Wat heb jij vandaag aan de BIG gedaan ?
Moderators: ghulst, DR-Big, zappa.suzuki
- Edwin
- Berichten: 2051
- Lid geworden op: vr apr 18, 2008 22:48
- Locatie: Onder de rook van Rotterdam
- Contacteer:
Vandaag de 1000 km beurt gedaan na de revisie. De Action olie eruit, en Motul erin. Filter vervangen, en zeefje bekeken. Op een heel klein schilfertje en wat pakkingresten, niets te vinden. Zag er goed uit allemaal. Verder de voorremklauw weer voorzien van nieuwe dustseals en verse remolie. Nieuwer remblokken erin die ik via Alibaba had besteld voor weinig, en klaar voor vandaag. Morgen eindelijk weer eens lekker gas geven. Ritje naar Hellevoet is de planning.
Assumption is the mother of all fuck ups
Vandaag mijn big maar eens uit de schuur gehaald, accu opgeladen en gestart... hij doet het nog
OJ
OJ
De afgelopen maanden de carbs totaal gereviseerd nadat eerst de brandstoftank van binnen & buiten was gerenoveerd. Hoop nu jaren zonder de ellende van een slechte tanksealer vooruit te kunnen. Had er afgelopen week even de pest in dat het starten niet lekker ging, maar toen ik de autoaccu erbij pakte, was duidelijk wat de oorzaak was....
Gisteren weer eens heerlijk het zwarte kreng uitgelaten, en het weer blijkt een heerlijke StoeiSoeS
Gisteren weer eens heerlijk het zwarte kreng uitgelaten, en het weer blijkt een heerlijke StoeiSoeS
Yesterday is history.
Tomorrow is a mystery.
Today is a gift. That’s why it’s called the present.
Tomorrow is a mystery.
Today is a gift. That’s why it’s called the present.
lekker is dat toch he
futurist
futurist
Suzuki Katana GSX 750S '82
Dr 750 '89 SR41 en '90 SR42
DR 800 SR43 3X '95, '96, '97
Aprilia RSV Mille '99
Triumph Sprint ST 955 '99
Aprilia RST Futura '04
Triumph Daytona 955i ,06
Dr 750 '89 SR41 en '90 SR42
DR 800 SR43 3X '95, '96, '97
Aprilia RSV Mille '99
Triumph Sprint ST 955 '99
Aprilia RST Futura '04
Triumph Daytona 955i ,06
Vorige week even een snel rondje accu bijladen gedaan....nog wel wat sneeuw/ijsplaten tegengekomen...
Omdat de lente lijkt door te zetten moet ik voorbereiden gaan treffen om zodra het kan weer te gaan rijden.
Big en ik kennen elkaar nog niet zolang, en de meeste tijd daarvan is opgegaan aan liefkozingen in de garage als ik een biertje uit de voorraad ging halen.
Dus schoonmaken, uitgebreid, eens goed van dichtbij bekijken en vervolgens alle vloeistoffen en filters om een begin te maken.
Dat schoonmaken...wat is DE tip? Welk schoonmaakmiddel? Ik ben niet zo technisch dus ik haal alles eraf wat makkelijk is, kuipje etc. Maar ga geen carburateur uitspoelen. Daarvoor is er een koffiemachine bij de dealer...om te kunnen wachten.
Oh ja schoonmaken, is er iets wat ik voor alles kan gebruiken, dat het een beetje beschermt en wellicht gaat glimmen?
Tips?
Omdat de lente lijkt door te zetten moet ik voorbereiden gaan treffen om zodra het kan weer te gaan rijden.
Big en ik kennen elkaar nog niet zolang, en de meeste tijd daarvan is opgegaan aan liefkozingen in de garage als ik een biertje uit de voorraad ging halen.
Dus schoonmaken, uitgebreid, eens goed van dichtbij bekijken en vervolgens alle vloeistoffen en filters om een begin te maken.
Dat schoonmaken...wat is DE tip? Welk schoonmaakmiddel? Ik ben niet zo technisch dus ik haal alles eraf wat makkelijk is, kuipje etc. Maar ga geen carburateur uitspoelen. Daarvoor is er een koffiemachine bij de dealer...om te kunnen wachten.
Oh ja schoonmaken, is er iets wat ik voor alles kan gebruiken, dat het een beetje beschermt en wellicht gaat glimmen?
Tips?
DRide on!
