Bobine vraag

Moderators: ghulst, DR-Big, zappa.suzuki

Thoran
Berichten: 821
Lid geworden op: di okt 26, 2010 19:04
Locatie: Enschede

futurist schreef:ik ben al aan het kijken wat via mijn vaste leverancier een doosje kost, minimaal 10, misschien dat een group buy interessant kan zijn. Ik kreeg al het technisch werkblad van hem gemaild en voor auto's 90000km maar voor motor fietsen 65000km............. dat blijkt te komen dat heel veel motorfietsen 1 keer per arbeidsslag voor niks vonken. Bij mijn Bandit was dit ook zo 1 bobine voor 2 bougie's met maar 1 lage spanning draad, dus de bougie die niet aan de arbeidslag bezig was vonkt dan ook.
futurist
Klopt dit ook voor een BIG? Op zich kan die toch gewoon 1 keer per 720 graden ontsteken?

Daarnaast hoorde ik dat iridium bougies slechter tegen olie kunnen dan normale bougies, klopt dat?
Ducati 748 & DR BIG
Het Grote BIG Injectie topic
futurist
Berichten: 3404
Lid geworden op: do jan 03, 2008 00:34
Locatie: Essen Belgie

daar is niks van gemeld...........

futurist

PS volgens mij steken ze die oliedamp ook in de fik
Suzuki Katana GSX 750S '82
Dr 750 '89 SR41 en '90 SR42
DR 800 SR43 3X '95, '96, '97
Aprilia RSV Mille '99
Triumph Sprint ST 955 '99
Aprilia RST Futura '04
Triumph Daytona 955i ,06
Ouwe Reus
Berichten: 2121
Lid geworden op: za jul 16, 2011 22:38
Locatie: SpikeCity

Thoran schreef:
Ouwe Reus schreef:Tientje per stuk, maar je hoeft ze nooooooit meer te vervangen :lol:
Echt een keihard bewijs dat ze het geld waard zijn, is er niet. Volgens RGV-DR 750 zijn ze beter, hij kan het weten :wink:
Waar zijn ze te vinden voor een tientje? Ik moet binnenkort meehelpen met het geven van een sleutelcursus, dan kan ik mooi die cursisten mijn bougies laten wisselen :P
Da's eigenlijk voor een ander draadje, maar kheb een kwartet van die dingen gescoord op eBay :lol:.
Yesterday is history.
Tomorrow is a mystery.
Today is a gift. That’s why it’s called the present.
dhc6
Berichten: 804
Lid geworden op: ma okt 01, 2012 08:24
Locatie: Lapland Frankrijk

Wbt de bougies: ik heb ze ook in mn X Big, merkte tot nog toe weinig verschil behalve minder snel vet slaan.

praktijk verhaaltje:
Jaren geleden had ik de pech aan Alfa's te moeten werken, in de 33 1700 QV 16V zaten deze bougies ook. Die moesten bij 90000 km vervangen worden. Ze lagen diep in de boxer kop en er was nauwelijks plek tussen de kop en het binnenscherm om er een sleutel op te zetten en dan bleken ze ook nog MOER vast te zitten. Heb wel eens een blok moeten uitbouwen om ze te vervangen. Wat ik sindsdien doe is een klein likje kopervet op de bougie draad te smeren, heb sindsdien nooit meer een vast gerotte bougie gehad.

R
Porcs sont l'avenir (varkens zijn de toekomst en houden de slechten uit de buurt)
futurist
Berichten: 3404
Lid geworden op: do jan 03, 2008 00:34
Locatie: Essen Belgie

de truc met koper/zilvervet pas ik al toe zo lang ik sleutel. Overigens een Alfa 33 heeft nooit Iridium bougie"s voorgeschreven gehad. Daar moesten Golden Lodge bougie's in. Ook een heel speciale bougie met één + electrode en 4 hele platte (plat liggend) massa electroden.

futurist
Suzuki Katana GSX 750S '82
Dr 750 '89 SR41 en '90 SR42
DR 800 SR43 3X '95, '96, '97
Aprilia RSV Mille '99
Triumph Sprint ST 955 '99
Aprilia RST Futura '04
Triumph Daytona 955i ,06
dhc6
Berichten: 804
Lid geworden op: ma okt 01, 2012 08:24
Locatie: Lapland Frankrijk

Alleen de 16V injectie had die Iridium kaarsen, er was geen ruimte voor Golden Lodge.

Dus Biggers: koper/zilvervet op de schroefdraad om ellendes te voorkomen.

R
Porcs sont l'avenir (varkens zijn de toekomst en houden de slechten uit de buurt)
Ouwe Reus
Berichten: 2121
Lid geworden op: za jul 16, 2011 22:38
Locatie: SpikeCity

Gisteren die Iridium kaarsen in mijn 4V gedraaid natuurlijk w33r met een kleine beetje kopervet.

Merk geen positief verschil met starten of motorkarakter. Had zelfs een beetje het gevoel dat 'ie zich rond 2500rpm een beetje verslikt in de peut.
Na het wisselen van het standaard blok met het snelle blok tot nu toe niX gedaan aan de carbs. Loopt en start lekker, maar de afstelling moet binnenkort worden beetgepakt. Gewone bougies waren trouwens al tikkie zwart aangeslagen, dus duidelijk te rijk mengsel bij de eerste veertig kilometer.
Ga de voorraad sproeiers maar eens opzoeken. Ga weer van #160 terug naar #145 en kijken welk effect dat heeft.
Yesterday is history.
Tomorrow is a mystery.
Today is a gift. That’s why it’s called the present.
Thoran
Berichten: 821
Lid geworden op: di okt 26, 2010 19:04
Locatie: Enschede

Gisteren Iridium boogies besteld voor de mijne (~€10 per stuk inc verzenden bij: http://www.ebay.nl/itm/NEW-ON-SALE-NGK- ... 259166398a )
Ben benieuwd...
Ducati 748 & DR BIG
Het Grote BIG Injectie topic
Andre
Berichten: 347
Lid geworden op: zo okt 29, 2006 21:00
Locatie: Paramaribo, Suriname, South America
Contacteer:

http://www.dr-big-shop.de/BIG_Elektrik_400.html
Bij het vliegwiel is er een pick-up coil. Ik denk dat je die kunt vervangen. Hessler heeft ze. Heb 1 van hem in mijn mijn big vervangen.
Andre
Berichten: 347
Lid geworden op: zo okt 29, 2006 21:00
Locatie: Paramaribo, Suriname, South America
Contacteer:

Symptonen lijken op een aflopend "black box".
Andre
Plaats reactie