Interesse peiling DRBIG meeting 2016

Moderators: ghulst, DR-Big, zappa.suzuki

Plaats reactie
zappa.suzuki
Berichten: 8370
Lid geworden op: do apr 06, 2006 11:32
Locatie: Bij Utreg

Ik heb gehoord dat " De Neus " [ https://www.google.nl/search?q=de+neus& ... 7Aa104DIAg] betrokken is bij de organisatie van deze meeting en dat " De Neus " een grote hekel heeft aan KTM en aangezien " De Neus " wel heel vaak in t nieuws is de laatste jaren en dan vooral negatief heb ik besloten op de BIG te komen en geen risico met de KTM te nemen....

Dus gister en vandaag druk geweest;

- Weg-voorband en versleten cross-voorband gedemonteerd en de weg-band op t cross-voorwiel gezet met een nieuwe binnenband aangezien de remschijf van het weg-voorwiel krom is [ ook hobbelde de weg-band, rode cirkel op de band moet bij het ventiel en niet er tegenover]

- goede cross-voorband op het oude weg-wiel gezet [ rem je een stuk minder hard mee dus kromme schijf is geen groot probleem]

- voor-remklauw pekelvrij, schoon en gangbaar gemaakt

- choke die een beetje bleef hangen met slecht stationaire lopen als gevolg de laatste week schoon en gangbaar gemaakt

- de door jan Droog aangepaste achter schokbreker uit het wrak van Shiny gehaald

- achter schokbreker van mn huidige Big gedemonteerd en vervangen door die van Jan Droog [ veert stugger en uitgaande demping veel beter]

- achterremklauw pekelvrij, schoon en gangbaar gemaakt en nieuwe remblokken gemonteerd

- heel erg versleten achterremschijf gedemonteerd [ naaf warm gestookt op t gasfornuis ] en de zo goed als nieuwe van Iwan [ bedankt!] gemonteerd op mn weg-achterwiel

- ketting die ik tegenwoordig smeer met teflon-vet [ gewoon uit een tube dus geen spuitbus, blijft veel beter zitten dan die spuitzooi] ontdaan van een dikke laag winterzooi [oude motorolie er dik op gieten en dan een stukje rijden en dat weer herhalen, olie maakt het oude vet en vuil los en de zooi slingert er mooi van af als je een stukje gaat rijden]

- Big in de spuitcabine grondig schoongespoten om de pekel te verwijderen [ glimmen doet ie nog steeds niet]

- volgende week stille uitlaat monteren [ " De Neus " schijnt niet van een herrie uitlaat te houden ] en van het cross-achterwiel de binnenband vervangen [ zitten 5 plakkers op en is heel oud, ga ik liever niet de snelweg mee op..

pfff is wel veel werk zo'n meeting met de " De Neus "

ow ik kom zaterdagavond na t werk en blijf zondagavond als er meer mensen blijven, anders ga ik zondagavond weer weg..
Suzuki DR 800 1997, KTM Adv 640 1997
Leo
Berichten: 5846
Lid geworden op: zo mar 20, 2005 01:31

zappa.suzuki schreef:Ik heb gehoord dat " De Neus " betrokken is bij de organisatie van deze meeting
Dat hebbik ook gehoord van zijn zussen ja.......... :shock:

zappa.suzuki schreef: - volgende week stille uitlaat monteren [ " De Neus " schijnt niet van een herrie uitlaat te houden ]
Vanavond heeft i de DBkiller van zijn reserve bromfiets nog stiller laten maken door SPgoesdakar en ondertussen sleutelt hij als een gek aan zijn project om hem op tijd klaar te hebben voor de meeting

zappa.suzuki schreef: ow ik kom zaterdagavond na t werk en blijf zondagavond als er meer mensen blijven, anders ga ik zondagavond weer weg..
Zoals het er nu uitziet is het zaterdagavond fikkiestook en kletsavond en gaat iedereen op zondag na de grote rit naar huis
bigbrother
Berichten: 58
Lid geworden op: zo mei 30, 2010 22:49
Locatie: Nijmegen

Cor van harte beterschap ,dat je maar snel mag herstellen.
Leo
Berichten: 5846
Lid geworden op: zo mar 20, 2005 01:31

Hoi Gays,

Als dit uitkomt:
Meeting 2015.jpg
Heeft het ongeveer 3 weken niet geregend als we starten met de grote rit en ik wilde hierbij de beginners vast waarschuwen dat het behoorlijk zal stoffen tijdens de rit.

