The Pioneers of History Rally
Moderators: ghulst, DR-Big, zappa.suzuki
http://www.rallyeraidlespionniersdelhis ... nscrire.ws
Onze franse vrienden waren ons reeds voor:
http://drmania.free.fr/phpbb3/viewtopic.php?f=39&t=9206
Kunnen we onderweg nog even op de koffie in Lapalisse
Gaaf, maar vraagt volgens mij toch iets meer voorbereiding als een ritje op zondagmiddag.
OJ
OJ
TARIEVEN VAN RALLY RAID
om uw aanvraag te valideren, zal je onvermijdelijk moeten inschrijfgeld van betalen
- Om te registreren met de auto, zijn de inschrijfgelden samengesteld uit een enkel pakket automatische piloot copiloot
- Voor truck registraties, het inschrijfgeld zijn samengesteld uit een enkel pakket truck piloot copiloot - voor motorfiets registratie, worden inschrijfgeld samengesteld uit een enkel pakket motorrijder
- Voor hulp bij registratie, toegangsprijzen zijn samengesteld uit twee pakketten:
- Pakket 1 voertuig met chauffeur
- Pakket 2 + personenauto chaufeur
Vign_Joss_le_volant
INBEGREPEN IN DE REGISTRATIE RATE
- Verzekering Aansprakelijkheid alleen geldig op de gehele cursus
- Medische Ondersteuning
- Road book, Briefing
- Plaque ras
- Speciale eigen grond
- Accommodatie met bivakken, kamperen
- Medisch Team
- Home inblikken
- Diner Closing
TOTAAL REGISTRATIE: AUTO RATE: 700 €
TOTAAL REGISTRATIE: TRUCK PRIJS: 700 €
TOTAAL REGISTRATIE: MOTO PRIJS: 500 €
TOTAAL REGISTRATIE: RATE hulppakket 1: 350 €
TOTAAL REGISTRATIE: RATE hulppakket 2: € 350 + € 50 per passagier
BETALING
- Een inschrijving
- Voor de categorieën Auto, Vrachtwagen, de eerste betaling van € 350
- Voor de motorfiets klasse, de eerste betaling van € 250
- Voor de categorieën dienst 1 betaling van € 200 plus € 50 passagiers
- Het saldo per 15 april 2015
ANNULERINGSBELEID
- Voordat 2015/01/06, € 300 kosten ingehouden
- Na 2015/08/27, 100% van de kosten ingehouden
TL'O behoudt zich het recht voor om de onvolledige registratie dossiers of enige verplichting die niet volledig door op 15 april 2015. Ook is betaald over de niet-naleving van de vervaldag zal resulteren in een te valideren 10% stijging van de verschuldigde bedragen op de vervaldag
om uw aanvraag te valideren, zal je onvermijdelijk moeten inschrijfgeld van betalen
- Om te registreren met de auto, zijn de inschrijfgelden samengesteld uit een enkel pakket automatische piloot copiloot
- Voor truck registraties, het inschrijfgeld zijn samengesteld uit een enkel pakket truck piloot copiloot - voor motorfiets registratie, worden inschrijfgeld samengesteld uit een enkel pakket motorrijder
- Voor hulp bij registratie, toegangsprijzen zijn samengesteld uit twee pakketten:
- Pakket 1 voertuig met chauffeur
- Pakket 2 + personenauto chaufeur
Vign_Joss_le_volant
INBEGREPEN IN DE REGISTRATIE RATE
- Verzekering Aansprakelijkheid alleen geldig op de gehele cursus
- Medische Ondersteuning
- Road book, Briefing
- Plaque ras
- Speciale eigen grond
- Accommodatie met bivakken, kamperen
- Medisch Team
- Home inblikken
- Diner Closing
TOTAAL REGISTRATIE: AUTO RATE: 700 €
TOTAAL REGISTRATIE: TRUCK PRIJS: 700 €
TOTAAL REGISTRATIE: MOTO PRIJS: 500 €
TOTAAL REGISTRATIE: RATE hulppakket 1: 350 €
TOTAAL REGISTRATIE: RATE hulppakket 2: € 350 + € 50 per passagier
BETALING
- Een inschrijving
- Voor de categorieën Auto, Vrachtwagen, de eerste betaling van € 350
- Voor de motorfiets klasse, de eerste betaling van € 250
- Voor de categorieën dienst 1 betaling van € 200 plus € 50 passagiers
- Het saldo per 15 april 2015
ANNULERINGSBELEID
- Voordat 2015/01/06, € 300 kosten ingehouden
- Na 2015/08/27, 100% van de kosten ingehouden
