Achtervering CR250

voor alle (rij) technische vragen en antwoorden

Moderator: ghulst

Plaats reactie
schwalbe
Berichten: 38
Lid geworden op: wo nov 23, 2011 21:05

Hallo medenoppers,
kan iemand me vertellen hoe de standaard veer van een CR250 afgesteld kan worden?
Ik heb een rode ring op de pot met een schroef erin,ik heb er al aan gedraaid maar lijkt weinig te veranderen.
Ik heb voornamelijk last op de langere rechte stukken met knippen erin dat het een beetje op een rodeo begint te lijken.
Achterwiel wordt te snel omhoog geveert.
JoeBaR
Berichten: 1993
Lid geworden op: zo aug 17, 2003 14:01
Locatie: HiLLeGoM

- te weinig stikstof in het reservoir.
- veer voorspanning te hoog
- uitgaande demping te hard ( veer komt te snel terug )
- ingaande demping te zacht ( veer gaat op een wasbord steeds verder in en heeft te weinig snelheid om uit te gaan)

ik zou zoieso even (laten) kijken of het reservoir nog op juiste druk staat, de rest kunnen we onder het genot van een aantal pilsjes even doornemen .
BIERTAKT crossen en zuupn 💪🍻✊️
schwalbe
Berichten: 38
Lid geworden op: wo nov 23, 2011 21:05

Beste Joebar,vanavond even wezen sleutelen en de conclusie is:Als ik erop ga zitten zakt ie ongeveer 9cm door,onderste schroef 1klik in vanaf H,rode moer,helemaal in en dan 1 slag uit,schroef in rode moer in het midden.
Achterkant komt een stuk langzamer omhoog na inveren en het reservoir...Tsja.
Joop
Berichten: 950
Lid geworden op: do jan 01, 2004 20:28
Locatie: Zelhem

JoeBaR schreef:- te weinig stikstof in het reservoir.
- veer voorspanning te hoog
- uitgaande demping te hard ( veer komt te snel terug )
- ingaande demping te zacht ( veer gaat op een wasbord steeds verder in en heeft te weinig snelheid om uit te gaan)

ik zou zoieso even (laten) kijken of het reservoir nog op juiste druk staat, de rest kunnen we onder het genot van een aantal pilsjes even doornemen .
JoeBar ik denk dat bij een te zware uitgaande demping de veer te langzaam terug komt :idea: en bij een wasbord heeft dit tot gevolg dat de motor achter steeds dieper komt :idea:
Gebruikersavatar
gassen
Berichten: 1312
Lid geworden op: di mar 30, 2004 22:24
Locatie: Limboland

Wegen? Waar wij gaan zijn geen wegen!
EXC450-R / KLX250
schwalbe
Berichten: 38
Lid geworden op: wo nov 23, 2011 21:05

Dat is bijzonder nuttig,daar kan ik mee aan de slag.Bedankt.

Nog een ander vraagje waar ik even geen nieuw topic voor aan hoef te maken hoop ik.
Iemand die weet of er een kogeltje tussen je drukstift en armpje van je koppeling hoort,mijn koppeling gaat nl. erg zwaar,alles al uit elkaar gehad maar blijft erg/te zwaar gaan.
JoeBaR
Berichten: 1993
Lid geworden op: zo aug 17, 2003 14:01
Locatie: HiLLeGoM

hier voordat je toch weer een nieuw topic dreigt te openen : http://www.thumpertalk.com/topic/549310 ... rankshaft/

ff bladeren en je ziet dat er geen kogeltje in zit .
BIERTAKT crossen en zuupn 💪🍻✊️
Peter mechanic
Berichten: 27
Lid geworden op: zo nov 15, 2015 14:47

Heb je de freesag en de race sag gemeten van je motor en als het achterwiel klapt moet je de veer onder vlugger laten uitkomen mvg peter
JoeBaR
Berichten: 1993
Lid geworden op: zo aug 17, 2003 14:01
Locatie: HiLLeGoM

dat hebben we gemeten tijdens het rijden.

en nu zit er dus 5meter rolmaat tussen zn achterwiel :lol:


geintje , de veer is inmiddels gereviseerd en afgevult met gebruikte 10w40 en vervolgens op druk gezet met een fietspomp. dit is de gebruikelijke setup voor single-tracks in de jungle 8)
BIERTAKT crossen en zuupn 💪🍻✊️
Plaats reactie