tanktasje

voor algemene onderwerpen die wel iets met motoren te maken hebben, maar die niet in de onderstaande categorieën thuishoren.

Moderator: ghulst

Plaats reactie
frans
Berichten: 97
Lid geworden op: ma jul 08, 2002 15:23
Locatie: Almelo

Ik wil van m'n malle heuptasje af. Hinderlijk en volgens mij nog gevaarlijk ook met o.a. dat harde gereedschap erin.
Nu heb ik zitten zoeken naar een klein tanktasje maar ik kom niets tegen wat qua breedte op de voorkant van de buddy past, maw allemaal veuls te breed. Logisch wat het zijn immers tanktassen.
Wie heeft een idee (of weet) waar ik iets kan kopen wat fatsoenlijk op de voorkant van een exc300 buddy past?

gr v Frans
JoeBaR
Berichten: 1980
Lid geworden op: zo aug 17, 2003 14:01
Locatie: HiLLeGoM

wat neem je allemaal mee dan ????? voor tools is er soms nog wat ruimte in de luchtfilterbak , tasjes vind ik zelf altijd erg lastig om mee te zeulen
4 strokes only !!
gassen
Berichten: 1308
Lid geworden op: di mar 30, 2004 22:24
Locatie: Limboland

Tasje achterop het spatbord. Ik heb voor mijn KTM een bagagedrager gemaakt. Zit een tasje op met ongeveer 1kg aan gereedschap (kettingbreker , dopsleutels, enz). Zonder bagagedrager boog het spatbord te veel door waardoor de kentekenplaat telkens een artistiek meesterwerkje werd. Spatbord zit nu met 1extra bout (M6) in het midden van de bagagedrager. De drager met 2 inbusbouten M5 en 1x M6 (uitlaatdemperbout).
Bijlagen
KTMdrager.jpg
KTMdrager.jpg (65.13 KiB) 4040 keer bekeken
Wegen? Waar wij gaan zijn geen wegen!
EXC450-R / KLX250
celsa
Berichten: 1269
Lid geworden op: za dec 22, 2007 16:29
Locatie: Oud-Turnhout
Contacteer:

:shock: dit is pas een goed idee,
dat wil ik ook, heb precies het zelfde probleem,
Kun je mij een meer gedetailleerde foto bezorgen, dit wil ik echt hebben (na maken)

hier zou ik echt blij mee zijn!
schwalbe
Berichten: 38
Lid geworden op: wo nov 23, 2011 21:05

Ehhh,sleutelen doe je toch voordat je gaat rijden? :mrgreen:
JoeBaR
Berichten: 1980
Lid geworden op: zo aug 17, 2003 14:01
Locatie: HiLLeGoM

moet jij zeggen , denk nog even aan je laatste mountainbike ritje... :toost:
4 strokes only !!
gassen
Berichten: 1308
Lid geworden op: di mar 30, 2004 22:24
Locatie: Limboland

bagagedrager.jpg
bagagedrager.jpg (77 KiB) 4024 keer bekeken
gedetailleerde heb ik het niet.

Wel waar het idee vanaf komt. Was voor mij wat te breed
De bijlage bagagedrager.jpg is niet meer beschikbaar
Bijlagen
KTM rack_2008.jpg
KTM rack_2008.jpg (64.64 KiB) 4024 keer bekeken
Wegen? Waar wij gaan zijn geen wegen!
EXC450-R / KLX250
celsa
Berichten: 1269
Lid geworden op: za dec 22, 2007 16:29
Locatie: Oud-Turnhout
Contacteer:

Toch bedankt hoor,
Ga ik binnenkort toch eens proberen na te maken, achter op het spatbord/zadel zitten bij mij nu ook de reserve binnenbanden op vast gebonden,
ik ben nu eenmaal iemand die ALTIJD een voor- en achterste binnenband mee zeuld,
En dat is toch net iets TE zwaar/vervelend om IN de rugzak te hebben, dit "stoeltje" is een perfecte oplossing :wink:
thx
frans
Berichten: 97
Lid geworden op: ma jul 08, 2002 15:23
Locatie: Almelo

Hoewel ik onder de indruk ben van de inventiviteit om zo'n doordachte bagagedrager te maken is het niet wat ik wil. Ik herinner me namelijk dat zo'n pakketje achterop net iets te hoog kan zijn. Ik ben ooit een beetje lullig afgestapt omdat mijn rechter been (met mijn linker stond ik in een kuiltje) bleef hangen achter het gereedschapstasje wat ik achterop had.
Ik heb ondertussen ontdekt dat KTM een tasje kan leveren, weliswaar ook voor achterop het spatbord, maar qua afmetingen klopt het denk ik ongeveer wel met wat ik zoek en het lijkt me stug dat ik dat niet voorop ipv achterop gemonteerd kan krijgen.