TL'O behoudt zich het recht voor om de onvolledige registratie dossiers of enige verplichting die niet volledig door op 15 april 2015. Ook is betaald over de niet-naleving van de vervaldag zal resulteren in een te valideren 10% stijging van de verschuldigde bedragen op de vervaldag
op 30 seconden: https://www.youtube.com/watch?v=TrZ9jy5yIM8
Die voorbereidingen voor zoiets vallen best mee, ze vallen onder de hobby Rally's. Ik heb de OER ooit (uit) gereden op de 29e plaats van de zware klasse waar toen oud Nederlands kampioenen enduro mee reden. Het is zwaar maar met hulp van elkaar, een goede kist uitgekiende onderdelen en gereedschap is het echt wel te doen zonder dat je van je Big een echte Dakar replika moet maken. Carlo heeft er ook al ietsmeer ervaring mee als ikzelf en hij kan je ook van adviezen voorzien. Het is echt leuk en met gezond verstand heb je er een mooie vakantie aan. De OER (Oost Europa Rally) ging ook door de mooiste gebieden en de enige afvallers waren KTM's en BMW's (echt waar geen flauwe grap) en ieder kon op zijn niveau op een dag de etappe's goed doen. Natuurlijk waren er al om 1300 uur binnen terwijl wij meestal maar net op tijd waren voor het eten (of nog later)
Het is echt een geweldige beleving.
Als we besluiten als forum deel te nemen, wie dan dus mee gaat, groepje van een man of 3 minimaal nodig, dan wil ik er wel graag bij zijn.
Het is in ieder geval een geweldige beleving.
futurist
Het is echt een geweldige beleving.
Als we besluiten als forum deel te nemen, wie dan dus mee gaat, groepje van een man of 3 minimaal nodig, dan wil ik er wel graag bij zijn.
Het is in ieder geval een geweldige beleving.
futurist
Suzuki Katana GSX 750S '82
Dr 750 '89 SR41 en '90 SR42
DR 800 SR43 3X '95, '96, '97
Aprilia RSV Mille '99
Triumph Sprint ST 955 '99
Aprilia RST Futura '04
Triumph Daytona 955i ,06
Dr 750 '89 SR41 en '90 SR42
DR 800 SR43 3X '95, '96, '97
Aprilia RSV Mille '99
Triumph Sprint ST 955 '99
Aprilia RST Futura '04
Triumph Daytona 955i ,06
Hier int zuiden zitten al 2 BIggers er serieus aan te denken maar we rijden hier altijd in de Jostimodus :
- genieten, foto`s maken, picknickje, meet the vrouwelijke locals, biertjes veel lol hebben en toch uitrijden
Ieder wedstrijd element is ons onbekend en onze grote vraag is of we het daar mee gaan redden want onze ervaringen
met de meeste ritjes is dat de men allemaal familie van Jeffrey Herlings denkt te zijn.
Edit: de franse taal leren lijkt me ook een must want met " patturain das pas fain " komen we niet ver mee denkik
- genieten, foto`s maken, picknickje, meet the vrouwelijke locals, biertjes veel lol hebben en toch uitrijden
Ieder wedstrijd element is ons onbekend en onze grote vraag is of we het daar mee gaan redden want onze ervaringen
met de meeste ritjes is dat de men allemaal familie van Jeffrey Herlings denkt te zijn.
Edit: de franse taal leren lijkt me ook een must want met " patturain das pas fain " komen we niet ver mee denkik
Hey jongens,
Als het je uitkomt zeker meedoen, ik heb alle edities al gereden samen met Carlo,Dirk,Daniel enz. Super toffe rally,
GEEN wedstijd, het is precies allemaal echt, er word gereden op Roadbook, met de nodige CP's, specials, strafpunten en dergelijke.
Maar op het einde zijn het eigenlijk enkele "gekronomitreerde specials" die de eerste plaatsen bepalen.(kun je voorstellen dat ik verleden uitgave 2de werd in de eindstand)
Dus zo een vaart neemt het niet! Het mooie aan deze Rally is de gemoedelijke sfeer onder de deelnemers, de avonden in de bivac's, lekker gezellig bij praten bij biertje en eten, iederee in zijn eigen tentje, de supermooie landschappen die je elke dag ziet veranderen in het af te leggen parcours enz
De afstand van de routes zijn best te doen.
