ik weet van mijn weg Big dat het daar goed zit, nog geen slijtage met 6000km en kan met een gewone uni multimeter natuurlijk daar de waardes van het schema wel eens meten, als dat jullie zou helpen en als de uni multimeters wel allemaal op dezelfde waardes uit gaan komen natuurlijk.
futurist
Vraagje spanningsregelaar
Moderators: ghulst, DR-Big, zappa.suzuki
Als je dat zou willen doen, graag. De weerstanden die ik meet vanuit uit motorblok en bobines zijn allemaal OK. Maar die van de CDI en de Spanningsregelaar, daar klopt echt geen bal van. Maar ik heb natuurlijk geen Japanse SuZiMultiMeter, maar een chinese MS2008A
.

Yesterday is history.
Tomorrow is a mystery.
Today is a gift. That’s why it’s called the present.
Tomorrow is a mystery.
Heb je de schematjes bij de hand wat je nagemeten wil hebben en waar je op welke manier moet meten, zoals stekkers aangesloten, stekkers los,contact uit, contact aan, lopende motor ed
futurist
futurist
Suzuki Katana GSX 750S '82
Dr 750 '89 SR41 en '90 SR42
DR 800 SR43 3X '95, '96, '97
Aprilia RSV Mille '99
Triumph Sprint ST 955 '99
Aprilia RST Futura '04
Triumph Daytona 955i ,06
Aprilia RSV Mille '99
Aprilia RST Futura '04
Triumph Daytona 955i ,06
W8 ff, rip ze wel ff uit het WPHBfuturist schreef:Heb je de schematjes bij de hand wat je nagemeten wil hebben en waar je op welke manier moet meten, zoals stekkers aangesloten, stekkers los,contact uit, contact aan, lopende motor ed
futurist
Edit: Bestanden zijn te groot om op NF te uploaden, maar hier staan de tabellen even geparkeerd. Gaat Zappa volgens mij in eerste instantie om de nieuwste VR/R (5-pins) en zelf heb ik het "reguliere" VR/R 6 pins model. De CDI is veeeel meer werk en veel gepriegel. De VR/R die ik van Zappa moest proberen, had vrij consequente weerstanden, een aantal in de orde van grote van MegaOhm, terwijl de tabel waarden noemt in de orde van KiloOhms en waar een oneindige weerstand zou moeten worden gemeten, meet ik gewoon wél een waarde.....

BTW: VRR= Voltage Regulator/ Rectifier
Yesterday is history.
Tomorrow is a mystery.
Tomorrow is a mystery.
De chinezen zijn snel de laatste tijd met verzenden, want heb de nieuwe spanningsregelaar voor de BIG binnen
@Leo, komt een stukje BMW toch nog goed terecht hè
Ik heb in het WPHB van de F.... geen tabel kunnen vinden met de weerstanden tussen de verschillende contacten. Maar wel de boel doorgemeten, en ook bij dit nieuwe exemplaar "vreemde" meetwaarden, in ieder geval totaal niet wat in ons WPHB staat. Maar wel soortgelijke waarden als ik heb gemeten bij Zappa's spanningsregelaar. Binnenkort de oude regelaar slopen, de nieuwe verbouwen en proefondervindelijk de werking gaan vaststellen.
...to be continued !

@Leo, komt een stukje BMW toch nog goed terecht hè

Ik heb in het WPHB van de F.... geen tabel kunnen vinden met de weerstanden tussen de verschillende contacten. Maar wel de boel doorgemeten, en ook bij dit nieuwe exemplaar "vreemde" meetwaarden, in ieder geval totaal niet wat in ons WPHB staat. Maar wel soortgelijke waarden als ik heb gemeten bij Zappa's spanningsregelaar. Binnenkort de oude regelaar slopen, de nieuwe verbouwen en proefondervindelijk de werking gaan vaststellen.
...to be continued !
Yesterday is history.
Tomorrow is a mystery.
Tomorrow is a mystery.
Past zo niet in het BIG'getje hè
| Geschakelde voeding = dunne oranje kabel met witte ader (BMW: GROEN)
| Massa (min) = dikke zwarte kabel met witte ader (BMW:BRUIN)
|___________________________________________________
Morgens eens passen & meten
Weg met die BMW stekkers en de oude BIG stekkers eraan plakken 
| For the record:
| Wisselspanning dynamo = gele kabel (3x)
| Voeding (plus) = dikke rode kabel
| Geschakelde voeding = dunne oranje kabel met witte ader (BMW: GROEN)
| Massa (min) = dikke zwarte kabel met witte ader (BMW:BRUIN)
|___________________________________________________
Morgens eens passen & meten

Yesterday is history.
Tomorrow is a mystery.
Tomorrow is a mystery.
goe bezig zunne, ben benieuwd naar het resultaat
futurist
futurist
Suzuki Katana GSX 750S '82
Aprilia RSV Mille '99
Aprilia RST Futura '04
Triumph Daytona 955i ,06
Aprilia RSV Mille '99
Aprilia RST Futura '04
Triumph Daytona 955i ,06
Resultaat nieuwe VR/R: Stationair onbelast 14,5V. Bij 5000rpm met DRL, dubbele koplamp en achter verlichting aan: 14,4V
Deze VR/R is 2mm hoger, even breed en 13mm langer. Zelfde bevestigingsogen en past ondanks dat 'ie iets groter is prima!
Bedoeld voor een dynamo met 400W output (BIG heeft dynamo met 200W output), dus ik ga er maar van uit dat deze VR/R een lang leven beschoren is.
Deze aankoop was weer een soort van "Kassakoopje", en gegevens zal ik plaatsen in de koopjeshoek.
Deze VR/R is 2mm hoger, even breed en 13mm langer. Zelfde bevestigingsogen en past ondanks dat 'ie iets groter is prima!
Bedoeld voor een dynamo met 400W output (BIG heeft dynamo met 200W output), dus ik ga er maar van uit dat deze VR/R een lang leven beschoren is.
Deze aankoop was weer een soort van "Kassakoopje", en gegevens zal ik plaatsen in de koopjeshoek.
Yesterday is history.
Tomorrow is a mystery.
Tomorrow is a mystery.