C'est le ton qui fait la music
DR 800 s43 '93
C'est le ton qui fait la music
DR 800 s43 '93
Na een uitgebreid antwoordt van ouwe reus over een dubbele koplamp, kwam ik op metaled.nl iemand ervaring mee?
Ik kijk naar mogelijkheden om de verlichting te verbeteren. De koplamp dus vervangen of iets toevoegen.
Suggesties?
Ik kijk naar mogelijkheden om de verlichting te verbeteren. De koplamp dus vervangen of iets toevoegen.
Suggesties?
DRide on!
C'est le ton qui fait la music
DR 800 s43 '93
C'est le ton qui fait la music
DR 800 s43 '93
Na een uitgebreid antwoordt van ouwe reus over een dubbele koplamp, kwam ik op meegaled.nl iemand ervaring mee?
Ik kijk naar mogelijkheden om de verlichting te verbeteren. De koplamp dus vervangen of iets toevoegen.
Suggesties?
Ik kijk naar mogelijkheden om de verlichting te verbeteren. De koplamp dus vervangen of iets toevoegen.
Suggesties?
DRide on!
C'est le ton qui fait la music
DR 800 s43 '93
C'est le ton qui fait la music
DR 800 s43 '93
De meeste jongens hier vinden het vies maken van de BIG leuk, maar schoonmaken....
BIG zit bij mij nu ook onder de modder, maar normaal met meguiars shampoo en meguiars tech wax, glimt 'ie weer als een ... (sorry Leo )
De dubbele koplamp ziet er leuk uit, maar de lichtopbrengst is niet bijzonder. Om gezién te worden heb ik dagrijlicht op de valbeugels, en geven 's-avond ook onverwacht veel licht op de weg vlak voor je. Met de standaard koplamp kan je winst boeken door andere halogeenlampen te gebruiken met verhoogde opbrengst. Of Xenon natuurlijk, da's echt een bak licht in de originele koplamp. Na het rijden op een onverlichte dijk heb ik projectors gekocht met een lichtopbrengst van "125W" terwijl ze zelf geloof ik maar 30W per stuk verbruiken. Die hang ik binnenkort aan de knipperlichtbeugels
LED alternatieven voor de H4 halogeenlamp zijn er nauwelijk. En de LED's met een hoge lichtopbrengst hebben een enorm koellichaam aan de achterzijde en/of een ventilator om niet gelijk weg te smelten en/of hebben een losse extra trafo ("balast") . Stond aardig wat van genoemd op het forum.v-strom.nl.
BIG zit bij mij nu ook onder de modder, maar normaal met meguiars shampoo en meguiars tech wax, glimt 'ie weer als een ... (sorry Leo )
De dubbele koplamp ziet er leuk uit, maar de lichtopbrengst is niet bijzonder. Om gezién te worden heb ik dagrijlicht op de valbeugels, en geven 's-avond ook onverwacht veel licht op de weg vlak voor je. Met de standaard koplamp kan je winst boeken door andere halogeenlampen te gebruiken met verhoogde opbrengst. Of Xenon natuurlijk, da's echt een bak licht in de originele koplamp. Na het rijden op een onverlichte dijk heb ik projectors gekocht met een lichtopbrengst van "125W" terwijl ze zelf geloof ik maar 30W per stuk verbruiken. Die hang ik binnenkort aan de knipperlichtbeugels
LED alternatieven voor de H4 halogeenlamp zijn er nauwelijk. En de LED's met een hoge lichtopbrengst hebben een enorm koellichaam aan de achterzijde en/of een ventilator om niet gelijk weg te smelten en/of hebben een losse extra trafo ("balast") . Stond aardig wat van genoemd op het forum.v-strom.nl.
Yesterday is history.
Tomorrow is a mystery.
Today is a gift. That’s why it’s called the present.
Tomorrow is a mystery.
Today is a gift. That’s why it’s called the present.
Meguiars is wel heel duur, maar werkt wel als een malle, vooral als je de bijbehorende opbrengpads en een microvezel doek gebruikt...Ouwe Reus schreef:De meeste jongens hier vinden het vies maken van de BIG leuk, maar schoonmaken....
BIG zit bij mij nu ook onder de modder, maar normaal met meguiars shampoo en meguiars tech wax, glimt 'ie weer als een ... (sorry Leo )
Goedkoper is gewoon autoshampoo en turtle wax gebruiken. Als het heel dof is kan je ook nog commandant 5 (of misschien zelfs nog fijner, maar ik gebruikte 5) om het weer een beetje glimmend te krijgen.
