Ik zag op een duitse site een foto van een afgedekte oliekoeler (dmv plastic plaatje).
Nou vroeg ik me af: is dat 's winters nodig?
Ik rijd zonder en volgens mij gaat alles goed, maar als een van jullie weleens problemen gehad heeft met te koude olie of een blok dat niet wil opwarmen hoor ik dat graag.
Oliekoeler afdekken
Moderators: ghulst, DR-Big, zappa.suzuki
-
- Berichten: 378
- Lid geworden op: ma jan 19, 2004 16:49
- Locatie: Weer in de Hoek van Holland
Op mijn wegmotor (Ducati 748) doe ik dat standaard in de winter. Ik heb er een digi olietemp. meter opgezet en met 20 kilometer is dan de olie pas op 80 graden, met regen komt het niet eens boven de 70.
Terwijl de effectieve bedrijfstemp. van olie tussen de 80 en 120 graden dient te liggen voor optimale werking. Nu is de opwarmtijd wel afhankelijk van de viscociteit van de olie die je gebruikt (op mijn Duc 20W50).
Voor mijn offroadje valt er niks af te plakken, eenvoudig weg omdat mijn 2-taktje geen oliekoeler heeft....
Roy GS300/748.
Terwijl de effectieve bedrijfstemp. van olie tussen de 80 en 120 graden dient te liggen voor optimale werking. Nu is de opwarmtijd wel afhankelijk van de viscociteit van de olie die je gebruikt (op mijn Duc 20W50).
Voor mijn offroadje valt er niks af te plakken, eenvoudig weg omdat mijn 2-taktje geen oliekoeler heeft....
Roy GS300/748.
Doe ik ook altijd met m'n Big in de winter. Heel lang geleden eens ergens gelezen in een motorblad of zoiets, idd om de olie op normale temperatuur te krijgen. Niet dat ik ooit problemen had ofzo, 't leek me alleen veiliger...
Keep on smiling!