijk aan maken ruzie met elkaar en een fiets kaart kan niet meer dan zeg 60 km berekenen..
ken dat van ff snel, gaat vaak erg langzaam
bier helpt vaak goed maar na te veel slecht
Suzuki DR 800 1997, KTM Adv 640 1997
-
- Berichten: 8370
- Lid geworden op: do apr 06, 2006 11:32
- Locatie: Bij Utreg
Niks!
Aan mn Big dan, wel bezig geweest aan de KTM, van de oude gashendel de knoppenzooi afgezaagd zodat het nieuwe knoppenkastje er naast past en ik gewoon met mn duim bij de startknop kan [ zit een nieuwe kabelboom op met andere knoppenzooi] moest er natuurlijk ook weer de oude gaskabel op dus de tank kon er ook weer af, gaskabel eind zit in de delorto gasschuif, dus die er uit, hmm gasnaald zag er versleten uit, had er nog 1 liggen dus ook vervangen.
Testritje en erg prettig weer gewoon met je duim te kunnen starten, KTM liep ook beter, trok spontaan een kleine wheelie toen ik ff een dot gas gaf in zn 2e versnelling.
Daarna t luchtfilter vervangen voor een schone en straks ff de nieuwe accu er in die nu aan de druppelladder hangt..
Aan mn Big dan, wel bezig geweest aan de KTM, van de oude gashendel de knoppenzooi afgezaagd zodat het nieuwe knoppenkastje er naast past en ik gewoon met mn duim bij de startknop kan [ zit een nieuwe kabelboom op met andere knoppenzooi] moest er natuurlijk ook weer de oude gaskabel op dus de tank kon er ook weer af, gaskabel eind zit in de delorto gasschuif, dus die er uit, hmm gasnaald zag er versleten uit, had er nog 1 liggen dus ook vervangen.
Testritje en erg prettig weer gewoon met je duim te kunnen starten, KTM liep ook beter, trok spontaan een kleine wheelie toen ik ff een dot gas gaf in zn 2e versnelling.
Daarna t luchtfilter vervangen voor een schone en straks ff de nieuwe accu er in die nu aan de druppelladder hangt..
Suzuki DR 800 1997, KTM Adv 640 1997
- de antrapper
- Berichten: 2199
- Lid geworden op: zo jun 22, 2003 22:05
- Locatie: Apeldoorn
Tiepies geval van een vruchtbaar dagie
Big Bigger Tiger en weer Big
StoeiSoeS deelt weer klappen uit.
Wereld van verschil met nieuwe dikkkke kabels naar massa en startmotor. Kabelboom rondom startrelais opnieuw geïsoleerd. Ook het ontbreken van de magneetklep voor de decompresseur heeft effect. Per saldo heb ik het gevoel dat de startmotor 1,5X harder draait
De voorbereidingen om de accessoire-kabelboom te verbeteren lopen vertraging omdat
A. Als ik de voorrem gebruik gaan de stadslichten branden
B. Als ik de stadslichten losgooi branden mijn dimlichten niet meer (en grootlicht wel)
Duzzzz, weer een hickup BTW: in de de kabelboom heb ik NIET geknipt en de accessoire kabelboom ligt los
Waarschijnlijk is dit een probleem wat al langer aan de orde is, heeft ws nix te maken met de rooksignalen
Wereld van verschil met nieuwe dikkkke kabels naar massa en startmotor. Kabelboom rondom startrelais opnieuw geïsoleerd. Ook het ontbreken van de magneetklep voor de decompresseur heeft effect. Per saldo heb ik het gevoel dat de startmotor 1,5X harder draait
De voorbereidingen om de accessoire-kabelboom te verbeteren lopen vertraging omdat
A. Als ik de voorrem gebruik gaan de stadslichten branden
B. Als ik de stadslichten losgooi branden mijn dimlichten niet meer (en grootlicht wel)
Duzzzz, weer een hickup BTW: in de de kabelboom heb ik NIET geknipt en de accessoire kabelboom ligt los
Waarschijnlijk is dit een probleem wat al langer aan de orde is, heeft ws nix te maken met de rooksignalen
Yesterday is history.
Tomorrow is a mystery.
Today is a gift. That’s why it’s called the present.
Tomorrow is a mystery.
Today is a gift. That’s why it’s called the present.
-
- Berichten: 563
- Lid geworden op: wo apr 01, 2009 22:33
- Locatie: De haven van 't Gooi
Ik begrijp dat Stoeisoes weer loopt?
De hickup lijkt me geen al te groot probleem toch?
De hickup lijkt me geen al te groot probleem toch?
GSF 600 Bandit + GSF 1200 Bandit + BMW 540I + Mini Cooper S + Omega A 1.8 LS
-
- Berichten: 8370
- Lid geworden op: do apr 06, 2006 11:32
- Locatie: Bij Utreg
Mooi dat je 1 probleem armer bent!
Jammer dat er weer 1 bij is
Maar komt goed!
En aangezien je nog meer wil sleutelen kan ik evt wel wat voor je bedenken
Jammer dat er weer 1 bij is
Maar komt goed!
En aangezien je nog meer wil sleutelen kan ik evt wel wat voor je bedenken
Suzuki DR 800 1997, KTM Adv 640 1997
Ouwe Reus schreef:StoeiSoeS deelt weer klappen uit.
