BIG project

Moderators: ghulst, DR-Big, zappa.suzuki

Plaats reactie
Thoran

Leo schreef:
zappa.suzuki schreef:Ey das de tank van Rene [ djustme] :D en de tank waar ik al van zei dat ie mooi bij je brommer paste :wink:
Jep klopt en weet je wat nog frapanter is ?
Dat ik hem geruild heb met de achterlichtunit die ik ooit van je over nam maar nooit gebruikte.
IMG-20150508-WA0012.jpg
Mooi tankje :toost:
Ducati 748 & DR BIG
Het Grote BIG Injectie topic
Leo

Thoran schreef: Mooi tankje :toost:
Hij zit er nog niet op hoor maar zo krijg je een beetje het idee wat ik van DHC6 overgenomen heb. ding weegt een veertje en er kan meen ik 16 liter in en past goed bij de kleurstelling ( ook in andere kleuren te verkrijgen )

Op de foto rusten de voorste bevestigingspunten van de tank op de bobines dus er is nog met de tank te spelen kwa bevestiging. zadelbodem zal gemodifceerd moeten worden maar daar maak ik me niet zo druk om met mijn jaren ervaring als zadelfetischist 8)
dhc6

Met wat Gaston knutselen komt het er ongeveer zo uit te zien.
IMG_20140616_183608.jpg
IMG_20140616_183608.jpg (99.92 KiB) 1867 keer bekeken
Suc6
Porcs sont l'avenir (varkens zijn de toekomst en houden de slechten uit de buurt)
zappa.suzuki

Leo schreef:
zappa.suzuki schreef:Ey das de tank van Rene [ djustme] :D en de tank waar ik al van zei dat ie mooi bij je brommer paste :wink:
Jep klopt en weet je wat nog frapanter is ?
Dat ik hem geruild heb met de achterlichtunit die ik ooit van je over nam maar nooit gebruikte.
IMG-20150508-WA0012.jpg
:lol: das wel apart ja..

De tank van mn KTM is 19 liter maar die van jou lijkt iets anders met zn gat onder het zadel
Suzuki DR 800 1997, KTM Adv 640 1997
dhc6

Alleen ut idee was van mij, de mijne gaat op Laurent zn project Big. Heb zelf voor een 650 tank gekozen omdat daar het zwaartepunt wat lager mee komt, aan zo'n 650 tank moet wel veel aan de binnenkant worden veranderd want de Big kop is toch wel een stuk groter, klus die ik niet iedereen kan aanraden.

Ben wel apetrots op onze Gaston, wordt een mooie "andere" Big.

R
Porcs sont l'avenir (varkens zijn de toekomst en houden de slechten uit de buurt)
Thoran

Is die tank metaal of plastic? Lijkt op de foto's plastic. Beperkt dat je knutselmogelijkheden niet heel erg?
Ducati 748 & DR BIG
Het Grote BIG Injectie topic
dhc6

Is thermohardend plastic dus met kunstjes te vervormen/lassen, vandaar dat ik de 650 tank niet aanraadt. De LC4 hoeft niet veel aan gedaan te worden.

Fijn weekend.

R
Leo

Vanmiddag een heerlijk zandrondje rondom de hoofdstad van "bontkragenland" gemaakt. Route was uit 2007 en er was nog verbazend weinig permanent afgesloten.
Heerlijk die grote hekken waar je uiteindelijk toch omheen kan of vant slot af kan halen 8)
En vanuit die Heimat was er ondertussen een pakketje aangekomen dus dubbel mooie dag
IMG_20150509_182234.jpg
Morgen lekker knutselen :toost:
zappa.suzuki

