Ik wil van m'n malle heuptasje af. Hinderlijk en volgens mij nog gevaarlijk ook met o.a. dat harde gereedschap erin.
Nu heb ik zitten zoeken naar een klein tanktasje maar ik kom niets tegen wat qua breedte op de voorkant van de buddy past, maw allemaal veuls te breed. Logisch wat het zijn immers tanktassen.
Wie heeft een idee (of weet) waar ik iets kan kopen wat fatsoenlijk op de voorkant van een exc300 buddy past?
gr v Frans
tanktasje
Moderator: ghulst
Tasje achterop het spatbord. Ik heb voor mijn KTM een bagagedrager gemaakt. Zit een tasje op met ongeveer 1kg aan gereedschap (kettingbreker , dopsleutels, enz). Zonder bagagedrager boog het spatbord te veel door waardoor de kentekenplaat telkens een artistiek meesterwerkje werd. Spatbord zit nu met 1extra bout (M6) in het midden van de bagagedrager. De drager met 2 inbusbouten M5 en 1x M6 (uitlaatdemperbout).
- Bijlagen
-
- KTMdrager.jpg (65.13 KiB) 4590 keer bekeken
Wegen? Waar wij gaan zijn geen wegen!
EXC450-R / KLX250
EXC450-R / KLX250
dit is pas een goed idee,
dat wil ik ook, heb precies het zelfde probleem,
Kun je mij een meer gedetailleerde foto bezorgen, dit wil ik echt hebben (na maken)
hier zou ik echt blij mee zijn!
dat wil ik ook, heb precies het zelfde probleem,
Kun je mij een meer gedetailleerde foto bezorgen, dit wil ik echt hebben (na maken)
hier zou ik echt blij mee zijn!
Toch bedankt hoor,
Ga ik binnenkort toch eens proberen na te maken, achter op het spatbord/zadel zitten bij mij nu ook de reserve binnenbanden op vast gebonden,
ik ben nu eenmaal iemand die ALTIJD een voor- en achterste binnenband mee zeuld,
En dat is toch net iets TE zwaar/vervelend om IN de rugzak te hebben, dit "stoeltje" is een perfecte oplossing
thx
Ga ik binnenkort toch eens proberen na te maken, achter op het spatbord/zadel zitten bij mij nu ook de reserve binnenbanden op vast gebonden,
ik ben nu eenmaal iemand die ALTIJD een voor- en achterste binnenband mee zeuld,
En dat is toch net iets TE zwaar/vervelend om IN de rugzak te hebben, dit "stoeltje" is een perfecte oplossing
thx
Hoewel ik onder de indruk ben van de inventiviteit om zo'n doordachte bagagedrager te maken is het niet wat ik wil. Ik herinner me namelijk dat zo'n pakketje achterop net iets te hoog kan zijn. Ik ben ooit een beetje lullig afgestapt omdat mijn rechter been (met mijn linker stond ik in een kuiltje) bleef hangen achter het gereedschapstasje wat ik achterop had.
Ik heb ondertussen ontdekt dat KTM een tasje kan leveren, weliswaar ook voor achterop het spatbord, maar qua afmetingen klopt het denk ik ongeveer wel met wat ik zoek en het lijkt me stug dat ik dat niet voorop ipv achterop gemonteerd kan krijgen.
Dan nog een tip voor Celsa: Neem een paar bib-moussen! Kun je eindelijk die binnenbanden, bandenlichters en luchtpomp/-patronen thuis laten.
Bedankt zover en groet van Frans
Ik heb ondertussen ontdekt dat KTM een tasje kan leveren, weliswaar ook voor achterop het spatbord, maar qua afmetingen klopt het denk ik ongeveer wel met wat ik zoek en het lijkt me stug dat ik dat niet voorop ipv achterop gemonteerd kan krijgen.
