Het BIG cafe

Moderators: ghulst, DR-Big, zappa.suzuki

Plaats reactie
Ouwe Reus
Berichten: 2121
Lid geworden op: za jul 16, 2011 22:38
Locatie: SpikeCity

BIG88 schreef:Die heeft het literglas ook ingeslikt
Volgens mij ook het kunstgebit
Yesterday is history.
Tomorrow is a mystery.
Today is a gift. That’s why it’s called the present.
Ouwe Reus
Berichten: 2121
Lid geworden op: za jul 16, 2011 22:38
Locatie: SpikeCity

Lijkt een beetje op jouw toestel René.
Komt mij over als een ingezette (expert)landing als ik kijk naar hoek van het toestel en flaps en het uitgeklapte landingsgestel.
Afbeelding
Yesterday is history.
Tomorrow is a mystery.
Today is a gift. That’s why it’s called the present.
dhc6
Berichten: 804
Lid geworden op: ma okt 01, 2012 08:24
Locatie: Lapland Frankrijk

Klopt, TwinOtter (heeft vast landings gestel) op Saint Barthelemy (denk ik) net naast Sint Maarten. Korte baan van 500 meter. Aaanvliegsnelheid is kleiner dan 60 knopen (108 km/u) dan heb je 300 meter nodig om te stoppen. Zeg 400 meter om met volle lading los te komen.

R
Porcs sont l'avenir (varkens zijn de toekomst en houden de slechten uit de buurt)
BIG88
Berichten: 1702
Lid geworden op: di okt 29, 2002 22:41
Locatie: Limboland

En wij maar denken dat biggers kunnen zuipen
:toost:
have BIG fun

D.F.M.T.
Gebruikersavatar
de antrapper
Berichten: 2199
Lid geworden op: zo jun 22, 2003 22:05
Locatie: Apeldoorn

En toen ze boerde stortte de tent in? :mrgreen:
Big Bigger Tiger en weer Big :mrgreen:
Gebruikersavatar
de antrapper
Berichten: 2199
Lid geworden op: zo jun 22, 2003 22:05
Locatie: Apeldoorn

Men neme een AC Tion fiets teller, een stukje alu en 30 popnagels, een TT classicXXL in een hoesje en een tank benzine.
image.jpg
image.jpg (55.25 KiB) 2142 keer bekeken
Vandaag het Allroad ritje van BDM gereden, een kleine 190 km 50/50 lekker navigeren door het oosten van het land, beetje motregen
maar dat was goed tegen het stof en de wandelaars.
Aan het eind een prima BBQ, kortom een lekker daggie. :mrgreen:

[
Bijlagen
image.jpg
image.jpg (118.82 KiB) 2142 keer bekeken
Big Bigger Tiger en weer Big :mrgreen:
futurist
Berichten: 3404
Lid geworden op: do jan 03, 2008 00:34
Locatie: Essen Belgie

hey je bewoog zelfs tijdens de foto

futurist
Suzuki Katana GSX 750S '82
Dr 750 '89 SR41 en '90 SR42
DR 800 SR43 3X '95, '96, '97
Aprilia RSV Mille '99
Triumph Sprint ST 955 '99
Aprilia RST Futura '04
Triumph Daytona 955i ,06
Gebruikersavatar
de antrapper
Berichten: 2199
Lid geworden op: zo jun 22, 2003 22:05
Locatie: Apeldoorn

Staat daar Bert Duursma met z'n Iphone, ja bij zulke snelheden gaat dat natuurlijk niet lukken :mrgreen:
Big Bigger Tiger en weer Big :mrgreen:
Gebruikersavatar
Edwin
Berichten: 2050
Lid geworden op: vr apr 18, 2008 22:48
Locatie: Onder de rook van Rotterdam
Contacteer:

Hij had um ook op "sportstand" moeten zetten 8)
Assumption is the mother of all fuck ups
Gebruikersavatar
de antrapper
Berichten: 2199
Lid geworden op: zo jun 22, 2003 22:05
Locatie: Apeldoorn

Dat had vast niet geholpen :toost:
Big Bigger Tiger en weer Big :mrgreen:
Gebruikersavatar
de antrapper
Berichten: 2199
Lid geworden op: zo jun 22, 2003 22:05
Locatie: Apeldoorn

Is ditum dan? hij heb een snavel :shock:


https://www.youtube.com/watch?v=ec6dD2I ... r_embedded

maar met zulke softe filmpjes gaat het niet goedkomen denk ik :roll: :roll:
Big Bigger Tiger en weer Big :mrgreen:
Thoran
Berichten: 821
Lid geworden op: di okt 26, 2010 19:04
Locatie: Enschede

de antrapper schreef:Is ditum dan? hij heb een snavel :shock:


https://www.youtube.com/watch?v=ec6dD2I ... r_embedded

maar met zulke softe filmpjes gaat het niet goedkomen denk ik :roll: :roll:

Ik hou het bij de BIG
Ducati 748 & DR BIG
Het Grote BIG Injectie topic
Ouwe Reus
Berichten: 2121
Lid geworden op: za jul 16, 2011 22:38
Locatie: SpikeCity

Vandaag zin om een lekker een rit naar/door Brabant te maken met de BIG. Alleen BIG heeft er geen zin an, terwijl zondag nog de nodige geweldige kilometers zijn afgelegd in de polder.

Startmotor draait prima, maar verder geen enkel teken van leven. Brandstof zat, accuspanning prima en decompresseur die tegen de aanslag zit. Motor draait erg makkelijk rond, zelfs met de choke uitgetrokken (meestal heeft de startmotor het dan heel moeilijk). Geen benzinelucht rondom de motor. De laatste keren (koud) starten ging trouwens alleen als ik de stationair tijdelijk wat hoger zette. Was daarom al van plan om het choke- en stationair-circuit eens goed na te kijken. Koude start was dus al een soort van probleempje, warme start geen enkel probleem.

Ik zou meehuilen als ik zou zeggen dat ik het gevoel heb dat er geen compressie is. Zal wel ergens "gewoon" een hik in de brandstoftoevoer zijn. Carbs en pomp binnenkort er maar weer helemaal afhalen en inwendig nalopen.....zucht.

Iemand anders ook ervaring met problemen (gehad) met een koude start?
Yesterday is history.
Tomorrow is a mystery.
Today is a gift. That’s why it’s called the present.
dhc6
Berichten: 804
Lid geworden op: ma okt 01, 2012 08:24
Locatie: Lapland Frankrijk

Gaat de "decomp" wel dicht?

R
Porcs sont l'avenir (varkens zijn de toekomst en houden de slechten uit de buurt)
Gebruikersavatar
Edwin
Berichten: 2050
Lid geworden op: vr apr 18, 2008 22:48
Locatie: Onder de rook van Rotterdam
Contacteer:

Goeie tip idd, dat zou alles verklaren
Assumption is the mother of all fuck ups
Ouwe Reus
Berichten: 2121
Lid geworden op: za jul 16, 2011 22:38
Locatie: SpikeCity

@ Rene, de decompresseur valt goed in de ruststand. Heb ik bewust gecontroleerd.
Zou de uitlaatklep open blijven staan, zou het de startmotor ongetwijfeld ook sneller draaien.