Mocht u hem nog niet hebben is het misschien iets om :
- bij bijv. de Decathlon ( 1000 andere winkels verkopen er ook een ) vast een rugzak met drinkzak erin te scoren.
- een crossbril te scoren zodat uw ogen niet vol met stof geraken.

Iemand nog meer tips ?
BIG88
Berichten: 1702
Lid geworden op: di okt 29, 2002 22:41
Locatie: Limboland

Vrijdag:
Leo
Oene (avond)
HansD (middag)
Hans H (avond aankomst)

Zaterdag:
Leo
Oene
HansD
Marco
Edwin
Iwan
Hans H

Zondag:
Leo
Oene
HansD (vertrek)
Marco
Edwin
Iwan
Hans H (einde middag vertrek)

Maandag
have BIG fun

D.F.M.T.
Gebruikersavatar
Edwin
Berichten: 2050
Lid geworden op: vr apr 18, 2008 22:48
Locatie: Onder de rook van Rotterdam
Contacteer:

Iemand nog meer tips ?
Heel veel afstand houden van elkaar, zodat je niet in het stof rijd van je voorganger. Misschien makkelijk om de route op gps beschikbaar te stellen voor iedereen zodat je weet waar je heen moet?
Assumption is the mother of all fuck ups
Leo
Berichten: 5846
Lid geworden op: zo mar 20, 2005 01:31

Edwin schreef: Heel veel afstand houden van elkaar, zodat je niet in het stof rijd van je voorganger.
Yep.
Niemand rijdt verloren in de beginners groep want de achterrijder vangt iedereen op dus je kan een kilometer afstand houden van elkaar.

Edwin schreef: Misschien makkelijk om de route op gps beschikbaar te stellen voor iedereen zodat je weet waar je heen moet?
Das het leuke van D-syteem.
Alleen de voorrijder heeft de route nodige en als iedereen zich aan de regels houdt ( blijven staan tot de achterrijder je oppikt ) kan je foutloos tot in afrikra geraken.

Maar rij jij mee in de beginnersgroep dan :shock:
Gebruikersavatar
Edwin
Berichten: 2050
Lid geworden op: vr apr 18, 2008 22:48
Locatie: Onder de rook van Rotterdam
Contacteer:

Ik wil bleppen...
Assumption is the mother of all fuck ups
zappa.suzuki
Berichten: 8370
Lid geworden op: do apr 06, 2006 11:32
Locatie: Bij Utreg

En ik kleppen... :wink:
En heb een hekel aan D systeem, duurt veel te lang voor dat de voorrijder door heeft dat er een probleem is achter in..
Is er een GPS track? wil ik wel :wink:

Ow heb nog voor een beginner een crosshelm en bril... kost bier... :D
Suzuki DR 800 1997, KTM Adv 640 1997
Leo
Berichten: 5846
Lid geworden op: zo mar 20, 2005 01:31

Edwin schreef:Ik wil bleppen...
Dan zit je in de goede groep. :mrgreen:
Helaas zal het rij tempo a la jostibent zijn

@ Mr. Z : er is een track voor de rijders die op zondag niet met zand D-systeem meerijden.
mvdeejay
Berichten: 33
Lid geworden op: do mar 21, 2013 13:10
Locatie: Amstelveen

Goeiesmorges!!

Met pijn in het hart ga ik deze meeting afzeggen. Er moet nog té veel gebeuren in mn nieuwe huis en ook aan mn BIG om hem klaar te maken voor het betere ragwerk.

Grote kans dat ik zaterdag wel ff de Honda pak en naar het Zuiden scheur voor een avondje bieren en bijkletsen (iemand nog een slaapplek over in de tent?).
Rammelbak
Berichten: 796
Lid geworden op: do jan 12, 2012 17:25
Locatie: Naast de buren.

Als beginner dan meteen een beginnersvraagje. Is een visier voldoende, of is een bril echt aan te raden? Ik rijd normaal met zo'n pleepot op mijn kop:

Afbeelding

Maatje M, ik heb maar een klein koppie...

mvdeejay, in mijn halve iglotentje heb ik geen ruimte over, maar ik heb wel zo een tweede klein tentje over. Als je omhoog zit, dan kan ik die eventueel als extra meenemen.
:zwaaien:
Leo
Berichten: 5846
Lid geworden op: zo mar 20, 2005 01:31

Rammelbak schreef:Als beginner dan meteen een beginnersvraagje. Is een visier voldoende, of is een bril echt aan te raden?
Als het echt verschrikkelijk stoffig is kruipt het stof mogelijk onder het kinstuk door naar boven in je ogen maar het vizier houdt al veel tegen ( al wil je als het warm is het vizier weer open )

Mocht er iets in je ogen komen kan je ook stoppen ( en spoelen ) hoor maar als je de helm van de foto hebt en er past een crossbril onderdoor en je kan hem voor weinig scoren.........