Je kan op zich de carbs laten zitten om de vlotternaald en huis te vervangen. Is wat gepriegel maar scheelt een hoop tijd en moeite
Leo

zappa.suzuki schreef:Je kan op zich de carbs laten zitten om de vlotternaald en huis te vervangen. Is wat gepriegel maar scheelt een hoop tijd en moeite
De setjes op de votoos zijn alleen pakkingen en ik wil de carbs er helemaal afhalen om meteen de buizen / naalden te bekijken om mogelijk die ook meteen te vervangen.
Ouwe Reus

Houd er rekening als je de "buis" (de needle jet) verwijderd, je ook de witte geleider van de gasschuif moet verwijderen. En dat de pakking daarvan NIET in de standaard setjes zitten. Suzuki levert dat zelfs helemaal niet. Moet je naar beejehmwhee uitwijken. Kzou lekker spuiten met kruipolie in de sproeiers enzo, laten weken en de boel schoonspuiten met remmenreiniger. En droogspuiten met perslucht.

Check gelijk even de conditie van de membramen en vlotterniveau.

Suc6!
Yesterday is history.
Tomorrow is a mystery.
Today is a gift. That’s why it’s called the present.
Leo

Ouwe Reus schreef:... je ook de witte geleider van de gasschuif moet verwijderen. ..!
:shock: Deze is voor mij geheel nieuw :shock: iets "verwijderen" :shock:

Kan je op de carb tekening aangeven welke je dan bedoeld ?
Ouwe Reus

Okay.

Als je nummer 18 loskrijgt (van onderaf, hoofdsproeier eruit en met M5 bout erin, tik met kunststof hamer op boutkop)
Leo1.jpg
Leo1.jpg (43.31 KiB) 1820 keer bekeken
komt bijna altijd nummer 5 los (de witte geleider tbv de gasschuif) en moet je O-ring nummer 6 vervangen bij montage.
Leo2.jpg
Leo2.jpg (31.63 KiB) 1820 keer bekeken
Yesterday is history.
Tomorrow is a mystery.
zappa.suzuki

Waarom dan? Nooit gedaan en nooit een probleem mee gehad.

Naar mijn idee lekken de carbs op de onderstaande ring van het vlotterhuis.

Heel soms door een verkeerd vlotter nivo maar dat gebeurd niet zo maar.

En heel soms op t stuk van de benzine leiding tussen de carbs.

Dat is het volgens mij.

Maar goed rij bijna elke dag en dat scheelt een boel..
zappa.suzuki

Ow en je kan wel naar het gashuis en naald kijken maar tenzij t heel slecht is zie je er niks aan...

Meten is weten maar hoe dik ie waar moet zijn...

Spotten afslaan na 50 a 80.000 km is een indicatie dat er daar wat versleten is
Leo

zappa.suzuki schreef:Ow en je kan wel naar het gashuis en naald kijken maar tenzij t heel slecht is zie je er niks aan...

Meten is weten maar hoe dik ie waar moet zijn...
Hmmm.....alleen overmatige slijtage is dus zichtbaar.

zappa.suzuki schreef:Spontaan afslaan na 50 a 80.000 km is een indicatie dat er daar wat versleten is
deze carbs hebben er 48.000 opzitten............

@Ouwe Reus : duidelijk.
Leo

En terwijl iedereen zijn brommer uit de schuur haalt om zijn eerste mooi weer rondje te doen mag Guust in de benzine stank staan :evil:
caRB 1.jpg
Met dank aan Spgoesdaakar die een lange tijd geleden al alle kruisk.tkopschroeven vervangen heeft door inbusboutjes was het een fluitje van een cent om de puzzel te leggen
caRB 2.jpg
En toen zagen we zonder vergrootglas al aan de naalden dat het mis was.
De beschermlaag was op 2 plekken weggesleten
caRB 4.jpg
Dus alles eruit en toen zagen we de nooit eerder opgevallen rubberen ringetjes van ouwe reus.
caRB 3.jpg
Meteen mailtje de deur uit voor buisjes en naalden.
Doen er voor de zekerheid ook maar meteen de rubbertjes bij die het T stuk onder in de carbs klemmen waar de benzine binnen komt want als
Ouwe Reus