Verdenk toch echt de carburateurs, zeker omdat starten de afgelopen weken wat moeizaam ging. Lijkt op een soort verstopping of zo. Probleem met koude start had ik eigenlijk ook al met het andere blok, maar "helemaal" niet starten is bijzonder. Probleem ligt dus aan een onderdeel wat is blijven zitten, te weten de carburateurs. Maar vind ik wel erg vreemd omdat de carbs aan het begin van het jaar ultrasoon zijn gereinigd en ik bewust Shell V-power tank vanwege de vermeende reinigende componenten :cry:

Wat ik binnenkort ga doen: mijn set reserve carburateurs uit het plastic halen !! En als dat niet werkt, dan neem ik een resoluut besluit.
Yesterday is history.
Tomorrow is a mystery.
Today is a gift. That’s why it’s called the present.
Gebruikersavatar
Edwin
Berichten: 2050
Lid geworden op: vr apr 18, 2008 22:48
Locatie: Onder de rook van Rotterdam
Contacteer:

Ik bied alvast 100 euro voor dat brik... :wink: :toost:

Maar, als de startmotor ineens beter rondgaat dan voor het probleem, dan zou ik het niet in de carbs zoeken. Klepspeling eens meten, compressie?

Je blijft wel lekker bezig zo Marco...pfff

Succes maar weer
Assumption is the mother of all fuck ups
Ouwe Reus
Berichten: 2121
Lid geworden op: za jul 16, 2011 22:38
Locatie: SpikeCity

Als de BIG wordt geslacht, heb jij de eerste keuze :lol:.

Ga eerdaags de boel weer eens nalopen. Wordt er wel een beetje moe van. Een week geleden de kleppen nog gesteld en de decompresseur-speling gecheckt.

Met deze SR43 heb ik helaas wel veel gesleuteld. Dat was een paar jaar geleden ook de reden dat ik naast die sleutel-bak, een ander (SR42) had bijgekocht. En die SR42 had nooit wat...volgens mijn vrouw heb ik gewoon de verkeerde motor verkocht :?
Yesterday is history.
Tomorrow is a mystery.
Today is a gift. That’s why it’s called the present.
zappa.suzuki
Berichten: 8370
Lid geworden op: do apr 06, 2006 11:32
Locatie: Bij Utreg

Tank open, mond op de opening en ff goed blazen met de kraan open en proberen te starten..

Klei e moeite maar als ie dan wel start heb je je probleem gevonden.
Suzuki DR 800 1997, KTM Adv 640 1997
Ouwe Reus
Berichten: 2121
Lid geworden op: za jul 16, 2011 22:38
Locatie: SpikeCity

zappa.suzuki schreef:Tank open, mond op de opening en ff goed blazen met de kraan open en proberen te starten..

Klei e moeite maar als ie dan wel start heb je je probleem gevonden.
D8 dat een geblazen motor altijd een turbo had :wink: :lol:
Maar ga jouw tip iig wel proberen Zappa.
Yesterday is history.
Tomorrow is a mystery.
Today is a gift. That’s why it’s called the present.
Rammelbak
Berichten: 796
Lid geworden op: do jan 12, 2012 17:25
Locatie: Naast de buren.

Graag wil ik een beroep doen op de zoekwonders die op dit forum rond struinen. Ik dacht even een paar simpele harmonica rubbers voor de Yamaha TTR te vinden, maar op de een of andere manier krijg ik geen enkel nuttig zoekresultaat. Zo nu en dan snap ik niet hoe mensen het voor elkaar krijgen. Zou de maat erg afwijkend zijn??? De rubbers moeten om veerpoten van 46mm, de onderpoot heeft een diameter van 65mm. De lengte moet zo'n 32cm zijn. Ik hoop dat iemand hier mee kan helpen.

Neopreen kousen is misschien een andere optie, hoewel ik die ook nog niet in de juiste maat gevonden heb... Wel lees ik verschillende verhalen over neopreen. Het zou niet zo stof en vochtdicht zijn als gewoon harmonica stofhoezen. Iemand hier met ervaring?