@ Mveedjee : jammer dat je het niet redt een rit te rijden maar je bent zeker welkom op de camping hoor. Als ik een tent zou hebben :mrgreen: mocht je er in slapen maar mogelijk even bij BIG88 informeren of ie met de camper komt ?
futurist
Berichten: 3404
Lid geworden op: do jan 03, 2008 00:34
Locatie: Essen Belgie

Hoewel er geen inschrijflijst is moet ik me toch af melden. Het is echt balen omdat ik er al zo lang weer naar uitkijk weer eens echt te rijden, al jullie baggeraars weer eens te spreken en te zien, en me zowieso voor had genomen dit jaar meer te rijden. Het lijkt er maar niet van te komen.
Ik ben zojuist terug van het ziekenhuis en er is op het moment een meer verhoogde kans op opnieuw een tia (>20%), en mogelijk ook een epilepsie aanval (vandaar het rijverbod) (na een herseninfarct) dat ik met spoed moet geopereerd worden. Alweer gelukkig dat ik een reserve belg ben en zodoende niet op een lange wachtlijst kom maar al volgende week woensdag wordt geopereerd. Verwacht verblijf in het ziekenhuis 5 dagen en nog een genees periode. Jullie voelen hem al aankomen, ruim schoots niet op tijd om deel te nemen. Echt waar ik baal als een stekker en dan wel zo"n Engelse met 3 pootjes.
Mannen heel veel plezier en drink er één van mij.

Futurist
Suzuki Katana GSX 750S '82
Dr 750 '89 SR41 en '90 SR42
DR 800 SR43 3X '95, '96, '97
Aprilia RSV Mille '99
Triumph Sprint ST 955 '99
Aprilia RST Futura '04
Triumph Daytona 955i ,06
Leo
Berichten: 5846
Lid geworden op: zo mar 20, 2005 01:31

Dat zuigt grote tijd Cor.
Sterkte met de operatie en het herstel erna en graag spoedig tot ziens opt forum en int echie bij een ritje.
Ouwe Reus
Berichten: 2121
Lid geworden op: za jul 16, 2011 22:38
Locatie: SpikeCity

Neem de tijd die je ervoor nodig hebt Cor.
Kweet waar je huis woont, en ik ken nog wel een ander langeafstandBIGrijder, komen we gewoon jouw biertje thuiZbezorgen.
Yesterday is history.
Tomorrow is a mystery.
Today is a gift. That’s why it’s called the present.
Gebruikersavatar
Edwin
Berichten: 2050
Lid geworden op: vr apr 18, 2008 22:48
Locatie: Onder de rook van Rotterdam
Contacteer:

Gaat lekker Cor. Maar belangrijkste is dat het probleem opgelost wordt. Wat gaan ze eigenlijk precies doen a.s. woensdag? Uiteraard jammer dat je er niet bij bent, maar dit is duidelijk iets belangrijker. Er komen nog ritten genoeg en dit zal ook niet de laatste Big meeting zijn. Sterkte ouwe, en hierna is het gewoon weer lekker knallen op de Big.

:toost:
Assumption is the mother of all fuck ups
zappa.suzuki
Berichten: 8370
Lid geworden op: do apr 06, 2006 11:32
Locatie: Bij Utreg

Ben t niet vaak met Edwin eens maar nu............. jammer Cor maar we zien je vast wel weer, beterschap kerel!
Suzuki DR 800 1997, KTM Adv 640 1997
Thoran
Berichten: 821
Lid geworden op: di okt 26, 2010 19:04
Locatie: Enschede

Sterkte Cor. Beter kan je het nu rustig aan doen en dan later geen problemen meer hebben, dan dat je nu te snel weer op de fiets stapt en de rest van je leven problemen hebt...
Ducati 748 & DR BIG
Het Grote BIG Injectie topic
futurist
Berichten: 3404
Lid geworden op: do jan 03, 2008 00:34
Locatie: Essen Belgie

Edwin schreef: Wat gaan ze eigenlijk precies doen a.s. woensdag? :toost:
Een methode die nog niet overal wordt gebruikt maar die duidelij minder risico in houd als met een stunt. T|ijdens die behandeling krijgen veel mensen alsnog een hernieuwd infarct omdat er dan vaak ook nog stukjes vrijkomen die een bloedvat kunnen verstoppen. (8 tot 12% risico)
De methode hier in het ziekenhuis in Malle (achter Antwerpen, waar klaarblijkelijk een van de betere vaatchirurgen zit) doet het operatief waarbij de halsslagader operatief wordt uitgekuist (bels voor schoongeveegd) Dit door het vat voor en achter de vernauwing af te klemmen, het vat open te snijden en het na het schoonmaken weer dicht te naaien en open te zetten.... 4 dagen controle in het ziekenhuis (zo snel gaat een vat al dicht zitten (genezen) in het lichaam en nog een paar daagjes thuis.

