Hallo medenoppers,
kan iemand me vertellen hoe de standaard veer van een CR250 afgesteld kan worden?
Ik heb een rode ring op de pot met een schroef erin,ik heb er al aan gedraaid maar lijkt weinig te veranderen.
Ik heb voornamelijk last op de langere rechte stukken met knippen erin dat het een beetje op een rodeo begint te lijken.
Achterwiel wordt te snel omhoog geveert.
Achtervering CR250
Moderator: ghulst
- te weinig stikstof in het reservoir.
- veer voorspanning te hoog
- uitgaande demping te hard ( veer komt te snel terug )
- ingaande demping te zacht ( veer gaat op een wasbord steeds verder in en heeft te weinig snelheid om uit te gaan)
ik zou zoieso even (laten) kijken of het reservoir nog op juiste druk staat, de rest kunnen we onder het genot van een aantal pilsjes even doornemen .
- veer voorspanning te hoog
- uitgaande demping te hard ( veer komt te snel terug )
- ingaande demping te zacht ( veer gaat op een wasbord steeds verder in en heeft te weinig snelheid om uit te gaan)
ik zou zoieso even (laten) kijken of het reservoir nog op juiste druk staat, de rest kunnen we onder het genot van een aantal pilsjes even doornemen .
BIERTAKT crossen en zuupn
Beste Joebar,vanavond even wezen sleutelen en de conclusie is:Als ik erop ga zitten zakt ie ongeveer 9cm door,onderste schroef 1klik in vanaf H,rode moer,helemaal in en dan 1 slag uit,schroef in rode moer in het midden.
Achterkant komt een stuk langzamer omhoog na inveren en het reservoir...Tsja.
Achterkant komt een stuk langzamer omhoog na inveren en het reservoir...Tsja.
JoeBar ik denk dat bij een te zware uitgaande demping de veer te langzaam terug komt en bij een wasbord heeft dit tot gevolg dat de motor achter steeds dieper komtJoeBaR schreef:- te weinig stikstof in het reservoir.
- veer voorspanning te hoog
- uitgaande demping te hard ( veer komt te snel terug )
- ingaande demping te zacht ( veer gaat op een wasbord steeds verder in en heeft te weinig snelheid om uit te gaan)
ik zou zoieso even (laten) kijken of het reservoir nog op juiste druk staat, de rest kunnen we onder het genot van een aantal pilsjes even doornemen .
Wegen? Waar wij gaan zijn geen wegen!
EXC450-R / KLX250
EXC450-R / KLX250
Dat is bijzonder nuttig,daar kan ik mee aan de slag.Bedankt.
Nog een ander vraagje waar ik even geen nieuw topic voor aan hoef te maken hoop ik.
Iemand die weet of er een kogeltje tussen je drukstift en armpje van je koppeling hoort,mijn koppeling gaat nl. erg zwaar,alles al uit elkaar gehad maar blijft erg/te zwaar gaan.
Nog een ander vraagje waar ik even geen nieuw topic voor aan hoef te maken hoop ik.
Iemand die weet of er een kogeltje tussen je drukstift en armpje van je koppeling hoort,mijn koppeling gaat nl. erg zwaar,alles al uit elkaar gehad maar blijft erg/te zwaar gaan.
hier voordat je toch weer een nieuw topic dreigt te openen : http://www.thumpertalk.com/topic/549310 ... rankshaft/
ff bladeren en je ziet dat er geen kogeltje in zit .
ff bladeren en je ziet dat er geen kogeltje in zit .
BIERTAKT crossen en zuupn
-
- Berichten: 27
- Lid geworden op: zo nov 15, 2015 14:47
Heb je de freesag en de race sag gemeten van je motor en als het achterwiel klapt moet je de veer onder vlugger laten uitkomen mvg peter
dat hebben we gemeten tijdens het rijden.
en nu zit er dus 5meter rolmaat tussen zn achterwiel
geintje , de veer is inmiddels gereviseerd en afgevult met gebruikte 10w40 en vervolgens op druk gezet met een fietspomp. dit is de gebruikelijke setup voor single-tracks in de jungle
en nu zit er dus 5meter rolmaat tussen zn achterwiel
geintje , de veer is inmiddels gereviseerd en afgevult met gebruikte 10w40 en vervolgens op druk gezet met een fietspomp. dit is de gebruikelijke setup voor single-tracks in de jungle
BIERTAKT crossen en zuupn