O ja... ik voel me een beetje leeg. Vanaf vandaag ben ik Big-loos :oops:
:zwaaien:
Ouwe Reus
Berichten: 2121
Lid geworden op: za jul 16, 2011 22:38
Locatie: SpikeCity

Rammelbak schreef:Graag wil ik een beroep doen op de zoekwonders die op dit forum rond struinen. Ik dacht even een paar simpele harmonica rubbers voor de Yamaha TTR te vinden, maar op de een of andere manier krijg ik geen enkel nuttig zoekresultaat. Zo nu en dan snap ik niet hoe mensen het voor elkaar krijgen. Zou de maat erg afwijkend zijn??? De rubbers moeten om veerpoten van 46mm, de onderpoot heeft een diameter van 65mm. De lengte moet zo'n 32cm zijn. Ik hoop dat iemand hier mee kan helpen.

Neopreen kousen is misschien een andere optie, hoewel ik die ook nog niet in de juiste maat gevonden heb... Wel lees ik verschillende verhalen over neopreen. Het zou niet zo stof en vochtdicht zijn als gewoon harmonica stofhoezen. Iemand hier met ervaring?

O ja... ik voel me een beetje leeg. Vanaf vandaag ben ik Big-loos :oops:
Rubber kan je op eBay in alle soorten en maten vinden, zelfs met een smaakje :oops:
Als de TT600 en TTR600 hetzelfde zijn: Black Fork Gaiters for: Yamaha TT600 83-86 (mooie kwaliteit, maar bestel bij p-k-n geen voorvorkkeringen)
Last but not least: heb je het varkentje losgelaten in een andere wei?
Yesterday is history.
Tomorrow is a mystery.
Today is a gift. That’s why it’s called the present.
bert55
Berichten: 245
Lid geworden op: ma mar 18, 2013 22:22

En die SR42 had nooit wat...volgens mijn vrouw heb ik gewoon de verkeerde motor verkocht :?
:D :D :D :D :D :D :D
Rammelbak
Berichten: 796
Lid geworden op: do jan 12, 2012 17:25
Locatie: Naast de buren.

Die zien er goed uit Marco. Bedankt :toost: Ik heb de verkoper meteen een mailtje gestuurd met een paar vragen. De TT600 heeft een veel dunnere voorvork en zal niet passen. Wel heeft hij een universele balg in de shop die maar 1mm te klein is. Ik hoop dat er genoeg rek op zit om om een 46mm poot te passen.

De Big huppelt inderdaad rond in een andere wei. Hij is uiteindelijk naar een handelaar gegaan. Voor het geld was het eigenlijk niet de moeite waard, maar hij stond in de weg en ik werd helemaal zat van de reacties via internet en het oeverloze gezeik, gemail en geneuzel. De handelaar komt tenminste echt langs, noemt zijn prijs en trekt meteen zijn flappentap. Nou was het niet echt zo'n keiharde knakenpoetser, maar meer een hobbyist waarbij het wat uit de hand gelopen is. Voor mij voelt het toch weer iets prettiger dat de Big naar iemand gaat die er wel eerst zelf een tijd op rond rijdt en er lol aan beleeft.

Ach wel, nu kan ik een extra setje wielen zoeken voor de TTR. Mag ik meteen weer de snuffelaars hier vragen om een KTM LC4 achterwiel van rond 1998 te vinden? Met een kleine aanpassing past dit in de TTR, en dan zit er tenminste een transmissiedemper in. Origineel heeft de TTR dat niet, en dat is toch wel te merken op de straat... Klapperdeklapperdeklapper!!!
:zwaaien:
futurist
Berichten: 3404
Lid geworden op: do jan 03, 2008 00:34
Locatie: Essen Belgie

@ Marco, roest in de tank, verstopping in de carb's?? de meeste filtertjes halen dat er niet uit .......

futurist
Suzuki Katana GSX 750S '82
Dr 750 '89 SR41 en '90 SR42
DR 800 SR43 3X '95, '96, '97
Aprilia RSV Mille '99
Triumph Sprint ST 955 '99
Aprilia RST Futura '04
Triumph Daytona 955i ,06
Plaats reactie