Naalden zien er niet slecht uit hoor. Ik heb ze gezien waarbij de naald half weggesleten was. Zou ze zelf gewoon laten zitten.
Rubbertjes voor het T-stuk heb ik nog nooit vervangen, hierbij deel je de beide bodies van elkaar. Let dus op de gasklepbediening!!
Yesterday is history.
Tomorrow is a mystery.
Leo

Ouwe Reus schreef:Naalden zien er niet slecht uit hoor. Ik heb ze gezien waarbij de naald half weggesleten was. Zou ze zelf gewoon laten zitten.
CMS
2 maal buisje = 2 * 28,50 ex btw = 68 euro
2 maal naald = 2 * 11,00 ex btw = 27 euro
incl. verzendkosten totaal 100 fucking eurooos ( 250 gulden )

De schit gaat mooi terug. Wat een afzetterij. Niet normaal

Ouwe Reus schreef:Rubbertjes voor het T-stuk heb ik nog nooit vervangen, hierbij deel je de beide bodies van elkaar. Let dus op de gasklepbediening!!
Kebbut al eens meegemaakt dat ze lekten en is me toen ook gelukt. maar ook die rubbertjes zijn 3,50 ex btw = 10 euro in totaal en die vervang ik wel als ik echt zie dat het lekt.

Ze kunnen me de bout hachelen bij CMS
Ouwe Reus

kheb twee complete zetz van een gs650 erin zitten. Incl naalden (iets langer, opvullen met extra maar standaard kunststof onderlegring) en buizen en de rest van de meuk voor gloof 75 euries.

Wat is er dan loos met de sproeierbuizen van jouw YoghurtFlip?
Yesterday is history.
Tomorrow is a mystery.
Edwin
Contacteer:

_.jpg
_.jpg (7.18 KiB) 1783 keer bekeken

:mrgreen:
Assumption is the mother of all fuck ups
Leo

Ouwe Reus schreef: Wat is er dan loos met de sproeierbuizen van jouw YoghurtFlip?
kging er van uit dat als de naalden versleten waren de buizen automatisch.........

En @dwin :

Afbeelding
Leo

Dus de carbs dichtgemaakt met de nieuwe pakkingen en alles weer teruggezet en .............
ITS ALIVE.jpg
De buurman is nu nog aan het nadenken over hoe ik zonder tank kan rijden :lol:

De pluspunten van 10KM testrit / max 50
- de demper is uitstekend kwa herrie. NIet te veel en niet te weinig
- alles rijdt en remt

De minpunten:
- Ut rijdt als een eencilinder tractor en zo worden wij geen vriendjes.
Er komt zsm een setje vlakschuiven op

We sleutelen dus rustig verder.
zappa.suzuki

- Ut rijdt als een eencilinder tractor en zo worden wij geen vriendjes.
wat bedoel je daar mee? hield je op je andere brommer prima bij op mijn tractor in t zand..
Wil je dat ie rijd als een 2 cilinder, eerst weinig en daarna meer vermogen? de Big heeft zn koppel van onder tot boven gelijk en dat is zo lekker van t ding
Leo

zappa.suzuki schreef: Wil je dat ie rijd als een 2 cilinder, eerst weinig en daarna meer vermogen? de Big heeft zn koppel van onder tot boven gelijk en dat is zo lekker van t ding
De 2 cilinder die ik enkele jaren reed had beiden. Das mijn probleem in deze.
Max Power Rear Tyre: 74.3 hp @ 6600 rpm
Max Torque : 97Nm @ 5250 rpm

Nu is het aan mij om de BIG daar zo dicht mogelijk tegen aan te brengen komende vanaf:
Max Power rear tyre : 46.1 hp @ 6500 rpm
Max Torque : 59 Nm @ 5400 rpm

En ik begin met een vlakschuif en een open luchtfilterset.
Plaats reactie