Als ik het goed voor heb gaan de inschrijvingen weldra open!
Wees er op tijd bij want er is een limiet aan deelnemers.
ps; ja, verleden jaar stond ik op de cover van de flyer en had de eer met het startnummer één rond te rijden (heeft meer na - dan voordelen hoor, altijd als eerste van start gaan (bv7.00h smorgens) is niet zo prettig )
@ DR-Big
Pinnen jullie maar een datum, dan regellen wij (Carlo,Dirk en ik zelf) wel een super mooi allroad ritje hier in de buurt, we hebben echt een mooie van +-220km
Als het je uitkomt zeker meedoen, ik heb alle edities al gereden samen met Carlo,Dirk,Daniel enz. Super toffe rally,
GEEN wedstijd, het is precies allemaal echt, er word gereden op Roadbook, met de nodige CP's, specials, strafpunten en dergelijke.
Maar op het einde zijn het eigenlijk enkele "gekronomitreerde specials" die de eerste plaatsen bepalen.(kun je voorstellen dat ik verleden uitgave 2de werd in de eindstand)
Dus zo een vaart neemt het niet! Het mooie aan deze Rally is de gemoedelijke sfeer onder de deelnemers, de avonden in de bivac's, lekker gezellig bij praten bij biertje en eten, iederee in zijn eigen tentje, de supermooie landschappen die je elke dag ziet veranderen in het af te leggen parcours enz
De afstand van de routes zijn best te doen.
Als ik het goed voor heb gaan de inschrijvingen weldra open!
Wees er op tijd bij want er is een limiet aan deelnemers.
ps; ja, verleden jaar stond ik op de cover van de flyer en had de eer met het startnummer één rond te rijden (heeft meer na - dan voordelen hoor, altijd als eerste van start gaan (bv7.00h smorgens) is niet zo prettig )
@ DR-Big
Pinnen jullie maar een datum, dan regellen wij (Carlo,Dirk en ik zelf) wel een super mooi allroad ritje hier in de buurt, we hebben echt een mooie van +-220km
Alée een teaser (2014 )speciaal voor de Big Brothers
https://www.youtube.com/watch?v=-PHN_gE ... e=youtu.be
https://www.youtube.com/watch?v=-PHN_gE ... e=youtu.be
bij de buren een doorlopend topic over dit onderwerp.
https://www.youtube.com/watch?v=TrZ9jy5yIM8
Tot nu toe al acht Nederlandse en acht Belgische motards aan de start.
Word weer een leuke week . 2x Dr 650's en 3 x Big's
Tot nu toe al acht Nederlandse en acht Belgische motards aan de start.
Word weer een leuke week . 2x Dr 650's en 3 x Big's
Ziehier de data voor de editie 2016 . Bivak en technische keuring op Chateau de Lastours (Portel des Corbières) 15 september vanaf 10 uur.
16 september inscheping om 10uur haven Barcelona (Lastours - Barcelona 250 km)
Aankomst Tanger 17- 18 september rond 13uur douane en verbindingsetappe naar Merzouga (750 km....)
Van 19 tot 25 sep rallye etappes
Terugkeer 28 sept haven Tanger 23 uur aankomst Barcelona 30 sept 7 uur.
Inschrijvingen open vanaf 30 jan 2016
16 september inscheping om 10uur haven Barcelona (Lastours - Barcelona 250 km)
Aankomst Tanger 17- 18 september rond 13uur douane en verbindingsetappe naar Merzouga (750 km....)
Van 19 tot 25 sep rallye etappes
Terugkeer 28 sept haven Tanger 23 uur aankomst Barcelona 30 sept 7 uur.
Inschrijvingen open vanaf 30 jan 2016
Lijkt erop dat de organisatie van dit evenement voortaan in handen is van : http://www.merzougarally.com/#
Nee toch echt niet hoor , organisatie TLO France
Merzouga rally hoort bij de Dakar series en die worden georganiseerd voor potentiele Dakar rijders (trainingrally) Maar ook omdat veel Dakar deelnemers Zuid America en de manier van de rally daar meer dan beu zijn. Heeft niks meer te maken met de Paris Dakar van vroeger
Merzouga rally hoort bij de Dakar series en die worden georganiseerd voor potentiele Dakar rijders (trainingrally) Maar ook omdat veel Dakar deelnemers Zuid America en de manier van de rally daar meer dan beu zijn. Heeft niks meer te maken met de Paris Dakar van vroeger