Wereld van verschil met nieuwe dikkkke kabels naar massa en startmotor. Kabelboom rondom startrelais opnieuw geïsoleerd. Ook het ontbreken van de magneetklep voor de decompresseur heeft effect. Per saldo heb ik het gevoel dat de startmotor 1,5X harder draait
De voorbereidingen om de accessoire-kabelboom te verbeteren lopen vertraging omdat
A. Als ik de voorrem gebruik gaan de stadslichten branden
B. Als ik de stadslichten losgooi branden mijn dimlichten niet meer (en grootlicht wel)
Duzzzz, weer een hickup BTW: in de de kabelboom heb ik NIET geknipt en de accessoire kabelboom ligt los
Waarschijnlijk is dit een probleem wat al langer aan de orde is, heeft ws nix te maken met de rooksignalen
Had nu maar direct dat met die startkabels gedaan, dan had je 4 weken geleden al geweten waar je moest zoeken...........
Iedere Big (maar ook andere motoren met soortgelijke problemen (oude XJ600 bv moet ook gewoon snel genoeg rondgaan om lekker te starten)doe ik de test rechtstreeks op de start motor) Je weet dan al gelijk welke richting je moet zoeken.
Het had je een hoop tijd, ergenis en velies van plezier in je Biggetjegescheeld.
Oudere (auto"s bv bijna alle Fiats) en motoren bouwen door het verouderen van kabels en verbindingen een bepaalde grotere ohmse weerstand op in bedrading en vooral die hebben juist een goed start toerental nodig om goed te starten. Moderne auto's hebben weer dat start toerental nodig ivm het sinaal van oa de nokkenas sensor nodig om de rest van de electronica aan de gang te zetten.
greetz Futurist
Suzuki Katana GSX 750S '82
Dr 750 '89 SR41 en '90 SR42
DR 800 SR43 3X '95, '96, '97
Aprilia RSV Mille '99
Triumph Sprint ST 955 '99
Aprilia RST Futura '04
Triumph Daytona 955i ,06
Dr 750 '89 SR41 en '90 SR42
DR 800 SR43 3X '95, '96, '97
Aprilia RSV Mille '99
Triumph Sprint ST 955 '99
Aprilia RST Futura '04
Triumph Daytona 955i ,06
Heb ik gedaan Cor, maar mijn (auto) startkabelklemmen krijg ik echt niet tussen frame/carbs en op startmotor geklemdfuturist schreef:Had nou maar GELIJK naar mij geluisterd
Daarom GELIJK een bestelling naar UK gestuurd voor dikke verse kabels
Yesterday is history.
Tomorrow is a mystery.
Today is a gift. That’s why it’s called the present.
Tomorrow is a mystery.
Today is a gift. That’s why it’s called the present.
In verband met revisie kabelboom en aansluiting van koplampen, de koplampen nagekeken.
En wat blijkt: de montagepunten voor de stadslichten zijn uit de reflectoren gescheurd
Yesterday is history.
Tomorrow is a mystery.
Today is a gift. That’s why it’s called the present.
Tomorrow is a mystery.
Today is a gift. That’s why it’s called the present.
De aluminium tape op de buitenkant van de reflectoren heb ik aangebracht toen ik nog met Xenon reed.Edwin schreef:Dat kleine stadslichtje zit toch met een rubbertje vast in de reflector? Hoe kan dat uitscheuren? Foto...
De lampunit is eigenlijk bedoeld voor 35W, en 55/60W gaat nog wel. Denk dat de Xenon de boel rap heeft verouderd.
Lampunit is dezelfde als HRT en zat destijds op de onhekerkenbare SR42.
Kan twee dingen doen:
1. De LED's voor stadslicht gewoon vastlijmen/dichtkitten in de dubbele koplamp
2. De OEM koplamp terugplaatsen.
Aangezien de dubbele koplamp circa 2-3 cm naar voren is verplaatst inclusief het windscherm en dashboard zal de OEM koplamp van de zijkant niet goed zichtbaar meer zijn. Maar dat kan ik deels oplossen door DRL-strips te monteren in de ruit welke (wel) vanaf de zijkanten zichtbaar zijn.
Yesterday is history.
Tomorrow is a mystery.
Today is a gift. That’s why it’s called the present.
Tomorrow is a mystery.
Today is a gift. That’s why it’s called the present.
Et ben voila,
Dankzij René gisteren de versnellingspookrubber vervangen.
De tijdelijke (en dat kan zomaar lang duren) wijnkurk was echt aan vervanging toe
En gelijk de carterbescherming zwart geverfd want das mooier en ik heb inspiratie
Zie foto hieronder
Next step, olie, filters en dan de remmen, heette iemand behalve remolie vervangen nog ideeën hoe de werking te verbeteren? Er zit al een stalen kabel op, maar het kan vast beter zonder alles te vervangen voor honderden euro's.
Verder nog genoeg te doen, wil het frame na de zomer vergen en gelijk alles schoon maken want hoe meer ik kijk hoe meer ik vuil zie...i know, dat kan geen kwaad maar het is geen modder, voornamelijk vet.
Dankzij René gisteren de versnellingspookrubber vervangen.
De tijdelijke (en dat kan zomaar lang duren) wijnkurk was echt aan vervanging toe
En gelijk de carterbescherming zwart geverfd want das mooier en ik heb inspiratie
Zie foto hieronder
Next step, olie, filters en dan de remmen, heette iemand behalve remolie vervangen nog ideeën hoe de werking te verbeteren? Er zit al een stalen kabel op, maar het kan vast beter zonder alles te vervangen voor honderden euro's.
Verder nog genoeg te doen, wil het frame na de zomer vergen en gelijk alles schoon maken want hoe meer ik kijk hoe meer ik vuil zie...i know, dat kan geen kwaad maar het is geen modder, voornamelijk vet.
Laatst gewijzigd door Brun05 op za apr 16, 2016 10:44, 1 keer totaal gewijzigd.
DRide on!
C'est le ton qui fait la music
DR 800 s43 '93
C'est le ton qui fait la music
DR 800 s43 '93