Futurist
Suzuki Katana GSX 750S '82
Dr 750 '89 SR41 en '90 SR42
DR 800 SR43 3X '95, '96, '97
Aprilia RSV Mille '99
Triumph Sprint ST 955 '99
Aprilia RST Futura '04
Triumph Daytona 955i ,06
Gebruikersavatar
de antrapper
Berichten: 2199
Lid geworden op: zo jun 22, 2003 22:05
Locatie: Apeldoorn

Roken en cholesterol vernauwt de bloedvaten, maar alcohol houd de vaten juist open, dus je weet wat je straks te doen staat Cor,
sterkte man, ook voor je meisje want die zal zich wel veeel meer zorgen maken als jij. :D
Big Bigger Tiger en weer Big :mrgreen:
mvdeejay
Berichten: 33
Lid geworden op: do mar 21, 2013 13:10
Locatie: Amstelveen

Rammelbak schreef:mvdeejay, in mijn halve iglotentje heb ik geen ruimte over, maar ik heb wel zo een tweede klein tentje over. Als je omhoog zit, dan kan ik die eventueel als extra meenemen.
Thanks mate!! Zal het onthouden!
Leo schreef:@ Mveedjee : jammer dat je het niet redt een rit te rijden maar je bent zeker welkom op de camping hoor. Als ik een tent zou hebben :mrgreen: mocht je er in slapen maar mogelijk even bij BIG88 informeren of ie met de camper komt ?
Ja baal echt! Echt zin om weer met de gang op pad te gaan. Maar in datzelfde weekend moet ook mn huidige woning intrekbaar zijn voor de volgende bewoners (toevallig de jongste zoon van Big88 en zijn vriendin). Volgens mij niet omdat er (nog) geen aanhanger/ophangconstructie is voor de BIG. Komt goed, ik fix wel wat!

Jeejtje Cor, heftig nieuws. Heel veel beterschap en sterkte hiermee. Take your take om te herstellen, niets overhaasten, dan kan je straks op je 90ste nog steeds Biggen ;)
Ouwe Reus
Berichten: 2121
Lid geworden op: za jul 16, 2011 22:38
Locatie: SpikeCity

Mededeling van huishoudelijke aard: mijn blok begint het te begeven.
Afbeelding

Edwin had het laatst al over rookwalmen bij accelereren. Bij starten vanavond een zwarte rookwolk. En vandaag met wegrijden had mijn vrouw het ook over rook en verschrikkelijke stank op het balkon twee hoog toen ik (direct) wegreed. En er kwam te weinig olie uit het blok bij de oliewissel daarnet. KoopUtrechtseTulpen !

Het is dus een olieboot (geworden). Moet mijn vers gereviseerde blokkie "gelukkig" toch uit de mottenballen worden gehaald. Maar vervangen heb ik 0,0 zin in en met een zekerheid grenzende waarschijnlijkheid zal het blok NA de meetingS worden vervangen. Blok gaat kennelijk hard achteruit, en hoop dat ie nog een paar weken volhoud.
Yesterday is history.
Tomorrow is a mystery.
Today is a gift. That’s why it’s called the present.
DR-Big
Berichten: 1145
Lid geworden op: za okt 26, 2002 19:21
Locatie: Zoetermeer
Contacteer:

Cor, sterkte!!!
Gebruikersavatar
Edwin
Berichten: 2050
Lid geworden op: vr apr 18, 2008 22:48
Locatie: Onder de rook van Rotterdam
Contacteer:

Marco,

Als je zorgt dat er olie in zit, dan rij je met dit blok nog duuuuiiiiiizenden kilometers. Blok krijg je niet kapot, alleen zorgen voor genoeg olie. Nadeel is de stank, maar de stank is meer last voor wie achter jou rijd hahaha. Pas als die veel olie gaat zuipen, dan adviseer ik Action olie.
Assumption is the mother of all fuck ups
Plaats reactie