Zelf vandaag weer verder gegaan met demonteren/schoonmaken van de groene Big, ben blij met de griptang, is meestal de enige manier om die vastgeroeste kuip-imbusjes gangbaar te krijgen...
Ducati 748 & DR BIG
Het Grote BIG Injectie topic
Het Grote BIG Injectie topic
De Motbatt heeft drie jaar (buitensporig) op z'n donder gehad en draaide de startmotor nèt niet hard genoeg meer rond bij koude motor (en dikke(re) olie).
Daarom weer zo'n gele rakker in de BIG geplaatst. Heerlijk ding die BIG, maar vraagt met deze setup wel erg veel van mijn zelfbeheersing .
Verder het standaard blok afgemonteerd. Alleen nog ff de kleppen stellen, maar weet nog niet helemaal wat ik met blok ga doen wat betreft de NA. Wil ook hierin wel een HRT NA, maar het spaarvarken afgelopen maand al een nekslag gegeven. Blok gaat voorlopig in de stelling en dan ga ik het Monster blok eens inwendig bekijken.
Daarom weer zo'n gele rakker in de BIG geplaatst. Heerlijk ding die BIG, maar vraagt met deze setup wel erg veel van mijn zelfbeheersing .
Verder het standaard blok afgemonteerd. Alleen nog ff de kleppen stellen, maar weet nog niet helemaal wat ik met blok ga doen wat betreft de NA. Wil ook hierin wel een HRT NA, maar het spaarvarken afgelopen maand al een nekslag gegeven. Blok gaat voorlopig in de stelling en dan ga ik het Monster blok eens inwendig bekijken.
Yesterday is history.
Tomorrow is a mystery.
Today is a gift. That’s why it’s called the present.
Tomorrow is a mystery.
Today is a gift. That’s why it’s called the present.
Helaas geen spannende verhalen Bert.bert55 schreef:vertel , vertel…….
Gisteren de kop gelicht van mijn potentiële reserve-reserve-blok om te kijken of er nog een fatsoenlijke stampert in het Monsterblok draait, maar een klep heeft ietsiepietsie te veel speling zal ik maar zeggen. En de cilinder is ook wat te ruim voor de stampert, dus heb gelijk een streep gehaald door het idee om dit blok weer netjes op te bouwen. Op zich zijn de (standaard) stampert en cilinder best netjes, maar zijn nog niet zo lang geleden "tot elkaar gekomen" en niet een hele goed match. De boel kotteren + honen + nieuwe overmaat stampert monteren is in mijn geval niet zinvol. Dit blok zal binnenkort in onderdeeltjes worden aangeboden....
Yesterday is history.
Tomorrow is a mystery.
Today is a gift. That’s why it’s called the present.
Tomorrow is a mystery.
Today is a gift. That’s why it’s called the present.
Ja daar heb ik wat aan Leo, heel erg bedankt.
Deze modificatie maakt de decompresseur gewoon overbodig, dat jullie dat niet doorhebben
Deze modificatie maakt de decompresseur gewoon overbodig, dat jullie dat niet doorhebben
Yesterday is history.
Tomorrow is a mystery.
Today is a gift. That’s why it’s called the present.
Tomorrow is a mystery.
Today is a gift. That’s why it’s called the present.
- de antrapper
- Berichten: 2199
- Lid geworden op: zo jun 22, 2003 22:05
- Locatie: Apeldoorn
Kijk, ieder nadeel heb z'n voordeel
Big Bigger Tiger en weer Big
Na de dramatische klep had ik even een rotgevoel, maar de cilinderkop lijkt nog de moeite waard.
De klepzittingen van de beide uitlaatkleppen moeten denk ik wel geslepen worden door een prof, want het lijkt of er piepkleine "deukjes" in de klepzitting zitten. En dan maar gelijk twee nieuwe uitlaatkleppen. Kan geen schade ontdekken door een stuk klep. Kop is gevlakt, dus normaal gesproken een hogere compressie als resultaat. Vraag mij werkelijk af of het blok lekker heeft gelopen!? Maar voorlopig geen haast, gaat gewoon met kleppendeksel, NA en tuimelaars de onderdelenbak in (tenzij iemand een complete kop zoekt )
Zijn uitlaatkleppen van het merk VESRAH overigens een goed alternatief? Op Ebay zijn ze namelijk niet duur: 53 euro per twee inclusief de postduif.