Dan nog een tip voor Celsa: Neem een paar bib-moussen! Kun je eindelijk die binnenbanden, bandenlichters en luchtpomp/-patronen thuis laten.
Bedankt zover en groet van Frans
Het onderwerp van dit draadje gaat zo wel naar de knoppen!
Maar goed, om toch te reageren op de vraag: Ik rijd nooit en te nimmer ritten.
Ik moet er zelfs niet aan denken. Voor mij zijn dat teveel mensen bijeen inclusief allerlei lui die hun eigen veiligheid -dus laat staan de mijne- niet hoog op de prioriteitenlijst hebben staan. Nee dus, de rittentijd ligt ver achter me.
Ik vind mijn plezier in bergachtige oorden. Ik houd van harde ondergronden. Van Oost Europa tot Apenijnen en Pyreneeën, zolang het maar in max twee dagen auto rijden te bereiken is.
Maximaal 3 a 4 rijders en de interne mens niet vergeten.
gr v Frans
Maar goed, om toch te reageren op de vraag: Ik rijd nooit en te nimmer ritten.
Ik moet er zelfs niet aan denken. Voor mij zijn dat teveel mensen bijeen inclusief allerlei lui die hun eigen veiligheid -dus laat staan de mijne- niet hoog op de prioriteitenlijst hebben staan. Nee dus, de rittentijd ligt ver achter me.
Ik vind mijn plezier in bergachtige oorden. Ik houd van harde ondergronden. Van Oost Europa tot Apenijnen en Pyreneeën, zolang het maar in max twee dagen auto rijden te bereiken is.
Maximaal 3 a 4 rijders en de interne mens niet vergeten.
gr v Frans
Ik rij een paar OTR's in Nederland, dag/middagtrips met mijn vrouw of motormaat in Nederland en in de nazomer ga ik met mijn vrouw 3 dagen in Noord-Frankrijk rijden (op GPS). Spul en gereedschap wat ik bij me heb heeft me al vaak "gered" zodat ik niet een heel eind terug hoef te lopen of via de weg terug hoef naar de parkeerplaats (bij OTR's). Bovendien heb ik al behoorlijk wat gestrande rijders kunnen helpen.
Wegen? Waar wij gaan zijn geen wegen!
EXC450-R / KLX250
EXC450-R / KLX250
Terug naar het onderwerp:
Het tasje uit het "Powerparts" assortiment van KTM, bedoeld om op het achterspatbord te knopen doet perfect dienst als tanktasje. Het is eigenlijk een soort wijd uitlopende waterdichte zak die je aan de voorkant dubbel moet vouwen om af te sluiten en die je met riempjes vastsnoert op de motor. Zoals gezegd, eigenlijk voor achterop met speciale meegeleverde boutjes en hulpstukken maar prima geschikt voor voorop. Twee riemen aan de voorkant bevestig je aan de valbeugels van de koelers en twee riemen aan de achterkant maak je onder de voorkant van de buddy vast. De tankbeluchting heeft precies genoeg ruimte.
Regenbroek, -jas, extra handschoenen, gereedschapset en busje tweetaktolie passen er goed in.
gr v Frans
Het tasje uit het "Powerparts" assortiment van KTM, bedoeld om op het achterspatbord te knopen doet perfect dienst als tanktasje. Het is eigenlijk een soort wijd uitlopende waterdichte zak die je aan de voorkant dubbel moet vouwen om af te sluiten en die je met riempjes vastsnoert op de motor. Zoals gezegd, eigenlijk voor achterop met speciale meegeleverde boutjes en hulpstukken maar prima geschikt voor voorop. Twee riemen aan de voorkant bevestig je aan de valbeugels van de koelers en twee riemen aan de achterkant maak je onder de voorkant van de buddy vast. De tankbeluchting heeft precies genoeg ruimte.
Regenbroek, -jas, extra handschoenen, gereedschapset en busje tweetaktolie passen er goed in.
gr v Frans