Oliekoeler afdekken

Moderators: ghulst, DR-Big, zappa.suzuki

Plaats reactie
Jorro
Berichten: 18
Lid geworden op: do aug 28, 2003 17:48
Locatie: Schiedam

Ik zag op een duitse site een foto van een afgedekte oliekoeler (dmv plastic plaatje).

Nou vroeg ik me af: is dat 's winters nodig?
Ik rijd zonder en volgens mij gaat alles goed, maar als een van jullie weleens problemen gehad heeft met te koude olie of een blok dat niet wil opwarmen hoor ik dat graag.
Afbeelding
Surfroy01
Berichten: 378
Lid geworden op: ma jan 19, 2004 16:49
Locatie: Weer in de Hoek van Holland

Op mijn wegmotor (Ducati 748) doe ik dat standaard in de winter. Ik heb er een digi olietemp. meter opgezet en met 20 kilometer is dan de olie pas op 80 graden, met regen komt het niet eens boven de 70.

Terwijl de effectieve bedrijfstemp. van olie tussen de 80 en 120 graden dient te liggen voor optimale werking. Nu is de opwarmtijd wel afhankelijk van de viscociteit van de olie die je gebruikt (op mijn Duc 20W50).

Voor mijn offroadje valt er niks af te plakken, eenvoudig weg omdat mijn 2-taktje geen oliekoeler heeft.... :lol:

Roy GS300/748.
Gebruikersavatar
Bart M
Berichten: 367
Lid geworden op: wo mei 07, 2003 10:47
Locatie: Westerlo-België

Doe ik ook altijd met m'n Big in de winter. Heel lang geleden eens ergens gelezen in een motorblad of zoiets, idd om de olie op normale temperatuur te krijgen. Niet dat ik ooit problemen had ofzo, 't leek me alleen veiliger...
Keep on smiling!
huskie
Berichten: 4047
Lid geworden op: vr jun 14, 2002 20:05
Locatie: op stand

Ik plak soms met extreem koude mijn radiatoren af. Anders wordt ie miet warm met offroad rijden en kan ik mijn handen dus niet warmen aan de cilinder cq uitlaat :wink:
Huskie op een Ktm!
Kan het gekker?
Plaats reactie