De klepzittingen van de beide uitlaatkleppen moeten denk ik wel geslepen worden door een prof, want het lijkt of er piepkleine "deukjes" in de klepzitting zitten. En dan maar gelijk twee nieuwe uitlaatkleppen. Kan geen schade ontdekken door een stuk klep. Kop is gevlakt, dus normaal gesproken een hogere compressie als resultaat. Vraag mij werkelijk af of het blok lekker heeft gelopen!? Maar voorlopig geen haast, gaat gewoon met kleppendeksel, NA en tuimelaars de onderdelenbak in (tenzij iemand een complete kop zoekt )
Zijn uitlaatkleppen van het merk VESRAH overigens een goed alternatief? Op Ebay zijn ze namelijk niet duur: 53 euro per twee inclusief de postduif.
Yesterday is history.
Tomorrow is a mystery.
Today is a gift. That’s why it’s called the present.
Tomorrow is a mystery.
Today is a gift. That’s why it’s called the present.
Vandaag weer eens verder gegaan de groene te demonteren.
Lang lopen vechten met de spanningsregelaar (oorzaak: De accubak was leeg, waardoor die de klap van de slagschroevendraaier opving. Even een kapotte accu er in gezet en toen was het twee tikjes en in had de SR in handen). Daarna ruzie gemaakt met de collector en de voorbocht. Collector is in de prullenbak verdwenen, voorbocht was nog netjes.
Op dit moment is het een rollend frame met daarin een motorblok + toebehoren (bobines, oliekoeler, ketting en tandwielen) en een kabelboom.
Morgen maar eens kijken of we met verkrachte eenden het blok er uit kunnen lepelen.
Lang lopen vechten met de spanningsregelaar (oorzaak: De accubak was leeg, waardoor die de klap van de slagschroevendraaier opving. Even een kapotte accu er in gezet en toen was het twee tikjes en in had de SR in handen). Daarna ruzie gemaakt met de collector en de voorbocht. Collector is in de prullenbak verdwenen, voorbocht was nog netjes.
Op dit moment is het een rollend frame met daarin een motorblok + toebehoren (bobines, oliekoeler, ketting en tandwielen) en een kabelboom.
Morgen maar eens kijken of we met verkrachte eenden het blok er uit kunnen lepelen.
Ducati 748 & DR BIG
Het Grote BIG Injectie topic
Het Grote BIG Injectie topic
-
- Berichten: 8370
- Lid geworden op: do apr 06, 2006 11:32
- Locatie: Bij Utreg
Verkracht de eenden niet te hard, blok bouten los maken maar laten zitten, Big op zn zij leggen en bouten er uit, big weer op tillen en t blok latten liggen...
Suzuki DR 800 1997, KTM Adv 640 1997
Heb je dan geen problemen met de olie? En maakt het nog uit op welke zij je hem legt? Laatste twee keer met blok wisselen hebben we met twee/drie man en een krikje het blok er uit getild...zappa.suzuki schreef:Verkracht de eenden niet te hard, blok bouten los maken maar laten zitten, Big op zn zij leggen en bouten er uit, big weer op tillen en t blok latten liggen...
Ducati 748 & DR BIG
Het Grote BIG Injectie topic
Het Grote BIG Injectie topic
Ik moet zeggen, Zappa zijn oplossing is brilliant. heb het nu zo één keer gedaan. Maar toen laatst een mooi blok in een moi frame moest heb ik het toch ingelegd met duck tape op de beschadeging gevoelige plaatsen. maarre 2 of 3 man, ik ben onderhand een ouwe vent maar flik het toch nog steeds in mijn eentje. motor op de heftafel, die ietsjes omhoog. frame vastgesnoerd met spanriemen en voorzichtig er uit of er in door het blok eerst schuin in de opening te zetten (met een stevige doek om de frame buis) en daarna er in laten zakken op dde krik met een hout blok er op. Altijd langs de rechterkant gedaan.
Futurist
Futurist
Suzuki Katana GSX 750S '82
Dr 750 '89 SR41 en '90 SR42
DR 800 SR43 3X '95, '96, '97
Aprilia RSV Mille '99
Triumph Sprint ST 955 '99
Aprilia RST Futura '04
Triumph Daytona 955i ,06
Dr 750 '89 SR41 en '90 SR42
DR 800 SR43 3X '95, '96, '97
Aprilia RSV Mille '99
Triumph Sprint ST 955 '99
Aprilia RST Futura '04
Triumph Daytona 955i ,06