Dan nog een tip voor Celsa: Neem een paar bib-moussen! Kun je eindelijk die binnenbanden, bandenlichters en luchtpomp/-patronen thuis laten.

Bedankt zover en groet van Frans
JoeBaR
Berichten: 1980
Lid geworden op: zo aug 17, 2003 14:01
Locatie: HiLLeGoM

wat rijden jullie voor ritten dan ? bij de gewone otr ritten in NL en Belgie heb ik nooit gereedschap mee
4 strokes only !!
frans
Berichten: 97
Lid geworden op: ma jul 08, 2002 15:23
Locatie: Almelo

Het onderwerp van dit draadje gaat zo wel naar de knoppen!

Maar goed, om toch te reageren op de vraag: Ik rijd nooit en te nimmer ritten.
Ik moet er zelfs niet aan denken. Voor mij zijn dat teveel mensen bijeen inclusief allerlei lui die hun eigen veiligheid -dus laat staan de mijne- niet hoog op de prioriteitenlijst hebben staan. Nee dus, de rittentijd ligt ver achter me.
Ik vind mijn plezier in bergachtige oorden. Ik houd van harde ondergronden. Van Oost Europa tot Apenijnen en Pyreneeën, zolang het maar in max twee dagen auto rijden te bereiken is.
Maximaal 3 a 4 rijders en de interne mens niet vergeten.

gr v Frans
gassen
Berichten: 1308
Lid geworden op: di mar 30, 2004 22:24
Locatie: Limboland

Ik rij een paar OTR's in Nederland, dag/middagtrips met mijn vrouw of motormaat in Nederland en in de nazomer ga ik met mijn vrouw 3 dagen in Noord-Frankrijk rijden (op GPS). Spul en gereedschap wat ik bij me heb heeft me al vaak "gered" zodat ik niet een heel eind terug hoef te lopen of via de weg terug hoef naar de parkeerplaats (bij OTR's). Bovendien heb ik al behoorlijk wat gestrande rijders kunnen helpen.
Wegen? Waar wij gaan zijn geen wegen!
EXC450-R / KLX250
schwalbe
Berichten: 38
Lid geworden op: wo nov 23, 2011 21:05

Voor Oost-Europa zou ik een kalashnikov meenemen.Betrouwbaar en heeft zijn nut bewezen.Van de rest zou ik zeggen:onderhoud = behoud.En misschien een Lonely Planet voor dichtsbijzijnde slaapplek. :mrgreen:
JoeBaR
Berichten: 1980
Lid geworden op: zo aug 17, 2003 14:01
Locatie: HiLLeGoM

en bedankt voor je serieuze bijdrage op dit forum fietsband :roll:
4 strokes only !!
frans
Berichten: 97
Lid geworden op: ma jul 08, 2002 15:23
Locatie: Almelo

Terug naar het onderwerp:
Het tasje uit het "Powerparts" assortiment van KTM, bedoeld om op het achterspatbord te knopen doet perfect dienst als tanktasje. Het is eigenlijk een soort wijd uitlopende waterdichte zak die je aan de voorkant dubbel moet vouwen om af te sluiten en die je met riempjes vastsnoert op de motor. Zoals gezegd, eigenlijk voor achterop met speciale meegeleverde boutjes en hulpstukken maar prima geschikt voor voorop. Twee riemen aan de voorkant bevestig je aan de valbeugels van de koelers en twee riemen aan de achterkant maak je onder de voorkant van de buddy vast. De tankbeluchting heeft precies genoeg ruimte.
Regenbroek, -jas, extra handschoenen, gereedschapset en busje tweetaktolie passen er goed in.

gr v Frans
Plaats reactie